Mina pööraks tähelepanu siin solidaarsusprintsiibile. Kui kogu reaalmajandus ja tavainimsed pingutavad püksirihma, siis mingi äravalitute seltskond supleb rahas ja see raha on tulnud just rihmapingutajate arvelt. Ehk siis see oleks aus suunata majandusse tagasi, kasvõi seeläbi, et riigi tellimused (nt teede ehituses) ei kuivaks kokku ja seeläbi hoitaks majandust "käimas".A4 kirjutas: ↑26 Sept, 2023 6:53 Riigi efektiivsest rääkides - tuletame meelde, miks meil praegu sellest pangamaksust üldse rääkima on hakatud? On räàkima hakatud sellepärast, et riigieelarves on endiselt suur auk, mis on tekkinud sinna eelmiste valitsuste laristamise (=ebaefektiivsus) pärast. Nüüd oleme olukorras, kus riik ühest küljest käsib nii eraisikutel kui ettevõtetel säästa ja püksirihma pingutada (EURIBORi tõusud, maksutõusud, uued maksud), aga ise ei suuda või ei taha hakkama saada isegi paarikümnemiljoniliste sümboolsete kärbetega 20-miljardilisest riigieelarvest. St teised pingutagu ja siis veel doteerigu riigi laristamist edasi.
Jah, pangamaksu tulud võib ju sihtotstarbeliselt kuskile “õigesse” kohta suunata, aga see lihtsalt soodustab muu ebaefektiivsuse jätkamist. Suvaline näide: Päästeamet väidab, et on ammendanud kõik senise optimeerimise võimalused. Aga millisest senisest säästust saab rääkida, kui me alles nüüd esmakordselt 10 aasta jooksul jõuame selleni, et üksainus päästekomando tuleb kinni panna?
Mitte keegi pole ju pankadel keelanud teha laenajatele mööndusi (pean silmas olemasolevaid laene) selle euriboriga spekuleerimise arvelt. Pank võib intressi makset suurendada kuid ei pea seda tegema.