Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Rebane11 kirjutas: 19 Veebr, 2024 21:05 Kusjuures, see pole umbluu vaid tõesti juhtunud.
Ei usu.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Usust pole praegu jutt. Jutt on minu kogemustest.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Ju see ikka kohalik Valga tuuningfirma oli :D
Ametlik esindus oleks kolvid vähemalt traadiga kinni tõmmanud et pedaalil tallamine sisikonda laiali ei lööks. Või voolikule pimeda ette löönud.
Kässarit tuleb anda kui teinekord jälle nii juhtub. Nädala võib julgelt sõita enne kui need klotsid ka lõpuni kuluvad :)
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Ole nüüd ikka. Ma ostsin selle auto salongist uuena ja käisin ikka esinduses.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

maksipoiss kirjutas: 19 Veebr, 2024 20:59
Rebane11 kirjutas: 19 Veebr, 2024 20:52 Mulle seoses piduritega meenub episood. Peugeoti piduritega oli jama. Viisin hommikul esindusse ja leppisime kokku, et õhtul saan kätte. Läksin siis enne 5. Laiutavad käsi, klotsid või mis seal olid, kohapeal pole ja nii edasi. Noo, aga kuidas ma koju saan? Lõpuks kruttisid rattad alla ja kui lubasin et piduripedaali ei puuduta, siis sain sõitma. Muidu lendavat asjad -kolvid ja muu seal laiali. Vanad klotsid olid ära visatud, kes neid sealt enam leidis või otsis. Otsetee 20 km, hommikul teine tagasi, mis seal pidurdada. Autol ongi gaas ja sidur olulised, muu on tilulilu.
:wall: Sellise umbluu peale ei oska midagi kosta
Vähese kogemusega luksepad vist?
Nõuka ajal, kui varuosi saada ega tehnilist abi teedel ei olnud, siis olid autos alati varuks mõned väiksed alumiiniumneedid.
Kui mõne ratta piduriga tekkis probleem, siis piduritoru lahti, neet torusse ja toru tagasi külge ning sõit jätkus.
Mitu kuud sai sõidetud talvel ainult ühe pidurdava rattaga ja nii ka korduvalt veres käidud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Neil lihtsalt oli auto tõstukil laiali ja muud teha ei jäänud. Ja mul polnud pidureid ju ka vaja.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Rebane11 kirjutas: 19 Veebr, 2024 21:24 Ole nüüd ikka. Ma ostsin selle auto salongist uuena ja käisin ikka esinduses.
Võiksid mainida, mis aastal tegevus toimus? Üheksakümnendate lõpus?
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Umbes 8 aastat tagasi.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

OLAVI kirjutas: 19 Veebr, 2024 21:36
Vähese kogemusega luksepad vist?
Nõuka ajal, kui varuosi saada ega tehnilist abi teedel ei olnud, siis olid autos alati varuks mõned väiksed alumiiniumneedid.
Kui mõne ratta piduriga tekkis probleem, siis piduritoru lahti, neet torusse ja toru tagasi külge ning sõit jätkus.
Nõuka ajal oli piduritoru niimoodi lahti keeramine et ta terveks jäi eraldi teadus. Kui just Kapten Trummi kombel seda sõlme kaks korda aastas lahti ei võtnud ja määret ei pannud.
Tavaliselt olid nad nii umbselt kinni roostetanud et kas murdusid pooleks või keerasid mutril kandid maha.

Kui toru katki läks aitas see ka kui üks tuletikk või mitu sinna sisse toppida , toru koos puuga kahekorra väänata ja lömmi taguda. Ma sõitsin 90- nendate alguses ühe BMW- ga pikalt niimoodi.
Või alles paar aastat tagasi kurtis üks tuttav et 150 km veel sõita, kella pealt laevale minek ja pidurivoolik läks katki. Ma väänutasin siis toru vooliku tagant katki ja kasutasin sama meetodit.
Kui sellist kõrgtehnoloogiat nagu tikud ja haamer käepärast pole võib ka tee äärest pajuvõsast sobiva oksa murda ja kividega taguda.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Eks too aeg oligi nii, et kui toimib, siis ära näpi.
Mentidel oli komme nöökida käsipiduri kallal. Mul hea sõber käis sügiseti Lenskas kapsaid müümas - Niva + Zubrjonok täislasti ja aidaa. Teadagi mis see käsipidur ütles. GAI post, sõber vana kalana sihtis nii, et tagumine ratas asfaldiauku istuks. Suur ment siis lükkas, aga august välja ei saanud. Derzit, no huijova!(hoiab, aga halvasti) hõikas siis paarimehele. Obrok 5 rutsi, aga ega sealt ilma poleks nii või naa pääsenud, see oli miinimum ja midagi oleks ikka leitud.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Sellise umbluu peale ei oska midagi kosta
Miks umbluu- kui tee tühi ja vähegi sõita mõistad, saab hakkama küll. Riskibusiness muidugi, aga ei midagi võimatut.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ivo86
Liige
Postitusi: 90
Liitunud: 07 Nov, 2011 6:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ivo86 »

2 õlut joonuna või 90 alas 110ga sõites oled liikluses terrorist, aga kui autol ainult üks ratas pidurdab või voolikud on pajuoksi täis pekstud, siis on ok teiste liiklejate suhtes, sest see on "hädavajalik"?
Normaalne. :wall:
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Rebane11 kirjutas: 19 Veebr, 2024 21:50 Umbes 8 aastat tagasi.
Ja ei olnud piduriklotse esinduse laos? Käibelt kohe filtrite järgi olev varuosa?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

2 õlut või 90 alas 110 pole otseselt seotud liiklusohutusega. Need on sellised asjad mida on lihtne mõõtevahenditega kontrollida ja siis kaasneb ka massiivne meediakampaania et riigikassat täita.

Kui liiklusolud lubavad siis sõidetaksegi üle keskmise määra ja 2 õlu kohta - Eesti on üks vähestest riikidest Euroopas kus peaks pea kaine hoidma. Nõukaaja raske pärand :)
Ma olen mõnikord hommikul unise peaga laeval ühe Iiri kohvi või kaffe und konjak võtnud , Soome suunal võib seda teha ja mingit vahet pole et kas on 40 tilka hinge all või seda pole.

Et see ikkagi militaarteema on siis vähemalt ma olen kirjeldanud lahendusi välitingimustes. Et ei jää vaenlase tule all konutama ja ei helista 112 vaid lööb puunoti piduritorusse ja annab minna.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nõuka ajal oli piduritoru niimoodi lahti keeramine et ta terveks jäi eraldi teadus. Kui just Kapten Trummi kombel seda sõlme kaks korda aastas lahti ei võtnud ja määret ei pannud. Tavaliselt olid nad nii umbselt kinni roostetanud et kas murdusid pooleks või keerasid mutril kandid maha.
Ega see täna ka väga teistmoodi ei ole. Piduritorud on tehasest pandud õhukesest terastorust, mis on pulbervärvitud (loe meie kliimas mõne aastaga nagu roostekärakas) ja samamoodi on torude ülemutrid samuti mustast, üle tsingitud. Nõuka autodel olid piduritorud vasktorust ja vähemalt osad ülemutrid olid pronksist. Vähemalt sellel autol oli, millega mina sõitsin, olid pronksist. Mismoodi need kinni roostetavad? Ma võtsin mõni aasta tagasi pulkadeks lahti 10a õunapuu all seisnud M-2141, seal tulid KÕIK piduritorud erilise probleemita lahti.

Olen ka kvaliteetautol neid puruks keeranud, kui voolikut vaja vahetada. kui esimesel katsel keerama ei hakka, polegi vaja jännata, rikud toru ka ära (murrad nt ära). Kohe ülemutri järel tuleks toru nt preumosaega läbi lõigata, otsida uus ülemutter (neid saab nt Automaailmast mõõdu järgi), panna ülemutter torule kaela ja toruotsa pressijaga pressida sinna terastoru otsa uus "pasun". Väga hästi peab (kui terve piduritoru vahetus pole võimalik).
Kui vastavad vahendid on olemas, pole mõtet selle roostes mutriga ligiselt võimelda, kui murrad piduritoru kuskil 10 cm eemal katki, on kellad - siis toru vahetusest pole pääsu.

Kui piduritoru on vaja vahetada, siis tehase originaali ei soovita (kui tegu on terastorudega). Seda on väga keerukas parajaks painutada ja selle käigus lõhute pulbervärvi ära. Need on enamasti sirgel kujul, eelpainutamata. BMW omi olen ostnud, sellised sirged, mõnikord 2 m toru jupid. Selle asemel ostke nt 5 mm vasktoru, palju parem painutada (ja näpu vahel) ja otsi pressida. Ja otsmutreid saab nagu ütlesin - Automaailma vastavast stendist. Enamike autode piduritorud ongi 5 mm, lihtsalt mutri välismõõt varieerub mõnevõrra.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline