e-toll kehtib ainult veoautodele ja bussidele.Lemet kirjutas: ↑10 Okt, 2023 12:29 Poolakad tegid oma süsteemis hiljaaegu mingeid muutusi, osad teed läksid vist vabaks...A-2 ja A-4 väikestele. Neil on mingi leht www.etoll.gov.pl(???), sealt saab täpsemalt vaadata, kui huvi on.
Suured maksavad juba ammu.Eestisse tulevatele välisriigi autodele teemaksu
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Seal on ka kergete sõidukite (light vehicles) kohta. Näiteks
Kui haagisega sõiduki registreerimistunnistusel olev GVM ületab 3,5 tonni ja samal ajal sõidetakse kiirteel haagisega, klassifitseeritakse sõiduk raskeks. Sellises olukorras jääb kasutajal endiselt kohustus tasuda raskeveoki läbisõidu eest elektrooniline teekasutustasu e-TOLL süsteemis.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sotsialistide loogika: Põhjamaad on rikkad, seal on maksud kõrged. Teeme Eesti maksud ka kõrgeks, saame ka Põhjamaaks (st rikkaks) 
Aga ERR-s on mingi automaksu saade Võrklaeva ja AMTEL pealiku Telliskiviga. Telliskivi maalib hoolega tonte seinale Kadaka autoturu tagasituleku kohta. Noh, AMTEL-is maksavad lõuna eest autoesindused ja nende agenda on marketeerida võimalikult palju uusi tojootahübriidjaariseid.
Siiski, hoolimata Telliskivi tavapärasest hirmutamistaktikast arvan, et nisanäppude ühiskonnas pole 10+a vanade rontidega sõitmine mitte mugavusvalik, vaid paratamatus. Ja puhtalt selle automaksu pärast uue auto asemel keegi ronte ostma massiliselt ei hakka. Keegi pole piisavalt massohhist. Telliskivi leivaisad mõistagi tahaks kasutatud autod kõik surnuks maksustada (välja arvatud muidugi need, mis esinduste kasutatud autode platsidel on). Paraku aga sellega lükatakse kaikaid kodarasse vähemkindlustatutele, kelle jaoks võib see vana auto ollagi ainus kättesaadav reaalne transport. Lihtsalt uue auto ostmisel, kui selleks on sul finantsvõimekust, on sul valikuid, osta odavam auto, valida väiksem mootor, loobuda massaaziistmetest jne, autot ostmata mingi paarituhandese regamismaksu tõttu ei jäeta.

Aga ERR-s on mingi automaksu saade Võrklaeva ja AMTEL pealiku Telliskiviga. Telliskivi maalib hoolega tonte seinale Kadaka autoturu tagasituleku kohta. Noh, AMTEL-is maksavad lõuna eest autoesindused ja nende agenda on marketeerida võimalikult palju uusi tojootahübriidjaariseid.
Siiski, hoolimata Telliskivi tavapärasest hirmutamistaktikast arvan, et nisanäppude ühiskonnas pole 10+a vanade rontidega sõitmine mitte mugavusvalik, vaid paratamatus. Ja puhtalt selle automaksu pärast uue auto asemel keegi ronte ostma massiliselt ei hakka. Keegi pole piisavalt massohhist. Telliskivi leivaisad mõistagi tahaks kasutatud autod kõik surnuks maksustada (välja arvatud muidugi need, mis esinduste kasutatud autode platsidel on). Paraku aga sellega lükatakse kaikaid kodarasse vähemkindlustatutele, kelle jaoks võib see vana auto ollagi ainus kättesaadav reaalne transport. Lihtsalt uue auto ostmisel, kui selleks on sul finantsvõimekust, on sul valikuid, osta odavam auto, valida väiksem mootor, loobuda massaaziistmetest jne, autot ostmata mingi paarituhandese regamismaksu tõttu ei jäeta.
Viimati muutis Kapten Trumm, 10 Okt, 2023 13:08, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Maksavad küll ka minuteada maksavad nii Eesti registris kui välisriigi autod samas määras.
Ei ole nii nagu idee tasandil oli et ainult välisriigi sõiduautod hakkaks maksma et vältida automaksust pääsemiseks autode välismaale registreerimist
Re: Autotehnikateema
jah, aga ainult haagisega ning kui kogumass on üle 3500 kg (BE kategooria).Lemet kirjutas: ↑10 Okt, 2023 12:46 Seal on ka kergete sõidukite (light vehicles) kohta. Näiteks
Kui haagisega sõiduki registreerimistunnistusel olev GVM ületab 3,5 tonni ja samal ajal sõidetakse kiirteel haagisega, klassifitseeritakse sõiduk raskeks. Sellises olukorras jääb kasutajal endiselt kohustus tasuda raskeveoki läbisõidu eest elektrooniline teekasutustasu e-TOLL süsteemis.
Re: Autotehnikateema
Et siis millisesse välisriiki automaksust pääsemiseks lugupeetav ka auto registreeruda soovitab??? Seto või Torgu kuningriiki?et vältida automaksust pääsemiseks autode välismaale registreerimist
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
no üks variant on, et näiteks Lätti tekib sobival ajal rendifirma. Sa "müüd" oma auto sellele rendifirmale ja rendid siis väikese teenustasu eest tagasi. Auto läheb Läti regitrisse.
Re: Autotehnikateema
Lätis ju ka automaks. Tõsi, mitu korda väiksem kui Eestis. Tõtt-öelda vaatan, et mul oleks isegi Soomes väiksem automaks kui Eestis.
Re: Autotehnikateema
Suur see diselivero Soomes sõiduautodele ongi..?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Palju see veojõu maks on, ei suutnud kiiresti leida.Soomes on aastamaksu määramisel OECD andmetel aluseks võetud sõiduki CO2 heitmete hulk, auto kaal ning veoautodel telgede arv. Nii maksab nullheitmega sõiduki omanik aastamaksu 53,29 eurot aastas ning sujuvalt suurendes on aastamaks kõige suurem sõidukil, mis emiteerib 400 grammi või rohkem CO2 ühe kilomeetri läbimiseks – see on 654,44 eurot. Lisaks maksavad Soomes muu kui bensiinimootoriga autode omanikud veojõumaksu (inglise keeles tax on driving power), mis oleneb auto kaalust.
Re: Autotehnikateema
Kas muud Soome püsikulud (kindlustus, ülevaatus?) on mis suurusjärgus?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ühesõnaga, meile lajatati automaks, mis on umbes samasuur kui Soomes, kuidSome kirjutas: ↑10 Okt, 2023 14:00Palju see veojõu maks on, ei suutnud kiiresti leida.Soomes on aastamaksu määramisel OECD andmetel aluseks võetud sõiduki CO2 heitmete hulk, auto kaal ning veoautodel telgede arv. Nii maksab nullheitmega sõiduki omanik aastamaksu 53,29 eurot aastas ning sujuvalt suurendes on aastamaks kõige suurem sõidukil, mis emiteerib 400 grammi või rohkem CO2 ühe kilomeetri läbimiseks – see on 654,44 eurot. Lisaks maksavad Soomes muu kui bensiinimootoriga autode omanikud veojõumaksu (inglise keeles tax on driving power), mis oleneb auto kaalust.
1. Soomes ollakse umbes 2 korda rikkamad
2. Seal on võimalusi selle maksmist sättida, ei pea aasta kaupa sama kirvega nagu meil
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Eks eestlased tahavad alati esirinnas olla. Kui juba maksustada siis olgu maksud suurimad Euroopas! Btw, on see ikka seesama REF, kes jutlustas lihtsast majanduskeskkonnast?
Re: Autotehnikateema
Kui tahame olla 5 rikkaima riigi hulgas siis peavad kõik asjad olema nagu rikastel riikidel (v.a. palk muidugi..). 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mina pean seda ohtlikuks harjumuseks, igas asjas ei pea EL priimus olema ja veelvähem on kirbu fekaali suurusel Eesti majandusel vaja ponnistada rohepöördega, see läheb meile lihtsalt kalliks maksma, kui tuleb konkureerida kohtadega, kus taolisi rumalaid piiranguid pole.
Aga noh, kui Soome on rikas ja seal on kõrged maksud, äkki tehes samamoodi kõrged maksud, saame ka sama rikkaks
Aga noh, kui Soome on rikas ja seal on kõrged maksud, äkki tehes samamoodi kõrged maksud, saame ka sama rikkaks

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist