Autotehnikateema
-
- Liige
- Postitusi: 463
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Elektriline veepump ongi täna juba masskasutuses. Lisaks hübriididele ja elektriautodele leidub seda ka saksa ICE masinatel. Rääkimata võistlustehnikast (sh ka driftimasinad).
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See on üksiku tootja konkreetse pumba mudeli probleem. Ei ole kuulda, et teisi tootjaid veepumba probleemid väga kimbutaks.Walter2 kirjutas: ↑12 Sept, 2023 10:51Elektrilised õli-, veepumbad ja termostaadid on võistlustehnikas ammu kasutusel ja isegi Soomlaste 1500hp MonsterMossel oli elektriline õlipump.Siit tulebki see vahe välja - kui el. veepump hiljutisel näitel ei taha kesta paari kiiruskatsetki mida siis rääkida tavakasutusega autol, millel pahatihti veel 40k hooldevälp.. Kui miski oleks hea ja töökindel, oleks see kohe masskasutuses.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tegemist oli ju Fordiga (kui Tänaku autot silmas pead). Täitsa kindlalt on elektriline veepump rikkealtim kui mootori poolt rihmaga ringiaetav mehhaaniline.Walter2 kirjutas: ↑12 Sept, 2023 10:51Elektrilised õli-, veepumbad ja termostaadid on võistlustehnikas ammu kasutusel ja isegi Soomlaste 1500hp MonsterMossel oli elektriline õlipump.Siit tulebki see vahe välja - kui el. veepump hiljutisel näitel ei taha kesta paari kiiruskatsetki mida siis rääkida tavakasutusega autol, millel pahatihti veel 40k hooldevälp.. Kui miski oleks hea ja töökindel, oleks see kohe masskasutuses.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
1) ülal juba kirjutasin, kuid siis kordan - akf Peeter mainis, et mingitel aegadel oli liikluspilt teine - foorid, ristmikud, ülekäigukohad, jne - ja seega ei saa võrrelda praegusega. Ka kellaaegade lõikes liikluspilt erineb. Olen Tartuga seotud alates 1980 ja tahan hinnata realistlikult olukorda, kuidas on võimalik Riia ringilt 90-ga alustades vabahooga jõuda Narva mäele ilma vahepeal hoogu maha võtmata. Minu jaoks jääb ...OLAVI kirjutas: ↑12 Sept, 2023 6:31Mis selle teadmisega peale hakkad?
Ju see kuskil 90'date alguse öösel oli, sest ega see esimese korraga ei õnnestunud...Kes peaks pidurdama ühes laias, piisavalt suure raadiusega kurvis?
Millisest "miilitsa nõudest" on küsimus ja millega see on antud juhul seotud ning kelle käest küsid?

2) lai ja suure raadiusega kurv läheb kergelt ülesmäga ja lõpeb "küüru taga" kahe suuna vahelise eraldusribaga. Kurvi vastusuund on sealjuures varjatud ning võimalikku vastutulijat ei näe - seega kurvi lõikamise küsimus on kahtlane.
Samas pole hullu, mõni mees on ka sirgelt maanteelt tihedasse metsa läbi puude sõitnud. No nii paarkümmend meetrit ...

3) antud kommentaar oli konkreetse viitega akf Peeteri jutule, ning austet OLAVI oleks seda märganud, kui oleks kogu lõime lugenud, mitte valinud noppeid!

Sellega lõpetan kahtleval noodil, tänan tähelepanu eest!
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autotehnikateema
Töönädala alguses olid öised joomaaugud suletud ja seega ei sõitnud pärast südaööd isegi taksod ja jalakäijaid oli minimaalselt.
(Tartus sõitis "ööliini" bussipargi tööliste buss ja öösel töötavad tööinimesed kasutasid seda usinalt.
Tartu bussijaam oli küll ööpäev läbi avatud aga uksed keerati öösel teatud ajaks lukku, nii et ka kesklinnas jõlkuvad "kodutud" pugesid sinna ööseks varjualla.)
Mingil ajal kustutati Tartus öösel raha säästmiseks tänavavalgustus ja näiteks terve Rakvere linn oli mõnel aastal täitsa pime ja ilma tänavavalgustuseta.
Need üksikud masinad, mis linnavahel liikusid sõitsid öösel tavaliselt täistuledega, et juba kaugelt oleks näha (kasvõi tulekuma järgi), et keegi sõidab.
Ehk tolleaegne öine pime linn oli erinev tänasest ja sarnanes rohkem mõnele arvutimängu fantaasiale.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
BMW M30 tüüpi rida-6 mootorile pakub üks tarvikutootja ka võidusõiduks mõeldud täiesti tavalist termostaati, lihtsalt avamistemperatuur on tavalise 82 kraadi asemel 70 kraadi. Kui jutt võidusõidule läks. Ja lisaks on saada igasugu "underdrive" rihmarattaid abiseadmetele, et neid mitte liigsete pööretega ära vaevata. Kas ka õlipumba ketiratast, pole suutnud välja selgitada.OLAVI kirjutas: ↑12 Sept, 2023 10:02 Juba 10 aastat on ökonoomsetes mootorites (õlirõhu poolt mehaaniliselt juhitavad) muutuva geomeetriaga õlipumbad ja õli reduktsiooniklappi polegi.
Elektrilised õli-, veepumbad ja termostaadid on võistlustehnikas ammu kasutusel ja isegi Soomlaste 1500hp MonsterMossel oli elektriline õlipump.
Elektrilise veepumpa iva on enamasti see, et hoida mootori jahutus liikumas kui mootor seisab. Näiteks peale finishit, mootori jahutamiseks. Ja enne starti saab mootori kiirem soojaks (kui termostaati ei kasuta), sestap enamasti kiirenduspilli teema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Saksamaa Auto Bild teeb regulaarselt kütusekulu teste ja regulaarselt saavad nad suuremad numbrid kui tehas lubab.Kapten Trumm kirjutas: ↑11 Sept, 2023 10:04
Autoleht kunagi katsetas Seat (vist Leon) mingit ökoversiooni, mil 1,2 55 kW turbodiisel ja auto oli tehases kergemaks tehtud (vähem müraisolatsiooni).
Tankimise järgi maanteesõidul väideti kuluks 2,9 liitrit 100 km peale. Mul on majas veel alles üks 2011. a Opel Combo 1,3CDI, millel tehas lubab 3.6 liitrit sajale. Vähe aerodünaamilisemas keres võiks sama mootoriga olla see pigem madal 3 (järsu tagaotsa ja suure ristlõikepinnaga kaubik pole just aerodünaamika ime). Samuti 55 kW mootor.
Siin üks ettejuhtuv vanemast ajast ja tähele võib panna Toyota Prius pistikhübriidi 3,7 liitrist kulu tehase lubatud 2,1 asemel.
Edit: test https://tehnikamaailm.ee/artikkel/auto- ... u-naitajad
Üks põhjus miks neil kütusekulu lubatust alati suurem on peitub sellest et testis on ca 20 km maksimaalkiirust kiirteel. Suur kiirus tõstab kulu järsult.
Kunagi 2010-ndatel olid meil objektiautod Fiat Doblo 1.2 liitrised bensukad, Tehas lubas neile 4 koma millegagi, firmas oli aktsepteeritud 5-5,5 ja see oli üldiselt saavutatav. Niikaua kuni ei sõidetud Klaipeda-Kaunase kiirteel sest seal läks alati peaaegu 15. Raamatupidajad ei tahtnud neid tsekke hästi välja maksta sest keegi ei uskunud et nii väike auto jaksab nii palju rüübata.
Umbes samal ajal tuli ükskord Stuttgarti minna ja natuke kiire oli. Auto oli Subaru Forester 2-liitrine bensukas ja peremees pani veel suusaboksi ka katusele et rohkem kaupa mahuks. Siis oli uus kiirtee Varssavist Suur-Saksamaa piirini juba valmis ja juht lasi alates Varssavist jala gaasipedaalilt üles ainult Poola teemaksu koppade juures ja tankimiseks. Sellises varustuses auto 200 kindlasti välja ei jooksnud , võib-olla 170 gps järgi ja kütusekulu oli stabiilselt 30-33 liitrit sajale. Paak oli ka veel imetilluke , vist 60 liitri kanti ja iga 150-200 km tagant tuli tankida.
Ma mainisin kaastundlikult et oleksid võinud ju öelda et sul selline auto on. Oleksime siis hoopis rekkaga läinud, kütusekulu on sama aga saab ühe paagitäiega kohale. Soovitasin veel et lase kiirus normaalseks - kuhugi 130 sest praegult hävime ajas tankimispeatustega rohkem kui sa põhjagaasiga võidad. Ei uskunud. Imelikud inimesed need leedukad, võib-olla ei tunnegi numbreid ?
Re: Autotehnikateema
vanahalb kirjutas: ↑13 Sept, 2023 20:10 ...
Saksamaa Auto Bild teeb regulaarselt kütusekulu teste ja regulaarselt saavad nad suuremad numbrid kui tehas lubab.
Siin üks ettejuhtuv vanemast ajast ja tähele võib panna Toyota Prius pistikhübriidi 3,7 liitrist kulu tehase lubatud 2,1 asemel.
Edit: test https://tehnikamaailm.ee/artikkel/auto- ... u-naitajad ...
Autotootjate kütusekulutestid tehakse tänapäeval standartse metoodika järgi laboris rullidel ja selles ei ole arvestatud õhutakistust ning selline test on arvestatud erinevate tehnikate võrdlemiseks.
Reaaseid kasutajate poolt saadud kulunumbreid leiab sellelt lehelt, kus on näha, et selle Prius pistikhübriidi kütusekulu on kasutajatel vahemikus 0,9- 6L/100km, sest see sõltub akusse laetud elektri kasutamisest.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Kui vaadata TM testis toodud väikeautot
Renault Clio Grandtour Energy dCi 90 Start & Stop Luxe: 4,3 liitrit (tehas 3,6) , siis selle kasutajate keskmine kulu on ca 5l/100km.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Sellepärast ongi sel seadusemuudatusel millega tehnoülevaatusel hakatakse kütusekulu fikseerima mingi mõte sees.
Tänapäeva auto suudab ikka mällu fikseerida mootori töötamise tunnid, läbitud kilomeetrid ja läbi pihustite voolanud kütuse koguse. Kui kõigi autode andmed niimoodi kokku pannakse võib vabalt juhtuda et vanakooli diisel on kõige keskkonnasõbralikum ja ökohübriidid ei kuluta sugugi mitte tehaselubatud 3 vaid pigem 5-6 liitrit sajale.
Mingi oht on olemas et padurohelised saavad heleda litaka vastu mune ja sellepärast ka vastav liikumine et selliseid andmeid ei tohi koguda. Olla räige põhiõiguste riive
Tänapäeva auto suudab ikka mällu fikseerida mootori töötamise tunnid, läbitud kilomeetrid ja läbi pihustite voolanud kütuse koguse. Kui kõigi autode andmed niimoodi kokku pannakse võib vabalt juhtuda et vanakooli diisel on kõige keskkonnasõbralikum ja ökohübriidid ei kuluta sugugi mitte tehaselubatud 3 vaid pigem 5-6 liitrit sajale.
Mingi oht on olemas et padurohelised saavad heleda litaka vastu mune ja sellepärast ka vastav liikumine et selliseid andmeid ei tohi koguda. Olla räige põhiõiguste riive

Re: Autotehnikateema
Kuna vanakooli mootoritel puudub usaldusväärne masinloetav andmeväljund kütusekulu lugemiseks, siis sellised masinad kukkuvad nagunii arvestusest välja ja nende andmed ei jõua avalikusesse.vanahalb kirjutas: ↑14 Sept, 2023 7:58 Sellepärast ongi sel seadusemuudatusel millega tehnoülevaatusel hakatakse kütusekulu fikseerima mingi mõte sees.
Tänapäeva auto suudab ikka mällu fikseerida mootori töötamise tunnid, läbitud kilomeetrid ja läbi pihustite voolanud kütuse koguse. Kui kõigi autode andmed niimoodi kokku pannakse võib vabalt juhtuda et vanakooli diisel on kõige keskkonnasõbralikum ja ökohübriidid ei kuluta sugugi mitte tehaselubatud 3 vaid pigem 5-6 liitrit sajale.
Mingi oht on olemas et padurohelised saavad heleda litaka vastu mune ja sellepärast ka vastav liikumine et selliseid andmeid ei tohi koguda. Olla räige põhiõiguste riive![]()
Olen võrrelnud armatuuris kuvatava näidiku järgi kütusekulu ja võrrelnud seda erinevates olukordades.
Kui liikuda mööda sirget väikse kallakuga alla, teed mööda fikseeritud kiirusega (autopiloot või kiiruspiiraja), siis näitab kuluks tõesti ca 3l/100km aga kui samal teel käik välja võtta, siis näitab ca 0,6l/100km, ehk osav juht suudaks tõenäoliselt masina poolt seatud programmist ökonoomsemalt sõita, kui kasutab vaba veeremist. Suurema kallakuga laskudes, kui rakendub mootorpidurdus, siis muidugi näitab kütusekuluks 0.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Sõites omal ajal Opel Omega 3.0 V6, avastasin, et mida kiiremini sõidukiiruse kätte said, seda vähem läks kütust. Oli suur vahe sees, kas kiirendus kestis paar sekundit või sujuvalt üle 10 sekundi... Aga see võib ka lihtsalt minu subjektiivne tunnetus olla.
Re: Autotehnikateema
Jah nii on. Kerge tõmme, kiirus sisse ja siis lased gaasi üles ainult hoidmiseks ja nagu lendaks kohe, samal ajal on ökonomaiseri osuti peaaegu 0-s. (Sellist stiili õppisin/õpetati kasutama juba siis, kui -08 kellaplokis ilmus ökonomaiseri osuti).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
B-omega kompuuter näitas suht aiateibaid, vahetasid paar andurit ära, siis võttis 2,0 16V optimistlik 4 liitrit sajale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Võib-olla OT aga fantoomautode omanikud peaksid oma autodest kähku lahti saama, enne kui riik augu ära lapib.
https://www.err.ee/1609099178/pealtnagi ... ode-arisse
https://www.err.ee/1609099178/pealtnagi ... ode-arisse
"Ma süvenesin natuke asjasse ja nägin, et tegelikult saab seda täiesti riigilõivu vabalt teha. Ilma riigilõivuta. Siis ma mõtlesin – miks ka mitte? Hetkeseisuga, kui need autod võõrandada endale, siis on nad vara omaniku nimelt kadunud ja nad konkreetselt ei ole minu nime peale tulnud selle pärast, et riigilõiv on tasumata riigile," rääkis Raido.
Kui algul jäi transpordiameti jutust mulje, et riigilõivuta pole tehing võimalik, siis täpsustava päringu peale selgub, et lisaks aktiivsele ja peatatud kandele eksisteerib veel võõrandatud staatus, kus sõiduk on eelmiselt omanikult maha läinud, aga pole lõpuni ka uue nimel.
Selline funktsioon loodi peamiselt autofirmadele ja –vahendajatele veel maha müümata masinate jaoks. Riigilõivu tasub teoorias isik, kes lõpuks omanikuks saab. Kuid mõned fantoomide kokkuostjad taipasid, et teoorias võib masin kahe vahele jääda lõpmatuseni.
"Hetkel nad jäävad sinna nagu õhku rippuma. Vana omaniku nime pealt nad kaovad ära ja ta näitab omanikuna küll mind, aga ta ei ole minu sõidukite nimekirjas," ütles Raido.
Re: Autotehnikateema
Some kirjutas: ↑14 Sept, 2023 12:07 Võib-olla OT aga fantoomautode omanikud peaksid oma autodest kähku lahti saama, enne kui riik augu ära lapib.
https://www.err.ee/1609099178/pealtnagi ... ode-arisseMuarust niimoodi ehk iseendale võõrandades küll fantoomautost lahti ei saa."
Registrikanne on informatiivne ehk see ei tõenda auto omandiõigust. (Kinnistusraamatu kanne näiteks näitab omanikku)
Auto võib küll registrist kaduda aga kui maks määratakse auto omanikule siis on ta omanik edasi sõltumata sellest mis andmed registris on või kas neid seal üldse on. Selliseid autorontisid kus koos müügilepinguga tuleb kaasa hulk vahepealseid müügilepinguid olen ma ise samuti varuosadeks ostnud. Registris on heal juhul kunagine võõrandamisteade ja kanne on ...õige termin oli vist "peatatud'.
Kellelegi teisele isikule müües vast saaks lahti, eriti kui see on keegi rumeenlane kes masina lihtsalt ära kaotab. Müüja teeb võõrandamisteate ja uus ostja ei kavatsegi masinat oma riigis arvele võtta.
Ilmselt vastav teenus ka turule tuleb kui maksukogumiseks läheb.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline