Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

AMvA kirjutas: 14 Veebr, 2024 11:10 Ma ei saa aru, kust teil see vee probleem tekib.

Kasutan autot igapäevaselt täpselt samades oludes nagu kõik siin Eestimaal. Pole kordagi vaja olnud vett mattidelt välja valada, pole probleemi seest uduse esiklaasiga. Pole vaja mingit lisaseadmeid ja imetrikke, et autot seest kuivatada. Kusjuures mul satuvad ka tihti pagasiruumi lumised talispordivahendid.
Nõrk oled! :lol:
Mina olen tähele pannud, et mida targem inimene, seda rohkem probleeme!
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

Sama siin, no ei ole probleeme seest uduste klaasidega. Soojendusega kaob seegi vesi, mis mattide peal on.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 14 Veebr, 2024 11:10 Ma ei saa aru, kust teil see vee probleem tekib.

Kasutan autot igapäevaselt täpselt samades oludes nagu kõik siin Eestimaal. Pole kordagi vaja olnud vett mattidelt välja valada, pole probleemi seest uduse esiklaasiga. Pole vaja mingit lisaseadmeid ja imetrikke, et autot seest kuivatada. Kusjuures mul satuvad ka tihti pagasiruumi lumised talispordivahendid.
Statistika järgi vaevalt kõik autod igapäevaselt sõidavad.
Niiskuse probleem tuleb eriti ilusti "uue ärkava eluga" esile, kui autot ei kasutata iga päev ja piisav ventilatsioon salongis puudub.
Pilt
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

See klaaside udusus sõltub mitmest asjast. Mul näiteks ühe automargi pealt teisele kolides oli algul tükk harjumist sellega, et ventilaator pidi ühe astme võrra kiirema käiguga puhuma et klaasid puhtad püsiks. Ja siis ka kippusid esiklaasil alt nurgad uduseks jääma.
Ma ise kusjuures klopin jalad alati enne autosse istumist lumest veidi puhtamaks, samas üks sõber mul astub tuima näoga lumiste saabastega sisse ja siis sõidab nii et juuksed lehvivad ventilaatori tuules :D Maitse asi, mulle meeldib vaikses autos sõita. Umbes salongifilter tuletab ka kohe uduste klaaside näol ennast meelde.
Vetu
Liige
Postitusi: 51
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Vetu »

Loen ja imestan.
Oman osade arvates inimkonna ajaloo kõige hullemat leiutist lihavaba keeduvorsti leiutamise järel - 06a Chrysler GV 2.8CRD
Enamuse ajast auto seisab õues , nädalas hea juhul 1-2 päeva sõidan,siis ka lühikesed otsad linnas. Vahel proovin ka miski tunnise tiiru teha linna lähedal. Autot kasutan pm panipaigana taara, erinevate tööriistade jms ladustamiseks. Põrandal riidest paksud originaal matid. Jalad küll koputan enne sisse istumist puhta(ma)ks aga ma ei ole küll täheldanud, et vaibad märjad ja aknad udused oleks. Ausalt öeldes mul elus 20+ erinevat marki-mudelit autot olnud ja no ei mäleta mina mingeid hirmsaid niiskuse probleeme salongis. Mingil prantsuse leiutisel vist olid aknad seest ka niisked kuni vana salongiõhufiltri koos hiirepesaga minema viskasin ja uuega asendasin.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

OLAVI kirjutas: 14 Veebr, 2024 10:54 [
Millise füüsikalise protsessi tulemusena suudab üks elektriline küttekeha niiskust õhust "välja ajada"?
Võõra raha eest võib ju võõra masina salongi nähtavatelt pindadelt vett õhku aurutada aga see ei muuda füüsikaseadusi ja lühendab kere eluiga.
Tänapäeva autodel saab samuti aknad praokile jätta ja kuivatamiseks jäetaksegi kui just lund ei tuiska või mingit soppa ei saja. Võib-olla puldist lukku pannes lähevad aknad ka kinni kuid igal maal oma kombed. Mekandis on kinnisel territooriumil enamikel autodel uksed lahti ja võtmed ees. Kuhu neid võtmeid muidu panna, kaovad muidu päeva jooksul ära.
Kui ongi aknad kinni ja kere umbselt tihe siis see salongi soe õhk koos veeauruga läheb atmosfääri sellal kui õhtul uks lahti auto kõrval uimerdatakse. Õuest tuleb külm ja kuiv õhk asemel. Sihuke füüsikaseadus on.
trs
Liige
Postitusi: 1013
Liitunud: 15 Mär, 2014 14:31
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas trs »

Aknad lähevad ebanormaalselt uduseks, kui põrandavaip ikkagi märg. Kas siis kummimatis näiteks pragu ja jalgadega tood pidevalt vett sisse, või mõni äravool umbes vms. Üldiselt auto ei ole hermeetiline omaette ökosüsteem ja salongipuhur kuivatab väga efektiivselt, sest võtab ja kütab välisõhku=toast pressitakse olemasolev niiskem õhk välja.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Karvased jalamatid saab palju efektiivsemalt kuivaks kui neid vett imava tolmuimejaga töödelda selle asemel, et lasta toas niisama kuivada. Tihe karvastik hoiab niiskust enda sees väga hästi kinni.
Üldiselt muidugi omapärane probleemikäsitlus. On olnud au pidada nii erinevate kummimattide kui ka tekstiilmattidega autosid üle ja läbi talvede ja noh seest poolt härmas klaas on olnud äärmiselt harukordne error.
Juhtunud on see ehk korra 2...3 aasta tagant. Ei jahuta ma õhtul salongi maha ei vala ma kummimatte tühjaks vms. Jah jalad klopin kergelt puhtaks. Õhk liigub alla jalgadele ja klaasile.
Kasutan ainult välisõhku ja mitte ringlus õhku ja pidevalt on sisse lülitatud ka kliima. Autod on olnud erinevad sõiduautod ja kaubikud ja noh ei ole olnud probleeme.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Värskes Autolehes on artikkel viimasest Saksa TÜV ülevaatusstatistikast. Kõnekamaid noppeid
1. esimest korda on autode hulgas elektriauto, Tesla Model S. 2019-2020. a toodetud autode hulgas konkurentsitult viletsaim, pea iga kuues auto ülevaatust ei läbi. Eelviimane koht kuulub Taatsia Loganile, mis on märksa töökindlam.
2. vanasti kuni 10a vanuste autode hulgas domineerinud (ka saksa statistiaks) jaapani autode kuldaeg on möödas - paremikus annavad pea igas aastakäigus tooni siiski saksa autod.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

BMW-d tikkusid sinna lõppu kukkuma, eriti X5 ja X6. Teslade häda pidi olema see, et hooldusintervall kui selline puudub, iga omanik peab ise autol silma peal pidama aga, kes ikka viitsib.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Veebr, 2024 11:57 1. esimest korda on autode hulgas elektriauto, Tesla Model S. 2019-2020. a toodetud autode hulgas konkurentsitult viletsaim, pea iga kuues auto ülevaatust ei läbi. Eelviimane koht kuulub Taatsia Loganile, mis on märksa töökindlam.
Pole ka mingi ime - Teslal puudub perioodiline hooldusprogramm vaid asju tehakse nn ''vajaduspõhiselt'' (ilmselt remonditakse kui midagi katki läheb).
Rösterite pidurdusvõime tuleb peaasjalikult elektrilisest regeneratiivpidurdusest ning stiilis ''5.käiguga ümber nurga'' sõites jäävad tavapidurid lihtsalt kinni. Toyota hübriidi kätte andes soovitati pidurite eluea huvides neid tõhusalt kasutada - ilmselt asjalik soovitus.
https://www.accelerista.com/uudis/valis ... e-hooldus/
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tehakse "vajaduspõhiliselt" on eufemism tegelikule "lastakse hooldusvajdusest üle ja seda toetab ka autode tootja, kes ei suuda pakkuda ei autode järelteenindust ega nõua kohast hooldust, jättes auto põhimõtteliselt saatuse hooleks ja piirdudes "kaugabiga".

Jah ma saan aru - elektriautode hooldusvajadus ongi kunstlikult madalamaks spinnitud, näiteks sama levinud Nissan Leaf on kuulus ülevaatustel oma roostes piduritega - kui ikka ei kasuta (ja ei puhasta), siis roostetabki kinni. Järelikult tuleb rohkem hooldada. Nissani esindus muidugi mingeid roostes kettaid "hooldama" ei hakka, paneb sulle täie raha eest uued originaalid.

Selle kõige asemel üritatakse siis auto kallipoolse hinna leevendamiseks marketeerida lollidele mingi "hooldusvaba" ja "murevaba" auto narratiivi, enamik lolle usubki.

Kuna auto omanik tänapäeval asjast suurt ei jaga, siis joostakse töökotta siis, kui midagi küljest kukkus või kordusülevaatus saadi. 16% kordusülevaatusi 3-4a vanadel autodel on mingi Lada tase täiesti.

Minu prognoos on, et lähima 10 aastaga kukub elektriautode maine kõvasti, kui nendega hakkab sõitma järjest rohkem masse, kes on öko- ja tehnofännidest märksa kriitilisemad ja esitavad autole samu nõudmisi, mis eelmisele sisepõlemisautole. Tegelikult juba täna see protsess käib. Sama vanadel sisepõlemisautodel on 3-4a vanuselt kordusülevaatuse % tabeli esiotsas seal 2% kandis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
logistik76
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas logistik76 »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Veebr, 2024 14:09

Jah ma saan aru - elektriautode hooldusvajadus ongi kunstlikult madalamaks spinnitud, näiteks sama levinud Nissan Leaf on kuulus ülevaatustel oma roostes piduritega - kui ikka ei kasuta (ja ei puhasta), siis roostetabki kinni. Järelikult tuleb rohkem hooldada. Nissani esindus muidugi mingeid roostes kettaid "hooldama" ei hakka, paneb sulle täie raha eest uued originaalid.
Pidureid puhastatakse ja liugureid määritakse Nissanis IGAL korralisel hooldusel.
Kahe aasta tagant vahetatakse pidurivedelik.
Roostes piduriketas :scratch: , kui selle all mõeldakse tugevalt roostes tööpinda, siis ei jäta ükski normaalne töökoda neid vahetamata.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kord aastas sellel minimaalsel hooldusel käies võidaksegi sul iga kord kettaid vahetada, kui pidureid ei kasuta (naisjuhtide levinud probleem).
Normaalses töökojas on olemas ka piduriketaste treimise abivahend, millega lastakse see roostekord maha ja siis pole vaja iga natukese aja tagant inimesele uusi kettaid ja klotse marketeerida. Tänapäeval saab kettaid treida ilma neid autolt eemaldamata. Vahetada ketast on vaja siis, kui selle paksus on miinimumi ligi.

Kui aga elektriautol hakata pidureid kasutama nagu tava-autol, siis jälle langeb võimalik läbisõit. Läbisõiduvaru-ärevus pidi moodsal ajal uus moehaigus olema.

Minu diisel-tööautol läksid esikettad vahetusse läbisõidul 116 000 km ja 6a vanusena, Tallinna linnaliikluse tingimustes. Paksuse poolest oleks ehk veel treida ka andnud, aga otsustasime, et paneme siiski uued, aga B-varuosa kettad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Margiesindused ei kuulu kahjuks ''normaalsete töökodade'' nimistusse ja nemad teevad täpselt nii, nagu tootja on ette näinud - uued asjad külge. :D
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist