12 meremiili
12 meremiili
Iga riigil on õigus keelata mistahes laeval oma territoriaalvete osas. Näiteks Venemaa seda õigust Lääneemerele agaralt ka kasutab.Tegelikult Eestil ja Soomel on õigus mõlemal 12 meremiili vett kinni panna kui tahavad.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Seda keegi merenduse inimene seletas, et seda me teha ei saa, sest vastavalt rahvusvahelistele lepetele siis on neil õigus ilma peatumata nii lähedalt kui nemad soovivad meie rannikust sõita. Siin vaja NATO otsust, et venelaste laevu hakatakse blokeerima ja eirama rahvusvahelist õigust niikaua kuni venemaa naaseb rahvusvaheliste kokkulepete täitmise juurde.
Taani väinade blokeerida tuleks kõiki ka neil, kellel on kindlustus ja kõik korras. venemaa saab ainult jõu keelest aru ja seega kasutavad rahvusvahelisi leppeid ära, et loll Lääs ajab mingit punaste joonte ja eskalatsiooni jura, kui rahvusvahelisest õigusest venemaa ilma jätta ja samas venemaa võib täie rahuga poolt Euroopat oma gpsi signaali segamisega häirida, mis siis, et rahvusvaheliste lepete järgi seda teha ei tohiks.
Reaalsuses venemaa ei saa vastu teha mitte midagi, sest tema sammud Lääne varade kallale minna vms on pigem midagi sellist, et varem või hiljem teeks nad seda nagunii.
Selleks tuleks Läänele meenutada nordstreami, et EL-i poolt oldi ju nõus veel vähendatud mahus gaasi ostma aga venemaa oli see, kes otsustas hooldustööde sildi all kraani kinni keerata ja lõpuks plahvatustega lõplikult asi ära vormistada. Oma sigadused teevad nad ka ilma meie poolsete sammudeta ära, et seega pole mõtet nende taha pugeda.
12 meremiili
Rahvusvaheline õigus lubab igal suveräänsel Riigil kehtestada 12 meremiili. Eesti loobus osas merepiirkonnas "isesesivumise" ajal nõudest vabatahtlikult. Kuid mingit takistust pole taaskehtestada 12 meremiili. Parlamendi otsust on vaja.kmeesk kirjutas: ↑05 Mai, 2024 15:57Seda keegi merenduse inimene seletas, et seda me teha ei saa, sest vastavalt rahvusvahelistele lepetele siis on neil õigus ilma peatumata nii lähedalt kui nemad soovivad meie rannikust sõita. Siin vaja NATO otsust, et venelaste laevu hakatakse blokeerima ja eirama rahvusvahelist õigust niikaua kuni venemaa naaseb rahvusvaheliste kokkulepete täitmise juurde.
Isiklikult arvan, see pole nii oluline, et viitsitaks ÜRO tasandil Venemaaga vaielda. Teiseks - peab ka Soome kaasa tulema...
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Räägi lähemalt, millest Eesti loobus?

Re: 12 meremiili
Territoriaalmere laiuse üldreeglit on Eesti muutnud, lähtudes lepingust Eesti Vabariigi ja Soome Vabariigi vahel merealapiirist Soome lahel ja Läänemere põhjaosas. See leping sõlmiti Helsingis 18.10.1996 ning ratifitseeriti Riigikogus 18.12.1996 (RT II 1996, 42, 173).
Kokkulepet taotledes saatis Eesti Vabariigi suursaatkond Helsingis 06.04.1993 Soome Välisministeeriumile noodi, milles anti teada, et alates 09.04.1993 kavatseb Eesti kinnitada territoriaalmere laiuseks 12 meremiili, mistõttu mõnedes kohtades Soome lahel ulatuks Eesti territoriaalmeri kuni keskjooneni. Noodis väideti, et „kui ka Soome laiendaks oma territoriaalmerd 12 meremiilini, sulguks rahvusvaheline laevasõidutee Soome lahel täielikult“. Eesti Vabariik oli valmis piirama oma territoriaalmere laiust Soome lahel nii, et see ei ole keskjoonele lähemal kui 3 meremiili. Sellise piirangu tegemisel eeldati vastavat sammu ka Soome Vabariigilt. Soome nõustus ettepanekuga territoriaalmere laiuse piiramiseks, saates vastusnoodi 04.05.1994, ning see põhimõtteline eelkokkulepe jõustus 31.07.1995 (RT II 1996, 32, 117).
https://pohiseadus.ee/sisu/3601Eesti noodis toodud väide, et rahvusvaheline laevasõidutee Soome lahel oleks kokkuleppe saavutamata jäämisel täielikult sulgunud, ei ole juriidiliselt korrektne. Nimelt annab üldtunnustatud ÜRO mereõiguse konventsioon ühelt poolt õiguse kehtestada territoriaalmere laiuseks kuni 12 meremiili, teiselt poolt aga paneb rannikuriigile kohustuse garanteerida rahumeelne läbisõit territoriaalvetest kõikide riikide laevadele, olenemata sellest, kas tegemist on kaubanduslikuks meresõiduks kasutatavate aluste või sõjalaevadega. Sõjalaevade puhul pole ka ette nähtud ei loaküsimist ega etteteatamist enne plaanitavat läbisõitu. Avamerega võrreldes muudab rahumeelne läbisõit territoriaalmerest laevasõidu keerulisemaks ainult sellest aspektist, et läbisõit peab olema kiire ja katkematu (peatuda ja ankrusse heita võib hädaolukorras või abi osutamisel hädasolijatele), allveelaevad peavad sõitma pealvee asendis ja näitama oma riigilippu (ÜRO mereõiguse konventsiooni art-d 18–20).
Re: 12 meremiili
“Kinni panna” ei saa, sest tuleb tagada rahumeelne läbisõit (innocent passage). ÜRO mereõiguse konventsiooni artikkel 25 punkt 3 lubab rannikuriigil rahumeelse läbisõiduse peatada, kui riigi julgeolek on ohus, aga see peab olema ajutine, ruumis piiratud ja kehtima kõigi riikide laevade suhtes: https://www.un.org/depts/los/convention ... clos_e.pdf.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Re: 12 meremiili
Kunagi aastaid tagasi kui see merepiiri teema värske oli sõitsid keegi KUKU raadiost ja Sulev Roosma ( endine vasiehituskolonni ülem) kaatriga merel ja muu jutu sees rääkis Sulev ka merepiiri ulatusest , kitsam merepiir tema väidete kohaselt jättis "vabasse vette" allveelaevadele sobivad platsid kus allveelaev saab põhjas lebada , neid kohti ei pidavat palju olema , laiem merepiir oleks jätnud need paigad meie vette .
Venemaa majandus ja sanktsioonid II
orkid hakkasid ühepoolselt muutma merepiire Soome ja Leeduga.
https://www.moscowtimes.ru/2024/05/21/r ... re-a131403Venemaa võimud otsustasid ühepoolselt muuta riigi merepiiri Leedu ja Soomega Läänemerel, selgub õigusaktide portaalis avaldatud valitsuse otsuse eelnõust.
Kaitseministeeriumi koostatud dokumendi kohaselt kavatseb Venemaa oma sisemereveeks kuulutada osa Soome lahe idaosas, samuti Kaliningradi oblastis asuvate Baltiiski ja Zelenogradski linnade lähedal asuvast akvatooriumist.
Selleks mõõdetakse nende punktide geograafilised koordinaadid, mis määravad lähtejoonte asukoha, millest alates mõõdetakse Vene Föderatsiooni territoriaalmere laiust, samuti ranniku lähedal asuvat tsooni ja saari.
Soome piiril kavatseb Venemaa valitsus kohandada koordinaate Jähi, Sommersi, Hollandi, Rodsheri, Maly Tyutersi, Vigrundi saarte piirkonnas, aga ka Narva jõe põhjasissepääsu neeme lähedal. tuleneb ministrite kabineti lisast. Leedu piiril tuli vaatluse alla Kura sääre piirkond, Tarani neeme alad, Tarani neemest lõuna pool asuv neem, samuti Läänemere sääre piirkond.
NSVL Ministrite Nõukogu poolt 1985. aastal kehtestatud praegused geograafilised koordinaadid “ei vasta täielikult praegusele geograafilisele olukorrale”, väidavad projekti autorid. Punktid registreeriti "väikesemahuliste merenavigatsioonikaartide abil", mis omakorda põhinesid 20. sajandi keskpaiga töödel ja see "ei võimalda määrata mere sisevete välispiiri". Venemaa Föderatsioon, öeldakse dokumendis.
Muudatuste tulemusena kehtestatakse Soome lahe idaosas asuvate Venemaa saarte lõunaosas, samuti Baltiiski ja Zelenogradski piirkonnas seni puudunud sirgete baasjoonte süsteem, mis võimaldab vastavad veealad, mida kasutatakse Vene Föderatsiooni sisemereveena; Vene Föderatsiooni riigipiiri läbimine merel muutub seoses territoriaalmere välispiiri asendi muutumisega,“ selgitavad projekti autorid.
40 aastat vana NSVL Ministrite Nõukogu Läänemere piire reguleeriv resolutsioon teeb kaitseministeeriumi ettepaneku „tunnustada osaliselt mittetoimivaks“ (jaotis „Läänemeri“).
Piirirevisjoni dokument, mida Soome ja Leedu välisministeerium pole veel ametlikult kommenteerinud, esitati avalikule arutelule peaaegu samaaegselt taktikalise tuumarelva kasutamise õppuste algusega. Venemaa kaitseministeerium teatas, et nad startisid Lõuna sõjaväeringkonnas Iskanderi komplekside ja Kinžali rakettidega relvastatud lennukite osavõtul. Õppuse eesmärk on valmistada töötajaid ette mittestrateegiliste tuumarelvade kasutamiseks, samuti reageerida "üksikute lääne ametnike provokatiivsetele avaldustele ja ähvardustele", teatas osakonna pressiteenistus.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: 12 meremiili
SEPKA Vot selline uudis siis
https://www.moscowtimes.ru/2024/05/21/r ... re-a131403
Vatid hakkasid merepiire muutma
https://x.com/gerashchenko_en/status/17 ... 20049?s=46
https://www.moscowtimes.ru/2024/05/21/r ... re-a131403
Vatid hakkasid merepiire muutma
https://x.com/gerashchenko_en/status/17 ... 20049?s=46
Re: 12 meremiili
Huvitav sõnastus, et Soome ja Leedu, aga mitte Eesti? Maly Tjuters on Väike Tütarsaar. Mis asub vaid mingi 30km Eesti rannikust, Uhtju saarele veel lähemal.
Re: 12 meremiili
ühepoolselt piire muutma? Venemaa. Kõlab huvitavalt 

Re: 12 meremiili
Kunagi eelmisel sajandil Tütarsaarel käinuna vaatasin venelaste filmi , mis vändatud paar aastat tagasi , et mis muutunud ja lihtsalt huvi pärast , kui mina seal käisin oli saar vaba ehk liikumiseks mingeid keelualasi polnud , nüüd venelased kes seal püsivalt või vähemasti suvel elavad kurtsid , et pool saarest on keeluala ja sõjaväe kontrolli all , seega midagi seal tehakse , ka nsvl ajal kuulus saar Leningradi oblasti koosseisu , päris vanal ajal soomele .
Re: 12 meremiili
Ma ei tähtsustaks seda Venemaa avaldust territoriaalmere üle mõõtmise kohta üle. Lõppude lõpuks muutub ju rannajoone kuju kogu aeg.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: 12 meremiili
Tänud viitamast. Mul tekkis kaks küsimust.URR kirjutas: ↑07 Mai, 2024 12:51“Kinni panna” ei saa, sest tuleb tagada rahumeelne läbisõit (innocent passage). ÜRO mereõiguse konventsiooni artikkel 25 punkt 3 lubab rannikuriigil rahumeelse läbisõiduse peatada, kui riigi julgeolek on ohus, aga see peab olema ajutine, ruumis piiratud ja kehtima kõigi riikide laevade suhtes: https://www.un.org/depts/los/convention ... clos_e.pdf.
1. Kas ma saan õigesti aru, et rahumeelne läbisõit peab käima mööda liikluseraldusskeemi, kui rannikuriik sedasi on sätestanud? Kuivõrd liikluseraldusskeem on Vaindloost põhja pool olemas niikuinii, siis rahuajal territoriaalvete kokku lükkamine midagi ei annaks - liikluseraldusskeem on üsna täpselt Eesti ja Soome territoriaalvete vahe laiune ning seal saaks kõik sõita, kes sõita tahavad.
2. Kas rannikuriigil on võimalik anda mõistele "ajutine" oma sisu? Näiteks sedasi, et "ajutiselt" tähendab "kuni kõikide okupeeritud Ukraina territooriumite okupatsiooni lõpuni"? Kui jah, siis iseenesest annaks see punkt õiguse Soome laht venemaa sõjas oleku ajaks kinni panna küll, kui liikluseraldusskeem teha territoriaalvete osaks. Kõikidele - sest viisakad riigid niikuinii venega enam asju ei aja ja rohkem riike kui vene seal taga ei ole. Risk on selles, et see annaks venele motivatsiooni igasugust provokatsioonilist sikku teha - näiteks kusagil Suursaare (Gogland) all mõni tsiviillaev põhja lasta, süüdistada kurja Eestit ja hõivata näiteks Vaindloo.
-
- Liige
- Postitusi: 1859
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: 12 meremiili
Poide ja lüüside jutt koondus riigipiiri teemasse: https://militaar.net/phpBB2/viewtopic.p ... 47#p844847
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline