Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Olen United Motorsi pikajaline väikeklient, peamiselt varuosaletist ja selle kogemuse põhjal saan neid kiita. Kui mõnestki ägedamas esinduses olen mõneeurose jupi ostusooviga tundnud end vähe tüütu kärbsena, siis seal (tänud Hr Priit Mölder) olen kogenud küll igati professionaalset suhtumist, kui on vaja tellida osi pea 40 aastat vanale autole ja varuosalaos veerand tundi aega raisata võrdlemaks juppe, kas järsku uuema mudeli sama jupp on sama, mis enam mittetellitav vana. Ja see auto on seal ka mõnikord töökojas käinud, nt tagasilla tala suurte pukside vahetuses, mida põlveotsas on väga jama teha, nemad teevad seal abivahenditega ära ca tunnniga, isegi enda ostetud osade peale ei tehtud nägusid, vaid tehti viisakalt ja kiirelt ära.

Võibolla uute autodega see pole nii ladus, aga mina olen küll rahul. Ühesõnaga, ei oska kinnitada seda, et meil kuidagi mingit arengumaade teenindust pakutakse. Mina pole muidugi ka stammkunde, kohvi joomas seal ei käi. Kuid see, mis vaja, olen sealt saanud kiirelt ja asjalikult.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 03 Sept, 2023 20:48
maksipoiss kirjutas: 03 Sept, 2023 19:45
OLAVI kirjutas: 03 Sept, 2023 12:07 dada.
Kui osta (arenenud riigis) premium klassi lux auto, siis selle ostu hinnas sisaldub palju lisanduvaid vajalikke teenuseid.
Näiteks kui auto streigib, siis võtab autoomanik ühendust klienditeenindusega, "viskab võtmed pagasnikusse" ja ise sõidab taksoga edasi.
(Tänapäeval saab juba distantsilt diagnoosida ja avada uksi.)
Müüja toimetab ise probleemse auto remondikohta ja hüvitab kliendile sõidukatkestusest põhjustatud taksokasutamise kulud.
(Külm
Tavalisel sisaldab premium auto garantii veel lisaks tavapäraseid reisikindlustuse elemente (reisikatkestuse hüvitus, hotelliarveid, majutuskulusid, jne.).
Et sellised asjad garantiiga kaetud oleks ei pea ostma nn. premium klassi lux autot . on ka meil näiteks Hiluxit liisides
Need on tegelikult kõigi autode garantiis, Olavi lihtsalt ei tea seda
Olavi paneb siia väljavõtte oma 2022 Toyota juhendist, kus lubatakse küll asendusautot 3 (kolmeks) päevaks kui auto asub kaugemal kui 50km, aga see ei aita mind mitte kuidagi kui minu 1,5 aasta vanune masin on selle aja jooksul seisnud garantiiremondis ca 2 kuud varuosade ootel ja pean kasutama vana masinat.
IMG_20230904_095723.jpg
IMG_20230904_095546.jpg
Ehk pole vana masinat mõtet müüa, kui ei oska ennustada uue masina töövõimet ja vanem masin peab kogu aeg varuks olema.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Toyota pidi ju udu töökindel auto olema, millest selline muretsemine....?
aga see ei aita mind mitte kuidagi kui minu 1,5 aasta vanune masin on selle aja jooksul seisnud garantiiremondis ca 2 kuud varuosade ootel ja pean kasutama vana masinat.
Aga võta endale selline kaskokindlustus, mis annab sulle õiguse asendusautole remondi ajaks?
Tõsi, selline kasko on pea poole kallim tavapärasest, õnnetusjuhtumi ja varastamise kaitsest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2023 12:52 Toyota pidi ju udu töökindel auto olema, millest selline muretsemine....?
aga see ei aita mind mitte kuidagi kui minu 1,5 aasta vanune masin on selle aja jooksul seisnud garantiiremondis ca 2 kuud varuosade ootel ja pean kasutama vana masinat.
Aga võta endale selline kaskokindlustus, mis annab sulle õiguse asendusautole remondi ajaks?
Tõsi, selline kasko on pea poole kallim tavapärasest, õnnetusjuhtumi ja varastamise kaitsest.
Trumm sa paned praegu nihu juba. Jutt käib teemal kuidas maandab probleemidega seotud riske mingi auto: *tootja, *maaletooja või piirkonna (hulgi)esindaja, *piirkonna lõplik jaemüüja. Sina jõuad otsaga teemasse: kuidas lõpptarbija maandab ostetud sõiduki tehnilistest probleemidest tulenevaid riske. See on hoopis muu jutt. Veel vingema riskimaandusena võid ju siis juba hoopis sõlmida sellise lepingu, kus sul ongi pidevalt korraga kaks autot käigus st sõidus. Üks siis auto millega sõidad ja teine nn saateauto või asendusauto koos lisajuhiga, et juhtumil kui midagi peakski juhtuma, siis istud kohe lennult teise peale ringi ja sõidad edasi. Siin käis jutt sellest, mida tootja pakub.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui sa oled soetanud endale auto lisatingimusteta (st esinduse kohustuseta sulle rikke/hoolduse ajaks tasuta asendusauto anda), siis tuleb tunnistada, et oma mure, et oma riske ei maandanud. Kindlasti on esindused sulle valmis müüma auto igasuguste lisatagatistega, ainult see saab kallim olema.

Vähemalt kaskokindlustuse tegemisel tähendab kaitse tehnilise rikke eest ja asendusauto selle kindlustuse 30% kallimat hinda. Kõike saab, tuleb lihtsalt maksta ja oma õigused endale selgeks teha.

Meie näiteks ostame autod ilma taoliste lisadeta. Kaskokindlustus ei kata ka tehnilisi rikkeid. Ja kui auto nädal aega seisab, siis lihtsalt seisab, eks siis otsime mingi muu auto. Lihtsalt (üle)kindlustamine on ebamõistlikult kallis. Täisteenusliising on poole kallim kui tavaline kasutusrent.

Ja see jutt "saksamaal saab, mida neeger ei saa" ei maksa midagi, kui pole enne selgeks tehtud - mis teenused ikka õigupoolest osteti. Saksamaal võib vabalt olla kombeks osta mobiilsusteenust, Eestis on võibolla kombeks rohkem senti venitada?

Minu tööauto on ka ühe korra 2 nädalat esinduses seisnud. Kuna see risk polnud meil kaetud ei auto ostuhinnaga (puudus asendusauto kohustus) ega ka kaskoga, siis sõitsin lihtsalt oma autoga senikaua.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Tegelikult saab autole juurde osta ka tehnilise rikke lisakindlustuse... Lihtsalt igakuine kuumakse suureneb.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Some kirjutas: 04 Sept, 2023 13:32 Tegelikult saab autole juurde osta ka tehnilise rikke lisakindlustuse... Lihtsalt igakuine kuumakse suureneb.
Kuni 5a vanusele autole.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Vähemalt kaskokindlustuse tegemisel tähendab kaitse tehnilise rikke eest ja asendusauto selle kindlustuse 30% kallimat hinda
Ei olnud nii hull. Aga tasub ära- mina sõitsin asendusautoga tasuta pea kaheksa kuud, sest vajalikku detaili ei suudetud tehasest tarnida. Vajalik detail oli juhiukse kolmnurkne klaas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Smith »

https://youtu.be/zbzfUok4Ujo?feature=shared

Varasemalt oli juttu elektriautode kustutamisest.
Cobra cold cut lubab elektriauto kustutada 300 liitri veega,
lõikab kõrgsurve veejoaga läbi auto kere akupakini.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegin eile järgmise lapsega õppesõitu ja lugesin moraali, mida isa kunagi mulle õppesõitu tehes luges:

1. karta tuleb joodikuid, väikesi lapsi ja traktoreid, ettearvamatu trajektoor, traktori puhul rippseadmed selle taga (pöörates keerab selle sulle ette).
2. foori taga eessõitja taga seistes (või sõites) vaata tema auto peeglitesse, kui sealt paistab autojuhi õlg või kukal, siis on peegid valesti reguleeritud ja sind selja taga ta näe - ole valmis ootamatusteks (ta võib midagi teha õndsas teadmises, et kedagi selja taga pole - näiteks vöötraja ees järsku pidurdada, kui eelmisel hetkel tundus, et ta peatuma ei hakka.
3. bussipeatuses peatunud bussist möödudes vaata esirataste ette bussi alla - kui sealt paistavad kellegi jalad, siis peagi hüppab sulle bussi varjust keegi ette.

Ehk on kellelegi kasuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Sept, 2023 10:20 .....
2. foori taga eessõitja taga seistes (või sõites) vaata tema auto peeglitesse, kui sealt paistab autojuhi õlg või kukal, siis on peegid valesti reguleeritud ja sind selja taga ta näe - ole valmis ootamatusteks (ta võib midagi teha õndsas teadmises, et kedagi selja taga pole - näiteks vöötraja ees järsku pidurdada, kui eelmisel hetkel tundus, et ta peatuma ei hakka.
Üritasin ette kujutada kuidas peaksin oma peegleid reguleerima et neist paistaks mu kukal aga see selleks.. :) Nähtavuse huvides eessõitjale soovitaks taga sõita kergelt vasemal kuna täpselt taga sõites ei pruugigi külgpeeglitest tagasõitev auto näha olla. Mulle soovitas sõiduõpetaja jälgida mitte eessõitva, vaid võimalusel selle ees oleva auto tegevust - jääb sulle reageerimisaega rohkem. Ning vöötraja ees valikul sooritada äkkpidurdus või mitte mõtled ikka tagumise asjana seda kas keegi võiks sulle tagant sisse sõita kui kõne all on jalakäija elu ja selle päästmine.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Smith kirjutas: 04 Sept, 2023 19:26 https://youtu.be/zbzfUok4Ujo?feature=shared

Varasemalt oli juttu elektriautode kustutamisest.
Cobra cold cut lubab elektriauto kustutada 300 liitri veega,
lõikab kõrgsurve veejoaga läbi auto kere akupakini.
See on ilus reklaamfilm, kus ei näidata, et see seade lõikaks metalli, ainult jutt.

Siin on pikk uuring (mida loodetavasti on meie päästetöötajad näinud) erinevate kustutusvahendite kasutamiseks elektriauto aku kustutamisel ja nagu näha, siis ka tavaline tuletõrjuja kirves on vägagi efektiivne abivahend.
Katsed tehti reaalsete akudega ja alates 9 minutist on näha liikuvat pilti aku põlemisest:
https://storage.pozary.cz/article/6/4/6 ... v.1400.jpg

Aga Prahas põles samasugune Jaguar nagu Viimsis, maaaluses parklas, kust põlev auto oli vaja autoliftiga üles tuua, mille kustutamisel kasutati vesilõikuse seadet.
Juhtumi kokkuvõte:
https://ctif.org/news/new-cutting-extin ... icle-fires
Pildialbum:
https://www.pozary.cz/clanek/271296-v-p ... u-vozidel/
Pilt
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=-j5ADiE ... 4%8CIPRAHA
Juhtumi uurimine:
https://www.evfiresafe.com/post/ev-fire ... rom-prague

Ja siin on ka autohuvilistele tasuta äpp, kus olevat 1400 auto piltidega illustreeritud andmed: akude, elektriseadmete, airbägide, püropadrunite ja muude ohtlike agregaatide asukohtade andmed:
https://ctif.org/news/euro-rescue-app-n ... responders
Alates 2020. aasta juunis käivitamisest on Euroopas nutitelefonidele mõeldud rakenduse Euro Rescue alla laadinud 200 000 esmareageerijat! See tähendab, et Euroopa esmareageerijatele on kättesaadavaks tehtud 1400 ISO 17840 standardi järgi kujundatud päästelehte. CTIF on aidanud kaasa nende päästelehtede väljatöötamisele, mis aitavad muuta kõik pääste- ja väljatõrjumise tööd ohutumaks.

TEKST VÄRSKENDATUD 25. NOVEMBRIL 2022: Rakendus Euro NCAP Euro Rescue pakub lihtsat juurdepääsu päästelehtedele, mis on tasuta saadaval Androidi ja Apple'i tahvelarvutites ja telefonides , võimaldades esmareageerijatele juurdepääsu Euroopas müüdavate tavaliste autode , sealhulgas elektriautode, päästelehtedele. hübriid- ja muud alternatiivsed tõukejõutehnoloogiad .
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

Elektriautode teemal veidi veel, aku võib uuesti põlema minna. Ja kuidas seda siis kustutada, https://www.youtube.com/watch?v=GAah11rqsx0&t=176s
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kuigi E-Auto põleng on tänapäeval veel haruldane juhtum ja väärib ainult üksikute friikide suurendatud tähelepanu, siis selle progressi uurimine annab aimu, et mis saab juhtuma siis, kui e-autosid saab olema niipalju kui on praegu elektritõukse ja jalgrattaid.
Kui EV FireSafe’i uurimistöö keskendus algselt sõiduautodele, siis alates 1. jaanuarist 2023 hakkasime jälgima kõiki elektrifitseeritud transpordiakude põlenguid.


Kuna LEV-sid on nii palju, oleme püüdnud jäädvustada ainult neid, mis on põhjustanud vigastusi või surma, vara kaotust või kahju. Isegi selle vähendatud ulatuse korral ei suuda me lihtsalt sammu pidada. Seda ei saa ka tuletõrjeosakonnad.


Hirmutav statistika on selline; 2022. aastal suutsime jälgida ligikaudu 236 LEV-aku põlengujuhtumit, mis põhjustasid 24 surma ja 212 haiglaravi vajavat vigastust.


Nende statistika kohaselt oli 2022. aastal, kui teil õnnestus sattuda LEV-aku põlengusse, 7,8% tõenäosus saada surma ja 64% tõenäosus saada raskelt vigastada, vajades haiglaravi.

https://www.evfiresafe.com/post/lev-fir ... y-response
Pole üllatav, et 2023. aastal läheb see hullemaks.


2023. aasta esimeses kvartalis (1. jaanuar kuni 31. märts 2023) põles 57 LEV-i aku, 18 sai kadunud või kahjustatud kinnisvara, 97 rasket vigastust ja 9 hukkunut.


2023. aasta aprillis, 2. kvartali esimesel kuul, hukkus veel 9 inimest. Neist 5 olid lapsed.


30. juuni 2023 seisuga on olnud üle 500 elektrisõidukiga akupõlengujuhtumi ning oleme suutnud jälgida 138 haiglaravi nõudnud vigastust ja 36 surmajuhtumit.


Neist 36 hukkunust 9 olid lapsed, 4 eakad või liikumispuudega inimesed ja 23 täiskasvanut on hukkunud kergete elektrisõidukite põhjustatud tulekahjudes.


Ja need on vaid arvud, mida saame jälgida .
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Benjy kirjutas: 05 Sept, 2023 11:14 Elektriautode teemal veidi veel, aku võib uuesti põlema minna. Ja kuidas seda siis kustutada, https://www.youtube.com/watch?v=GAah11rqsx0&t=176s
See on auto tootja poolt soovitatud basseinis järeljahutamine, mida on küll eemalt "huvitav vaadata" aga kustutamise keerulisem etapp on tuld ja mürgiseid gaase väljapritsiva objekti kustutamine kitsastes tingimustes või hoones.

Siin videos on näha, et isegi 3 kuud vees ligunenud, põlenud akupakk säilitab energia:
https://www.youtube.com/watch?v=MxBK5Fu ... EVFireSafe

Eramajaomanikel on juba paras aeg teha plaane, et kuhu paigutada tulevikus e-auto parkimiskoht ja kuhu paigutada PV salvestuse akud, et tulevikus uni rahulikum oleks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist