https://www.muis.ee/museaalView/2404863
Aurulaev Vanemuine pooleldi uppununa 1944. aastal.
Vaatasin, et Nostalgilises Tartus on üleval üks dok. film, kuskohast kaader pärit. Siis kui kolm tiiburit Tartusse tekkis, hakatigi neid talveks niimoodi parkima. Samasugune asetus on ka nt 1985.a sellel pildil.
„JC” on pisut trüginud veel ühe pildi pealeaurik kirjutas: ↑28 Juun, 2021 13:04 Pildi enda juures on aga midagi kummalist- sõuratas puutub vaevu vett ja tüürilaba on liiga pikalt veest väljas, seetõttu on esmamulje, et laeva on joonistatud pea tühjana, kalda ääres seistes, aga… puudu on ka lahtine komandosild ühes roolirattaga, mis peaks asuma sõurataste kohal tekikajuti peal. Seetõttu näib hoopis, et pilt on joonistatud talveks kaldaletõmmatud laevast (puust kere ja jäätundlike sõurataste puhul üsna obligatoorne) ja kunstnik on hiljem lisanud vee, tossu ja mõned inimfiguurid, unustades aga roolimehe.
Info kahest sõiduvalmis reisikaatrist tunnisteks tiirudeks Narva veehoidlal on pärit ajakirjandusest. Samas mainib Narva sadama 1958.a. tegevusaruanne vaid ühte. Paistab olema vastuolu, kuid sellest saab üle. „K-2” ei teinud ühtegi reisi. „K-1” sõidutas viie nädala jooksul tervelt .....41 inimest, siis lõpetati see mõttetus ära.aurik kirjutas: ↑25 Juul, 2023 10:21 * Dori paatidest
Sovetiaja reisilaevade nimekirja võib tinglikult kanda ka „K-1” ja „K-2”. Narva veehoidlal alustati nendega 1958.a. suvel lihtsaid huvireise. Paistab et need kukkusid kolinaga läbi (kes see ikka viitsis suht raskesti ligipääsetava ja kauge Kulguni kõmpida, selleks, et igavavõitu veekogul natuke ringi tiirutada). „K-2” toodi siis Tartusse seisma ja viidi järgmisel aastal Pärnusse. „K-1” jäi kirjade järgi veopaadiks. Palju teda kasutati, on iseküsimus.
Populaarseid kaatreid ehitati vahemikus 1958-86 kokku 7000 lähedale. Tehti nii 5 reisijakohaga reisikaatreid kui ka mitmesuguseid teenistusaluseid. Kolmveerand kaatritest toodeti Valgevenes Homielis (Gomel). Masstootmine seati sisse ka Musta mere äärses Batumis. Nižni Novgorodis ja seal lähedal olevas Navašinos valmistati kõigest kahekohalise arvu jagu. Kaatrite pikkuseks oli 8,5 meetrit, laiuseks jõeversioonil pisut alla ja merevariandil natuke üle 2 m. Mootorid olid mitmes variandis vahemikus ca 75 – 90 hj. Kuulsaima minitiiburi kinkis seltsimees Brežnev Richard Nixonile, see oli Batumis ehitatud merevariant.aurik kirjutas: ↑25 Juul, 2023 10:21 Tartu kaatrite Pärnusse viimine polnud siiski päris lambist. Muude foorumite jms juttudes on mitu korda meenutatud „Volga” olemasolu Pärnus, kahjuks on aeg jäänud täpsemalt määratlemata. Ja Tartu sadam kaalus tõesti varianti paar kaatrit Pärnusse viia (sellest on Edasi-lehes kirjalik jälg olemas)
Tagantjärgi näib, et Tartu jõesadama jaoks olid uued kaatrid paras peavalu. Suure hurraaga sai neid omal ajal viis tükki tellitud ja kui nad kõik kohal olid, siis peagi selgus, et nende majandamine pole väga rentaabel. Kaks kaatrit sõitsid Ranna vahet ja mõnikord huvireise Peipsile, kolm tuuritasid lihtsalt põhjarannikul. Arvata, et äratasuv rakendus oli neil vaid ilusa ilmaga.
Juba 1968.a. viidi üks kaater reisiliiklusest välja, teenistuskaatriks. Järgnevatel aastatel seisid kaks alust kaldal, olles lihtsalt nö reservis, kolm aga kadusid kohe 1969.a. kuhugi ära. Tartusse jäänutest üks 70-te keskel samuti haihtus, teine aga anti siis jõesadama veeteede majandile, kus oli rivis veel 80-te I poolel.
Kuhu kadunud kaatrid sokutati, ei võta enam välja, pealegi oli neid 60-te jooksul tulnud Eestisse veel, nt Tallinna Merekooli ja Haapsalu vetelpäästele. Mulle tundub praegu, et järgmisest kolmikust võib mõni olla kindlasti endine Tartu jõesadama „Volga”
1)Pihkvas 70-te alguses fotole jäänu.Polnud Pihkva sadama vaid mingi organisatsiooni oma. Kõrval olev laev kuulus DOSAAF-ile, äkki siis kaater ka
2)Värskas 70-te keskel olnud kaatrist on kirjalikke meenutusi
3)Tartu ujula juures ca 40-45 aastat tagasi resideerunud kaater. Foto meie foorumis lk 53 olemas viewtopic.php?p=505541&hilit=volga+ujula#p505541
Elu teises staadiumis võis tema lisanimi „Liisu” olla küll. Tartumaa väikelaevad olid muidu ametlikult registris kombinatsiooniga ETAM -mingi number.aurik kirjutas: ↑03 Mai, 2019 11:32 Ühest vähemtuntud alusest. Õnnetu pilt muis.ee-st.
pärit https://www.muis.ee/museaalview/2712301
üks fragment vrakist veel https://www.muis.ee/museaalview/2712304
Konsade laevaparki kuulus ka kunagine „Kooperaatori” nimeline alus. Kahjuks pole leidnud temast ühtegi päris”õiget” fotot. Muis.ee omadest saab teada, et need tekiehitised on Konsade poolt tehtud ja et laev oli kunagi vedanud Piirissaarele kaupa.
Laevuke ehitati 1968.a. Saaremaal ja aasta lõpus sõidutati Tartusse. Kere meenutas pisut kakuamipaate, aga oli neist natuke suurem, mõõdud 14X3,8m. Jõumasin 50 hobust, pidavat olema miski kombainimootor.
Mina teda sõitjana tähele pannud pole, aga muidu jäädvustas pilk ta vast kusagil 70-te keskpaigas, oli sadamas remonditöökoja lähedal kaldale tõstetud. Halli värvi kere oli kõvasti peksasaanud moega ja tekipiirete kallal ka keegi tõsiselt jõudu proovinud. Kindlasti püsis seal vähemalt 2-3 hooaega, siis kadus ära. Eks vennakestel hakkas temast hale.
Paistab, et teda ei tehtudki päris korda.
Kahju, et akf Meigo teema pooleli jättis. Kaudselt kinnitab mõnda tema väidet ka see, et Meremuuseumi 1991.a. ekspeditsioon ei maini kusagil vraki omanikku, vaid piirdub märkusega- endine kalakaitse laev.Meigo kirjutas: ↑20 Nov, 2012 22:55 Ma kirjutan homme Valvurist pikema teksti... see mida siin räägitud on müüt. Valvur pole erakätesse juriidiliselt sattunud, ta seis polnud kiita ja omanik ei tundnud enam huvi laeva vastu. Mingid peremehed arvasid, et laev sobiks kusagile joomingule atraktsiooniks ja vedasid ta ilma loata mingit moodi Kallile. Sinna ta jäi ja on senimaani. Keegi kohalikest oli laeva pukkidele pannud ja suur austus tema vastu ka minu poolt. Põleng pole seda laeva veel kimbutanud, seda kinnitab ka laeva olukord, ma ei tea kes põlengust rääkis aga pilte vist ta ei vaadanud. Kui see laev oleks jaanitulel praadinud siis puitu seal peal enam poleks...
retti kirjutas: ↑21 Aug, 2007 10:09 Käisin siis nädalavahetuse Peipsil ja uuendasin mälestusi ja suhteid.
Kalli vrakk - see on II MS eelne Eesti piirivalvelaev VALVUR.
Toodi Tartust puksiirlaevaga (AITA/PRAAGA või LIISU) ja tehti jaanituld.
Konsa Toivo ajas vraki pukkide otsa sirgu.
Praeguseks on mulle veel ebaselge,kus Tartus see vrakk üldse oli...
Seal ju tuleb välja, et 2002 ja 2014 on vrakil mingeid töid tehtud. Eks nende järgi on ka vrakki tähistav poi pandud. Kui õige või vale, ei tule praegu välja.sammal.habe kirjutas: ↑02 Mai, 2024 12:16Samas, https://register.muinas.ee/public.php?m ... w&id=12867 laseb arvata, et keegi inspektor Karin Vimberg on lausa jõepõhjas paikvaatlust käinud tegemas ja tuvastanud "laevavraki, tema lasti ja muu sisu koos arheoloogilise ja loodusliku kontekstiga"![]()
Kantsi kõrts asub Caroluse vraki tähisest ~1 km maad idakirdesse. Nii et Piiteri allveearheoloogidel võib täitsa õigus olla, aga see ei puutu Carolusse.sammal.habe kirjutas: ↑02 Mai, 2024 12:16Piiteri allveearheoloogide väitel peaks seal Kantsi kõrtsi juures olema hoopis üks vana lodja jäänus.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline