See ikka oli täitsavalmis, aga mitte päris hüljatud. Väikesed eralennukid ikka kasutavad.Madis Reivik kirjutas: ↑03 Okt, 2023 15:10 On ka suuri EU rahastatud projekte mis on poolvalmis ja hüljatud (Hispaanias mingi lennuväli nt)
Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
-
- Liige
- Postitusi: 2323
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
PM tänane juhtkiri:
Juhtkiri põhineb Mikk Salu artiklil:
Enne artiklite avaldamist on jäänud üks lihtne guugeldamine tegemata, et kui uus see argument ikka on. Nii tuleb juba esimese otsinguga välja arutlus 2014. aastast https://railbalticustrahulikult.blogspo ... etund.html. Ja 2017. aastal on meie RB kontor juba rakendanud selle PR-võitlusesse https://www.rbestonia.ee/rail-baltic-on ... nspordiks/. Ja 2014. aasta omas on viidatud, et RB sõjalisele küljele viitas juba AECOMi tasuvusanalüüs 2011. aastal.
Allikas: https://arvamus.postimees.ee/7870685/ju ... obuse-maksLätis kõneldakse uue argumendina juba sellest, et Rail Balticut on meil igal juhul vaja kaitse-eesmärkidel, mis siis, et ta on kahjumlik.
Juhtkiri põhineb Mikk Salu artiklil:
Allikas: https://www.postimees.ee/7870677/luubi- ... vusloogikaVõib juba näha, et kui vanad tasuvusargumendid kokku varisevad, hakatakse leiutama uusi. Augusti lõpus avaldas Läti kaitseministeerium analüüsi, mis järeldas, et RB on Läti kaitsmise seisukohalt kriitilise tähtsusega objekt. RB Läti kontor rakendas selle lähenemise kohe ka PR-võitlusesse. Septembri keskel otsustas Läti valitsus, et esitab rahastamistaotluse Euroopa Liidu sõjalise mobiilsuse fondi (jah, veel üks koht, kust raha küsida). Samal ajal, nagu viidatud, selgus, et ehitushange läheb Lätis planeeritust neli korda kallimaks.
Niisiis. «Kiirrong Berliini»-argument enam ei kehti. Kuluarvutused enam ei kehti. «Vene kaup Rail Balticule»-argument enam ei kehti. Elektriautod kraabivad maha sotsiaal-majandusliku tulu argumendi. Teeme siis militaarvärki, sest siin küll ei saa keegi küsida, kas RB tasub ära. Iga kord, kui üks põhjendus sureb, sünnib kusagil uus.
Enne artiklite avaldamist on jäänud üks lihtne guugeldamine tegemata, et kui uus see argument ikka on. Nii tuleb juba esimese otsinguga välja arutlus 2014. aastast https://railbalticustrahulikult.blogspo ... etund.html. Ja 2017. aastal on meie RB kontor juba rakendanud selle PR-võitlusesse https://www.rbestonia.ee/rail-baltic-on ... nspordiks/. Ja 2014. aasta omas on viidatud, et RB sõjalisele küljele viitas juba AECOMi tasuvusanalüüs 2011. aastal.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
See projekt ei ole algusest peale eriti tasuv tundunud. Kaupu lihtsam laevaga vedada ja reisijatel mõnusam/odavam lennukiga Euroopasse lennata. Ainus rongi eelis olnuks, et pagasipiiranguid pole.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Palju tänaseks Eesti pool koos EU sinna raha matnud on?
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kui julgeoleku argument nii tugev on, siis oleks ju võinud juba aastal 2014 alustada olemasolevate raudteede üleviimist "lääne laiusele" ning taastada Pärnu-Mõisaküla (demonteeriti alles 2008) ja Mõisaküla-Rujiena-Skulte lõigud. Selle asemel maeti jätkuvalt raha "vene laiusega" raudteesse (ning seda jätkatakse!) ja alustati utoopilist olemasoleva taristuga mitteühilduva uue "kiirraudtee" rajamist.
Tänaseks võiks olla ümbertõstmise töö tehtud ja rongid sõita Tallinnast otse Riiga ja kasvõi Varssavisse ja Berliini.
Samal ajal, Eesti Raudtee on kahjumis, sest praktiliselt kogu veetav kaup tuli/tuleb Venemaalt, raudteetransporti tasud ei ole konkurentsivõimelised ja põhja-lõuna suunal on Via Baltica veokitest umbes.
https://www.err.ee/1608873284/eesti-rau ... eid-juurde
Kas mõni lugupeetav teab ja oskab selgitada:
1. Rail Baltica valmimisel raudtee veotasud langevad kaks korda?
2. Kaupa hakkab meile massiliselt tulema kusagilt mujalt peale Venemaa või hoopis Eesti omatoodangu eksport kasvab plahvatuslikult?
PS. Pole ka selgitatud, kes ja milliste rongidega hakkab Rail Baltica peal opereerima, pean silmas just reisiliiklust. Uute rongide hankest kuni valmimiseni läheb neli-viis aastat. Olemasolevatel liinidel liikluse parendamiseks kuulutas Elron välja hanke 2020. a. jaanuaris, leping sõlmiti sama aasta oktoobris, esimene rong peaks meile jõudma 2024. a. esimeses pooles. Kui Rail Baltica valmimist aastal 2026 oleks usutud ja tahetud seal sõitma hakata, siis oleks pidanud 2021 lõpus või hiljemalt 2022 alguses kuulma jutte sobivate rongide hanke ettevalmistamisest. Nüüd on 2026. aasta tähtaeg maha maetud ja räägitakse, et võibolla 2030 on rööpad Tallinnast Pärnuni olemas. Millal sinna mõni rong ilmub, sellest isegi ei mõelda.
Tänaseks võiks olla ümbertõstmise töö tehtud ja rongid sõita Tallinnast otse Riiga ja kasvõi Varssavisse ja Berliini.
Samal ajal, Eesti Raudtee on kahjumis, sest praktiliselt kogu veetav kaup tuli/tuleb Venemaalt, raudteetransporti tasud ei ole konkurentsivõimelised ja põhja-lõuna suunal on Via Baltica veokitest umbes.
https://www.err.ee/1608873284/eesti-rau ... eid-juurde
Kas mõni lugupeetav teab ja oskab selgitada:
1. Rail Baltica valmimisel raudtee veotasud langevad kaks korda?
2. Kaupa hakkab meile massiliselt tulema kusagilt mujalt peale Venemaa või hoopis Eesti omatoodangu eksport kasvab plahvatuslikult?
PS. Pole ka selgitatud, kes ja milliste rongidega hakkab Rail Baltica peal opereerima, pean silmas just reisiliiklust. Uute rongide hankest kuni valmimiseni läheb neli-viis aastat. Olemasolevatel liinidel liikluse parendamiseks kuulutas Elron välja hanke 2020. a. jaanuaris, leping sõlmiti sama aasta oktoobris, esimene rong peaks meile jõudma 2024. a. esimeses pooles. Kui Rail Baltica valmimist aastal 2026 oleks usutud ja tahetud seal sõitma hakata, siis oleks pidanud 2021 lõpus või hiljemalt 2022 alguses kuulma jutte sobivate rongide hanke ettevalmistamisest. Nüüd on 2026. aasta tähtaeg maha maetud ja räägitakse, et võibolla 2030 on rööpad Tallinnast Pärnuni olemas. Millal sinna mõni rong ilmub, sellest isegi ei mõelda.
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Rail Baltica võimaldab osa saada Euroopa ja Skandinaavia vahelisest kaubavoost (mida täna veetakse laevaga või tossatakse rekkaga)?
Vene transiiti meile enam kunagi ei tule ja laiemalt on idatransiidi jutud fantaasia - kui kogemata UKR Moskvani ei jõua. Isegi kui kauba saatja on Hiina või mõni Kesk-Aasia riik, siis läbib see endiselt VF territooriumi, mis tähendab lihtsalt võimalust, et vajalikul hetkel jäävad rongid seisma ja hakkab raudtee aastatepikkune "hooldus".
Vene transiiti meile enam kunagi ei tule ja laiemalt on idatransiidi jutud fantaasia - kui kogemata UKR Moskvani ei jõua. Isegi kui kauba saatja on Hiina või mõni Kesk-Aasia riik, siis läbib see endiselt VF territooriumi, mis tähendab lihtsalt võimalust, et vajalikul hetkel jäävad rongid seisma ja hakkab raudtee aastatepikkune "hooldus".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Missugused need kaubavood võiks olla, mis sõidutatakse Euroopast rongiga siia ja laotakse ümber laeva peale, et seejärel Soome saata? Või siis vastupidises suunas? Kui Soomes midagi juba laevale tõstetakse, siis on optimaalsem sellega otse Saksamaale sõita, selmet Tallinnas kallimale raudteetranspordile ümber tõsta. Hakka või uskuma neid vandenõuteoreeritkuid, kelle arvates Rail Baltica on vajalik peagi kaevandama hakatava Eesti fosforiidi väljaveoks.Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Okt, 2023 13:56 Rail Baltica võimaldab osa saada Euroopa ja Skandinaavia vahelisest kaubavoost (mida täna veetakse laevaga või tossatakse rekkaga)?
Eelnevalt sai viidatud, et raudteetransporti tasud ei ole konkurentsivõimelised, nii et loogiliselt on kaks varianti - kas vägeva kiirraudtee transporditasu saab võluväel olema odavam olemasoleva raudtee tasust või autotransport maksustatakse surnuks.
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Pigem on ilmselt mõte selline, et sadamas läheb kaup ümber rekkade peale ja need laevaga Soome. Või vastupidi. Raudteetransport on kiirem, kui maantee. Eriti tänapäeva rekkajuhtide töö-ja-puhkeaja reeglitega. Ma ei tea, et keegi tegelikult väga sõidaks kahe juhiga.lamba-ants kirjutas: ↑25 Okt, 2023 14:45Missugused need kaubavood võiks olla, mis sõidutatakse Euroopast rongiga siia ja laotakse ümber laeva peale, et seejärel Soome saata? Või siis vastupidises suunas? Kui Soomes midagi juba laevale tõstetakse, siis on optimaalsem sellega otse Saksamaale sõita, selmet Tallinnas kallimale raudteetranspordile ümber tõsta. Hakka või uskuma neid vandenõuteoreeritkuid, kelle arvates Rail Baltica on vajalik peagi kaevandama hakatava Eesti fosforiidi väljaveoks.Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Okt, 2023 13:56 Rail Baltica võimaldab osa saada Euroopa ja Skandinaavia vahelisest kaubavoost (mida täna veetakse laevaga või tossatakse rekkaga)?
Eelnevalt sai viidatud, et raudteetransporti tasud ei ole konkurentsivõimelised, nii et loogiliselt on kaks varianti - kas vägeva kiirraudtee transporditasu saab võluväel olema odavam olemasoleva raudtee tasust või autotransport maksustatakse surnuks.
Puistematerjalid liiguvad niikuinii laevaga - seal on transpordi hind per tonn olulisem, kui tempo.
Üldiselt on Rail Baltika strateegilise julgeoleku projekt ja sellisena IMHO vajalik. Aga äriplaani on seal taga tõesti raske näha. Vähemalt lühikeses perspektiivis. Pikas perspektiivis loob infra alati enda juurde ka sellele toetuva äri.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Milleks? On ju olemas raudteepraamid. Ja näiteks ühel Seawindil olid rööpad vagunidekil täiesti olemas.Pigem on ilmselt mõte selline, et sadamas läheb kaup ümber rekkade peale ja need laevaga Soome. Või vastupidi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Millegipärast Albioni saarelt mandrile tehti ikka raudteeühendus kuigi laevad käisid
ja vist isegi rongipraamid kui ma ei eksi.
Ju siis sellel ikka pointi on.
Ja omast kogemusest mööda Via Balticat sõites tundub küll palju rekkasid sellise tee kohta olevat.
Oleks siis valdavalt mitmerealinegi.
Seejuures iga vaguni, vabandust rekka, jaoks on veel oma töögraafikuga juhti vaja.
Ja rekkaid on lõuna poole jõudes üha rohkem.
Rail Baltic pole ju ka ainult Eesti jaoks.
Isiklik (toetav) vaatepunkt.
ja vist isegi rongipraamid kui ma ei eksi.
Ju siis sellel ikka pointi on.
Ja omast kogemusest mööda Via Balticat sõites tundub küll palju rekkasid sellise tee kohta olevat.
Oleks siis valdavalt mitmerealinegi.
Seejuures iga vaguni, vabandust rekka, jaoks on veel oma töögraafikuga juhti vaja.
Ja rekkaid on lõuna poole jõudes üha rohkem.
Rail Baltic pole ju ka ainult Eesti jaoks.
Isiklik (toetav) vaatepunkt.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
2021. aastal vajasid näiteks 290 M süsti, et mitte pankrotti minna: https://www.forbes.com/sites/chrisobrie ... el-trains/
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Spets raudteepraamidel pole siinkohal vist suurt mõtet, kuna Soomel on ju endiselt 1520 laiusega raudtee. Ühe ümberlaadimise hoiaks kokku, aga kas see on väärt investeeringut praamidesse, kes teab.
Majandusteadlane avaldab arvamust -
https://arvamus.postimees.ee/7883018/en ... -kahanenud
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Soome kaubavedudes on raudtee üleüldiselt vähetähtis transpordivahend, panustatakse veoautodele ja laevadele. 76 tonnise täismassiga autorong on täiesti tavaline, 90 tonniseid on samuti liikvel. Eestis ja Eestist lõuna pool vastavalt 40-44 tonni. Eestist või Poolast või Saksamaalt tulnud veoauto tuleks enne sisemaale saatmist nagunii kohalikule transpordile ümber laadida et poleks poole koormaga sõitmist.
Konteineritega võib lihtsam olla sest Soome autorong on pikem ja võtab korraga kaks konteinerit, Eesti-Saksa oma ühe. Rongil pole vahet. Küll on aga vahe laadimisel sest merekonteiner ei käi küljelt lahti ja kasvõi 4-meetriste talade otsauksest sisse ajamine on võrreldes küljelt laaditava poolhaakega ikka keeruline. Küljelt lahti käivaid konteinereid leidub muidugi aga kõik see eeldab koos Rail Balticuga tulevat uutmoodi logistikat et sellised konteinerid kuhugi kuhjuma ei hakkaks jms.
Poolast vast tuleb kaup Soome läbi Eesti, Saksamaalt juba pigem läbi Rootsi Turusse või kuhugi põhja poole. Turu ja Helsinki vahel on nii kiirtee kui raudtee. Hyperloopi lubati ka Stockholmi ja Helsinki vahele aga me silmad vist seda ei näe
Konteineritega võib lihtsam olla sest Soome autorong on pikem ja võtab korraga kaks konteinerit, Eesti-Saksa oma ühe. Rongil pole vahet. Küll on aga vahe laadimisel sest merekonteiner ei käi küljelt lahti ja kasvõi 4-meetriste talade otsauksest sisse ajamine on võrreldes küljelt laaditava poolhaakega ikka keeruline. Küljelt lahti käivaid konteinereid leidub muidugi aga kõik see eeldab koos Rail Balticuga tulevat uutmoodi logistikat et sellised konteinerid kuhugi kuhjuma ei hakkaks jms.
Poolast vast tuleb kaup Soome läbi Eesti, Saksamaalt juba pigem läbi Rootsi Turusse või kuhugi põhja poole. Turu ja Helsinki vahel on nii kiirtee kui raudtee. Hyperloopi lubati ka Stockholmi ja Helsinki vahele aga me silmad vist seda ei näe

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Milleks? Sõidab oma koormaga lõpuni.Eestist või Poolast või Saksamaalt tulnud veoauto tuleks enne sisemaale saatmist nagunii kohalikule transpordile ümber laadida et poleks poole koormaga sõitmist.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Sõidetakse muidugi lõpuni ka. Lihtsalt igal tööpäeva hommikul jääb silma suur Schenkeri ladu kuhu mu arusaamist mööda tulevad Rootsi poolt laevaga veoautod mis Soome transpordile ümber laaditakse. Kui meiegi oleme midagi Itaalia või Saksamaa poolt tellinud siis pole seda õue peale kunagi toonud Saksamaa auto vaid Soome vedaja.
Pikemete otste puhul on juba vahe kas korraga tuuakse ära 24 või 44 tonni. Ühest juhist ja autost piisab mõlema jaoks.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline