Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

wolfgang kirjutas: 27 Aug, 2024 11:02 A näiteks oma Terrano-le(93a. 27TD) ma esituld ja udukaid ei ole seni suutnud leida.
Autodoc.ee, 35 EUR tk on esituli kui see Terrano I on.
See on muteada Saksamaa venelaste tehtud lehekülg ja müüakse kõike mida hiinlased teha mõistavad.
Ma olen samuti seal vanadele liikuritele üht-teist leidnud mis eesti müüjate väitel igalt poolt otsas on.
Ali-Babast saaks võib- olla ka. :)
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

Tänud Vanahalb, aga tõesti ma olen nii autodoce, kui selle sõsaraid kamminud aastate joksul palju, lisaks ebay, lisaks lammarite andmebaasid jne jne. Viimasel ajal pole viitsind enam. HELLA 012569 Terrano 2 paraku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Neid Eestis saadaolevaid varuosade andmebaase ei maksa väga tõsiselt võtta, kui päriselust on kogemus, et mingeid osi polegi saada.
Need andmebaasid on koostatud suhteliselt vigaselt, võimendades omakorda varuosatootjate kataloogi vigu.

Üks selline reaaleluline probleem, mida olen korduvalt kohanud, on näiteks Volvo XC70 vs V70. Enamasti lubab kataloog samu juppe. Tegelikkus on erinev, näiteks kõrgendatud vedustusega auto eeldab pikemaid pidurivoolikuid kui madal. Osad kataloogid ei saa midagi aru faceliftide käigus tehtud muudatustest ja pakuvad algusest lõpuni sama osa jne.

Sellised kahtlased asjad tuleks üle kontrollida originaalkoodi järgi ja veel parem, kui näeks pildi peal ka vajalikku osa. Mõnikord selgub, et varuosakataloogist saadud väidetav originaalkood tähendab pildil natuke teistsugust juppi, kui vajate.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

Seal autodocis tuleb otsinguga küll jah igasugust kraami välja aga seejuures peab jälgima, et kas kauba juures on ka märge "Laos olemas" vms. Kui on "praegu otsas" siis see tähendab suure tõenäosusega, et igavesti otsas. Ehk siis esmapilgul suurest valikust erinevate tootjate varuosade vahel võib lähemal vaatlusel järgi jääda ümmargune null :D Nad siis listivad sealt e-poes kõik vanad varuosakoodid ka rõõmsalt ära, see kas tootja konkreetset varuosa kunagi juurde ka plaanib teha, ei huvita kedagi. Lihtne ja legaalne õngitsustrikk potensiaalne klient oma poodi surfama saada.
Selline kogemus mul oma möödunud sajandi projektiauto taastamisest ja varuosaotsingutest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kogemus Hella tuledega. BMW E28 esituled siis. Välimised (suuremad), mis on tegelikult mingid tüüptuled (Golfil äkki samad) sai mõni aasta tagasi väikese sebimisega B-osana ja veel mõistliku hinnaga. Sisemised (väiksemad) tuli juba osta klassikapoest (Wallothnesch), kus nende hind (samad Hella laternad) oli kolmekordistunud.

Rekord on ehk AMG W202 1993-1995 ehk facelifti eelsesse stangesse käivad udukad, mida esindusest tellida enam ei saa (mingi väikse Austria firma toodang, mida täna ei eksisteeri), õnnestus peale umbes aastast otsimist leida kasutatuna E-bayst, kus neid müüd kui R129 udukaid, võtsin riski ja olidki samasugused. Kasutatud udukate paar, ühel klaasis pragu oli üle 400 euro :shock:

Samas facelifti järgsed udukad on mitme B-osa tootja poolt täiesti vabalt saadaval, mõni julgem kataloog pakub neid ka facelifti eelsele W202-le, kuhu need kindlasti ei sobi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Aug, 2024 10:05 Kepsude (BMW) tõmbetugevus vs hüdropress.
Ka siit paistab välja, et vanasti tehti paremaid asju.
https://www.youtube.com/watch?v=kt4-QvCqcq4

BMW 1500, mille keps osutus kõige tugevamaks, on 60ndate kestel loodud M10 mootoriga, mille baasil loodi vormel-1 mootorid, mis andsid välja kvalifikatsioonis 1500 hobujõudu.

Vanuri keps kannatas pea 14 600 kg, seejuures murdus mitte keps ise, vaid kepsupolt. Uuematel kippusid kepsud ise murduma.
BMW 530 on ilmselt M60 V8 mootoriga, vanakooli M30 R6 mootoriga kasutab samasuguseid kepsusid nagu võitja 1500 (M10 mootor on tehniliselt 2/3 M30 mootorist).
Oleks mõne aurumasina kepsu sinna videosse võtnud, oleks veel parema tulemuse saanud.

Mul ei ole õnnestunud näha tänavatel lademetes vedelemas katkiseid Nissani kepse. Sellest järeldan ma, et ka kõige kergemini katki läinud keps selles videos on täiesti pädev selleks milleks ta algselt projekteeritud on - tänavasõidu auto mootorisse. Selle järelduse pealt ütleks, et BMW insenerid on teinud halba tööd, nad on üledimensioneerinud need kepsud. Eks klient maksab kinni aga reaalsuses tänaval sõites seda vaja ei ole. Kui hakata seda mootorit kasutama millekski, milleks ta algselt projekteeritud ei ole (no näiteks autosport), siis on sellest üledimensioneerimisest muidugi kasu.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Oleks mõne aurumasina kepsu sinna videosse võtnud, oleks veel parema tulemuse saanud.
Mõttetu võrdlus. Ja asjatundmatu. Võrreldud on umbes sarnases suurusklassis mootorite kepsusid. Aurumasin ei puutu asjasse.
Vanad asjad peavad ühe põhjusena seepärast kauem vastu, et nad on tehtud suurema tugevusvaruga. Lihtne.

Nende 1,0 kolmesilindriste "öko" mootorite kepsud pakun, murduks antud katses Nissanist veel kergemini. Mida viletsam, seda odavam omahind ju. Pean silmas neid ühekordseid mootoreid, mis 50 000 peal vajavad õlivahetuse vahel kahte kanistrit õli peale valamiseks ja mis 100 000 km peal ei pea enam õli sees.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4624
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Mulle tundus et see pulk mis kepsust läbi torgati (väiksemast avast) oli kepsu avast väiksem. Kui seal on arvestatav lõtk, siis on katse mõttetu.
Kas kepsude mass oli kah ära toodud ?
Ja muidugi väike nüanss, kepsud töötavad survele mitte tõmbele ;)
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 27 Aug, 2024 13:34
Oleks mõne aurumasina kepsu sinna videosse võtnud, oleks veel parema tulemuse saanud.
Mõttetu võrdlus. Ja asjatundmatu. Võrreldud on umbes sarnases suurusklassis mootorite kepsusid. Aurumasin ei puutu asjasse.
Vanad asjad peavad ühe põhjusena seepärast kauem vastu, et nad on tehtud suurema tugevusvaruga. Lihtne.

Nende 1,0 kolmesilindriste "öko" mootorite kepsud pakun, murduks antud katses Nissanist veel kergemini. Mida viletsam, seda odavam omahind ju. Pean silmas neid ühekordseid mootoreid, mis 50 000 peal vajavad õlivahetuse vahel kahte kanistrit õli peale valamiseks ja mis 100 000 km peal ei pea enam õli sees.
No aga mitut reaalselt purunenud kepsu sa tead?
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

davidsoniharald kirjutas: 27 Aug, 2024 13:25 Selle järelduse pealt ütleks, et BMW insenerid on teinud halba tööd, nad on üledimensioneerinud need kepsud. Eks klient maksab kinni aga reaalsuses tänaval sõites seda vaja ei ole.
Soovikorral on ju kõike võimalik halvas valguses näidata. Kahtlen, et mõni klient selle üledimensioneeritud kepsu pärast vaesemaks jäi. Küllap selles mootoris tehti mõni teine lahendus ikka ka õieti, 26 aasta jooksul toodeti ju üle 3 miljoni M10 mootori...

Seoses nende samade BMW M10 mootoriga meenub seik, et kuulsa BMW-tuunija Alpina esialgne auto valik oli olnud Fiat 1500. Paraku oli pärast mõõdukat tuunimist selle tooriku mootorist sinine suits väljas. Järgmiseks valikuks oli juba BMW mis kannatas forsseerimist probleemideta.
Ja sama M10 mootoriplokki kasutati ka 80ndate alguse F1 autodes, kannatas lühiajaliselt väidetavalt 1500Hj tuuri võimsused ka välja (kvalifikatsioon), kepsud-kolvid olid selles mootoris küll minuteada juba teised.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas 2korda2 »

Millistel testitud juppidega mootoritest on probleeme just testitud juppide purunemisega testitud moel (so detail puruneb tõmbele)? Kui sedasorti probleeme ei ole, siis ei saa öelda, et suuremat tõmbetugevust kannatav detail on parem. Samahästi võiks parimaks kiita seda, millega on kõige parem naelu seina lüüa. Õigupoolest võib öelda, et liigne tugevus on raiskamine - liigne materjal (=mass), liiga kallis materjal, töötlus vms.

PS. Keps töötab peamiselt survele, tõmbetugevust on märksa vähem vaja.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

2korda2 kirjutas: 27 Aug, 2024 14:53 Õigupoolest võib öelda, et liigne tugevus on raiskamine - liigne materjal (=mass), liiga kallis materjal, töötlus vms.
Vaatenurga küsimus jällegi aga minu kui autofänni seiukoht on, et sellise raamatupidaja loogika järgi sünnivadki maailma halvad mootorid ja autod.
Sama BMW mootori evolutsioon algas 1.5 liitrisest 55Kw mootorist ja lõppes 2.0l 125Kw turbo mootoriga (või siis veel hiljem on sama mootori derivaat S14 175Kw mootor). Varuga konstrueeritud mootorist sai kerge vaevaga võimsuse kolmekordistada.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Palju nendel mootoritel omavatel vahetatavad juppe oli? Võimalik, et mootori plokk ja mis veel?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4624
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Üledimensioneerimine ei tähenda vastupidavuse suurenemist. Liigne mass võib kiirendada väsimuspurunemist.

Igat juppi peab kontekstis testima, muidu võiks näiteks Harri Tiidole traktoriga otsa sõita ja öelda et näed, polnudki nii tugev ajakirjanik.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selgitan, mis tähendab raamatupidaja arusaam ja miks mersudel pole õlimanomeetrit. Õlimanomeetri andur, natuke juhtmeid, pistikud ja kell armatuuris võib tootjale omahinnas tähendada suurusjärgus 30 eurot kulu. Kui sa müüd 2 miljonit autot, siis on 60 miljonit nagu maast leitud.
Ja neid pisiasju, mis on nice to have, on autodel palju. Kui need kõik maha ratsida, võib automudeli kogukuludelt säästa isegi sadu miljoneid.

Lisaks pole ka kõiksugu finantsasutuste huvides kuidagi see, et auto eluiga oleks 10 või 20 aastat. Finantstegelaste arust tulekski toota autosid, mida peab iga kolme aasta takka uue liisima, veel parem oleks veel, kui iga aasta peaks.

Seepärast, kahel põhjusel, polegi mersu armatuuris enam õlimanomeetrit, veelgi enam, alates W202 ja W210 pole seal enam isegi õlisurve märgutuld enam. Keegi sai 20 eurot auto pealt kokkuhoidu ja keegi saab poole rohkem liisinguintresse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist