Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Jah, 100% täislaadimine tapab NMC aku. Mida kauem on aku täislaetud olekus, seda kiiremini tema sisetakistus kasvab ja mahtuvus väheneb. Sinna juurde veel temperatuur, akut tuleks hoida jahedas, et see kauem kestaks. FPV droonidega tegelemine õpetab akusid kartma ja neid käsitlema, hea hobi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Viimase Autolehe juhtkirjas viidati mingile Austrias ja Saksamaal läbi viidud uuringule, kus omanike rahulolu elektriautodega on järsult langenud.
Autolehe toimetaja selgitas seda ise asjaoluga, et ostjate hulka lisandub järjest enam tavalisi autokasutajaid, kes eeldavad elektriautolt sama murevaba elu kui fossiilautoga. Varem ostsid elektriautosid peamiselt nutitehnoloogia fännid ja roheaktivistid, kes siis pigistasid probleemide kohalt silma kinni ja haipisid tehnoloogiat.
Autolehe toimetaja selgitas seda ise asjaoluga, et ostjate hulka lisandub järjest enam tavalisi autokasutajaid, kes eeldavad elektriautolt sama murevaba elu kui fossiilautoga. Varem ostsid elektriautosid peamiselt nutitehnoloogia fännid ja roheaktivistid, kes siis pigistasid probleemide kohalt silma kinni ja haipisid tehnoloogiat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Seal võib olla ka see nüanss, et elektriauto puhul eeldatakse pea absoluutset töökindlust ja näiteks alsed Nissan Leafid on (akut kõrvale jättes) ülimalt töökindlad masinad. Ka Tesla mudel S oli suht-koht ok (väidetavalt). Samas uued mudelid, mis peale tulevad (hiinakad, mida Euroopas juba müüakse arvestatavates kogudes ja näiteks KIA e-Niro) on mõnikord päris parajad käkid sellest vaatevinklist. Ehk siis töökindluse vaatevinklist hakkab elektriautol eelis ära kaduma, mis ostjate jaoks võib olla suur pettumus.Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Okt, 2023 13:41 Viimase Autolehe juhtkirjas viidati mingile Austrias ja Saksamaal läbi viidud uuringule, kus omanike rahulolu elektriautodega on järsult langenud.
Autolehe toimetaja selgitas seda ise asjaoluga, et ostjate hulka lisandub järjest enam tavalisi autokasutajaid, kes eeldavad elektriautolt sama murevaba elu kui fossiilautoga. Varem ostsid elektriautosid peamiselt nutitehnoloogia fännid ja roheaktivistid, kes siis pigistasid probleemide kohalt silma kinni ja haipisid tehnoloogiat.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Rahulolematust põhjustavad ka muud asjad, mis pole kuigivõrd seotud auto kvaliteedi/omadustega, näiteks ebapiisav laadimistaristu, mistõttu tuleb järjekorras oodata või otsida uut kohta. Näiteks Lexuse omanike kõrge rahulolu üheks põhjuseks on kindlasti ka kohvi pakkumine tööde vastuvõtja poolt, mis teiste markide puhul levinud pole.
Mina näiteks ei arvanud aastaid suurt midagi Info-Autost ja kogu sellest värgist. Aga kui ma olude sunnil tegin tutvust nende personaalmehhaaniku süsteemiga, siis kiidan lausaliselt. Kuna mina ei eelda lipsuga poissi ja kohvi pakkumist, siis oli pakutu kui rusikas silmaauku, peale vajaliku jupi paigalduse (milleks puudusid mul vahendid kodus) sain hulgaliselt abistavat infot oma probleemi lahendamisel, sh paljundati mulle kaasa ka patakas mingeid tehase manuaali lehiti ja imede ime, saigi probleemi lahendatud. See, et minuga ajas asju veits õliste tunkedega mees, kelle emakeel polnud eesti keel, mind suuremat ei morjendanud - lihtsalt päheõpitud viisakustega, kuid autot vähe tundva lipsumehe asendamine taoliselt tõstis mu rahulolu kohe kolmandiku võrra (nii Infost kui Volvost laiemalt). Loodan, et see segane mõttekäik aitab selgitada, et rahulolu võib tulla üllatuslikest kohtadest.
Kindlasti on ka probleem, kui elektriautode tootjateks hakkavad hiinlased. Kia vähemalt suudab fossiilautosid täitsa ok kvaliteediga toota, sest ega 7a garantiid päris tühjale kohale ei anna teha.
Mina näiteks ei arvanud aastaid suurt midagi Info-Autost ja kogu sellest värgist. Aga kui ma olude sunnil tegin tutvust nende personaalmehhaaniku süsteemiga, siis kiidan lausaliselt. Kuna mina ei eelda lipsuga poissi ja kohvi pakkumist, siis oli pakutu kui rusikas silmaauku, peale vajaliku jupi paigalduse (milleks puudusid mul vahendid kodus) sain hulgaliselt abistavat infot oma probleemi lahendamisel, sh paljundati mulle kaasa ka patakas mingeid tehase manuaali lehiti ja imede ime, saigi probleemi lahendatud. See, et minuga ajas asju veits õliste tunkedega mees, kelle emakeel polnud eesti keel, mind suuremat ei morjendanud - lihtsalt päheõpitud viisakustega, kuid autot vähe tundva lipsumehe asendamine taoliselt tõstis mu rahulolu kohe kolmandiku võrra (nii Infost kui Volvost laiemalt). Loodan, et see segane mõttekäik aitab selgitada, et rahulolu võib tulla üllatuslikest kohtadest.
Kindlasti on ka probleem, kui elektriautode tootjateks hakkavad hiinlased. Kia vähemalt suudab fossiilautosid täitsa ok kvaliteediga toota, sest ega 7a garantiid päris tühjale kohale ei anna teha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Üks asi vajab vähe õiendamist.
Kuna see Trummi trollimine minu poolt tema puusalt tulistatud umbmääraste väidete pärast teemal Tesla Model S Plaid vs. Porsche Taycan Grand Turismo on ilmselt läbi saanud, siis tuleb tõe huvides märkida, et nimetatud testis osales Taycani 300kw versioon. On olemas ka 560KW-ne versioon naljaka nimega Turbo S, mis ilmselt teeks Model S Plaid-iga ringiaegu oletatavasti suht samasse auku. Performance kitiga vbl. kröömike kiiremaid. Nürburgringil igatahes sõidetakse üle seitsme minuti ja seal oli vahe lõpuks 3 sek performance kitiga Taycani kasuks (TM-i ring oli pisut üle 1 minuti). Samas muidugi taycan Turbo S on Model S Plaid-ist ka peaaegu 2X kallim.
Oletan, et S mõlema mudeli nimetuses tuleneb maakeelsest sõnast "Sõge". Igatahes, kui mul see raha ka sügeleks, ei ostaks kumbagi. Testis osalenud masinatest pakuks sellisel juhul huvi ainult Merc EQE.
Kuna see Trummi trollimine minu poolt tema puusalt tulistatud umbmääraste väidete pärast teemal Tesla Model S Plaid vs. Porsche Taycan Grand Turismo on ilmselt läbi saanud, siis tuleb tõe huvides märkida, et nimetatud testis osales Taycani 300kw versioon. On olemas ka 560KW-ne versioon naljaka nimega Turbo S, mis ilmselt teeks Model S Plaid-iga ringiaegu oletatavasti suht samasse auku. Performance kitiga vbl. kröömike kiiremaid. Nürburgringil igatahes sõidetakse üle seitsme minuti ja seal oli vahe lõpuks 3 sek performance kitiga Taycani kasuks (TM-i ring oli pisut üle 1 minuti). Samas muidugi taycan Turbo S on Model S Plaid-ist ka peaaegu 2X kallim.
Oletan, et S mõlema mudeli nimetuses tuleneb maakeelsest sõnast "Sõge". Igatahes, kui mul see raha ka sügeleks, ei ostaks kumbagi. Testis osalenud masinatest pakuks sellisel juhul huvi ainult Merc EQE.
Viimati muutis Kilo Tango, 06 Okt, 2023 8:46, muudetud 1 kord kokku.
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kuskohas see müstiline Nürnburgring asub ?
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Nürburgi lähedal asub Ikka Nürburgring
Re: Autotehnikateema
Tesla kui autotootja traagika (samas ka iga teise alustava ettevõtte) seisneb selles, et pole võimalik uue tootjana turule tulles kohe kümpi lajatada - selleks kulub ikka aastaid, ämbreid ja ebaõnnestumisi enne kui su mudelid saavad lastehaigustest priid. Raske on neid võrrelda riikide tootjatega, kel juba 100 a. pea turjal. Samuti on vajalik nn. tehnikakultuur ja vastav mõtlemine - pole võimalik et a la paneme kõrbesse tehase püsti ning mehhiklased ja latiinod hakkavad kohe briljante tootma (kujundlik väljend, ei pea silmas üksnes Teslat).
Kunagi käis läbi üks uudisnupp, kus ühed tegelased võtsid ette Tesla ühe mudeli, võtsid ta lahti ja panid korralikult kokku, likvideerides üsna tagasihoidlikust salongi koostekvaliteedist tingitud puudused. Said kokkuvõttes üsna hea auto.
Kunagi käis läbi üks uudisnupp, kus ühed tegelased võtsid ette Tesla ühe mudeli, võtsid ta lahti ja panid korralikult kokku, likvideerides üsna tagasihoidlikust salongi koostekvaliteedist tingitud puudused. Said kokkuvõttes üsna hea auto.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Viga parandatud. Hiline kellaaeg ja ei pannud tähele. Teinekord kirjuta sõbralik PS.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tesla puhul on ka siin üritatud mõista ju anda, et piisab vaid mõne hea inseneri ja heade juppide hankimisest ning voilaa, ongi hea auto valmis. Ja kes vastupidist väidab, toetab vene majandust ja on muidu ebaroheline troll. Mina arvan, et rahuldava toote saamiseks (ka kõigest rahuldava) on vaja läbi käia palju ämbreid ja kulub aastakümneid.Walter2 kirjutas: ↑06 Okt, 2023 7:38 Tesla kui autotootja traagika (samas ka iga teise alustava ettevõtte) seisneb selles, et pole võimalik uue tootjana turule tulles kohe kümpi lajatada - selleks kulub ikka aastaid, ämbreid ja ebaõnnestumisi enne kui su mudelid saavad lastehaigustest priid. Raske on neid võrrelda riikide tootjatega, kel juba 100 a. pea turjal. Samuti on vajalik nn. tehnikakultuur ja vastav mõtlemine - pole võimalik et a la paneme kõrbesse tehase püsti ning mehhiklased ja latiinod hakkavad kohe briljante tootma (kujundlik väljend, ei pea silmas üksnes Teslat).
Kunagi käis läbi üks uudisnupp, kus ühed tegelased võtsid ette Tesla ühe mudeli, võtsid ta lahti ja panid korralikult kokku, likvideerides üsna tagasihoidlikust salongi koostekvaliteedist tingitud puudused. Said kokkuvõttes üsna hea auto.
Elektrimobiilide puhul on probleem selles, et kõva marketingikära käib üle kõige, lähemal uurimisel selgub, et puudusi on ka seal. Elektriautode algusajal oli see roheaktivistide ja nutifännide liiklusvahend ja usu küsimus, probleemide korral pigistati silm kinni ja tõsteti kära, et mis te siin soojendate kliimat. Hiljem, kui kasutus on muutunud massiliseks, selgus, et tõepoolest ka seal on probleemid (mida kõnekalt näitas see auto õhkinud soomlase juhtum).
Suurele tootjate marketingikärale sekundeerib veel poliitiline surve, käsukorras istutada autosõitjad elektrimobiilidele. Mina väidan, et sellist agendat saavad omada vaid eluvõõrad vondenleienid, sest teadaolevaid loodusressursse akuautode tootmiseks on vaid 40% autodele (võrreldes tänase arvukusega) ja arengumaad autostuvad tormiliselt. Aastaks 2050 saab siis autoga sõita vaid pisike murdosa kui see akuautode pealesundimise idiootsus samal viisil jätkub. Või ongi agenda selles, et elektromobiili kui privileegi saavad endale vaid rikkad ja tavaline inimene sõitku Bolti akutõuksiga?
Mis puutub autode tootmist USA-s, kus konveieritöölised kipuvad tihti olema immigrandid ja slummielanikud, siis absoluutselt kõikidel kvaliteettootjatel on olnud jama autode koostekvaliteediga USA tehastes, neid tehaseid ehitatakse sinna enamasti lihtsalt põhjusel, et vältida USA autode imporditolle (USA-s toodetud mersu tolli ei maksa), mis ajavad seal importautod ülemõistuse kalliks. Nii pigistatakse nende kvaliteediprobleemidega lihtsalt silm kinni või peidetakse seda mingite udu-uuringute kära taha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 316
- Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ressursipuudus on 100% loll jutt.
Kui liitiumi võib pisut puudu jääda, siis naatriumi on lõputult saadaval.
Vana Leafi/i-Miev tasemel (soojas 100 -150 km läbisõitu) elektriauto võib täna ka naatriumaku baasil valmis ehitada ja hind on sellisel masinal sisepõlemismootoriga sama. Valges ilmas puudub sellisel masinal lihtsalt turupotensiaal.
Kui liitiumi võib pisut puudu jääda, siis naatriumi on lõputult saadaval.
Vana Leafi/i-Miev tasemel (soojas 100 -150 km läbisõitu) elektriauto võib täna ka naatriumaku baasil valmis ehitada ja hind on sellisel masinal sisepõlemismootoriga sama. Valges ilmas puudub sellisel masinal lihtsalt turupotensiaal.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Jälle Chuck Norris platsis. Küll üks inimene jõuab palju valetada. No ei ole mitte keegi mitte midagi sellist väitnud. Vene majandust toetab see, kes väidab, et sisepõlemismootoriga aut on igast asendist parem, kui elektriauto (milline väide on ogar). Imho ei ole elektriauto puhul vahet, kas selle on teinud Tesla või keegi muu. Auto on auto ja seda tuleb vaadata ratsionaalselt, mitte levitada mingit FUD-i (https://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_unc ... _and_doubt) kogu aeg. Selline jauramine näib minu jaoks samasuguse sihiteadliku propagandana, kui roheliste "kui tuleb tuumajaam, siis tuleb ka tšernobõli laadne õnnetus" agenda.Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Okt, 2023 9:01 ...
Tesla puhul on ka siin üritatud mõista ju anda, et piisab vaid mõne hea inseneri ja heade juppide hankimisest ning voilaa, ongi hea auto valmis. Ja kes vastupidist väidab, toetab vene majandust ja on muidu ebaroheline troll. ...
Aastal 2050 saab autoga sõita kaduvväike osa inimesi, kui me jätkame sisepõlemismootoritega. Lähtumine eeldusest, et liitium on ainus võimalik aku baasmetall on totter ja sellel puudub igasugune seos tegelikkusega. Praktiliselt on:Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Okt, 2023 9:01 ...Mina väidan, et sellist agendat saavad omada vaid eluvõõrad vondenleienid, sest teadaolevaid loodusressursse akuautode tootmiseks on vaid 40% autodele (võrreldes tänase arvukusega) ja arengumaad autostuvad tormiliselt. Aastaks 2050 saab siis autoga sõita vaid pisike murdosa kui see akuautode pealesundimise idiootsus samal viisil jätkub. ...
1. Naatriumakud juba tootmises ja turul (ja ära tule udutama mingist naatriumi nappusest - seda on meres rohkem, kui me iial suudame kulutada)
2. Alumiiniumioonakudele leiti hiljuti lahendus ja paistab, et need on samuti tulemas. Ka alumiiniumi on maakoores väga palju
3. Magneesiumioonakud on samuti vaikselt laboritest välja trügimas. Samuti laialt levinud mineraal
4. Tsink-õhk akud on juba praegu olemas. Nende viimistlemine autodele sobilikuks on töös
Lisaks on veel terve pinutäis lubavaid akukeemiaid, kus komponentideks on tsink, süsinik, räni, väävel ja muud laialt levinud mineraalid.
Lisaks on kogu selle 40% arvestuse juures jäetud kõrvale asjaolu, et liitiumi saab väga edukalt taaskasutada, sest aegunud akut saab käsitleda väga kõrge kontsentratsiooniga maagina. Siiani ei ole seda väga tehtud, sest selliseid akusid tuleb taaskasutusest vähe peale, kuid masside kasvades muutub see rentaabliks ja akude ümbertöötlustehased juba kerkivad mitmel pool maailmas.
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Seda kohta ma tean aga seda mille kohta küsisin olen ainult kuulnud. Aga ilmselt on sama teema nagu Königsberg vs Köningsberg.
Re: Autotehnikateema
Hetkel sp mootoriga auto elektrikast parem siiski on. Vähemalt praktilise kasutuse seisukohast. Linnas, kui pole plaani pikemaid väljasõite teha, sellega saaks ilmselt hakkama tõesti. A kui vaja haagist vedada, käia korra Leedus, elada maal, sõita maastikul, teenida alla 5000 euro kuus jne jne see praktiline alternatiiv siiski pole. Muidugi on tore, et laborites töö käib, aga läbimurre saab tulla vaid siis kui akud on piisavalt kerged/odavad/energiatihedad, et diisili või bensuga samadel alustel võistelda. Ühte tehnoloogiat teise ees eelistada maksustamise kaudu on kontraproduktiivne nii laborite, kui majanduse vaates. Las turg otsustab, mis on parem, mis sitem, mitte isehakanud kliimaminister või kuratteabmis ekspert.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
No ei ole nii lihtne. Kuna sispõlemismootoritega käib kaasas terve hulk ebasoodsaid väismõjusid (värdrežiimide poputamisest kuni kliimamuutuste kaasaaitamiseni), siis need hinnas ei kajastu. Lisaks (nagu ma olen korduvalt näidanud) ületab elektrimootor sisepõlemismootorit mäekõrguselt nii tööomaduste, kui ka tõhususe poolest. Muidugi ei suudeta praegu veel tuhandete km-te jagu energiat kaasas tassida, aga see ei ole siiani ka eesmärk olnud. Pikaajaliselt ei ole siiski ühtegi fundamentaalset põhjust, miks seda ei saa teha. Lihtsalt aega on vaja.wolfgang kirjutas: ↑06 Okt, 2023 11:51 Hetkel sp mootoriga auto elektrikast parem siiski on. Vähemalt praktilise kasutuse seisukohast. Linnas, kui pole plaani pikemaid väljasõite teha, sellega saaks ilmselt hakkama tõesti. A kui vaja haagist vedada, käia korra Leedus, elada maal, sõita maastikul, teenida alla 5000 euro kuus jne jne see praktiline alternatiiv siiski pole. Muidugi on tore, et laborites töö käib, aga läbimurre saab tulla vaid siis kui akud on piisavalt kerged/odavad/energiatihedad, et diisili või bensuga samadel alustel võistelda. Ühte tehnoloogiat teise ees eelistada maksustamise kaudu on kontraproduktiivne nii laborite, kui majanduse vaates. Las turg otsustab, mis on parem, mis sitem, mitte isehakanud kliimaminister või kuratteabmis ekspert.
Aga sellega ma olen nõus, et keelamine on loll meede. Juba ammu imestan, kuhu on jäänud Vana Euroopa lemmikmeede "maksustame algul vigaseks ja siis surnuks". Vanasti sellistele otsestele keelamistele ei mindud nii kergesti. See on rohkem selline sotside ja kommunistide meetod.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline