Venemaa kogeb pidevalt erinevate kaupade ja teenuste hinnatõusu, teatab Venemaa meedia.
Tänavakiirtoidu tootjad hoiatavad shawarma keskmise hinna võimaliku tõusu eest kuni 300 rublani (2,36 dollarini) ning pitsa ja burgerite 10–15% hinnatõusu eest, mis on tingitud selliste toodete nagu liha müügihindade tõusust, köögiviljad, puuviljad ja munad.
iPhone'i hinnad tõusid esimesel poolaastal keskmiselt 32% ning aasta lõpuks on oodata veel 20% tõusu. Oluliselt tõusevad ka Samsungi, Xiaomi ja Readme toodete hinnad.
Reisikorraldajad hoiatavad võimaliku 10-30% hinnatõusu eest talvepuhkusel populaarsetesse sihtkohtadesse nagu Egiptus, AÜE, Tai, Maldiivid ja Kuuba. Venemaa reiside maksumus võib samuti tõusta 15% või rohkem.
Aasta algusest on erinevate klasside gaasi hinnad tõusnud 60-70% ja diislikütus 40%. See on tekitanud rahulolematust, sest 2018. aastast kehtis "inflatsioonireegel", mis piiras naftafirmade hindade tõstmist üle ametliku inflatsioonimäära, kuid tänavu on reegel rikutud.
Autode hinnad tõusevad jätkuvalt. Augustis tõusid hinnad 50–80 tuhande rubla võrra ja mõnel juhul ulatusid need 120–600 tuhande rublani ja kõrgemale. Sügisel on oodata autohindade edasist kasvu kõigis turusegmentides.
Ruutmeetri maksumus järelturul kasvas augustis 1,5-1,8%, saavutades maksimumi alates 2022. aasta märtsist. Kõige kõrgemat hinnakasvu täheldati sellistes linnades nagu Tšeljabinsk, Togliatti, Kaasan ja Mahhatškala. Sügisel on oodata ka üürihindade tõusu.
Olukord hinnatõusudega tekitab hirmu võimaliku kaubapuuduse ja kallinemise ees. See 2022. aasta arhiivivideote kogumik näitab kurikuulsaid "suhkrusõdasid", kui Venemaal valitses suhkrupuudus.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 4492500080
Stavropoli oblastis plaanitakse teid blokerima hakata
Stavropoli piirkonna talunikud ei saa osta kütust, ei saa müüa oma saaki vastuvõetava hinnaga ja on valmis "blokeerima teid". Piirkonna põllumajandusettevõtete ja põllumajanduskooperatiivide liidu esimees Sergei Kolesnikov ütles AiF Stavropolile.
Tema sõnul on olukord Venemaa ühes suurimas põllumajanduspiirkonnas, kus kuni 90 protsenti territooriumist on põllukultuuride all, muutunud "kriitiliseks".
Esimene probleem põllumeeste jaoks on teravilja hinnad. Portaali Agrobazar andmetel on Stavropoli vahendajad valmis ostma nisu "kombaini alt" 7-8 rubla kilo eest, kuigi eelmisel aastal ulatusid hinnad 10-13 rublani. Sarnane on olukord ka teistes piirkondades: Baškortostanis pakuvad hulgimüüjad 6-8 rubla nisu kilogrammi eest, Saratovi piirkonnas 8 rubla, Samara piirkonnas 7 rubla.
Kolesnikovi sõnul lisandub uue saagi tulude puudumisele kütteõli "hullumeelne hinnatõus", mis on suve algusest alates tõusnud hulgimüügis 26 protsenti. Kuid isegi rekordhinnaga - üle 72 000 rubla tonni kohta - on kütust võimatu osta. "Nüüd on see (kütteõli. - TMT) täiesti puudu. Olukord on väga kriitiline, kannatlikkus hakkab otsa saama, närvid lähevad katki, inimesed on valmis minema ja blokeerima teid," ütles Kolesnikov.
Pärast Stavropoli on kütusepuudus ka teistes lõunapoolsetes piirkondades - Krasnodari krai, Adõgea, Astrahani, Samaara ja Rostovi oblastis, ütlesid turuosalised Reutersile.
Nende sõnul vähendati või peatati kütusemüük piirkondlikes tanklates saagikoristuse ja puhkuseperioodi kõrghetkel ning isegi jaemüügi tanklates oli kütusepuudus.Üks 220 tanklaketist Lõuna-Föderaalringkonnas oli septembri alguseks kas lõpetanud kütusemüügi või oli müügil ainult ühte liiki kütust.Reutersi küsitletud kaupmeeste sõnul olid tarned mitmesse Lõuna föderaalringkonna depoosse piiratud julgeolekukaalutlustel, kuna need asuvad Ukraina sõjalise konfliktipiirkonna läheduses. Lisaks toimus transpordikrahh Venemaa raudteede lõunapoolsetel võrkudel, mis ei suutnud tulla toime suvise turistide ja sõjaväe ja Ukraina annekteeritud territooriumidele mõeldud veoste vooga.
"Tee ei sõida üldse.Vagunid Volgogradist on tulnud 40 päeva. Enne seda seisid minu tankivagunid 20 kilomeetri kaugusel asuvas sõlmpunktis (jaamas) peaaegu kuu aega liikumata.Isegi sihtjaamast naftahoidlasse võib vagunit oodata nädal aega - diiselmootorid on hõivatud kiireloomuliste lastidega," kurdab üks kütuse hulgimüüja Lõuna föderaalringkonnas.
Kütusepuudus Venemaal võib peatada taliviljade koristamise ja külvamise, ütles põllumajandusminister Dmitri Patrušev 7. septembril.
Tema sõnul räägiti nädal tagasi vaid kõrgetest kütusehindadest, kuid nüüd on olukord halvenenud. "Meil on probleeme just [kütuse] kättesaadavusega juba praegu. Nüüd peatame saagikoristusperioodi ja me ei saa talivilja maha lõigata. See saab olema katastroof," hoiatas Patrušev.
Ta märkis, et põllumajandusministeerium on palunud abi energeetikaministeeriumilt.
Samuti peab ministeerium tegema igas piirkonnas käsitsi koostööd naftatöötlemistehastega, et leida kütust põllumajandusettevõtetele, sest probleem tuleb lahendada "kiiresti".
https://twitter.com/finanzru/status/1700181288185958546