Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Pole see Taycan ka perfektne. Küllalt videosid sellest, kuidas omanikel on keeruline panna laadijat ja Taycani omavahel suhtlema ja alati ei pruugugi see õnnestuda. Ehk siis avalikku laadimispunkti jõudes võib juhtuda, et laadimispunkt ja Taycan omavahel jutule ei saa ja auto jääb laadimata.

Teiseks on Model S ka juba 11 aastat vana mudel (ehkki uuendatud).
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

Taycani puhul on ekraanimaania veel hullem kui teslal. Mina ei oska selle sees olla, ilma et näpud kuskile pihta ei läheks ja midagi ära ei sätiks. Vanad head nupud ja heeblid on tunduvalt etemad, saab vaatamata lülitada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks sportmasina puhul on valem ka natuke keerukam kui lihtsalt väga hea kW/kg suhte tagamine ning kallid süsinikust ketastega pidurid.
Porsche tegeles teemaga juba siis, kui meievanused veel mähkmetes ringi jooksid.
Antud (ringraja) auto tegemisel on tõsine mõttekoht ka see, kui palju akusid ikka sinna toppida, siis elektriautode ülekaalulisus kurvisõitu ei soosi (ka siis, kui kW/kg suhe väga hea on).

Aga vaadates värsket Tehnikamaailma, siis seal on järjekordne elektriautode talvetest ja esirinnas on taas need, kes ka muidu häid autosid tootnud on - et BMW ja Mercedes. Arvan, et kui taolise kaliibri tegijad selle elektriautondamise tõsiselt ette võtavad, siis saab nende toode ka lõpuks parem, sest kogemust selle ansambli hästi mängima panekuks on rohkem.

Elektriautode puhul saab kriitiliseks asjaks olema kaalu kontrolli alla saamine, kergemad akud, akude integreerimine auto kandevkonstruktsiooni (kaalu säästmiseks) ja muu kraami kaalu vähendamine. Liigse massi liigutamine vajab samuti energiat, rääkimata sõiduomaduste rikkumisest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Okt, 2023 14:58 Eks sportmasina puhul on valem ka natuke keerukam kui lihtsalt väga hea kW/kg suhte tagamine ning kallid süsinikust ketastega pidurid.
Porsche tegeles teemaga juba siis, kui meievanused veel mähkmetes ringi jooksid.
...
Vaatamata sellele tõmbase nimetatud Septembri TM-is kirjeldatud testis Tesla Model S Plaid Taycanile mütsi silmini pähe. Kui ring läbitakse ca. minutiga, siis 6 sekundit erinevust ringi kohta on ikka väga suur erinevus. Pmst peaaegu kogu peasirga. Nii, et akf Trumm peab nüüd täpsustama, mida ta silmas pidas selle jutuga, et Tesla ei oska sportlikku autot teha.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Porsche kohta taolisi märkusi ei olnud ju. Kui sa teed 1000 hj auto ja ei suuda linna luua (või hankida) normaalset sportistet, siis on see päris räme möödalask. Teslast neli korda odavamal Civicul näiteks taolisi probleeme polnud. Ja küllap ka Porsche ergonoomikaga oli kõik hästi.

Ajavahe ei tähenda sugugi Tesla paremaid ringrajaomadusi, kui kurvikiirused on Porschega samad, siis suurem võimsus võimaldab läbida sirged kiiremini ja säästa sealt. Samamoodi tõmbas Tesla mütsi pähe ju kolm korda nõrgemale bensiini-Civicule. Need "ringrajaomadused" võivad kergesti muutuda vastupidiseks teistsuguse sõiduprofiiliga (rohkem kurve ja suunamuutusi ning minimaalselt sirgeid) rajal. Näiteks Tabasalu kardirajal oleks see Tesla saanud 3 korda nõrgema Civicu käest niiet tolmab.

Küsimus võib muidugi olla ka tõsiasjas, miks Civic esines üllatavalt veenvalt - Type-R on toodetud ikka päris mitu põlvkonda (Civicu puhul 1997 alates) ja eks ajaga kogemus koguneb. Saab siis näha, mida suudab teha nt BMW M-divisjon, kui tuleb teha mõni täiselektriline rajasõbralik auto.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Okt, 2023 15:21 ...

Ajavahe ei tähenda sugugi Tesla paremaid ringrajaomadusi, kui kurvikiirused on Porschega samad, siis suurem võimsus võimaldab läbida sirged kiiremini ja säästa sealt. ...
Kui kurvikiirused on Porschega samad, siis pole ju ringrajaomadustele midagi ette heita. Teinekord ei ole üldse halb läbi lugeda, mis sa ise kirjutanud oled. Ja seda on küll harva kuulda, et ringrajasõidukile heidetakse ette suurt võimsust ja head kiirendust. Viimati ma kuulsin seda mingi ameerika muskelauto kohta, mille sõltuv tagavedrustus oli kõike muud kui pädev selle võimsuse rakendamiseks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Teslat päästab siin paljugi neljarattavedu, tagaveo puhul oleks tegemist suht juhitamatu asjaga (analoog muskelautodega). Sõltuva tagasilla eelis on ainult sirgjoonelise kiirendusel, edasi on puudused.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Okt, 2023 15:21 Porsche kohta taolisi märkusi ei olnud ju. Kui sa teed 1000 hj auto ja ei suuda linna luua (või hankida) normaalset sportistet, siis on see päris räme möödalask. Teslast neli korda odavamal Civicul näiteks taolisi probleeme polnud. Ja küllap ka Porsche ergonoomikaga oli kõik hästi.

Ajavahe ei tähenda sugugi Tesla paremaid ringrajaomadusi, kui kurvikiirused on Porschega samad, siis suurem võimsus võimaldab läbida sirged kiiremini ja säästa sealt. Samamoodi tõmbas Tesla mütsi pähe ju kolm korda nõrgemale bensiini-Civicule. Need "ringrajaomadused" võivad kergesti muutuda vastupidiseks teistsuguse sõiduprofiiliga (rohkem kurve ja suunamuutusi ning minimaalselt sirgeid) rajal. Näiteks Tabasalu kardirajal oleks see Tesla saanud 3 korda nõrgema Civicu käest niiet tolmab.

Küsimus võib muidugi olla ka tõsiasjas, miks Civic esines üllatavalt veenvalt - Type-R on toodetud ikka päris mitu põlvkonda (Civicu puhul 1997 alates) ja eks ajaga kogemus koguneb. Saab siis näha, mida suudab teha nt BMW M-divisjon, kui tuleb teha mõni täiselektriline rajasõbralik auto.
Tesla ei ole sportauto ja ei ole selliseks ka mõeldud.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Okt, 2023 16:02 Teslat päästab siin paljugi neljarattavedu, tagaveo puhul oleks tegemist suht juhitamatu asjaga (analoog muskelautodega). Sõltuva tagasilla eelis on ainult sirgjoonelise kiirendusel, edasi on puudused.
Tycan on kah nelikvedu
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Okt, 2023 16:02 Teslat päästab siin paljugi neljarattavedu, tagaveo puhul oleks tegemist suht juhitamatu asjaga (analoog muskelautodega). Sõltuva tagasilla eelis on ainult sirgjoonelise kiirendusel, edasi on puudused.
Chuck Norris ajab jälle mingi täiesti lampi lora.
1. Nagu akf AMvA märkis, siis on nii Taycan, kui Model S Plaid neljarattaveoga
2. Kurvi läbimise kiirust (mis sinu väitel pidi sama olema) see neljarattavedu eriti ei mõjuta. Mõjutab kurvist välja kiirendamise kiirust, aga kuna mõlemad on neljarattaveolised, siis vahet pole (täpsemalt on küll - Porsche on 6 sek ringi kohta aeglasem)
3. Model S Plaid on täiesti adekvaatse sõltumatu õhkvedrustusega. Võrdlus muskelautodega (ilmselt peetud silmas vanakoolikaid, millel on sõltuv tagavedrustus) ei päde kohe mitte raasukestki. Ettekujutus, et Model S vedrustus on Porsche omast kuidagiviisi kehvem, on fantaasiamaailma teema.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Taycan on Teslast oma pool tonni raskem kui just mingid erimudelid mõõtu ei võtnud. Ca 2300 vs 1800 kg.
See mõjutab nii kiirenduset kui mahapidurdamist ja ainult 6 sekundiga pähe saada on vägagi hea tulemus.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 04 Okt, 2023 6:20 Taycan on Teslast oma pool tonni raskem kui just mingid erimudelid mõõtu ei võtnud. Ca 2300 vs 1800 kg.
See mõjutab nii kiirenduset kui mahapidurdamist ja ainult 6 sekundiga pähe saada on vägagi hea tulemus.
Tesla S Plaid kaaluks pakub 2265 kg.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

1000 hj sportlik sisepõlemisauto selle Plaidi vastu - arvan, et küsimus pole selles, kas Plaid saab pähe mitme sekundiga, vaid mitu ringi tuleb sõita selleks, et Plaid saaks ringiga sisse :shock:

Lihtsalt 2200 kg pole mingi sportauto. Kõige tavalisem ülekaaluline tänavaauto. Ja seda, et Teslal on sõltuv tagasild, pole ma väitnud. Kui minu posti lugedes hakkab Beanil tatt tilkuma, silmad valguvad verd täis ja näpud klaviatuuril meelevaldselt liikuma, tuleks perearsti väisata, äkki mingit tabletid abiks?

Kui aga asjad rajale panna, siis ma panustaks näiteks Gordon Murray uuele autole (T-50). Isegi omades 2/3 Tesla võimsusest on selle kaal 2,2 korda väiksem. Seal võib mõningase võidusõiduga tõesti Teslale tübeteika kandadeni tulla. Korda üle, sport(liku)auto tegemiseks on vaja natuke rohkemat kui hästi palju võimsust ja suured pidurid. USA autotööstus tootis juba mõni aeg tagasi muskelautosid, mil kapoti all üle 700 hj, kuid ringiaegu sealt ei tulnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Lemet »

kui lääne autode tulekuga tekkis juhile ka ohukate nupp mida vene aja autodes ei olnud.
Kelbas, isegi 1982 aasta M-2138 olid avariituled olemas. Nagu ka Iževski M-412 armatuuris. Keskkonsoolis, õhujagamishoovastikust paremal.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Murray T.50 on suurepärane auto ja sellele Model S ringrajal tõenäoluselt kaotaks arvestatava vahega. Samas maksab T50 $3 mil. Ehk siis Model S Plaid-ist 30 KORDA kallim.

Trummile tüüpiline - kui tema varasem võrdlus ümber lükatakse selgete faktidega ja selgub, et ta ei ole loetud tekstist aru saanud, siis ta liigutab lihtsalt võrdluspunkti. Peaasi, et ta vaidluses võitjaks jääks.

Muide, selles samas TM-is väideti ka, et Model S Plaid tegi ringiaegu, mis on võrreldavad kõige võimsamate Porsche 911-tega, mis samal ringil sõitnud on. Oletan, et juttu on 911 GT2 RS-st, millel on 700 hobust aiste vahel ja mis kaalub 1470 kg. Ja mis maksab ca. 2X rohkem, kui Model S Plaid. Kui Model S Plaid oleks nii kohutavalt halb auto, siis ei oleks see võimalik.

Aga ma saan aru, et kogu selle loba taustal kumab isiklik vimm elektriautode ja konkreetselt Tesla vastu omamata samas isiklikku kogemust kummagagi.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist