Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Neil mootoritel on ilmselt kõigil üks ja sama häda - kolvi ja silindri vahe tihendamine niimoodi et mootoriressurss oleks vähemalt võrreldav traditsioonilise kolbmootoriga.
Herr Wankelilt ostsid omal ajal litsentsi ka tõsised mootori- ning veoautotootjad nagu Deutz või MAN. Neil peavad mootorid ikka vähemalt miljoni kestma ja sealt ei tulnud vist isegi mitte töötavat prototüüpi.
Muruniidukid, mootorrattad, mõned sportautod ja militaartehnika mis nagunii sõja kolmandal päeval puruks lastakse pole nii hinnatundlik.
Herr Wankelilt ostsid omal ajal litsentsi ka tõsised mootori- ning veoautotootjad nagu Deutz või MAN. Neil peavad mootorid ikka vähemalt miljoni kestma ja sealt ei tulnud vist isegi mitte töötavat prototüüpi.
Muruniidukid, mootorrattad, mõned sportautod ja militaartehnika mis nagunii sõja kolmandal päeval puruks lastakse pole nii hinnatundlik.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Vabalt võiks ka droonidel kasutada: https://barnardmicrosystems.com/UAV/engines/wankel.html
2.788 kW / kg ei ole just halb erivõimsus.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See ressursi probleem on tänaseni lahendamata tegelikult.
Probleem on vist selles, et kui kolbmootori on kolvirõngaid 4-5, sellest surverõngaid 2-3 ja õlirõngaid tavaliselt 2.
Vankeli rootori tipus on aga "rõngaid" ainult 1. Mis tähendab, et see peab töötama rohkem, oleme kõvemini surutud vastu mootoriploki tööpinda ja see tähendab kiiremat kulumist. Ja misasi seda tööpinda ja rõngast seal üldse õlitab?
Ütleks, et fundamentaalne probleem.
Probleem on vist selles, et kui kolbmootori on kolvirõngaid 4-5, sellest surverõngaid 2-3 ja õlirõngaid tavaliselt 2.
Vankeli rootori tipus on aga "rõngaid" ainult 1. Mis tähendab, et see peab töötama rohkem, oleme kõvemini surutud vastu mootoriploki tööpinda ja see tähendab kiiremat kulumist. Ja misasi seda tööpinda ja rõngast seal üldse õlitab?
Ütleks, et fundamentaalne probleem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mitte ainult see, vaid ka tõsiasi, et rootori puhul kokkupuutepinna geomeetria kogu aeg muutub. Mis tähendab seda, et optimeeritud tihendit on praktiliselt võimatu teha.Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Nov, 2023 15:46 ...
Vankeli rootori tipus on aga "rõngaid" ainult 1. Mis tähendab, et see peab töötama rohkem, oleme kõvemini surutud vastu mootoriploki tööpinda ja see tähendab kiiremat kulumist. Ja misasi seda tööpinda ja rõngast seal üldse õlitab?
Ütleks, et fundamentaalne probleem.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Vankeli "kolvirõngas" meenutab mulle oma toimelt natuke tsentrifugaalse rootorpumba laba, nt auto roolivõimu pump. Neid ikka vahetatakse ja mootori eluea kohta ikka 2-4 korda. Või remonditakse. Ehk taoline asi ei hakka never-ever olema kolbmootoriga võrreldava elueaga.
Õlipumbal saab neid "labasid" vahetada niisama ehk korra, järgmisel korral on nende kontaktpind tavaliselt piisavalt sisse kulunud, et see hakkab imelikke hääli tegema, vaja on juba tehaseremonti (mida töökojas ei tee) või uut pumpa.
Kuidas vankelil seda vastaspinda õlitatakse üldse, ei saagi aru. Kolbmootoril on silindrihülsid ju pidevalt õlised ja õlirõngad reguleerivad, et see just parasjagu õline oleks. Kui mõned "moodsad" mootorid (millel pole suvatsetud teha õlirõnga soonde avasid, mille kaudu liigne õli pääseb kolvi sisemusse) välja arvata, siis see paistab olevat toimiv lahendus. Mulle tundub, et kui vankelit kütta ehk kahetaktilise mootori stiilis, vahest kestab kauem (nagu 2t mootori, silindrit määrib kütusesegus sisalduv õli).
Õlipumbal saab neid "labasid" vahetada niisama ehk korra, järgmisel korral on nende kontaktpind tavaliselt piisavalt sisse kulunud, et see hakkab imelikke hääli tegema, vaja on juba tehaseremonti (mida töökojas ei tee) või uut pumpa.
Kuidas vankelil seda vastaspinda õlitatakse üldse, ei saagi aru. Kolbmootoril on silindrihülsid ju pidevalt õlised ja õlirõngad reguleerivad, et see just parasjagu õline oleks. Kui mõned "moodsad" mootorid (millel pole suvatsetud teha õlirõnga soonde avasid, mille kaudu liigne õli pääseb kolvi sisemusse) välja arvata, siis see paistab olevat toimiv lahendus. Mulle tundub, et kui vankelit kütta ehk kahetaktilise mootori stiilis, vahest kestab kauem (nagu 2t mootori, silindrit määrib kütusesegus sisalduv õli).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Vat siin on nüüd vaja jälle täpsustada sellist osalist ja pinnapealset juttu. Esiteks "erilised" Volgad Gaz-24-d ja Gaz-31-d ei olnud teps mitte "Tšaika kolbmootoritega" vaid küll pealtnäha samalaadsed, aga tegelikult olid neil peal spetsiifilised Zil-i tehase mootorid. Paljud asjad olid küll "samad", aga nii palju muudetud, et asendada ei saanud. Sellise auto mootori remontimisest on ka eesti keeles kirjeldatud. Näiteks nukkvõlli otsiti isegi BTR-i pealt, et ehk see siis sobib? Aga ei... Detailid risti-rästi ei sobinud ja nende konkreetselt Volgadele paigaldatud mootorite detaile oli pea võimatu saada. Järgmine probleem, miks selliseid eriseeria-gaz-23-24-31-autosid on nii vähe on järel, on selles, et ca 2 aastaga need autod amortiseerusid. Ja läksid siis pressi alla kui eriteenistuse käest vabanesid. Ainult vähesed erandid liikusid uuele elule väljaspool eriteenistust. Tehniliseks põhjuseks pressi alla minekul oli nina laiali rebenemine. Mootor oli nii raske, et rebis nina laiali. Esiuste hingede-torpeedopleki-lanserite liinil. Eritunnuseks olid juba tiba kummis esitiivad. See oli märgiks, et nina on läbi vajunud- tegelikult rebenenud. Tungi peale pannes vajus auto kõveraks. Ja tegelikult vajas ka mootor ise juba remonti. Ja noh, eks "organid" ise ka ei tahtnud, et sellised asjad liiklusesse ilmuvad, olgugi, et nende tootmisarv oli pea olematu. Taastamiseks mootor maha, salong paljaks ja lanserite-torpeedo-uksepostide uuesti tagasi kokku traageldamine. Mootor remonti. Üldjoontes puudus sõiduki saajal võim(alus)-(ekus) originaalmootorit taastada. Kere tehti ära ja pandi tavaline mootor peale. Originaalmootor jäi üle ja kuskile garaažinurka, kui üldse autoga kaasa tuli. Vähe on neid eksemplare, mis suutsid originaalis säiluda tänaseni. Näiteks mõned aastad tagasi Eestisse jõudnud ühe sellise originaali elu algas KGB-s, seejärel liikus 2 aasta pärast oblasti parteikomitee esimehele ja niimoodi säiliski. Siis mõned ajad veel sõitis oma tööd teha, aga siis sai aastateks garaaži vanaduspuhkusele, kus siis Eestisse toodigi. Pealtnäha oli sile, ainult tiba kummis, aga kere oli ikkagi just samast kohast läbi. Ja ikka nii läbi, et olevat olnud suur kalkull, kas üldse seda keret taastada, või võtta kereks teine doonor. Originaalne käsitsi löödud birka on oluline. Mootori taastamine oli paras hookus-pookus, nagu varem kirjeldasin. Ah mis ma seletan, lugege ise Volga-foorumist.Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Nov, 2023 11:12 Ei usu seda erakätesse müümise juttu.
Isegi täitsa tavaliste Tsaika kolbmootoritega KGB Volgad, mida peale kasuliku ressursi ammendumist anti "rahvamajandusse" (tavaliselt mõne suurema asutuse direktorile) tuli kohustuslikus kohas ehitada ringi "tavalise" mootori peale.
Re: Autotehnikateema
Üks lehekülg Mazda RX8 mootori laialilammutamisest. Vene keeles, alt saab tehisaju tõlget ka valida aga eesti keel on neil küll jube.Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Nov, 2023 17:01 Vankeli "kolvirõngas" meenutab mulle oma toimelt natuke tsentrifugaalse rootorpumba laba, nt auto roolivõimu pump. Neid ikka vahetatakse ja mootori eluea kohta ikka 2-4 korda. Või remonditakse. Ehk taoline asi ei hakka never-ever olema kolbmootoriga võrreldava elueaga.
...
Kuidas vankelil seda vastaspinda õlitatakse üldse, ei saagi aru.
õli).
https://autorepmans.com/polomki-neispra ... gatel.html
Vankelmootori "kolvirõngas", vene keeles "apeks" ongi laba moodi. Kulub seejuures üsna kiiresti. Iga õlivahetuse ajal tuleb ka kompressiooni mõõta. See peab olema 6,5-8 atm ja alla 6,5 pole hea lasta sest siis tuleb kallis remont. Uue laba kõrgus on 5,3 mm ja 4,5 mm kulunud tuleks juba ära vahetada.
Õlivahetust soovitavad need vene mehed sealsete õlidega 5000 km tagant ja mainivad et valges euroopas on hea õliga ka 20 000 lubatud.
Teine oluline detail on õlipihusti. Nende labade õlitamiseks pihustatakse sisselaskesse õli ja suur õlikulu on täiesti normaalne nähtus. Kui õli enam ei kulu on ilmselt pihusti rikkis ja jälle tuleb suurem remont. Pihusti peaks kuskil 50 000 vastu pidama.
Mootor ise on lihtsa ehitusega ja kes enne ka on teinud sel läheb algosadeks võtmisega umbes tund rahulikku tööd. See konkreetne mootor mida seal lammutati oli põhjalikult remonditud 120 000 tuhande peal, nüüd 200 000 sõitnud ja omanik polnud enam rahul. Meister kes lahti võttis hindas et rohkem remontida pole mõtet. Usast saab 4500 dollariga tehaseremonditud mootori ja Jaapanist 6000 dollariga täiesti uue.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Taoline õli laskmine läbi põlemiskambri tähendab probleeme heitgaasidega, kiiresti väsivaid katalüsaatoreid ja kindlasti veel midagi. Õli põlemiskambris aeglustab põlemisprotsessi, mis tähendab, et takti lõpuks pole süsivesikud lõpuni põlenud.
Üldiselt masskasutusse on vankelmootor surnud idee, taolised võimsused ja pöörded on tänapäeval ka kolbmootoriga saavutatavad, mis aga on palju kestvam ja töökindlam. Nishitootena muidugi - palun väga.
Üldiselt masskasutusse on vankelmootor surnud idee, taolised võimsused ja pöörded on tänapäeval ka kolbmootoriga saavutatavad, mis aga on palju kestvam ja töökindlam. Nishitootena muidugi - palun väga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Algne idee oligi selles et mõõtmetelt väike, võimas ja lihtne. Detaile on väga vähe , kogu gaasijaotusmehhanism ja muu taoline on puudu ehk üsna sarnane kahetaktilisele mootorile.
Kolvi tihendamine on algusest peale probleem olnud ja samamoodi kütusekulu. Sel vene meeste lehel on mainitud et niisugusel Mazdal peaks ikka 18 l/100 km arvestama. Põhjuseks see et põlemiskamber pole kuskilt otsast optimaalse kujuga. Tavalisel kolbmootoril on põlemiskambri geomeetria ja sissepritse täitsa eraldi teadus. Mõnel on eelpõlemiskamber jms ja vankelmootoril ei saagi vist seda teha.
RX 8 müük Euroopas lõpetatigi saastenormide tõttu ära ja need Jaapani mootorrattad mis vankelmootoritega olid, Honda, Suzuki, Yamaha, kadusid juba ammu enne seda.
Kolvi tihendamine on algusest peale probleem olnud ja samamoodi kütusekulu. Sel vene meeste lehel on mainitud et niisugusel Mazdal peaks ikka 18 l/100 km arvestama. Põhjuseks see et põlemiskamber pole kuskilt otsast optimaalse kujuga. Tavalisel kolbmootoril on põlemiskambri geomeetria ja sissepritse täitsa eraldi teadus. Mõnel on eelpõlemiskamber jms ja vankelmootoril ei saagi vist seda teha.
RX 8 müük Euroopas lõpetatigi saastenormide tõttu ära ja need Jaapani mootorrattad mis vankelmootoritega olid, Honda, Suzuki, Yamaha, kadusid juba ammu enne seda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui pildi pealt vaadata, mis kujuline on vankeli põlemiskamber, kui põlemine toimub, siis see meenutab natuke püstklappidega mootori oma, küllalt pikk-lai, õhuke ja leegi levimine võtab seal aega. Kolbmootori põlemiskamber üritatakse teha võimalikult kompaktne ja väikese seina pindalaga, et põlemisel vabanev energia läheks maksimaalselt kolvi liigutamiseks, mitte ei soojendaks jahutussüsteemi.
Lisaks kipub selline suure pinnaga ja õhuke põlemiskamber soodustama detonatsiooni, mis piirab ära surveastet.
Lisaks kipub selline suure pinnaga ja õhuke põlemiskamber soodustama detonatsiooni, mis piirab ära surveastet.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Rob Dahn on vist praegusel ajal üks suurimaid Wankeli entusiaste.
- rockrapdude
- Liige
- Postitusi: 85
- Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
- Kontakt:
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tõmbaks sae käima teemal, mis rehvidega ka praeguses arktilises kliimas sõidate.
2a tagasi ostsin tööautole Continental Ice Contact 3 naelad, ma pole ammu selliste kallimapoolsetega sõitnud ja pean kiitma. Eelkõige lollikindel käitumine, igasugu "reziimivahetused" käivad sujuvalt ja libedaks minekust hoiatab pikalt ette naelte kahinaga. Olen varasemalt sõitnud selliste keskmiste ja odavamate naeltega, seal on probleemiks see, et libisemine algab äkki ja mida odavam rehv, seda järsemalt.
Teed on praegu parajalt libedad, isegi lükatud teed, kurvis natuke gaasi lisades on kuulda kohe, kuidas esirattad teevad "kshhhhhhh" tee peal.
Isikliku autoga (4wd Volvo) on Nokian Hakkapelita 8 SUV naelad, mis sain natuke peetuna (8 mm mustrit) soodsalt, umbes analoogsed tunded, ainult nelivedu uisutab loomult vähem, kuid ettevaatust ei maksa unustada. Nokianil on selline huvitav kulumise indikaator, et mustrisügavust näitab paaris kohas olev numbriline indikaator, peetud rehvide ostmisel hea vaadata.
Seejuures on huvitav, et naise pisiautol on Hankook I-Pike naelad, naastusid on silma järgi kõvasti rohkem kui kahel üleval nimetatul, aga pidamine jäätanud teel ja jääl on ikka kasinam. Contil ja Nokianil on muidugi ka mingid imekujulised naelad. Hankooki probleem paistab olevat selles, et naelad asuvad (küll üle 1-2 mustriploki) ikkagi samal joonel ja pidurdades satuvad samasse vakku, mis teised naelad on jääle kraapinud ja see vähendab selle tohtu naelte hulga kasutegurit.
2a tagasi ostsin tööautole Continental Ice Contact 3 naelad, ma pole ammu selliste kallimapoolsetega sõitnud ja pean kiitma. Eelkõige lollikindel käitumine, igasugu "reziimivahetused" käivad sujuvalt ja libedaks minekust hoiatab pikalt ette naelte kahinaga. Olen varasemalt sõitnud selliste keskmiste ja odavamate naeltega, seal on probleemiks see, et libisemine algab äkki ja mida odavam rehv, seda järsemalt.
Teed on praegu parajalt libedad, isegi lükatud teed, kurvis natuke gaasi lisades on kuulda kohe, kuidas esirattad teevad "kshhhhhhh" tee peal.
Isikliku autoga (4wd Volvo) on Nokian Hakkapelita 8 SUV naelad, mis sain natuke peetuna (8 mm mustrit) soodsalt, umbes analoogsed tunded, ainult nelivedu uisutab loomult vähem, kuid ettevaatust ei maksa unustada. Nokianil on selline huvitav kulumise indikaator, et mustrisügavust näitab paaris kohas olev numbriline indikaator, peetud rehvide ostmisel hea vaadata.
Seejuures on huvitav, et naise pisiautol on Hankook I-Pike naelad, naastusid on silma järgi kõvasti rohkem kui kahel üleval nimetatul, aga pidamine jäätanud teel ja jääl on ikka kasinam. Contil ja Nokianil on muidugi ka mingid imekujulised naelad. Hankooki probleem paistab olevat selles, et naelad asuvad (küll üle 1-2 mustriploki) ikkagi samal joonel ja pidurdades satuvad samasse vakku, mis teised naelad on jääle kraapinud ja see vähendab selle tohtu naelte hulga kasutegurit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Juba teine komplekt lamelle - Falkenilt.Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Dets, 2023 16:25 Tõmbaks sae käima teemal, mis rehvidega ka praeguses arktilises kliimas sõidate...
Seekord ESPIA EPZ II SUV on all 2020 Outbackil.
Väga rahul.

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Road XFROST WU01 lamellid 23. aasta Hiluxi all.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline