Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Saaremaa sillast ka selle ajafaktori taustal. Kui sillast juttu tuleb, siis kostab, et milleks seda vaja, praamid ju sõidavad, muidu poleks Saaremaa enam saar jne.. Aga kujutame nüüd, et on selline "teenus", et Tallinnast välja sõites kamandatakse sind suurele platsile, kus seisad pool tundi ja alles siis saad sõita edasi, lisaks kasseeritakse selle teenuse eest märgatav rahasumma, mida suurem auto, seda suurem ja inimese eest veel eraldi. On ju mõnus? Ja igasugususele ärile mõjub ka turgutavalt. Sild ei ole tasuta, selge see. Mingi summa oleks igaüks ületamise eest valmis maksma ja ära jääks praamide (vabandust, parvlaevade) edasi-tagasi tossutamine üle kitsa väina - kliimasõbrad peaksid ka rahul olema. Plaanitakse küll elektriga need käima panna, aga see maksab ka raha. Riik lisaks veel doteerib ülesõitu. Tõesti ei tasu sild ära või? Öland pole pärast silla valmimist vähem saar ja on sellest igati kasu saanud. Tormid segavad ka vähem, tuul peab väga kõva olema kui üle silla ei saa.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Terve Euroopa sõidab maksulistel teedel mingit platsidel ootamist ja majanduselu väljasuremist pole. Kusjuures Taanist Rootsi ja vastupidi sõidu eest tuleb nii sillel kui praamil maksta üpris priske kopikas.
6m car-the toll price for a one-way crossing on the Öresund Bridge was raised to 645 Swedish kronor (440 Danish kroner) from the previous 610 kronor (415 kroner) on …14. märts 2023
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ehk siis hind tõusis ca 54 euro pealt 57 euro peale sõiduauto eest.Lemet kirjutas: ↑29 Juun, 2024 9:48 Terve Euroopa sõidab maksulistel teedel mingit platsidel ootamist ja majanduselu väljasuremist pole. Kusjuures Taanist Rootsi ja vastupidi sõidu eest tuleb nii sillel kui praamil maksta üpris priske kopikas.
6m car-the toll price for a one-way crossing on the Öresund Bridge was raised to 645 Swedish kronor (440 Danish kroner) from the previous 610 kronor (415 kroner) on …14. märts 2023
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kusjuures üle 9 meetrise kaubiku eest tuleb sillal maksta 215 eurot otsa eest. Ehk siis edasi-tagasi 430 eurot.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
No näiteks Hispaanias kaotati enamikel kiirteedel (kui mitte kõigil) tasu ära mõned aastad tagasi.
Jutuks hea küll...huvitav küll, miks nad siis veel selle aasta mai lõpus mult kopsakaid summasid konfiskeerisid? Tegelikuses on teemaksud Hispaanias endiselt vaja maksta. Ja tasumisele kuuluv teekasutustasu suurus sõltub:
*sõiduki tüübist (kas kergsõiduk või raskesõiduk)
*sõiduki läbitud vahemaast vastaval kiirteelõigul
*mõnel kiirteel kellaajast ja ka makseviisist.
Peamised kiirteed, millel on kohustuslik teemaksu tasumine, on järgmised:
AP-68 Bilbao-Zaragoza vahel
Vahemere kiirtee AP-7 La Junquera ja Tarragona vahel
Atlandi kiirtee AP-9 Galicias,
AP-66 ja AP-71 Leónis
AP6, AP 51 ja AP 61 Madridi, Segovia ja Ávila provintside vahel
Madridi juurdepääsuradiaalid (R2, R3, R4, R5, R-41, M-12 ja AP-36).
Autopista AP-46, Alto de las Pedrizas - Málaga(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-51, AP-6, conexión con Ávila(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-53, Santiago de Compostela – Alto de Santo Domingo(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-6, Villalba - Villacastín - Adanero(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-61, AP-6, ühendus Segoviaga(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-66, Campomanes - León(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-68, Bilbao – Zaragoza(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-7, Alicante - Cartagena(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-7, Estepona - Guadiaro(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-7, Málaga – Estepona(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-71, León – Astorga(Abre en nueva ventana)
Autopista AP-9, Ferrol - Frontera portuguesa(Abre en nueva ventana)
M-12 Eje aeropuerto (Abre en nueva ventana)
R-2 Madrid-Guadalajara (Abre en nueva ventana)
R-3 Madrid-Arganda del Rey (Abre en nueva ventana)
R-4 Madrid-Ocaña(Abre en nueva ventana)
R-5 Madrid-Navalcarnero (Abre en nueva ventana)
AP-36 Ocaña-La Roda(Abre en nueva ventana)
AP-41 Madrid-Toledo(Abre en nueva ventana)
AP-7 Circunvalación Alicante(Abre en nueva ventana)
AP-7 Cartagena-Vera(Abre en nueva ventana)
Autopista AG-55, A Coruña-Carballo(Abre en nueva ventana)
Autopista AG-57, Puxeiros-Val Miñor(Abre en nueva ventana)
AP-1 Eibar – límite con Araba-Álava(Abre en nueva ventana)
AP-1/AP-8 (Behobia -límite con Bizkaia)(Abre en nueva ventana)
AP-1 Vitoria-Gasteiz-Eibar (tramo Alava)(Abre en nueva ventana)
AP-8 Behobia-Traparagan (Tramo Vizcaya)(Abre en nueva ventana)
Tuneles de Artxanda (Vizcaya)(Abre en nueva ventana)
Variante sur Metropolitana (Vizcaya)(Abre en nueva ventana)
Autovia A-636 Beasain-Bergara(Abre en nueva ventana)
Tramos con peaje para camiones A-15 y N-1 en Gipuzkoa(Abre en nueva ventana)
AP-15 AP-68 – Irurzun(Abre en nueva ventana)
C-16 Sant Cugat-Manresa(Abre en nueva ventana)
C-32 Castelldefells-El vendrell(Abre en nueva ventana)
C-32 Montgat-Blanes(Abre en nueva ventana)
C-33 Barcelona-Montmeló(Abre en nueva ventana)
Túnel del Cadí(Abre en nueva ventana)
Tuneles de Vallvidrera(Abre en nueva ventana)
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
No ma ei tea. Sügisel Hispaanias käies olid kõik minu poolt kasutatud kiirteed maksust vabad. Mõned aastad tagasi pidi samade kiirteede eest maksma. Järgmine kord pane viide ka.
https://administracion.gob.es/pag_Home/ ... netas.html
Eelnevalt ütlesin, et info on aegunud, aga seda see siiski pole. Peaks ikka olema täiesti õige info. Kui nüüd kaarti vaadata, siis maksustatud teid on kaduvväike osa. Enamik kiirteid on maksudest vabastatud. Teed, kus mingi viis aastat tagasi sai maksu makstud või ringiga mööda sõidetud on praegu täiesti tasuta. Anna ainult vinti.
https://administracion.gob.es/pag_Home/ ... netas.html
Eelnevalt ütlesin, et info on aegunud, aga seda see siiski pole. Peaks ikka olema täiesti õige info. Kui nüüd kaarti vaadata, siis maksustatud teid on kaduvväike osa. Enamik kiirteid on maksudest vabastatud. Teed, kus mingi viis aastat tagasi sai maksu makstud või ringiga mööda sõidetud on praegu täiesti tasuta. Anna ainult vinti.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Täpselt samad teed kust korjati raha 2022 aasta sügisel, olid maksulised ka sel kevadel, eelmisel sügisel kui ka 2023 kevadel.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Vaata oma salajast allikat ja seda kaarti. VÄGA väike osa teedest on maksustatud. Ma ei tea, mis piirkonnas sa liikusid, aga minu marsruudid hõlmasid peamiselt Barcelona, Madrid ja Gibraltari kolmnurgas. Sina kui eksimatu mees ela rahulikult oma õndsas teadmises, et sa ei eksi mitte kunagi ja Hispaanias on massiliselt maksustatud teid.
Fakt on see, et nii see ei ole ja viimastel aastatel (täpselt millal mida tehti ei tea ja ei koti ka) on väga palju teid maksuvabaks tehtud. Aga sa anna vinti ja kaeble edasi.
Fakt on see, et nii see ei ole ja viimastel aastatel (täpselt millal mida tehti ei tea ja ei koti ka) on väga palju teid maksuvabaks tehtud. Aga sa anna vinti ja kaeble edasi.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
17000km kiirteid ja 30% on neist maksustatud. Kas see on nüüd just VÄGA väike osa 

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kui vaadata maksustatud teede paiknemist, siis JAH. Põhi trassid risti-rästi läbi riigi on maksustamata.
Andmete järgi on Hispaanias 17000 km kiirteid. Mingite andmete järgi nendest 3000 km on maksustatud. See on alla u. 17%. 30% jaoks peaks olema 5000 km. Nii, et päris suured käärid erineva info vahel.
Andmete järgi on Hispaanias 17000 km kiirteid. Mingite andmete järgi nendest 3000 km on maksustatud. See on alla u. 17%. 30% jaoks peaks olema 5000 km. Nii, et päris suured käärid erineva info vahel.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Poolas on samuti enamus teid maksuvabad. Juurde on neid vahepeal nii enda kui EL raha eest ehitatud mehemoodi aga tasulised on vaid üksikud jupid. Kõige tuntam vast Varssavi-Berliini suunaline kiirtee. Aga kui sinnapoole asja on siis loomulikult ei pea kiirteel põhjagaasiga sõitma. Vana teed pole keegi üles kaevanud ja see on tasuta. Saksamaal on tasuliset teest rääkima hakkamine vist lausa surmapatt
Prantsusmaa on tuntud oma tasuliste teede poolest kuid sealgi saab kohale ka mööda kõrvalteid. Ongi aega ilusat loodust vaadata ja raha jääb ka kuigivõrd alles. Maksta tuleb ainult mugavuse eest.
Saaremaa sild pole Rootsi ja Taani vahelise sillaga võrreldav. Rootsi-Taani sild on transiittee. Kes sealt üle sõidab ei pruugi üldse ei Rootsi ega Taani suundudagi.
Saaremaa on seevastu lõpp-punkt ja võrrelda võiks pigem Ahvenamaa saarestikuga, Soomes on osadele saartele ligi pääsemiseks ehitatud sillad ja kuhu silda mööda ei saa sinna käib tasuta praam. Pikemad otsad on praamiga tasulised aga kui näidata ööbimise broneeringut siis raha ei küsita. Sõiduautode/turistide kohta kehtib. Sarnaselt on Norras kalli raha eest ehitatud Nordkapi pikk tunnel tasuta sest pole mõtet sinna pääsemist keeruliseks teha. Kes sinna läheb see joob ja prassib nagunii sellise raha eest et odavam on tunnelid, praamid ja sillad tasuta hoida et inimene ikka tuleks.
Ma ei ole terves Soomes ega Põhja-Norras veel kordagi tasulise teeliikluse otsa juhtunud.
Saaremaal olen ma turistina käinud ca 2000 a ja hiljem mõned korrad tööasjus. Kui sinna pääsemine on nii keeruliseks tehtud siis ega ei tahagi rohkem minna. Oma raha võib ju igal pool mujal ka põletada.
Tugevat vastupropagandat sillale tegi omal ajal Leedo sest see oleks ta pisikese rahaveski seisma jätnud. Täna on vist Leedol ükskõik või olgu siis juba sild aga uus sabotöör on riigiettevõte Tallinna Sadam. Sillaga kistaks ju leivatükk käest. Silla ehitamise poolt jälle oleks PPP-ettevõtted ehk avaliku ja -erasektori partnerlus. Erasektor ehitaks silla, rendís seda riigile või mingi sarnane skeem ja sild oleks siis kindlasti tasuline. Ilmselt ei ole nüüd kokku lepitud et kes parteile lähedalseisvatest isikutest sellega teenima saab hakata ja nii see on jäänud.
Muidugi puhtteoreetiliselt peab tasuta transpordi saartele tagama riik sest kütuseaktsiisi ei maksta sugugi mitte mingi musta augus täitmiseks nagu mõningad pumba juures näikse arvavat. Kui teid ehitatud ei saa siis pole mingit vajadust ka makse maksta. Riik on teenuse osutaja ja mitte mingi müütiline Põhja Konn kellel tuleb ohvreid tuua.

Saaremaa sild pole Rootsi ja Taani vahelise sillaga võrreldav. Rootsi-Taani sild on transiittee. Kes sealt üle sõidab ei pruugi üldse ei Rootsi ega Taani suundudagi.
Saaremaa on seevastu lõpp-punkt ja võrrelda võiks pigem Ahvenamaa saarestikuga, Soomes on osadele saartele ligi pääsemiseks ehitatud sillad ja kuhu silda mööda ei saa sinna käib tasuta praam. Pikemad otsad on praamiga tasulised aga kui näidata ööbimise broneeringut siis raha ei küsita. Sõiduautode/turistide kohta kehtib. Sarnaselt on Norras kalli raha eest ehitatud Nordkapi pikk tunnel tasuta sest pole mõtet sinna pääsemist keeruliseks teha. Kes sinna läheb see joob ja prassib nagunii sellise raha eest et odavam on tunnelid, praamid ja sillad tasuta hoida et inimene ikka tuleks.
Ma ei ole terves Soomes ega Põhja-Norras veel kordagi tasulise teeliikluse otsa juhtunud.
Saaremaal olen ma turistina käinud ca 2000 a ja hiljem mõned korrad tööasjus. Kui sinna pääsemine on nii keeruliseks tehtud siis ega ei tahagi rohkem minna. Oma raha võib ju igal pool mujal ka põletada.
Tugevat vastupropagandat sillale tegi omal ajal Leedo sest see oleks ta pisikese rahaveski seisma jätnud. Täna on vist Leedol ükskõik või olgu siis juba sild aga uus sabotöör on riigiettevõte Tallinna Sadam. Sillaga kistaks ju leivatükk käest. Silla ehitamise poolt jälle oleks PPP-ettevõtted ehk avaliku ja -erasektori partnerlus. Erasektor ehitaks silla, rendís seda riigile või mingi sarnane skeem ja sild oleks siis kindlasti tasuline. Ilmselt ei ole nüüd kokku lepitud et kes parteile lähedalseisvatest isikutest sellega teenima saab hakata ja nii see on jäänud.
Muidugi puhtteoreetiliselt peab tasuta transpordi saartele tagama riik sest kütuseaktsiisi ei maksta sugugi mitte mingi musta augus täitmiseks nagu mõningad pumba juures näikse arvavat. Kui teid ehitatud ei saa siis pole mingit vajadust ka makse maksta. Riik on teenuse osutaja ja mitte mingi müütiline Põhja Konn kellel tuleb ohvreid tuua.
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Broneerid pileti, peatud korra tõkkepuu taga ja sõidad pmst. otse praamile: on keeruline?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ehk siis väide...
...ei vasta väga tõele. Märkimisväärne osa on siiani maksustatud.No näiteks Hispaanias kaotati enamikel kiirteedel (kui mitte kõigil) tasu ära mõned aastad tagasi.
Tõsiselt? Aastani 2019 oli plaan muuta Saksamaal kiirteed tasuliseks igapäevane jututeema, siis pandi see kava aga seisma. Autovedajad maksavad Saksamaal sandimal juhul 31,6 senti kilomeetrist (EURO3, neli telge ja kuni 18 tonni). Muideks- eelmise aasta suvest tõstsid sakslased teemaksu summat päris kõvasti. 7,5 tonnisel EURO6 tõusis maks 7,9 sendilt kilomeetri eest 9.8 sendini kilomeetrilt.Saksamaal on tasuliset teest rääkima hakkamine vist lausa surmapatt
Sõltub...alla 3,5 tonni on tasulised tasulised kiirteed A1, A2, A4, üle selle või haagistega sõidukitele (haagissuvilad näiteks)on lisaks kiirteedele tasulised ka enamik 1. klassi teid.Poolas on samuti enamus teid maksuvabad. Juurde on neid vahepeal nii enda kui EL raha eest ehitatud mehemoodi aga tasulised on vaid üksikud jupid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
17% teedest nüüd küll väga märkimisväärne ei ole. Kui meil oleks 83% eestlasi ja 17% venelasi, siis keegi väga ei kiunuks. Nüüd äkki kiunutakse mõnede teede üle Hispaanias. Ometi enamik teid ei ole maksustatud ja saad rahumeeli risti-rästi (v.a. mõningate eranditega, peaasjalikult Loode-Hispaania ja Madridi ümbrus) läbi riigi kimada maksuvabalt.
Tule oma veoauto kabiinist välja ja näe muud maailma ka. Enamus inimesi sõidavad siiski sõiduautodega. Neid väga ei koti palju veoauto peab maksu maksma. Nad maksavad selle summa kaudselt nagunii oma tarbimisega kinni. Pole mõtet ajada mingit "sõltub" juttu kui sulle öeldakse, et "tasulised on vaid üksikud jupid".
Veoautojuhina peaksid teadma, et ka Eesti teed on maksustatud.
Tule oma veoauto kabiinist välja ja näe muud maailma ka. Enamus inimesi sõidavad siiski sõiduautodega. Neid väga ei koti palju veoauto peab maksu maksma. Nad maksavad selle summa kaudselt nagunii oma tarbimisega kinni. Pole mõtet ajada mingit "sõltub" juttu kui sulle öeldakse, et "tasulised on vaid üksikud jupid".
Veoautojuhina peaksid teadma, et ka Eesti teed on maksustatud.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 1 külaline