Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Isendale mitte aga kellegile teisele saab ju ka - kasvõi nendele, kes praegu seda teenust pakuvad. Müüjale on see ju ohutu, ostjal tekib hiljem risk, et peavad oma 1200 auto eest aastamaksu maksma. Ehk hetkel väga soodus hetk fantoomidest lahti saada, ma arvan et hiljem ongi ainus variant fiktiivselt kuhugi välismaale müüa...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Aga kust sa täpselt tead, kelle kraesse see auto ikkagi jääb? Kas tõesti need "fantoomauto teenust" pakkuvad kriminaalid on nii rumalad, et võtavad taolisi riske või äkki on nad natuke konsulteerinud targematega ja seepärast rahulikult petavadki heauskseid?
Nendel "kergendusega vabanenutel" pole isegi ostu-müügi lepingut ette näidata, et end kaitsta. No igaljuhul olen ma skeptiline selle "skeemi" pidavuse suhtes. Minu juures olevad "fantoomautod" on kõik kenasti füüsiliselt alles, lihtsalt mõned on soetatud ette ja hetkel puudub ressurss nendega tegelemiseks (ennistamiseks) ja polnud ka mõtet oodata, mil nende hinnad taeva kerkivad (nagu praeguseks korralike mossede ja ladadega toimunud on, volgade hinnad tõusid lakke juba ammu).
Ja tuletan endiselt meelde, et see probleem puudutab autosid, millel on träkitav ajalugu peale 01.05.2004 (ülevaatus, liikluskindlustus, mingi ARKi kanne). Kui seda pole, siis saab selle jätkuvalt arvelt kustutada omaniku avalduse alusel ja mingeid muid pabereid polegi tarvis (peale riigilõivu) - kui papreid ja numbreid pole, siis panetegi kirja, et on teadmata kadunud või hävinud.
Probleem tuleneb EL liitumisest ja sellest, et liitumisega võetakse automaatselt üle EL õigus, sh nn romudirektiiv, mis lubab sõidukit arvelt maha kustutada vaid läbi litsenseeritud utiliseerija (kas romula või vanametall). Kolmandat varianti ei ole ja tundub, et lubadused "riik tegeleb" ei ole väga tõsised. Maksimum, mida siin praktiliselt teha saab, on mitte võtta automaksu nendent fantoomidelt (mingi kriteeriumi alusel - nt viimane 10 pole liigutatud seda registris). Lisaks on olemas selline kategooria nagu "teeseldud tehing" - et kui sa ei suuda tõendada auto müümist, siis äkki juhtubki see, et oled kriminaalidele 50 eurot maksnud ja maksad pärast automaksu ka (kui sellel teemal mingit leevendust ei tule).
Nendel "kergendusega vabanenutel" pole isegi ostu-müügi lepingut ette näidata, et end kaitsta. No igaljuhul olen ma skeptiline selle "skeemi" pidavuse suhtes. Minu juures olevad "fantoomautod" on kõik kenasti füüsiliselt alles, lihtsalt mõned on soetatud ette ja hetkel puudub ressurss nendega tegelemiseks (ennistamiseks) ja polnud ka mõtet oodata, mil nende hinnad taeva kerkivad (nagu praeguseks korralike mossede ja ladadega toimunud on, volgade hinnad tõusid lakke juba ammu).
Ja tuletan endiselt meelde, et see probleem puudutab autosid, millel on träkitav ajalugu peale 01.05.2004 (ülevaatus, liikluskindlustus, mingi ARKi kanne). Kui seda pole, siis saab selle jätkuvalt arvelt kustutada omaniku avalduse alusel ja mingeid muid pabereid polegi tarvis (peale riigilõivu) - kui papreid ja numbreid pole, siis panetegi kirja, et on teadmata kadunud või hävinud.
Probleem tuleneb EL liitumisest ja sellest, et liitumisega võetakse automaatselt üle EL õigus, sh nn romudirektiiv, mis lubab sõidukit arvelt maha kustutada vaid läbi litsenseeritud utiliseerija (kas romula või vanametall). Kolmandat varianti ei ole ja tundub, et lubadused "riik tegeleb" ei ole väga tõsised. Maksimum, mida siin praktiliselt teha saab, on mitte võtta automaksu nendent fantoomidelt (mingi kriteeriumi alusel - nt viimane 10 pole liigutatud seda registris). Lisaks on olemas selline kategooria nagu "teeseldud tehing" - et kui sa ei suuda tõendada auto müümist, siis äkki juhtubki see, et oled kriminaalidele 50 eurot maksnud ja maksad pärast automaksu ka (kui sellel teemal mingit leevendust ei tule).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Nojah, ma pöörasin tähelepanu sellele et Raido võõrandas ostetud masina edasi iseendale kuid jättis riigilõivu maksmata ja siis registrikannet ei tehta.
Millest tuleneb skeem et teatad auto müügist, ostja oled ise ja müüja nimelt see auto kaob kuid ostjale ei jõua.
Niimoodi tankistile võõrandamist on aga kogu aeg olnud ja siin polegi seaduseauku. Ükskõik kellele võib müüa. Kui ostja on kuidagi autolammutusega seotud tehakse lammutustõend ja asi unustatud. Ega autolaipa ei pea tulema registrisse ette näitama ja neid tõendeid võib ju iga võsavendade tegevusloaga autoromula genereerida.
Üks variant on ka ausalt keskkonnaametile teatada et 2007 aastal lammutasin auto ebaseaduslikult ära. Südametunnistus piinas 15 aastat, ei saanud ööseti magada ja nüüd otsustasin end üles anda.
Mu teooria järgi öeldakse ahah ja eks me tõmbame siis nimekirjast maha. Väärteo eest karistust määrata pigem ei saa sest see on aegunud ja mingi keskkonnakahju tekkimist ei tõenda keegi eluilmas ära.
Re: Autotehnikateema
Pealtnägijat vaadanuna siis omanikuvahetus vormistatakse Transpordiameti iseteeninduses ja mõlemad osapooled kinnitavad seda ID-kaardiga allkirjastades. Riigilõivu maksmise kohustus pannakse ostjale. Ehk siis müüjale ei saa kuidagi kraesse hakata, ainult ostjale.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Sept, 2023 13:19 Aga kust sa täpselt tead, kelle kraesse see auto ikkagi jääb? Kas tõesti need "fantoomauto teenust" pakkuvad kriminaalid on nii rumalad, et võtavad taolisi riske või äkki on nad natuke konsulteerinud targematega ja seepärast rahulikult petavadki heauskseid?
Nendel "kergendusega vabanenutel" pole isegi ostu-müügi lepingut ette näidata, et end kaitsta. No igaljuhul olen ma skeptiline selle "skeemi" pidavuse suhtes. Minu juures olevad "fantoomautod" on kõik kenasti füüsiliselt alles, lihtsalt mõned on soetatud ette ja hetkel puudub ressurss nendega tegelemiseks (ennistamiseks) ja polnud ka mõtet oodata, mil nende hinnad taeva kerkivad (nagu praeguseks korralike mossede ja ladadega toimunud on, volgade hinnad tõusid lakke juba ammu).
Oma fantoomidest (sugulane kellele autod andis lammutas nood varuosadeks) saingi siis lahti kui 2004a-st vanematele autodele võimalus maha anti, muidu pidi iga aastal seda ajutist arvelt mahavõtmist tegema.
See EL direktiiv on tõesti jabur. Hobiautode pidajad ju tihti ostavad oma projekti jaoks doonorautosid juppide jaoks ja need jäävad siis neile hinge peale.
Re: Autotehnikateema
Ma ei oleks üllatunud, kui riik teeks mingi stiilse ülelennu ja näiteks kuulutaks kõik need õhku rippu jäänud tehingud seoses riigilõivu laekumata jäämisega õigustühiseks ja kehtetuks ja sõidukid suunatakse endistele omanikele kenasti tagasi. Nende sõidukite eest saadava maksurahaga on juba arvestatud ja ei pea olema just eriliselt suur mõttehiiglane tabamaks biiti, et need 1000-auto-omanikud pole kunagi midagi ega millegi eest maksta kavatsenud, ehk siis nende käest seda 1000 auto maksuraha pole alust lootagi, neil pole mitte sittagi.
Re: Autotehnikateema
Kuigi Pealtnägijas oli jutt endise kriminaaliga, kes küsis teenuse eest 50-, siis alguses olid loovutustasud 10-20eur.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Sept, 2023 13:19 Aga kust sa täpselt tead, kelle kraesse see auto ikkagi jääb? Kas tõesti need "fantoomauto teenust" pakkuvad kriminaalid on nii rumalad, et võtavad taolisi riske või äkki on nad natuke konsulteerinud targematega ja seepärast rahulikult petavadki heauskseid? ...
Mina müüsin päris sellise teenuse alguses mingile õigusbüroole, mis tegeleb pankrottide ja firmade likvideerimisega.
Ehk targemad on hiljem leidnud järgijaid.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ei saagi aru milline see osa auto lammutamisest illegaalne on?
Sõber ostis omale doonori, võttis mootori endale, müüs kõik mis vähegi võimalik maha ja kere lõikas tükkideks ja koos viisime rauda. Sai ilusti arvelt maha
Sõber ostis omale doonori, võttis mootori endale, müüs kõik mis vähegi võimalik maha ja kere lõikas tükkideks ja koos viisime rauda. Sai ilusti arvelt maha
Re: Autotehnikateema
See oli enne EU regulatsioone nii. Praegu nõutakse teatud minimaalset komplektsust:
https://www.kuusakoski.com/et/estonia/e ... /soidukid/
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
See komplektsus on praktikas pigem hinnakujanduslik element. Kui kokkuostu viiakse terve auto saab päris hea hinna. Kui sealt kõik väärtuslik alates katalüsaatorist on on juba välja roogitud ja jäetud ainult plastikud, istmed ja mõni plekiriba mis neid koos hoiab tuleb hakata juba peale maksma. See pole enam auto ja mittemetalsed lisandid on eraldi miinus - hinnakirjaga.
Praktikas võetakse selline asi ka ikka arvelt maha kui vin-koodid kere küljes alles on ja selge et niisugune sõiduk enam kunagi liiklusesse ei satu. See et kuipalju varemalt teda lammutatud on ei ole otseselt kokkuostja ülesanne sae käima tõmbamiseks.
Direktiivis näpuga järge ajades ei tohi ise lammutada ja võib-olla on ka mingid piirangud poollammutatud autode vastuvõtmiseks aga klienti proovib igaüks hoida.
Praktikas võetakse selline asi ka ikka arvelt maha kui vin-koodid kere küljes alles on ja selge et niisugune sõiduk enam kunagi liiklusesse ei satu. See et kuipalju varemalt teda lammutatud on ei ole otseselt kokkuostja ülesanne sae käima tõmbamiseks.
Direktiivis näpuga järge ajades ei tohi ise lammutada ja võib-olla on ka mingid piirangud poollammutatud autode vastuvõtmiseks aga klienti proovib igaüks hoida.
Re: Autotehnikateema
Keskonnasäästlikus ja taaskasutus on peamised märksõnad ning et olemasolevaid autosid ei remonditaks prügist korjatud varuosadega:
Spetsialist peab eemaldama kogu lõhkeva turvavarustuse (turvavööpingutid ja turvakotid).
Keskonnaohtlikud vedelikud tuleb kokku koguda utiliseerimiseks.
Kliimaseadmes olev gaas tuleb välja imeda eraldi mahutisse. (Seda tohib teha Auto Kliimaseadmete Käitleja kutsetunnistusega töötaja.)
Auto akude kohta on arvestus ja need tuleb suunata taaskasutusse, et täita EU akude taaskasutuse plaane. (EU direktiiv näeb ette saavutada kuni 100% autoakude taaskasutus. Vabaajaakud, paadiakud, tööstusakud jne. ei käi selle direktiivi alla.)
Rehvid taaskasutusse.
Kõikidel plastikjuppidel, millede kaal ületab teatud gramme, peab olema kasutatud plastiku markeering ja need tuleb tüübi järgi eraldi sorteerida.
Erinevad metallid tuleb sorteerida eraldi.
Klaasid eraldada, jne.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Siia niisugune märkus et lisaks jäätmekäitlejate nagu Kuusakoski annavad lsmmitustõendeid ka romulad ja nad soodustavad igati olemasolevate autode remontimist prügist korjatud varuosadega

Ise lammutamist peetakse sellepärast ohtlikuks/keelatuks et nagunii keerab põhjapunni alt ja laseb õli maha ja viskab mõttetu plastiku metsa või põletab lõkkes ära jms.
Re: Autotehnikateema
Kuskohast nad kriminaalid on? Kasutavad lihtsalt võimalust, et raha teha. Enamusel niikuinii kohtutäiturid kaelas, pole neilt midagi võtta ja elavad nagu oskavad. Riigi mure on aga oma tegemata tööst tekitatud probleem lahendada, heauskne fantoomimüüja pole kuidagi süüdi, fantoomiostja ka mitte, paras pirukas igastahes.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Sept, 2023 13:19 Kas tõesti need "fantoomauto teenust" pakkuvad kriminaalid on nii rumalad, et võtavad taolisi riske või äkki on nad natuke konsulteerinud targematega ja seepärast rahulikult petavadki heauskseid?
Kui selline olukord on automüügifirmade elu lihtsustamiseks tekitatud (nagu seni aru saada on), siis on see lihtsalt ilus "maksakas" nupumeeste poolt riigile, kes on lasknud end lohku tõmmata.
professional retard
Re: Autotehnikateema
Siia teeks nüüd ühe humoorika repliigi, et aga kes keelaks siis riigil (maanteeametil) seda sama teenust ise osutamast. Luuakse (juba on loodud) "ajutiselt peatatute" vmt juurde veel "rippuvate" autode register, millesse saab inimene oma kasutusest väljas oleva sõiduki registripidajale pidamise kulude hüvitamisel (riigilõiv
) oma sõiduki suunata. A´la märgid ostjaks Eesti Vabariik Maanteeamet vmt, teed programmi linnukesed ja voilaa. Riik võtab sinult riigilõivu, et sa oma sõiduki sinna registriossa suunasid, ise jätab vastuvõtmise eest riigilõivu maksmata ja auto kaobki ära. Ja ka registri saaks niimoodi surnud kannetest puhtaks?
Kogu selle asja jaoks pole ju rohkem midagi muud vaja teha, kui kirjutada softijupp, et kui ostjaks märkida mingi konkreetne tärmin nt "Maanteeameti Rariteediosakond", siis avaneb võimalus märkida riigilõivu tasujaks ostja ja toimub automaatne vastuvõtmine, isegi raha pole ju Maanteameti eelarvest vaja eraldada, sest keegi ju ei kavatsegi seda maksta ju?
Miks peaks (pealegi säästu ja kokkuhoiu ajastul) üks kena ja isamaaline riigiamet selle teenuse osutamise nende endi andmebaasides erasektorile jätma?



Miks peaks (pealegi säästu ja kokkuhoiu ajastul) üks kena ja isamaaline riigiamet selle teenuse osutamise nende endi andmebaasides erasektorile jätma?

-
- Liige
- Postitusi: 1859
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Järgnenud kakelung koos täiesti teemast väljuvate tarkuseterade, isiklike pöördumiste, vastupöördumiste ja muude sõnavõttudega läks tükkis väetiseks.
Vabandan nende kaasfoorumlaste ees, kelle teemakohased postitused aja kokkuhoiu huvides samuti kadusid.
Juhin tähelepanu, et ei see ega kõrvalolev liikluseteema ei ole militaarfoorumi jaoks eriline lisaväärtus. Autofoorumeid leiab mujalt ka.
Vabandan nende kaasfoorumlaste ees, kelle teemakohased postitused aja kokkuhoiu huvides samuti kadusid.
Juhin tähelepanu, et ei see ega kõrvalolev liikluseteema ei ole militaarfoorumi jaoks eriline lisaväärtus. Autofoorumeid leiab mujalt ka.
Re: Autotehnikateema
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/m ... kimiskohta.
Et siis suure tõenäosusega eemaldatakse teeliiklusest suur osa vanematest gaasiautodest, millede gaasiballooni ekspluatatsiooniaeg on läbi saanud.
(Gaasiballooni andmesildile on kirjutatud viimane lubatud kasutusaasta.)
Neid autosid ei ole küll palju aga see on järjekordne meede sisepõletajate liiklusest kõrvaldamiseks.
https://transpordiamet.ee/erisusteemi-kontroll
https://www.riigiteataja.ee/akt/121102022009
Maagaasiseadme kontroll tuleb sõidukil läbida hiljemalt 30. novembriks 2023. Kui selleks kuupäevaks sõiduk ei ole läbinud kontrolli, siis võib sõidukit kasutada liikluses vaid erandkorras.
CNG sõidukit võib erandkorras kasutada juhul, kui sellel ei esine ohtlikku riket ega puudust, mis otseselt ja vahetult ohustaks inimese elu, tervist, vara või keskkonda. Sel juhul on mootorsõiduki või selle haagisega lubatud sõita ettevaatlikult. Arvestada tuleb ohu iseloomu, sõita üksnes mööda lühimat teed lähimasse remondikohta, maagaasiseadme tehnonõuetele vastavuse kontrollimise kohta, Transpordiameti teenindusbüroosse või parkimiskohta.
Et siis suure tõenäosusega eemaldatakse teeliiklusest suur osa vanematest gaasiautodest, millede gaasiballooni ekspluatatsiooniaeg on läbi saanud.
(Gaasiballooni andmesildile on kirjutatud viimane lubatud kasutusaasta.)
Neid autosid ei ole küll palju aga see on järjekordne meede sisepõletajate liiklusest kõrvaldamiseks.
https://transpordiamet.ee/erisusteemi-kontroll
https://www.riigiteataja.ee/akt/121102022009
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline