Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12028 ... ruse-jargi

Maanteeameti järgmine eksperiment sai läbi ja mida oligi vaja tõestada, juhid ületavad natuke kiirust :lol:
Nagu kuulda oli, siis korraldati neid eksperimente ekstra sellistes kohtades, kus on mingid mõttetud piirangud, mida keegi ei täida.
Kas see, et keskmine juht sõidab maanteel 90 asemel 100-105, on aga piisavalt kaalukas põhjus, et alustada kõikide autode ülespildistamist?

Kohtmõõtmise kaamerate projekt on põhimõtteliselt läbi kukkunud, mingit liikluse "rahustamist" sellega pole kaasnenud. Peale kaamerat vajutatakse topelt. Aga miks mitte panna kohe autole GPS peale ja läbi mingi nutilahenduse läheb trahv su arvelt maha, milleks näha vaeva poolmeetmetega?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4911
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Apr, 2024 11:43 Kohtmõõtmise kaamerate projekt on põhimõtteliselt läbi kukkunud, mingit liikluse "rahustamist" sellega pole kaasnenud. Peale kaamerat vajutatakse topelt. Aga miks mitte panna kohe autole GPS peale ja läbi mingi nutilahenduse läheb trahv su arvelt maha, milleks näha vaeva poolmeetmetega?
Minu arust on see idee juba kabinettidest läbi käinud, ei teagi miks teoks ei saanud.
Walter2
Liige
Postitusi: 4952
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Tangier
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Selle võiks serveerida üldise maksuna kõikide juhtimisõigust omavatele riigikassasse, kuna kõik juhid on põhjusel või teisel LS rikkunud ja teevad seda ka tulevikus, ükskõik kui korrektne juht keegi endaarust ka on.
GPS seade autol on jälitustegevus.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
olevtoom
Liige
Postitusi: 378
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Apr, 2024 11:43 ...Aga miks mitte panna kohe autole GPS peale ja läbi mingi nutilahenduse läheb trahv su arvelt maha, milleks näha vaeva poolmeetmetega?
Ei ole hea ilmutada initsiatiivi altpoolt, teevadki ära. :P
Kremli troll.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Keskmise kiiruse mõõtmine eeldab KÕIKIDE kaamerast mööduvate autode pildistamist. Öösel siis vist välklambiga. Selleks, et sellist rämedat isikuandmete puutumatuse riivet seadustada, on vajalikud päris suured seadusemuudatused.

Mina küll ei sooviks olukorda, et mind igapäevaselt pildistatakse ja sellele infole pääseb ligi kes iganes - kus sõitsid, mis kell sõitsid ja kellega sõitsid.
Ma ei näe siin suurt erinevust Hiinaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas: 29 Apr, 2024 11:54 Selle võiks serveerida üldise maksuna kõikide juhtimisõigust omavatele riigikassasse, kuna kõik juhid on põhjusel või teisel LS rikkunud ja teevad seda ka tulevikus, ükskõik kui korrektne juht keegi endaarust ka on.
GPS seade autol on jälitustegevus.
Äkki oleks lihtsam see asi lihtsalt rahule jätta, pole eriti veenvat tõestust, et see 100 kmh maanteel kuigivõrd avariide arvu suurendab.
Aga mendiriigi ideed on visa hingega. Igasse suuremasse linna läheb ju 2-3 maanteed, alati võib valida sellise, kus kaameraid pole.

Tasub olla konservatiivne ning mitte asuda remontima töötavat asja, tulemus ei pruugi parem tulla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1446
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Apr, 2024 11:55 Keskmise kiiruse mõõtmine eeldab KÕIKIDE kaamerast mööduvate autode pildistamist. Öösel siis vist välklambiga.
Neid average speed alasid läbitud küll, ükski ei välguta.
Öösel on hästi näha, milline ala reaalselt toimib. Kasutatakse päris võimast IR prožektorit ja pimedas see helendab kerge lillaka tooniga.Kui on näha et asi töötab, on mõistlik gaasijalga taltsutada. Vähemalt Lätis-Leedus on nii, kaugemal pole pimedal ajal nii palju peale sattunud, et statistikat teha.
Ning GPS-i järgi püsikaga 94 kmh sõites pole keegi veel trahviteadet saatnud. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4911
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Mul püsikas 96km/h ;) Nii et tegelikult kiiruskaamerad toimivad päris hästi juba praegu, ilma nendeta vast oleks kiirus suuremgi. Väga hästi maas istuva sportauto pepu all ju.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10290
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Some kirjutas: 29 Apr, 2024 12:09 Mul püsikas 96km/h ;) Nii et tegelikult kiiruskaamerad toimivad päris hästi juba praegu, ilma nendeta vast oleks kiirus suuremgi. Väga hästi maas istuva sportauto pepu all ju.
Sama siin :-)
Metoodika: Pärast auto vahetust üritan GPS-iga aru saada, kui palju spidokas valetab. Siis rehkendad välja 90kmh ekvivalendi, +4kmh sinna otsa ja selline ongi püsika kiirus.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Manuaalkastiga Peterbilt rekka käiguvahetused, vaatasin kohe kaks korda, kui sujuvalt vanal see käib, allavahetused vahegaasiga. Käigukast paistab olevat 12 käiguline (6+6), kohaltminek 2. käiguga.
https://www.youtube.com/watch?v=qUFYHwKY7AQ

selliseid nn klassikalisi veokeid on täna võimalik uuena ka osta, sh igasugu võimalike käigukastidega (sh manuaaliga)
https://www.peterbilt.com/trucks/on-highway/589
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1716
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.

Mis te arvate?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
muhgel
Liige
Postitusi: 203
Liitunud: 11 Juul, 2008 10:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas muhgel »

davidsoniharald kirjutas: 29 Apr, 2024 13:28 Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.

Mis te arvate?
Järjest rohkem hakkab nii tunduma.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1446
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

muhgel kirjutas: 29 Apr, 2024 13:39
davidsoniharald kirjutas: 29 Apr, 2024 13:28 Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.

Mis te arvate?
Järjest rohkem hakkab nii tunduma.
Mulle õpetati, kuidas klapivahesid, süüdet ja küttesegu reguleerida. Praegusel ajal seda üldjuhul vaja ei lähe. Nu ja siis õpetataksegi selle asemel et akuhapet ja jahutusvedelikku ei tohi juua. Õppeprotsess elik omandatava teadmise maht on oluliselt väiksem juu... :write:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Turist 47
Liige
Postitusi: 5394
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Turist 47 »

davidsoniharald kirjutas: 29 Apr, 2024 13:28 Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.
Mis te arvate?
Lihtsalt, mina pidin kooli õppesõitu tegema Tallinnas, tihti suht kesklinnas.
Ja kord või 2, käskis juhendaja kino "Kosmos" piirkonnas peatuda ja oodata, et oleks/tekiks tihedam liiklus, et tekiks miski mitme auto korraga-
koos sõitmise situatsioon - koos reastumistega, suuna näitamistega.
Miski krd.i foobia oli sõiduõpetajal rehvide rõhkudega - enne sõidu alustamist pidin jalaga kõik rehvid "üle taguma", visuaalselt kontrollima.
tuli
Liige
Postitusi: 87
Liitunud: 09 Apr, 2013 11:52
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas tuli »

Nii ongi. Ajast aega tekib ju "tarku " juurde. Ja vene ajal see õpe ju oli paljudel tasuta, töötunnid ja bürokraatia kai sai kopika. Riik maksis. Aga variatsioonid ju erinevad, praegu võimalus rumalust suuremalt demonstreerida. Inimesed ikka suht samad.
isakene kirjutas: 29 Apr, 2024 13:47
muhgel kirjutas: 29 Apr, 2024 13:39
davidsoniharald kirjutas: 29 Apr, 2024 13:28 Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.

Mis te arvate?
Järjest rohkem hakkab nii tunduma.
Mulle õpetati, kuidas klapivahesid, süüdet ja küttesegu reguleerida. Praegusel ajal seda üldjuhul vaja ei lähe. Nu ja siis õpetataksegi selle asemel et akuhapet ja jahutusvedelikku ei tohi juua. Õppeprotsess elik omandatava teadmise maht on oluliselt väiksem juu... :write:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist