Soome Fortum andis orkistani oma seal asunud ettevõtete riigistamise eest arbitraažikohtusse. Summa, mida küsitakse, on miljardeid eurosid.
Крупнейший энергоконцерн Финляндии потребовал от России миллиарды евро за национализированный Путиным бизнес
Fortum подал иск в арбитраж против России.
Lääne firmadest esimene, kelle Venemaa äri konfiskeeriti ja riigi omandisse anti, otsustas pöörduda kohtusse. Soome energiakontsern Fortum, millele enne sõda kuulus Venemaa Föderatsioonis soojuselektrijaamade võrk, sealhulgas Hantõ-Mansi autonoomse ringkonna üks suurimaid ja moodsamaid Nagyanskaja GRES-i, on esitanud hagi ja algatab vahekohtumenetluse Venemaa osas, teatas ettevõtte pressiteenistus.
Soome energiasektori suurim kontsern, mille üle poole aktsiate omanik on valitsus, nõuab oma varade ja investeeringute eest hüvitist. Täpset summat Fortum ei nimeta, hinnanguliselt miljarditesse eurodesse.
Venemaa president Vladimir Putin kirjutas aprillis alla määrusele Soome kontserni Venemaa tütarettevõtte PJSC Fortum ajutise juhtimise üleandmise kohta Föderaalsele Kinnisvarahaldusametile. Fortum nimetas Venemaa tegevust rahvusvahelise õiguse rikkumiseks, teatas, et on tegelikult kaotanud kontrolli Venemaa ettevõtte üle ning selle tulemusena kandis need varad maha, registreerides 1,7 miljardi euro suuruse kahju.
"See algatus peegeldab lääne valitsuste suhtumist Venemaa ettevõtete välisvaradesse," selgitas Kremli pressisekretär Dmitri Peskov tegelikku natsionaliseerimist. Tema sõnul oli Putini dekreedi põhieesmärk "kompensatsioonifondi moodustamine" vastuseks "Venemaa varade ebaseaduslikule sundvõõrandamisele välismaal".
Fortum sisenes Venemaa turule 2007. aastal RAO UES reformi käigus. Koos Soome kontserniga investeeris Venemaa elektrijaamadesse ka Saksa energiagigant Uniper, mille varad 2023. aasta aprillis samuti riigistati. Kolmas reformiperioodil Venemaa turule sisenenud välisfirma, Itaalia Enel, suutis eelmisel aastal müüa oma energiaettevõtte Lukoilile.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Orkide ühelt oligarhilt riigistati ära 3 ettevõtet ja mees ise sai süüdistuse.
Tšeljabinsk, Venemaa
26. veebruaril võeti Vene miljardärilt Juri Antipovilt (Forbesi sõjaeelses 200 rikkaima Venemaa ärimehe edetabelis nr 170) ära kolm ettevõtet. Sel päeval otsustas Sverdlovski oblasti arbitraažikohus peaprokuratuuri ja Putini taotlusel võõrandada Tšeljabinski elektrometallurgiatehase (CHEMK), Kuznetski ferrosulamite ja Serovi ferrosulamitehase, kolm selle suurimat ettevõtet, mis asuvad erinevates piirkondades, riigi omandisse. Samal päeval, 26. veebruaril pidasid julgeolekujõud kinni Juri Antipovi enda. Teda süüdistatakse: kelmuses ja vara välismaale võõrandamises eesmärgiga kahjustada riigi rahvuslikke huve, kaitset ja julgeolekut. Riigi kaitse ja julgeoleku tagamiseks strateegilise tähtsusega ettevõtte (kRFA International) üleandmises ebasõbralike riikide elanike kontrolli alla. Riik esitas talle rsüüdistuse Venemaa sõjalisteks vajadusteks vajalike ferrosulamite müümise eest USA-le ja Suurbritanniale.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Algselt oli loos kirjas, et Sri Lanka on käskinud sadadel tuhandetel venelastel ja ukrainlastel riigist lahkuda. Hiljem ütles aga julgeolekuminister, et riik hakkab nõudma venelastelt ja ukrainlastelt 30-päevaseid tasulisi viisasid. Seega on endiselt võimalik riigis viibida, uuendades viisat.
Veelgi juttu Vene tsiviillennunduse perspektiividest.
Uute lennukite tarne tähtaegu lükatakse edasi. https://www.aex.ru/fdocs/1/2024/3/1/33556
Koosteettevõtted seisavad silmitsi objektiivsete probleemidega – täiesti uued süsteemid, nullist pädevuste taasloomine, täieliku testimise vajadus, masstootmise käivitamine ajasurve all jne...
(USOAP) lennuohutus auditi tulemusena ei uuendata lepingud Venemaa lennufirmadega (helikopterioperaatorid) ÜRO rahuvalve- ja poliitiliste missioonide teenindamiseks. https://www.aex.ru/fdocs/1/2024/3/1/33557/
Venemaa operaatorid lõpetavad lendamise vanade lepingute alusel ning lahkuvad ÜRO turult 2024. aasta esimeses kvartalis. Kaotus kuni 400 miljonit dollarit aastas.
Miki kirjutas: ↑02 Mär, 2024 6:57
Veelgi juttu Vene tsiviillennunduse perspektiividest.
Uute lennukite tarne tähtaegu lükatakse edasi. https://www.aex.ru/fdocs/1/2024/3/1/33556
Koosteettevõtted seisavad silmitsi objektiivsete probleemidega – täiesti uued süsteemid, nullist pädevuste taasloomine, täieliku testimise vajadus, masstootmise käivitamine ajasurve all jne...
Jakovina ome eilse saate esimeses pooles rääkis natuke pikemalt sest lennukiteemst. Hakkab pijhta umbes 22:20 https://www.youtube.com/watch?v=NHOfhDkUBb0 Enne seda räägib orkide rakettidest ja nende valmistamise võimekusest ning ka sellest miks laserrelvaga vehkimine pole reaalses elus kuigi hea mõte.
Väga pisike jutuke on ka Meduza lehel https://meduza.io/news/2024/03/01/posta ... mescheniya
Viimase EL-i riigina lõpetas orkide mereülesed naftatarned Bulgaaria
Venemaa kaotab jätkuvalt ostjaid Euroopa naftaturul, mis kunagi oli kodumaiste tootjate jaoks suurim, suunates iga teise barreli eksporti läände.
Nagu Novinite teatab, keeldus Bulgaaria alates 1. märtsist Venemaa naftatarnetest – viimane EL-i riik, kes jätkas pärast mullu embargo kehtestamist Vene Föderatsioonilt mereteel barreleid vastuvõtmist.
Kuigi Brüssel andis Bulgaariale indulgentsi ja lubas tal jätkata ostmist Vene Föderatsioonist kuni 2024. aasta lõpuni, otsustasid riigi võimud naftaembargoga enne tähtaega liituda. Bulgaaria parlament põhjendas vastavat otsust vajadusega lõpetada "Venemaa otsene rahastamine jätkuvate geopoliitiliste pingete taustal".
2023. aasta lõpus ostis Bulgaaria Venemaalt päevas kuni 200 tuhat barrelit naftat, varustades Lukoilile kuuluva Burgase rafineerimistehast, mis on riigis ainuke. Lukoilile 1999. aastast koos 500 tanklavõrguga kuulunud 8,8 miljoni tonnise võimsusega tehases kehtestati 60-protsendiline kasumimaks. See kehtib seni, kuni Venemaa ettevõte riigis äritegevusest lahti saab.
Bulgaaria asendab Venemaa nafta tarnetega Kasahstanist, Põhja-Aafrikast ja Lähis-Idast. LSEG andmetel võttis Burgase rafineerimistehas juba jaanuaris vastu 120 tuhat tonni Kasahstani naftat, 76 tuhat tonni Iraagi Basrah Lighti, samuti saadeti Tuneesiast 33 tuhat tonni.
Detsembris teatas Lukoil, et on oluliselt muutuvate tingimuste tõttu alustanud tööd oma strateegia ülevaatamiseks Bulgaarias. „Rahvusvaheliste konsultantide kaasamisel analüüsitakse erinevaid variante, sealhulgas äri müüki,“ teatas ettevõte.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Nagunii on suur osa kütusest Euroopas kaude ka Vene päritolu. Küsimus on, mis hinnaga nad saavad seda müüa vahendajale, kes omakorda otsivad võimalikult madalat hinda ja suurt vaheltkasu. See on umbes nagu piimatootjatel. Tootja müüb vahendajale ühe hinnaga aga ajaks, kui see tarbijani jõuab, on hinnavahe kordades. Ei võida tootja ega lõpptarbija aga võidab vahendaja.