K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Nutt ja hala
Ostsin Kia Viking Motorsist. Ma kindel pole, et nad saanuks seda teha.
Re: Nutt ja hala
Jube imelik. See Kia müügimees ei ole oma ülesannete kõrgusel. Sõjaväe terminaloogias võiks ütelda, et see härra ei vasta oma ametikohale.
Meie ei pidanud ise mitte midagi täitma. Väga pädev diiler tegi kogu dokumentatsiooni, meie osa oli paar allkirja anda.
Talvel on läbisõit umbes 50% sellest mis suvel. Särts peab talvel enda akusid soendama enne asjaks läheb ja see võtab jubedalt energiat.
Temperatuur õues on võtmesõna, kui on alla -10C siis on jama majas.
Meie ei pidanud ise mitte midagi täitma. Väga pädev diiler tegi kogu dokumentatsiooni, meie osa oli paar allkirja anda.
Talvel on läbisõit umbes 50% sellest mis suvel. Särts peab talvel enda akusid soendama enne asjaks läheb ja see võtab jubedalt energiat.
Temperatuur õues on võtmesõna, kui on alla -10C siis on jama majas.
-he not to go to war, she not to go to a dance.
Re: Nutt ja hala
Mhmhh, praegu sain küll positiivse eduelamuse aga ootan uudishimuga talve. Äge on see, et saad autot kaugelt soojendada/jahutada, ehk siis istud õige temperatuuriga autosse. Ja teine hea asi on see, et mu klientide juures on igal pool Enefit Volt parklas olemas, ehk siis sõidan koduse laadimisega Võrru või Narva ja samal ajal kui tööd teen auto laeb. Nii et vast saan isegi talvel peavaluta hakkama.
Re: Nutt ja hala
Avastasin ärgates, et minu särtsukas on akna alt kadunud. Äpist kontrollides selgus, et see on teel Haapsallu. Naine lubas kasutatud elektri kompenseerida, nii umbes 50 senti peaks tänaste hindadega olema...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Minu käes oli terve päev see hiina elektriauto, Ora.gorilla kirjutas: ↑07 Sept, 2024 22:57 Jube imelik. See Kia müügimees ei ole oma ülesannete kõrgusel. Sõjaväe terminaloogias võiks ütelda, et see härra ei vasta oma ametikohale.
Meie ei pidanud ise mitte midagi täitma. Väga pädev diiler tegi kogu dokumentatsiooni, meie osa oli paar allkirja anda.
Talvel on läbisõit umbes 50% sellest mis suvel. Särts peab talvel enda akusid soendama enne asjaks läheb ja see võtab jubedalt energiat.
Temperatuur õues on võtmesõna, kui on alla -10C siis on jama majas.
Tol päeval oli temperatuur nulli ligi ja auto oli minu tarbeks öösi täis laetud.
Läbisõitu lubas kompuuter päeva alustades 202 km ("kuni 320-st") ja tundub, et vähemalt minu sõidustiilis (palju mootorpidurdust) see ka enamvähem kehtis. Sõitsin umbes 100 km päevaga ja kompuuter näitas ära andes natuke üle 100 läbisõidu jääki kah. Et tundus aus.
Et meie sitas suusailmas on natuke rohkem kui 50%.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Nutt ja hala
Some ootan huviga talve tulemusi. Kas hojad oma Särtsu soojas või lageda taeva all?
Re: Nutt ja hala
Orast pisut suurema akuga versioon ka saadaval - 63kWh, mis on põhimõtteliselt sama mis minu e-Niro 64kWh. Lisaks tuleb Ora 03+ ga kaasa ka kõik tuled ja viled. A la masseerivad/ventileeritavad istmed, panoraamkatus jms. Disain kah päris hea, nagu ma aru saan siis Mini elektriauto on samal põhjal. €33000 miinus €4000 Kiki toetust on päris apetiitne. Mind häiris väike pagasiruum, muidu kaalunuks küll.
Kodune laadimisvõimalus annab olulise säästu, ma olen hetkel 400km läbimiseks kasutanud vähem kui €2 eest elektrit. Gridio äpp odavatel tundidel laadimiseks abiks.
Kodune laadimisvõimalus annab olulise säästu, ma olen hetkel 400km läbimiseks kasutanud vähem kui €2 eest elektrit. Gridio äpp odavatel tundidel laadimiseks abiks.
Re: Nutt ja hala
Ennast ka talv huvitab. Lageda taeva all muidu aga saan juhtme küljes hoida, nii et sõitu minnes kõik temperatuurid ok. Hetkel paistab, et koduse laadimisega saan ka talvel suvalisse punkti Eestis ja kliendi juures tööd tehes saab auto laadida. Kontrollisin, kõigi põhiklientide juures laadimisvõimalus olemas. Nii, et elektrikale üleminek osutus ootamatult sujuvaks. Kui täiesti ootamatu kõrvalnäht, et ka naisele hakkas elektrikas meeldima , kõrvale jätta. Paistab, et peab Outbacki ka välja vahetama.
Re: Nutt ja hala
Endal ka umbes / täpselt aasta aega elektrikas nüüd, kinnitan et Talvel on läbisõit circa pool, aga minu masina puhul seda siiski -20 kraadi juures või veelgi külmemaga. 0-i juures kaob pisut üle kolmandiku, kui masin on eelsoojendatud (see tähendab et ka aku, mitte ainult salong).
Sel talvel jäi ka mulje et suurem aku kukkumine on just Tallinn - Tartu kiirtee alal sõitmisega. Linnasõidul on vähem.
Äärmiselt oluline on küll aku eelsoojendus (mis võtab külma ilmaga lausa 40 minti või nii). Täitsa külmalt käima ajades võtab ligi 2x rohkem, vähemalt esimesed 15 kilti või nii. Ehk talvel palju ootamatuid otsi teha, ilma eelnavalt äpist soojenema panemata, on üsnagi kulukas.
Sel talvel jäi ka mulje et suurem aku kukkumine on just Tallinn - Tartu kiirtee alal sõitmisega. Linnasõidul on vähem.
Äärmiselt oluline on küll aku eelsoojendus (mis võtab külma ilmaga lausa 40 minti või nii). Täitsa külmalt käima ajades võtab ligi 2x rohkem, vähemalt esimesed 15 kilti või nii. Ehk talvel palju ootamatuid otsi teha, ilma eelnavalt äpist soojenema panemata, on üsnagi kulukas.
Re: Nutt ja hala
Tänud
Re: Nutt ja hala
Kas isand Some on ka huvi pärast kalkuleerinud, millal saabub elektrilimu tasuvuse aeg (jõuab nulli) võrreldes umbestäpselt analoogse sisepõlemismootoriga limu ostes?Some kirjutas:Kodune laadimisvõimalus annab olulise säästu, ma olen hetkel 400km läbimiseks kasutanud vähem kui €2 eest elektrit.
Ma siin ükskord midagi üritasin arvutada... et kui elektri eest maksan 10 aastat null eurot siis nö teenib umbes 10 aasta pärast ka ennast kütusekulu arvestades lõpuks ära... enamvähem "praeguse" seisu ja hindadega...

...või kuidas teised kaasfoorumlased tasuvust prognoosivad?KIA EV6 GT-Line TX AWD
Hind: 55 640 €
Kere: SUV
Mootor: EV Engine 77,4 kWh AWD
Varustustase: GT-Line TX
Pikkus (mm): 4695 mm
Laius (mm): 1890 mm
Kõrgus (mm): 1550 mm
Teljevahe (mm): 2900 mm
Täismass (kg): 2530 kg
Tühimass (kg): 2015-2105 kg
Piduriga haagis (kg): 1600 kg
Pidurita haagis (kg): 750 kg
Pakiruumi suurus (l): 520-1300 l
Aastamaks alates 2025: 102 € (edaspidi väheneb?)
Registreerimismaks alates 2025: 410 €
VS
KIA Sportage 1,6 T-GDI (160 hj) LX Plus 2WD
Hind: 27 321 €
Kere: SUV
Mootor: 1,6 T-GDI (160hp) FWD
Varustustase: LX Plus
Pikkus (mm): 4515 mm
Laius (mm): 1865 mm
Kõrgus (mm): 1650 mm
Teljevahe (mm): 2680 mm
Kliirens (mm): 170 mm
Täismass (kg): 2145 kg
Tühimass (kg): 1505-1653 kg
Piduriga haagis (kg): 1510 kg
Pidurita haagis (kg): 750 kg
Kütusepaak (l): 54 l
Pakiruumi suurus (l): 562-1751 l
Kütusekulu keskmine (WLTP) (l/100 km): 6,9-7,1 l/100 km
Aastamaks alates 2025: 249 € (edaspidi vananedes väheneb kuid vahepeal tõstetakse 2028 ja 2031 aastal)
Registreerimismaks alates 2025: 1715 €
Hinnavahe: 28319 € (miinus toetus ca 5000 € = 23319 €)
Aastamaksu vahe 147€ , 10 aastaga 1470€
Bensiini 95 liitri hind ca 1.60€ (arvutamise hetkel)
23319€ eest saab 14574 liitrit bensiini;
aastamaksu arvestades 23319-1470 = 21849€
21849€ eest saab 13656 liitrit bensiini
Kütusekulu 7 liitrit/100km
14574 liitriga saab sõita 208200km
13656 liitriga saab sõita 195000km
Eestis sõiduautode keskmine läbisõit aastas jääb 15000 ja 20000 vahele.
10 aastaga sõidab sõiduauto Eestis keskmiselt 150 000 - 200 000km
Erinevaid kaasuvaid kulutusi pole arvestatud (nt õlivahetused, teeninduse ja hoolduse hinnad, võimalikud akuvahetused, laadimistaristud jms)
Re: Nutt ja hala
Need ei ole ju võrreldavad autod.
Mitte ainult elekter vs bensiin, aga pmst nagu siga ja kägu ju.
Mitte ainult elekter vs bensiin, aga pmst nagu siga ja kägu ju.
Re: Nutt ja hala
Kuigi minult ei küsitud, siis meil kukkus 150€ kuus bensiinikulu 26€ peale (suvel).
Särtsu laeme nii kallilt kui võimalik, ühiskasutatavates laadimisjaamades
Sõidud on loomulikult samad.
Hoolduses peaks tulema ka korralik vahe sisse. Bensukal läks keskmiselt 350€ aastas, sellel ufol väidetavalt pole eriti midagi hooldada..
Noh, 60 euroga ähvardati
Särtsu laeme nii kallilt kui võimalik, ühiskasutatavates laadimisjaamades

Sõidud on loomulikult samad.
Hoolduses peaks tulema ka korralik vahe sisse. Bensukal läks keskmiselt 350€ aastas, sellel ufol väidetavalt pole eriti midagi hooldada..
Noh, 60 euroga ähvardati

-he not to go to war, she not to go to a dance.
Re: Nutt ja hala
Millised sõidukid peaksin siis võrdlusesse võtma, et rahalist tasuvust arvestada/prognoosida?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist