Võrklaev kirjutas:Rahandusminister Mart Võrklaev sõnas tänasel pressikonverentsil, et mootorsõidukimaksu eesmärk on autode keskkonnamõju vähendamine ja linnades autode omamise vähendamine.
Võrklaeva sõnul on automaksu eelnõu valmis ja selle kohaselt hakkab automaks kehtima kõikidele registrisse kantud autodele sõltumata sellest, kas autot kasutatakse või mitte.
Automaksu hakatakse rehkendama heitme- ja massipõhiselt. Ühtlasi muutub autode registreerimistasu arvestamine, mis hakkab sõltuma auto vanusest, heitmekogusest ja mootori töömahust ning võimsusest. Juriidiliste isikute puhul auto vanust ei arvestata ehk neil on registreerimistasu kõrgem.
Võrklaeva sõnul peaks uus maks tooma riigieelarvesse ca 230 miljonit eurot ja vähendama autode arvu 1-3% võrra.
Automaksust on vabastatud siseturvalisuse ametkondades sõidukid, liitlaste sõidukid ja puuetega inimestele kohandatud sõidukid. Lasterikastele peredele erandit eelnõu kohaselt ei teha.
Kus on läbisõidu komponent?
See võiks olla "massikomponendi" asemel, sest mass ise CO2 ei tooda.
Seisev käru CO2 ja rehvitolmu ei tooda. Õli võtab ka vähem. Igati keskkonnasõbralik ja rahvaesindajatel pole vaja ökoärevusse sattuda.
Olematu läbisõiduga "hädasõitude käru" toodab aastas kordades vähem CO2 kui "lõbusõidukäru".
On veel ka arenguruumi
CO2 põhine sisepõlemismootoriga muruniiduki, mootorsae ja genekamaks.
No ja ohvkoos täiesti enneolematuid sissetulekuid võimaldav ahjukütmise CO maks.
Tea kas peaks ka poliitikasse minema häid mõtteid genereerima
Tänases Maalehele intervjuus ütles vabariigi president Alar Karis, et tema jaoks jääb ebaselgeks, mida valitsus plaanitava automaksuga saavutada püüab. «Isegi automaksu seaduse koostajad ei saa aru, kuidas on seda maksu täpselt vaja teha.
Kord on tarvis keskkonda hoida, siis riigikassat täita – see ju tekitab segadust,» ütles Karis lehele.
Sellest haarasid kinni ajakirjanikud neljapäeval valitsuse pressikonverentsil ja palusid Karise väljaütlemist kommenteerida rahandusminister Võrklaeval, kelle haldusalas automaksu loomine on.
Võrklaev andis järgmise vastuse: «Mulle tuli üllatusena, et presidendil küsimusi on. Kui on, siis ta võiks lahkesti ühendust võtta. Praegu oleme seaduse väljatöötamise kavatsuse juures. See ongi see avalik debatt, mille kohta kevadel ette heideti, et seda pole. Ma nimetaksin seda ideede paljususeks. [...]
Eesmärk on, oleme seda korduvalt väljendanud: vähendada autostumist, seotud kliimaeesmärgiga. [...]
Ja küsimus oli, et kuhu läheb raha? See läheb riigieelarvesse, kus on 1,7 miljardi euro suurune auk. [...] Raha läheb igale poole!»
Võrklaev rääkis veel, et autostumist plaanitakse maksuga vähendada ennekõike linnakeskkonnas, kus alternatiive on. Samuti tahetakse maksuga lahti saada romuprobleemist – autoromudest, mis asuvad põldudel ja reostavad nii keskkonda kui ka vaadet.
Kui pärast pressikonverentsi uuris Postimees Võrklaevalt, millised kokkuhoiukohad tema haldusalas paistavad, ei soostunud minister ühtegi nimetama.
https://majandus.postimees.ee/7827268/l ... gale-poole

See on hea loogika, et "linnainimesel" on autot vaja üksnes linnas ringi paarutamiseks.

Teine hea loogika on see, et kui "linnas oma limuga sõitmisele alternatiive on", siis ülejäänud Eesti Vabariigis pole oluline, on seal alternatiive või mitte. Kusjuures "autot omava linnainimese keskkonnasõbralikud ökoalternatiivid" mitte kärutada mööda linna oma limuga, ei kajastu kuidagi automaksus (LS komponent).
*
Midaiganes.
Ma arvutasin hunniku erinevaid "teise ringi" sisepõlemismootoriga limusid läbi ja kui just pole soovi sõidumõnu nautida mõne a`la 38kW Chevrolet Matiz limuga, siis see aasta maks jääb kõigil kusagile sinna 100-130 EUR vahele.
