Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Ukselukkude üks külmumise põhjus on et need asuvad enam-vähem otse liigutatava ukseklaasi all ning vaatamata igasugustele klaaside tihendamisele kipub lukkudele vesi peale tilkuma. Mõnel margil on hilisematel facelift-mudelitel külge poogitud ülemised lukumehanismide katted mida esimese otsa väljalasetel polnud - ilmselgelt vältimaks algset projekteerimisapsakat ja takistamaks vee pealetilkumist.
Näit. alltoodud lingil on cacelift-Omega ukselukk, millel sinine veetõrje deflektor küljes - seda polnud algusotsa autodel ja ilmus MY 98 ja edasi autodele. Problemaatiline oli vee sattumine keskluku mootorisse ja selle kinnijäämine.
https://www.xdalys.lt/ee/product/13169525267/
sama asi Volvo ukselukuga millel ülalpool plastkate küljes
https://www.varuosamarket.ee/toode/ukse ... 683-volvo/
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Mingil üheksakümnendate VW Caddy-l külmusid külgmised ukselukud nii ära, et link käis tühjalt (nagu oleks lukus). Õnneks kuudiukse lukk avanes puldist ka kõva külmaga ja auto soojaks sõites hakkasid ka küljeustel lukud tööle.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

BMW ukselukkudele ilmus kuskil 1980ndate teisel poolel selline featuur, et kui tõstad ukselingi üles, siis lülitub sisse lukusüdamiku soojendus ning mõningate sekundite järel saad võtme vabalt sisse ja keerata. Seda siis kui olid elektrisoojendusega lukud. See tuli E32 peale ja sealt levis edasi E34 peale, kas ka E30, ei tea, aga ukseluku soojendusega (pluss aknapesu düüside soojendus plus peegite soojendus) E30 on mul ka olnud.

Aga tänapäeval on lukku rohkem vaja siis kui ühel kenal hetkel on aku tühi ja uksed lukus. Või signalisatsioon annab otsad ja puldist ei saa enam lahti. Juhtus eelmine sügis. Seepärast tasub veenduda, et
1. teil on olemas uksi/luuke reaalset avav võti (kui lukku on vahetatud, ei pruugi olla sama mis süütevõti)
2. lukk reaalselt keerab.
On mõlemat juhtunud (aku kooles ja signa kooles).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Väino kirjutas: 08 Veebr, 2024 14:14 Mingil üheksakümnendate VW Caddy-l külmusid külgmised ukselukud nii ära, et link käis tühjalt (nagu oleks lukus). Õnneks kuudiukse lukk avanes puldist ka kõva külmaga ja auto soojaks sõites hakkasid ka küljeustel lukud tööle.
VW oli kunagi kurikuulus oma ukselukkude tõttu. Uksed kas ei tulnud lahti või kui lahti tulid siis ei jäänud enam kinni. Mul oli siis Passat ja nägin ikka kurja vaeva sest mingist temperatuurist allpool, ikka alla -10 tuli uks lahti kuid kinni enam ei jäänud.

Päris mitu korda sõitsin läbi Tallinna niimoodi tööle et vasaku käega hoidsin ust kinni, paremaga vahetasin käike ja põlvega roolisin. Selle 8 või 10 km soojenes salong juba nii palju et uks jäi kinni.
Määrisin mitmesuguste möginatega ja täitsa tulutult. Siis seletas üks targem mees et seda lukku ei tohi üldse millegagi määrida. Mehhanismi sees on üks liiga nõrgaks projekteeritud vedru ja kui see on määritud siis ei jaksa ta pakasega enam fiksaatorit liigutada. Käskis piduripuhastajaga kõik läbi pesta nii et ainult haljas metall jääks alles.

Võib-olla oleks antifriisist ka mingit kasu olnud kui see rasva sulatab. Tookord ei tulnud pähe proovida.

Kui luku südamikku on vaja määrida siis täitsa hea on Liqui Moly lukumääre. Mul on mõned sellised lukud liikuma võtnud mille kohta arvasin et need on igaveseks kinni oksüdeerunud.
Seevastu Würth, mu töökoha ametlik varustaja , müüb sellist et efekt on sama kui ise peale hingata :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Antifriis-tosool ei puhasta ega määri midagi -selle ülesanne on täita mehhanismides need kohad, kuhu muidu vesi koguneks - ja kuna ta ei jäätu, siis säilib lukkude töö ka miinuskraadidel.

Õlidega kipub muidu olema see probleem, et need vedelad peened õlid pole kas õlid (parafiini vesilahus) või moodustavad need mehhanismi sattunud veega emulsiooni, mis jäätub ka (ok natuke suurema külmaga).

Kuna tosool sisaldab korrosioonivastaseid lisandeid (inhibiitoreid, mis muudavad pinna vett hülgavaks), siis pakub ta teatud kaitset rooste vastu ja omab ka mingit väga piiratud määrimisvõimet (ok nats parem kui paljas vesi). Aga ma pakun, et nendel "hooldevabadel" plastmassist mehhanismiga ukselukkudel on see probleem, et sinna koguneb ikkagi vesi ja külmaga hakkab jäätuma ning mehhanism lõpetab töötamise. Mina prooviks neid turgutada tosooli või parema puudumisel aknapesu vedelikuga. Viimane ei sisalda rooste inhibiitoreid ja on seetõttu korrodeeriv (nagu alkoholid ikka).

Antud viga oli omane B5 Passatitel ja nende kaasaegsetel Audidel. Mul on selliseid 2 tk olnud ja minul ei tõrkunud uste sulgumine kordagi. Üks auto oli 97 ja teine 99. Sõitsin nendega kahe peale ehk 100 tuhat kilti. Küll aga oli neil märksa hullemaid ja kulukamaid vigu, näiteks CEM aju asumine juhi jalamati all (koos kõige kaasnevaga).
Viimati muutis Kapten Trumm, 08 Veebr, 2024 14:56, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 08 Veebr, 2024 11:23 ... Ühesõnaga, see "uue auto müstika" ei kehti, probleem on sama nii 1985 kui 2023 aasta autol. Selleks, et poorid ei täituks veega, tuleks need kord aastas tõmmata silikoonõliga üle.

NB! Silikooni ei või kasutada siis, kui tihendid krigisema kipuvad (kaubiku tagauksed), selleks on spets määre. Silikooni kasutamisel jäävad korraks vakka ja krigisevad veel hullemini pärast.

Kui tihendid on kord aastas silikoonitatud, siis auto ukse külmumine tihendite külge on välistatud. Isegi kui talvel pesulas käia - silikoonitatud tihendid hülgavad vett, mistõttu peale pesulat ka ei külmu.
Kuna silikoonmääre kogub tolmu ja kriibib pindu, siis autotootjad silikonmääret kasutada ei soovita.
Näiteks Audi A5-A7 on originaalne silikonivaba määre akendele (nendel peab ukseklaas enne igat ukse avanemist liikuma).
Toode osakoodiga: G052141A2 on küll kallis aga toonitud aknaklaaside asendamine on veel kallim.
https://www.google.com/search?q=G052141 ... UTF-8#ip=1
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kindlasti on erijuhte, mis vajavad spets määret (ka kaubikute krigisevad uksed), aga iga niiskeks tehtav pind kogub tolmu ja kriibib. Ja ma rääkisin tavalisest, uste ja kere vahel olevatest tihenditest, sinna võib parema puudumisel tavalist silikoonõli julgelt panna (kui tegu pole krigina vältimiseks määrimisega - selleks on spets määre tõesti).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas: 08 Veebr, 2024 11:56 Ukselukkude üks külmumise põhjus on et need asuvad enam-vähem otse liigutatava ukseklaasi all ning vaatamata igasugustele klaaside tihendamisele kipub lukkudele vesi peale tilkuma. Mõnel margil on hilisematel facelift-mudelitel külge poogitud ülemised lukumehanismide katted mida esimese otsa väljalasetel polnud - ilmselgelt vältimaks algset projekteerimisapsakat ja takistamaks vee pealetilkumist.
Näit. alltoodud lingil on cacelift-Omega ukselukk, millel sinine veetõrje deflektor küljes - seda polnud algusotsa autodel ja ilmus MY 98 ja edasi autodele. Problemaatiline oli vee sattumine keskluku mootorisse ja selle kinnijäämine.
https://www.xdalys.lt/ee/product/13169525267/
sama asi Volvo ukselukuga millel ülalpool plastkate küljes
https://www.varuosamarket.ee/toode/ukse ... 683-volvo/
Paljudel sooja regiooni toodetud autodel ei ole siselukumehanismi katet originaalis olemas ja selle asenduseks sobib paksem kilekott.
Lukkumehanism uksest välja ja kotti ning lukk koos avatud otsaga alla oleva kotiga tagasi ning ongi lukul vihmavari olemas.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 08 Veebr, 2024 14:41
Väino kirjutas: 08 Veebr, 2024 14:14 Mingil üheksakümnendate VW Caddy-l külmusid külgmised ukselukud nii ära, et link käis tühjalt (nagu oleks lukus). Õnneks kuudiukse lukk avanes puldist ka kõva külmaga ja auto soojaks sõites hakkasid ka küljeustel lukud tööle.
VW oli kunagi kurikuulus oma ukselukkude tõttu. Uksed kas ei tulnud lahti või kui lahti tulid siis ei jäänud enam kinni. Mul oli siis Passat ja nägin ikka kurja vaeva sest mingist temperatuurist allpool, ikka alla -10 tuli uks lahti kuid kinni enam ei jäänud. ...
Tänapäeval, kui uksed avanevad puldist, siis ukseluku südamiku külmumist ei märgatagi vaid ukse avamist takistab lukustuse mehhanismi enda jäätumine.
Mul reisis kunagi talvel, auto salongis üks VAG ukselukk ja iga hommik siis uurisin seda kinnikülmunud lukku.
Lõpuks leidsin kinnijäävad kohad üles aga ega remontida ei ole seal suurt midagi.
(Liikuvate plast detailide avad olid soveldunud nii täpselt võllide kujusse, et isegi märkamatu niiskuse külmumine pinnal tekitas kinnikiilumise.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 760
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

vanahalb kirjutas: 08 Veebr, 2024 14:41
Väino kirjutas: 08 Veebr, 2024 14:14 Mingil üheksakümnendate VW Caddy-l külmusid külgmised ukselukud nii ära, et link käis tühjalt (nagu oleks lukus). Õnneks kuudiukse lukk avanes puldist ka kõva külmaga ja auto soojaks sõites hakkasid ka küljeustel lukud tööle.
VW oli kunagi kurikuulus oma ukselukkude tõttu. Uksed kas ei tulnud lahti või kui lahti tulid siis ei jäänud enam kinni. Mul oli siis Passat ja nägin ikka kurja vaeva sest mingist temperatuurist allpool, ikka alla -10 tuli uks lahti kuid kinni enam ei jäänud.
Ka minu peres on kunagi olnud elukaaslase VW Polo, millesse talviste ilmadega sisenemine oli väljakutse. Tuli ka läbi pakiruumi vahel siseneda :). Need Tesla tüüpi ukse pinnaga tasa olevad lingid on samuti vahel probleemideks olnud. Üks mu klient näiteks kurtis, et tema Range Rover Velar avab külmaga uksi just siis kui ise heaks arvab - link lihtsalt ei tule välja.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kummaline. Mul pole Tesla linke küll olnud, aga auto ukse mitte lahti saamine on olnud üsna erandlik. Et äkki on ikka vaja peeglisse vaadata ja küsida, et kas ma olin piisavalt hoolikas ja pühendasin auto korrashoiule piisavalt aega. Uus auto pole ju mingi "esinduse probleem", vaid selle toimimine on suuresti (ja endiselt) ikkagi omaniku enda teha.

Mu abikaasa ei saa nt aru, miks ma tema autot paari nädala tagant soojapuhuriga seestpoolt kuivatan, elektrikulu suur ja aknad ka natuke lahti - lausa ilma kütmine! Inimene ei tea autodest midagi, ei saagi aru. :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas: 08 Veebr, 2024 14:52 Antud viga oli omane B5 Passatitel ja nende kaasaegsetel Audidel. Mul on selliseid 2 tk olnud ja minul ei tõrkunud uste sulgumine kordagi. Üks auto oli 97 ja teine 99. Sõitsin nendega kahe peale ehk 100 tuhat kilti. Küll aga oli neil märksa hullemaid ja kulukamaid vigu, näiteks CEM aju asumine juhi jalamati all (koos kõige kaasnevaga).
Kui CEM aju asumine juhi jalamati all probleeme valmistab ei ega siis pole muud kui peeglisse vaadata ja autot hooldada :)
See kast hakkab siis muret tegema kui vesi salongi jookseb ja ta ära uputab. Vesi satub salongi üsna lihtsalt kui vihmavee drenaaziavad umbe lastekse minna. Ma küll lahendasin probleemi juba eos sellega et puurisin mootori tuletõkkeseina äärde, kõige madalamasse kohta paar 13 mm auk (jämedam puur akutrelli sisse ei mahtunud) ja ei uputanud kuskil midagi. Lihtne ja lollikindel lahendus mille peale hästimakstud saksa insener paraku jah ei tule. Muidu olen läinud juulikuus peale paduvihma sellist Passatit millel oli esiklaasi alune ruum vett triiki täis, aku vee all ja salongi põrand lirtsus.

Praegune B5 Passat on kasutatult ostetud ja pole mingeid ukselingiprobleeme olnud. Ilmslt pole ka ükski soomlane lukumehhanismi 25 aasta jooksul määrinud ja ma ise pole ka seda viga teinud. Ärge segage oma tavotipotsikutega mehhanismi töötamist! Niipalju küll et lukusüdamikud sain selle eespool nimetatud õliga lahti kuigi asi alguses päris lootusetu tundus.

Salongist niiskuse kogumiseks on päris paljudel tuttavatel seal kast kassiliivaga. Pidavat olema odav ja efektiivne. Spetsiaalseid niiskusekogujaid on samuti müügil, mõeldud haagissuvilatesse jms kui hind võtvat hinge kinni. Ma pole ise kassiliiva kasutanud ja ei tea kui tihti seda siis vahetatakse et auto kuiv püsiks.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas muruniiduk »

Salongis oleva niiskuse vastu on motonetis autosuvilate riiulis ravi olemas.

https://www.motonet.ee/et/kategooria/50 ... usekogujad
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Mingid niiskuseneelajad on taastuvad - kui sai "täis", siis paned kuivama. Vähemalt need öökullisilmaga on sellised. Eelarvest ühekordne väljaminek. Jäätmeid ka ei tooda.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Väino kirjutas: 08 Veebr, 2024 18:08 Mingid niiskuseneelajad on taastuvad - kui sai "täis", siis paned kuivama. Vähemalt need öökullisilmaga on sellised. Eelarvest ühekordne väljaminek. Jäätmeid ka ei tooda.
See tähendab siis silikageeli kuivatamist praeahjus.
10 grammi silikageeli absorbeerib 4 grammi vett.
Veega küllastunud silikageeli saab kergesti regenereerida kuumutamisel paar tundi 120 °C juures.

https://et.wikipedia.org/wiki/Silikagee ... C%20juures.

5kg kott maksab 30eur:
https://masterchem.ee/toode/silikageel/ ... C%20juures
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline