Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2024 11:52
AMvA kirjutas: 21 Juun, 2024 11:23 ...
See sõltub automargist. Volvodel põlevad ka tagumised tuled.
moscito kirjutas: 21 Juun, 2024 11:39 Renault scenic automaat asendis, ainult esimesed päevasõidu ja Opel Insignia eesmised kui ka tagumised tuled.
Tulede põlemise algoritm kaasaegsetel autodel sõltub auto hooldusmenüüs tehtud seadistustest ja vanematel autodel nende registrisse kandmise ajal kehtinud tehnokontrolli nõuetest.

Ehk tulede automaatse toimimise algoritm ei ole jäigalt seotud auto tootja margiga ja sama margiga autodel võib tegelik abiseadmete kasutus, sõltuvalt auto esmase müügi maast ja registreerimise ajast erineda.
No äkki professor võtab kätte ja seadistab mõnel VW või Shkodal hooldusmenüüst päevatulede rezhiimis tagatuled põlema, tulemuse võib siia postitada.

Tehnokontrolli nõuded ei ole mitte kunagi nõudnud päevatulede rezhiimis tagatulede põlemist, aga näe, Volvo insenerid on arvanud, et see on vajalik, ning kõigil Volvodel, sõltumata müügi maast põlevad tagatuled. Seega see sõltub ikka auto margist.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Täita lõpp kui palju nuttu ja hala tulede pärast. Minu viis aastat vana VAG grupi pereuniversaal lülitab AUTO režiimis automaatselt sisse päevasõidutuled ja vähegi hämarama ilmaga pooltuled koos gabariitidega.

Pilvtaguse ilmaga põhimõtteliselt kogu aeg põlevad pooltuled ja gabariidid.

Need kel vihmas/udus/öösel tagumised gabariidid ei põle ei kasuta tulede AUTO režiimi. Nii lihtne see ongi.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
pilgrems
Liige
Postitusi: 73
Liitunud: 19 Sept, 2008 21:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas pilgrems »

davidsoniharald kirjutas: 21 Juun, 2024 21:23 Täita lõpp kui palju nuttu ja hala tulede pärast. Minu viis aastat vana VAG grupi pereuniversaal lülitab AUTO režiimis automaatselt sisse päevasõidutuled ja vähegi hämarama ilmaga pooltuled koos gabariitidega.

Pilvtaguse ilmaga põhimõtteliselt kogu aeg põlevad pooltuled ja gabariidid.

Need kel vihmas/udus/öösel tagumised gabariidid ei põle ei kasuta tulede AUTO režiimi. Nii lihtne see ongi.

Nja AUTO reziim . Huvitav kas tänapäeval käsitsi suudab kah veel keegi tulesid põlema panna õigel ajal ja õigeid tulesid???
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

pilgrems kirjutas: 21 Juun, 2024 21:55
Nja AUTO reziim . Huvitav kas tänapäeval käsitsi suudab kah veel keegi tulesid põlema panna õigel ajal ja õigeid tulesid???
Oh ei, kus sa sellega. Ainult kaptentrummid oskavad, kes õppisid sõitma Gaz 51-ga. Kõik, kes load on saanud peale seda aega, ei oska ise tulesid sisse ega välja lülitada. Selle pärast hakatigi autodele seda automaatset tulede lülitamise funktsiooni paigaldama. :mrgreen:
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

pilgrems kirjutas: 21 Juun, 2024 21:55
davidsoniharald kirjutas: 21 Juun, 2024 21:23 Täita lõpp kui palju nuttu ja hala tulede pärast. Minu viis aastat vana VAG grupi pereuniversaal lülitab AUTO režiimis automaatselt sisse päevasõidutuled ja vähegi hämarama ilmaga pooltuled koos gabariitidega.

Pilvtaguse ilmaga põhimõtteliselt kogu aeg põlevad pooltuled ja gabariidid.

Need kel vihmas/udus/öösel tagumised gabariidid ei põle ei kasuta tulede AUTO režiimi. Nii lihtne see ongi.

Nja AUTO reziim . Huvitav kas tänapäeval käsitsi suudab kah veel keegi tulesid põlema panna õigel ajal ja õigeid tulesid???
Kujutad sa ette, et tänased autod vahetavad lähi ja kaugtulesid ka automaatselt ja seda paremini kui inimene
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 21 Juun, 2024 22:38
pilgrems kirjutas: 21 Juun, 2024 21:55
davidsoniharald kirjutas: 21 Juun, 2024 21:23 Täita lõpp kui palju nuttu ja hala tulede pärast. Minu viis aastat vana VAG grupi pereuniversaal lülitab AUTO režiimis automaatselt sisse päevasõidutuled ja vähegi hämarama ilmaga pooltuled koos gabariitidega.

Pilvtaguse ilmaga põhimõtteliselt kogu aeg põlevad pooltuled ja gabariidid.

Need kel vihmas/udus/öösel tagumised gabariidid ei põle ei kasuta tulede AUTO režiimi. Nii lihtne see ongi.

Nja AUTO reziim . Huvitav kas tänapäeval käsitsi suudab kah veel keegi tulesid põlema panna õigel ajal ja õigeid tulesid???
Kujutad sa ette, et tänased autod vahetavad lähi ja kaugtulesid ka automaatselt ja seda paremini kui inimene
Automaatika võib olla hoolsam aga kas ka korralikum on iseasi.

Udutuled peab juht ikka ise käsitsi lülitama, vastavalt Liiklusseadusele ja olukorrale.
Kõrgel istuvad veoautode juhid kurdavad, et vastusõitvad matrix LED esituled pidevalt pimestavad neid, sest tulede juhtautomaatika ei erista vastusõitva auto juhi kõrgust teepinnast.
Saksas ja Hollandis on nüüdseks normitud jalgrataste esitulede valgusava pindala ja heledus, et tulede automaatika oskaks eristada jalgrattureid.

Kui paluda autojuhil süüdata ääretuled, siis see tõsimeeli kinnitab, et selliseid asju ostes auto lisade nimekirjas ei olnud ja Tema autol selliseid asju kindlasti ei ole.
Jne.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 21 Juun, 2024 21:09 ....
Tehnokontrolli nõuded ei ole mitte kunagi nõudnud päevatulede rezhiimis tagatulede põlemist, aga näe, ...
Kuna nõuded on ajas olnud muutuvad, siis on küll teatud ajaperioodil tehnoülevaatusel olnud nõutud, et sõidutulede automaatsel süttimisel peavad ääretuled pidevalt põlema.

Õpi ikka eristama et "Nõuded sõidukite tehnoseisundile" ja "Liiklusseadus" on erinevad dokumendid ja juht peab teedel liigeldes täitma Liiklusseaduse nõudeid tulede kasutamise osas ning mitte liiklema halva nähtavuse korral päevatuledega.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2024 23:21
Kui paluda autojuhil süüdata ääretuled, siis see tõsimeeli kinnitab, et selliseid asju ostes auto lisade nimekirjas ei olnud ja Tema autol selliseid asju kindlasti ei ole.
Jne.
No mis ma, ennist rääkisin: ainult kaptentrummid ja olavid.

Kõigil teistel käib suunatule kangi liigitamine üle mõistuse.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
olevtoom
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

davidsoniharald kirjutas: 21 Juun, 2024 21:23 ...
Pilvtaguse ilmaga põhimõtteliselt kogu aeg põlevad pooltuled ja gabariidid.
...
No selle üle ma kaebasingi natuke aega tagasi.
Kremli troll.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Niimoodi on siis kui kasutatakse automaatikat või on isemoditud tuled.
Mäletatavasti oli ka Eestis periood kus ülevaatusel nõuti et koos mootori käivitamisega peavad lähituled süttima. See oli veel enne kui päevatuled massidesse läksid. Elektroonikud said tööd ja leiba ja ametnikud automatkajatelt sõimata sest mitte igas riigis ei tohtinud siis päeval tuledega sõita.

Selliseid autosid võib veel käibel olla.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2024 23:30
AMvA kirjutas: 21 Juun, 2024 21:09 ....
Tehnokontrolli nõuded ei ole mitte kunagi nõudnud päevatulede rezhiimis tagatulede põlemist, aga näe, ...
Kuna nõuded on ajas olnud muutuvad, siis on küll teatud ajaperioodil tehnoülevaatusel olnud nõutud, et sõidutulede automaatsel süttimisel peavad ääretuled pidevalt põlema.

Õpi ikka eristama et "Nõuded sõidukite tehnoseisundile" ja "Liiklusseadus" on erinevad dokumendid ja juht peab teedel liigeldes täitma Liiklusseaduse nõudeid tulede kasutamise osas ning mitte liiklema halva nähtavuse korral päevatuledega.
Oskad sa selle esimese väite kohta tuua EU direktiivi?

Teise väite kohta võin sulle lihtsalt öelda, et kerge vihm ei ole veel halb nähtavus mis sunniks pooltulesid kasutama, mu auto päevasõidutulede LED-id on piisavalt heledad. Teine asi on see, mis auto taga toimub ja mida taganttulija näeb.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2024 23:21
Automaatika võib olla hoolsam aga kas ka korralikum on iseasi.


Kõrgel istuvad veoautode juhid kurdavad, et vastusõitvad matrix LED esituled pidevalt pimestavad neid, sest tulede juhtautomaatika ei erista vastusõitva auto juhi kõrgust teepinnast.
See su väide on absurd. Maatrix LED-i ei huvita, kui kõrgel istub juht. Süsteem jälgib vastutuleva auto valgusvihku ja veoautol on see samakõrgel, kui sõiduautol. Su väite kohaselt peaksid siis maatrixtuled näitama taevasse :D
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

vanahalb kirjutas: 22 Juun, 2024 6:19 Niimoodi on siis kui kasutatakse automaatikat või on isemoditud tuled.
Mäletatavasti oli ka Eestis periood kus ülevaatusel nõuti et koos mootori käivitamisega peavad lähituled süttima. See oli veel enne kui päevatuled massidesse läksid. Elektroonikud said tööd ja leiba ja ametnikud automatkajatelt sõimata sest mitte igas riigis ei tohtinud siis päeval tuledega sõita.

Selliseid autosid võib veel käibel olla.
Minumeelest ülevaatusel ei ole nõutud automaatselt süttivaid lähi või päevatulesi. Vbolla kehtis(b) see nõue uutele müüdavatele autodele? Sest sarnast "automaatikat" (relee lülitab süütega kohe lähi tuled põlema) olen kohandud 2000 alguse uuena Eestis ja Soomes müüdud autodel.
Õigesti paigaldatuna selline süsteem peab parktuledele lülitates lähituled välja lülitama. Põhjusmõtteliselt oleks saanud siis parktuledega sõita riikides kus päeva- või lähituled päeval põlema ei pidanud. Keelab üldse seadus parktuledega sõitmise sellistes riikides? Kindlasti aga segab see vähem oludes kus kõik ilma tuledeta sõidavad.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

AMvA kirjutas: 22 Juun, 2024 8:09
OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2024 23:30
AMvA kirjutas: 21 Juun, 2024 21:09 ....
Tehnokontrolli nõuded ei ole mitte kunagi nõudnud päevatulede rezhiimis tagatulede põlemist, aga näe, ...
Oskad sa selle esimese väite kohta tuua EU direktiivi?
EU direktiivi kohta ei oska öelda, aga Eestis selline seadus mingil ajal kehtis. Et koos päevatuledega pidid gabariidid põlema. Võibolla keegi targem, kes mõistab RT arhiivifailides sobrada, isegi leiaks selle üles.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
avrnbr
Liige
Postitusi: 202
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas avrnbr »

Olge lahked:
Screenshot 2024-06-22 at 11-01-16 Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded–Riigi Teataja.png
Ära muudeti see suht hiljuti, ehk oligi ses paremas paanis olevas redaktsioonis.
https://www.riigiteataja.ee/redaktsioon ... 6062011011
https://www.riigiteataja.ee/akt/13261839?leiaKehtiv
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist