Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seda tean ma jah, et sellised sooritused eeldavad tagatud varuosade logistikat. :(
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://www.autobild.de/klassik/artikel ... 86869.html

1,3 miljonit km W124 taksomersuga. Originaalmootor kestis umbes miljon jm, seejärel asendati lammutusest saadud kasutatud mootoriga.
Samas allpool ka juttu miljoni-Porschest.

Mercedes on mõnel juhul silmapaistvamaid "miljonike" oma muuseumi tarbeks omandanud, pakkudes kompensatsiooniks uue E-klassi mersu. Kahjuks ei ole kuskilt lugeda, mis maratoonarite endised omanikud siis tänapäeva mersust arvavad.

Meil oli majas üks pikap, aastast 2012, 2,5 125 kW diiselmootoriga. Reeglitekohase hooldusega kestis umbes 180 tuhat see mootor, kuni saaled ringi käisid. Ostetud Eestist uuena, kasutaja pensioniealine. Me sinisilmselt uskusime, et küllap peab veel ikka 5-10 aastat vastu. Kuna manomeetrit pole ja kummalised hääled ilmusid äkki, oli juba hilja. Väntvõll rikutud, remontmõõdus saalesid saada pole, tuli osta uus originaal väntvõll, uued saaled, uued kepsud. Kokku umbes 10K eurot. Kolvid, rõngad ja hülsid olid õnneks ok, muidu oleks vist 20K kulunud. Varuosade tellimisest kättesaamiseks kulus poolteist kuud. Sama marki müüakse praegu 1,9 mootoriga, millest on väänatud analoogsed näitajad ülelaadimisega, see laguneb 150 tuhandega?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
olevtoom
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

Some kirjutas: 26 Aug, 2024 10:25 ... vabalt võib olla nagu ühes ulmejutus. Seal sattus inimeste varusosadega kaupleja kohtu ette aga mõisteti õigeks - advokaat suutis tõestada, et algsest kurjategijast pole miskit alles, kõik juppidena ära vahetatud, isegi aju. Äkki oli Lilled Algeronile kogumikus? Ei mäleta enam.
Ohvtopik: "Diogenese laternas". "Meditsiini triumf".
Kremli troll.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Aug, 2024 12:03 Meil oli majas üks pikap, aastast 2012, 2,5 125 kW diiselmootoriga.
Kastiga Mersu? :shock: pilte saaks sellest?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
tsivi_list
Liige
Postitusi: 273
Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas tsivi_list »

Walter2 kirjutas: 26 Aug, 2024 12:45
Kapten Trumm kirjutas: 26 Aug, 2024 12:03 Meil oli majas üks pikap, aastast 2012, 2,5 125 kW diiselmootoriga.
Kastiga Mersu? :shock: pilte saaks sellest?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_X-Class
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Ei ole see mudel: Production November 2017 – May 2020
Mootoriks 2,5 125kw ka ei pakuta..
ootame autori info ära.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Aug, 2024 10:16
Täna kasutatavad (õigemini olemas olevad, miks neid ei kasutata, on ise küse) materjalid, tehnoloogiad ja teadmised võimaldavad vaevata ehitada auto, mille mootori kapremondieelne ressurss on vähemalt miljon km ja auto enda ressurss 3-4 miljonit. Paraku aga Londoni ja New Yorki rahabossidele see ei sobi, nemad tahaks, et inimene võtaks iga 3a takka neilt laenu järjekordse tainasplekist karbi sõiduõiguse saamiseks. Rohepööre võimaldab edukalt marketeerida inimeste jama, mis ei kesta ja inimesed ise ostavadki seda vabatahtlikult, oma imago pärast.
See auto ei meeldiks ka sulle, sest sul ei oleks raha seda osta. Kellelgi ei oleks. Mitte keegi ei hakka ostma autot, millele lubatakse miljon eluiga aga maksab viis korda rohkem kui tavaline, sest miljoneid sõidavad ainult "taksojuhid".
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas muruniiduk »

davidsoniharald kirjutas: 26 Aug, 2024 12:53
Kapten Trumm kirjutas: 26 Aug, 2024 10:16
Täna kasutatavad (õigemini olemas olevad, miks neid ei kasutata, on ise küse) materjalid, tehnoloogiad ja teadmised võimaldavad vaevata ehitada auto, mille mootori kapremondieelne ressurss on vähemalt miljon km ja auto enda ressurss 3-4 miljonit. Paraku aga Londoni ja New Yorki rahabossidele see ei sobi, nemad tahaks, et inimene võtaks iga 3a takka neilt laenu järjekordse tainasplekist karbi sõiduõiguse saamiseks. Rohepööre võimaldab edukalt marketeerida inimeste jama, mis ei kesta ja inimesed ise ostavadki seda vabatahtlikult, oma imago pärast.
See auto ei meeldiks ka sulle, sest sul ei oleks raha seda osta. Kellelgi ei oleks. Mitte keegi ei hakka ostma autot, millele lubatakse miljon eluiga aga maksab viis korda rohkem kui tavaline, sest miljoneid sõidavad ainult "taksojuhid".
Midagi sellist nagu on, aga soov sellele on nii suur, et nad seda piisavalt toota ei jõua.
https://www.toyota.com.au/landcruiser-70
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas: 26 Aug, 2024 12:45
Kapten Trumm kirjutas: 26 Aug, 2024 12:03 Meil oli majas üks pikap, aastast 2012, 2,5 125 kW diiselmootoriga.
Kastiga Mersu? :shock: pilte saaks sellest?
Jaapani kvaliteet, Isuzu. Nagu remondimeestelt kuulsime, levinud mure.
Mersu pikap on aga maskeeritud Nissan/Renault.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Ma ei tea kuidas need mootorid nii ruttu otsa saavad : Oli mul kunagi Ford Sierra 1,6 l bensumootoriga , kui minu kätte jõudis oli kellal läbisõiduks keritud 240000 , sõitsin sel ajal palju ja 7 aastaga lisandus vast 160000 , kui hammasrihma purunemise tõttu klapid ja kolvid kokku said ja plokikaane maha võtsin , sai otsitud silindriseintelt kulumisranti , seda praktiliselt polnud , õlid olid sel ajal vast Teboil ja parim vast Mobil , muidugi mineraalõlid 10W40 . Et auto kestaks , tuleb teda hooldada ja mitte tappa .
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Et siis miljon+ kilomeetrit sõidab tegelikult ainult VIN-kood (oma plaadikesel)?
professional retard
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

mongol kirjutas: 26 Aug, 2024 16:55 Et siis miljon+ kilomeetrit sõidab tegelikult ainult VIN-kood (oma plaadikesel)?
Eks teema selles sõiduauto puhul, et mis on soodsam. Kui just reklaami ei taheta teha (kõik remonditud originaal) siis vana auto puhul võib olla mõistlikum panna kasutatud vähe(m) sõitnud mootor. Eestis pigem lähevad nö igiliikurid (500...700 tuhat ilma remondita) utiili kere rooste, mitte mootori lagunemise tõttu. Ehk siis üldiselt on mootoreid saada ning odavam ja lihtsam on mootor doonorilt võtta kui remont mõõtu lasta plokk puurida jne.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mongol kirjutas: 26 Aug, 2024 16:55 Et siis miljon+ kilomeetrit sõidab tegelikult ainult VIN-kood (oma plaadikesel)?
Need taksomersud, eeldusel, et iga 10 tkm tagant õli vahetatakse (ja normaalne õli on), on sõitnud ikka milli täis oma sünnipärase mootoriga. Edasine on rahakotiga läbi rääkimine, kas õnnestub romulast osta 1000 euro eest korralik peetud mootor või hakata kapremontima. Peale esimest ja teist kapremonti tavaliselt nii suuri läbisõite enam saada ei õnnestu (tuleneb silindrihülsside kiiremast kulumisest), aga see võib ikkagi olla 500 tuhat ja rohkem peale igat kapremonti. Varuosade poolest saab kapremonte teha tavaliselt 3 tükki.

Muidugi, üks taksomersude sünnipärase ressursi saladusi on nende madal forsseerituse aste, 2 liitrit vabahingav diisel, 55 kW ringis. Kiirendus 0-100 kmh umbes mosse tasemel (ca 20 sek).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

Jupid saavad otsa vanema tehnika puhul. Tuled, klaasid jms.. Muidugi siin on ka nüansse - väga levinud mudelite nn. W124, Wrangler jms. omad vist ei saagi kunagi. A näiteks oma Terrano-le(93a. 27TD) ma esituld ja udukaid ei ole seni suutnud leida. Mootori ja silla juppe samas on veel saada, mingil määral. Töristangi kodus, metsavahel. Käivitub paugust, kui eelsüütekaid anda. Ei suitse, ega midagi. Sõidab vaiksemalt, kui mingi KIA Niro - kui raadio mängib siis kõrvaga aru ei saa, et mootor käib. Viimane kord ülevaatusel olid heitgaasid kaks korda all normi, ülevaataja sõnul. Ilmselt mingi aeg peab ta aga romulasse viima, kuna peres on vaja ikka ka neliveolist, millega liikluses osaleda saab. Ja kui juba nelivedu siis juba aeglustite, kukkude ja kastiga, et ei peaks eraldi metsaautot veel pidama. Samas see on jälle nii kallis, et võssa ei raatsi minna ja siis on veel eraldi traktorit vaja... Ehk kokku läheb nii kalliks, et põristan Terranoga edasi :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Käisin eile oma naise 2013a korea pisiautoga ülevaatusel ja sain oma laiskuse pärast vastu näppe ehk kordusülevaatus. Põhjuseks - ühe ratta käsipidur samahea kui ei võta. Sõidupidur samas (taga trummelpidurid, klotsid samad) väga hea. Antud autol on käsipidurit võimalik reguleerda ainult kangi juurest ühise trossi pingsuse kaudu (jagamine toimub auto all). Kui antud poole tross pole kogemata kinni jäänud, siis on veel jäänud "odavlahendus" nagu uued klotsid, trumlid ja pisipulikad. Kui treipink oleks, siis saaks ehk ilma trumliteta.

80ndate autodel oli tagaklotside reguleerimiseks üks hammasrattaga vidin, mida sai auto alt kruvikeerajaga kruttida, kui taga/käsipidur mingil põhjusel ebaühtlaselt võttis (antud regull mõjutas klotside töösilindrist eemal olevate otste kaugust trumlist. Sedasi, aeg-ajalt reguleerides oli klotside ja trumli eluiga palju pikem.

Läbisõit on umbes 130 000 km. Õnneks mootor pole ei üleforsseeritud ega turbotatud, kompressiooni ja olematu õlikulu järgi sõidab veel kaua. Täiesti jaapanlastele tüüpne on ka varuosamajandus ja selle hinnad. Näiteks mersule on konditsioneeri filter eraldi ja maksis umbes 25 eurot. Selline suur kobakas, mis kestab ubmes pool elu. Antud autol tuleb selle filtri vahetuseks osta uus kondi jahutusradikas, mis maksab 90 eurot. Umbes samal ajal vahetasin ka radiaatori elektriventikaid, kui AMG mersu oma maksis 50 eurot, siis pisiauto oma maksis 150. Läbisõit aastas on 2-3 tuhat km, õli vahetan korra aastas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: erkilo ja 3 külalist