Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pilt kus masinad veel koos olid.
Surm kiire ja valutu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Kui ikka kolm reaalset tonni selle allasõidutõkkesse sajaga kihutab, siis kui paksust ja millisest materjalist see olema peab, et sellisele löögile vastu pidada?
Jah, Tesla deformeerub, aga füüsikaseadused jäävad ju kehtima? Nagu instruktor, kes tankimiinile hüppas.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Ma kuulsin et kokkupõrge toimus mõnisada meeteit enne sest veokajuht ei saanud vist kohe aru mis toimus ja tõmbas rahulikult tee äärde.
Üks võimalus on et tüüp sõelus põhjagaasiga ja proovis kellestki vasakult mööda sõita
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 462
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas paadikapten »

Otsides Youtubest fraasiga "trailer underride crash test" võib üht-teist leida. Näiteks selles videos on näha, kui erineva tugevusega võivad olla haagiste allasõidutõkked, kiirus katsetel umbes 53 km/h:

https://youtu.be/XFTy0bCE66A

Ühel haagisel see vidin puruneb, teisel elab matsu üle.
Vaatame siis, mis siin toimub...
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Aga võrrelda Ameerikat ja Euroopat pole ka päris õige.
Nõuded on erinevad samas jah pildi annab ette mis juhtuda võib.
Seal tehtud katsed kiirusel enamasti 55mph
Mis on kaugel sellest mis oleks selle avarii seaduse järgsed kiirused olnud.
Ja ei teagi kas sellel haagisel oligi see tõke üldse küljes ?

Crash teste uurides siis model x oli ju samas oma klassi kõige turvalisem ja kõrgemalt hinnatud kui konkurendid.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

MeelisV kirjutas: 19 Juun, 2024 8:18 Aga võrrelda Ameerikat ja Euroopat pole ka päris õige.
Nõuded on erinevad samas jah pildi annab ette mis juhtuda võib.
Seal tehtud katsed kiirusel enamasti 55mph
Mis on kaugel sellest mis oleks selle avarii seaduse järgsed kiirused olnud.
Ja ei teagi kas sellel haagisel oligi see tõke üldse küljes ?

Crash teste uurides siis model x oli ju samas oma klassi kõige turvalisem ja kõrgemalt hinnatud kui konkurendid.
No kui autost kabrio tegemiseks läheb, siis pole neist crash testidest eriti kasu
logistik76
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas logistik76 »

Kui veok sõitis 90 km tunnis siis:
Lubatud kiirusega 110 sisse sõites jääb igasuguse tõkke puhul ellu.
Hea tõkke korral jääb ka 140-ga sisse sõites ellu.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks nende Teslade ja asjadega on ka see värk, et kui võhik roolis, siis kaob kiirusetaju. Olen elu jooksul täheldanud, üllatavalt paljud inimesed ei taba, kui kiiresti auto liigub. Elektriauto on suht müravaba ka, ei mingit üürgavat mootorit.

On väga kerge sattuda olukorda, kus väljapääsu pole või eeldab olukorra positiivne lahendamine keskmisest paremat autojuhtimise oskust, mida enamikul 40-tunnise autokooli lõpetajatel lihtsalt pole. Eriti kui pole süsteemselt õpetatud vaatama auto ninast kaugemale kui järgnev 20 meetrit.

Enda elu ekstreemsusi meenutades, on juhtunud kaks korda, kus möödasõidul läheb auto külglibisemisse. Üks korda talvel ja teine kord suvel. Ei olnud meeldiv kogemus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Juun, 2024 10:10 Eks nende Teslade ja asjadega on ka see värk, et kui võhik roolis, siis kaob kiirusetaju.
Olen elu jooksul täheldanud, üllatavalt paljud inimesed ei taba, kui kiiresti auto liigub. ....
Antud õnnetusjuhtumist ajendatuna toimus sots.meedias terav pikk arutelu, kus "noore moodsa auto" omanik tõsimeeli väitles, et "Kui TEMA on tellinud autot ostes oma autole valgustuse paketi, siis tema ei pea teadma (ja ei teagi) kuidas oma autol tulesid üldse lülitada (ja ei lülitagi) ning isegi rehvi tühjenemisel on temal 1 tunni jooksul õigus asendusautole.


Kasutusjuhendeid tasub uurida!

Oma ratsu tundmiseks, teadmaks et Tesla liikumisel kiirusega üle 200km/h lülituvad juhiabid välja:
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A85.html
TESLA AUTPIDUR.png
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krijgsvolk »

OLAVI kirjutas: 20 Juun, 2024 13:07
Kapten Trumm kirjutas: 20 Juun, 2024 10:10 Eks nende Teslade ja asjadega on ka see värk, et kui võhik roolis, siis kaob kiirusetaju.
Olen elu jooksul täheldanud, üllatavalt paljud inimesed ei taba, kui kiiresti auto liigub. ....
Antud õnnetusjuhtumist ajendatuna toimus sots.meedias terav pikk arutelu, kus "noore moodsa auto" omanik tõsimeeli väitles, et "Kui TEMA on tellinud autot ostes oma autole valgustuse paketi, siis tema ei pea teadma (ja ei teagi) kuidas oma autol tulesid üldse lülitada (ja ei lülitagi) ning isegi rehvi tühjenemisel on temal 1 tunni jooksul õigus asendusautole.


Kasutusjuhendeid tasub uurida!

Oma ratsu tundmiseks, teadmaks et Tesla liikumisel kiirusega üle 200km/h lülituvad juhiabid välja:
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A85.html
TESLA AUTPIDUR.png
Et siis ilmsesti Darwini Auhinna nominent tulevikus, sellise suhtumisega "noore moodsa auto" omanik... Meil, seni veel, demokraatlik riik. Ja kes saab lollpead keelata kandideerimast... Peaasi, et süütuid lähedal viibijaid endaga kaasa ei lohista!
Viimati muutis krijgsvolk, 20 Juun, 2024 23:38, muudetud 1 kord kokku.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

A milleks neil kaasaaegsetel autodel see AUTO asend on tuledelülitil? Ilupärst vä?

Võib terve elu sõita lüliti AUTO asendis ja nii ongi. Ma olen muide nii teinud juba mõnda aega. Tuled süttivad ja kustuvad ise. Ausõna. Isegi ilma juhendit lugemata.

A tahaks ikkagi seda Volvo manuaali lugeda, kus kirjas et ABS lülitub hädapidurdusel välja.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
olevtoom
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

davidsoniharald kirjutas: 20 Juun, 2024 23:34 ... Võib terve elu sõita lüliti AUTO asendis ja nii ongi. Ma olen muide nii teinud juba mõnda aega. Tuled süttivad ja kustuvad ise. Ausõna. Isegi ilma juhendit lugemata. ...
Millega kaasneb see rõvedus, et töötava mootoriga seisval autol pimedas (ja hämaras) põlevad lähituled. Nii automaatne, nii automaatne on see, et kellelgi ei tule pähe selleks korraks käsitsi pargid põlema panna.
Kremli troll.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 759
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

olevtoom kirjutas: 21 Juun, 2024 0:18
davidsoniharald kirjutas: 20 Juun, 2024 23:34 ... Võib terve elu sõita lüliti AUTO asendis ja nii ongi. Ma olen muide nii teinud juba mõnda aega. Tuled süttivad ja kustuvad ise. Ausõna. Isegi ilma juhendit lugemata. ...
Millega kaasneb see rõvedus, et töötava mootoriga seisval autol pimedas (ja hämaras) põlevad lähituled. Nii automaatne, nii automaatne on see, et kellelgi ei tule pähe selleks korraks käsitsi pargid põlema panna.
Kaasneb ka see rõvedus, et hämaras autodel tagatuled ei põle, sest päevasõidutuledega koos neid enamasti ei süüdata.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Marvin kirjutas: 21 Juun, 2024 6:08 Kaasneb ka see rõvedus, et hämaras autodel tagatuled ei põle, sest päevasõidutuledega koos neid enamasti ei süüdata.
Millistel autodel see süsteem niimoodi töötab, seda ei saa ju automaatikaks nimetada? Hiluxil valgel ajal sõitma hakates lähevad põlema päevasõidutuled ja hämaras lähi-ja tagatuled
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 759
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

maksipoiss kirjutas: 21 Juun, 2024 6:17
Marvin kirjutas: 21 Juun, 2024 6:08 Kaasneb ka see rõvedus, et hämaras autodel tagatuled ei põle, sest päevasõidutuledega koos neid enamasti ei süüdata.
Millistel autodel see süsteem niimoodi töötab, seda ei saa ju automaatikaks nimetada? Hiluxil valgel ajal sõitma hakates lähevad põlema päevasõidutuled ja hämaras lähi-ja tagatuled
Selgitan - kui automaatika on sisse lülitatud, siis lähitulede põledes loomulikult põlevad ka tagatuled. Kuniks aga automaatika pole tulesid süüdanud, pole ka tagatulesid. Päevasõidutuledega need ei põle.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: mongol, ruger, TALUPOEG TALUJA ja 1 külaline