Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas krijgsvolk »

Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 20:14
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 19:50
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 19:33 Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/
Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas
Sa arvasid, et üks rong tuleb :roll: ?
"Rail Baltica opereerimisplaani järgi hakkab taristul liikuma 26 kiirrongi ja 16 regionaalrongi"
Päevas!? Ossaaaa!... :mrgreen: Ja kõigi jaoks jagub reisijaid?..
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Mind rohkem huvitab kuidas need kiirrongid hakkavad aeglaselt liikuvatest regionaalrongidest üle hüppama... Eriti tihedaks läheb kui kahe rööpmepaari asemel üks tuleb, siis peab kuidagi vastassuunaline liiklus kah ära mahtuma.
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Väino »

Teivasjaama tuleb teine rööpapaar ja eelis on kiirrongil. Ei tea, kas Tallinn-Pärnu liinil suudetakse kiirrongide kohtumisi vältida? Kui ei, siis võiks sundpeatuses ka kedagi peale korjata - see hakkab ilmselt igapäevaselt korduma ja saab sõiduplaani sisse kirjutada.
uncle_sid
Liige
Postitusi: 151
Liitunud: 23 Mär, 2022 11:34
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas uncle_sid »

olevtoom kirjutas: 21 Dets, 2023 18:42
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 10:32 ... Aga ka kõik kohalike peatuste elanukud (Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Surju ja Häädemeeste), miks nende kohtade elanikud on vähem tähtsad? Häädemeestest hakkab saama 1:30ga Tallinna (ja 1:09 Riiga), see ju tohutult kasuilk kohalikele elanikele.
Ahaa. Et tegelikult ka hakkab see 250 km/h tegev helesinine vagun kõigis neis peatuma? Mis tema keskmine kiirus siis tuleb?
Kui keeruline on aru saada, et see 250 km/h rong peatub tallinnas-pärnus-riias ja veel kuskil. käib healjuhul kaks korda päevas. Kas sinu arust ülejäänud ajal seisab see raudtee niisama? See ei tule ju ometi pähe, et nende luige kohila kurtna peatuste jaoks saab panna tööle teise rongikoosseisu.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Mida nood 26 planeeritud kiirrongi siis ülejäänud päeva teevad kui ainult kaks neist sõidab?
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4625
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Madis Reivik »

Jürist Tallinnasse bussiga normaalselt ei saa aga ühel päeval saab Kurtnast otse Berliini.

Eestil on ikka seda slaavi vibe liiga palju, et pole mõtet ahjult tõustagi kui lohe ukse taga pole ja preemiaks kuningriiki ei anta.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23192
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas ruger »

Elon Musk on lõpetanud hüperloopi teemaga tegelemise-firma likvideeritakse ja kogu infra müüakse maha.

Elon Musk's company Hyperloop, which built vacuum tunnels for high-speed trains, is shutting down - Bloomberg

Hyperloop One built a small test tunnel near Las Vegas and first tested its high-speed train with passengers on board in 2020.

Now the test track, all assets and equipment are trying to be sold. The Los Angeles office has already been closed.

At the beginning of 2022, the company employed more than 200 people. Most of them were fired.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1738120659962655219
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

ruger kirjutas: 22 Dets, 2023 12:39 Elon Musk on lõpetanud hüperloopi teemaga tegelemise-firma likvideeritakse ja kogu infra müüakse maha.

...
Kes iganes selle originaalteksti kokku kirjutas on loll nagu lauajalg ja ei tea elementaarset tõsiasja, et Hyperloop One-ga ei ole Elon Muskil mitte mingit pistmist. Ei omaniku ega töötajana. Kogu kokkupuude piirdub sellega, et ühega Hyperloop One omanikest on Musk kunagi suhelnud.

Ja Musk lõpetas kogu selle hyperloopi temaatikaga tegelemise sisuliselt kohe pärast seda, kui ta selle idee välja käis. Minu teada ei ole ta osalenud ühegi projekti tegevuses, mis seda reaalselt ellu plaanib viia. Kirjutas lihtsalt sõpradega ühe ideedokumendi valmis ja ongi kõik.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Gideonic »

ruger kirjutas: 22 Dets, 2023 12:39 Elon Musk on lõpetanud hüperloopi teemaga tegelemise-firma likvideeritakse ja kogu infra müüakse maha.

Elon Musk's company Hyperloop, which built vacuum tunnels for high-speed trains, is shutting down - Bloomberg

Hyperloop One built a small test tunnel near Las Vegas and first tested its high-speed train with passengers on board in 2020.

Now the test track, all assets and equipment are trying to be sold. The Los Angeles office has already been closed.

At the beginning of 2022, the company employed more than 200 people. Most of them were fired.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1738120659962655219
Muskil polnud tegelikult mingit seost antud pankrotistunud firmaga "Hyperloop One" , peale selle, et ta populariseeris selle kontseptsiooni, mida siis mitmed startupid üritasid teostada.


See , et antud kontseptsioon on sellisel kujul täiesti teostamatu on räägitud muidugi ikka pea 10 aastat juba.

Siin on näiteks üks 7 aasta vanune video briti biokeemikult Philip E. Mason'ilt (teada pseudonüümi all Thunderf00t)

Tal on erialast kogemust keemialabori vaakumtuubidega omajagu ning kahtlase väärtusega müügijutt Hyperloopi kohta pani ta koheselt kulme kergitama. Antud videos toob ta välja kõige elemetaarsemad füüsikalised probleemid selise projekti juures, mis lihtsalt pole välditavad ülipikkade vaakumtorude puhul. Ega ilmaasjata ei ole LHD ja muud osakestekiirendid ehitatud maa alla (kus on ühtlane temperatuur ja väliseid mõjutajaid pole).

Tal ka mitu järge sellele, aga 1. videost peaks kriitikameelega inimesele täiesti piisama, isegi kui 90% maha võtta.

Muuseas, ka Elon Musk on ise tunnistanud, et ainus põhjus miks ta seda juttu pasundas oli, et Kalifornia osariik oma kiirrraudtee plaane ei teostaks:

Pilt

See siiski õnneks läbi ei läinud. Hea näide selle hüperluubi jaburusest on kasvõi see, kui visata pilk peale tavaraudtee hinnalipikule ja ajakulule ning võrrelda seda sellega mida Hyperloop One 2011 lubas.

EDIT:
Siin üks teine hea video ka teemal, mis puudutab ka magnet-levitatsiooni lahendust (Muski väljapakutu oli veel jaburam õhkpadja toimiv lahendus):
https://www.youtube.com/watch?v=CQJgFh_e01g
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas MeelisV »

krijgsvolk kirjutas: 21 Dets, 2023 22:50
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 20:14
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 19:50 Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas
Sa arvasid, et üks rong tuleb :roll: ?
"Rail Baltica opereerimisplaani järgi hakkab taristul liikuma 26 kiirrongi ja 16 regionaalrongi"
Päevas!? Ossaaaa!... :mrgreen: Ja kõigi jaoks jagub reisijaid?..
Võiks vaadata silmaringi laiendamiseks nt. Mitu rongi on hetkel elronil meie mõne liini teenindamiseks.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

krijgsvolk kirjutas: 21 Dets, 2023 22:50
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 20:14
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 19:50 Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas
Sa arvasid, et üks rong tuleb :roll: ?
"Rail Baltica opereerimisplaani järgi hakkab taristul liikuma 26 kiirrongi ja 16 regionaalrongi"
Päevas!? Ossaaaa!... :mrgreen: Ja kõigi jaoks jagub reisijaid?..
Äge on küll emotikone postitades üritada tark olla, aga elementaarne mõtlemisvõime puudub.
Võta aluseks, et päevas on 2-3 väljumist mõlemas suunas, vahemaa ja sõiduaeg Varssavini ja ongi need 26 rongi kasutuses.
Ja mitte keegi kuskil pole väotnud, et need 26 on rongi väljumist päevas. Selle nimetus on funktsionaalne lugemisoskus.
diesel
Liige
Postitusi: 923
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas diesel »

jah, riik võib niimoodi majandada küll, et ronge on kolm korda rohkem kui planeeritud reisideks vajalik.
eraettevõte hoiaks ehk kahte varus ja 24 sõidaks. seega võiks ööpäevaringselt vähemalt iga kahe tunni takka mõlemas suunas rong väljuda.
edit: ja kui natukenegi jutuks olnud 250 verstase kiirusega sõidaks, siis teeks üks rong edasi-tagasi otsa ööpäevaga lõdva randmega.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Kuidas see allveelaevade toimetamine nüüd käiski- 1/3 on töös, 1/3 valmistub merele minema ja 1/3:on hoolduses. Mõningane analoogia põhimõtetes võiks kehtida ka sellise kiirusega kulgeva raudteekoosseisu kohta.
Päevas!? Ossaaaa!... :mrgreen: Ja kõigi jaoks jagub reisijaid?..
Palju Tallinkil, Vikingil ja Eckeröl neid väljumisi päeva peale ong? Ossaaa... :mrgreen: . Ja kõigi jaoks jagub reisijaid?...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

No pole ju raske netist vaadata eksole
Reisiveeremi hoolduseks ja remondiks mõeldud depoosse mahub samal ajahetkel 7 rongikoosseisu, Rail Baltica opereerimisplaani järgi hakkab taristul liikuma 26 kiirrongi ja 16 regionaalrongi.
https://www.rbestonia.ee/rail-baltica-u ... ai-valmis/
--->
Tunamullu valminud RB opereerimise plaan* analüüsis põhjalikult, millise sagedusega ja millisel kiirusel võiks tulevane Rail Baltica reisirongiliiklus toimuma hakata. Ühtlasi toob dokument välja ka mõned Euroopas kasutusel olevad reisirongikoosseisud (Electrical Multiple Unit, EMU), mis sobiksid liikuma ka Rail Baltica trassil.

* RB opereerimise plaan 2026-2056; ETC Gauff Mobility GmbH; Institut für Bahntechnik GmbH; COWI A/S
--->
Rail Baltica: Preparation of the Operational Plan of the Railway
Final Study Report
https://www.railbaltica.org/wp-content/ ... _final.pdf
.
RB Fleet Size Pass.png
.
RB Fleet Size Feight.png
.


* * * * * * * *

Kes ei viitsi 439 leheküljelist dokumenti lugeda (keegi ei viitsi eksole), siis üldsõnalise aseainena...

Operational Plan provides new insights on Rail Baltica international, regional and cargo train movement in 2026-2056
https://www.railbaltica.org/operational ... 2026-2056/

Rail Baltic näitas liinigraafikut: neli korda päevas kiirrongiga Tallinnast Varssavisse
https://majandus.postimees.ee/6542988/r ... arssavisse
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

diesel kirjutas: 28 Dets, 2023 12:43 jah, riik võib niimoodi majandada küll, et ronge on kolm korda rohkem kui planeeritud reisideks vajalik.
eraettevõte hoiaks ehk kahte varus ja 24 sõidaks. seega võiks ööpäevaringselt vähemalt iga kahe tunni takka mõlemas suunas rong väljuda.
edit: ja kui natukenegi jutuks olnud 250 verstase kiirusega sõidaks, siis teeks üks rong edasi-tagasi otsa ööpäevaga lõdva randmega.
Mõned peatused ka vahel. Ronge on vaja reiside lõpp-peatustes koristada jne. jne. Ei ole see nii lihtne, et jagad vahemaa kiirusega.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist