Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Fiat ? Toyota ?
Neil on ka 2.0 rivis.
Või miks need ei sobi vw 2.0 kõrvale ?
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Juttu veel siis nö märjast rihmast.
https://youtu.be/0SASSFjIt5I?si=vRDbZEe6AtVEiaub
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

MeelisV kirjutas: 19 Sept, 2024 17:18 Fiat ? Toyota ?
Neil on ka 2.0 rivis.
Või miks need ei sobi vw 2.0 kõrvale ?
Fiat ja Toyota müüvad sulle väikekaubikuna maskeeritud Pauguott Partnerit Stellantise konglomeraadi egiidi all. Ajad, mil Fiat müüs Opel Combot, on möödas. Kõikidele neile saab kas 1,5 diislit, mis on enavähem normaalne ja mingit kolmesilindrilist Puretech turbobensiinikat, mis on umbes analoogne jamps Fordi Ekopuuksuga (märg hammasrihm jne). Kirjeldatud 2.0 TDI mootor on tavalise, kuiva hammasrihmaga.

Fiat Multijet 2 oli ka kuiva hammasrihmaga. Multijet 1 oli ketiga (probleemne).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23198
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ruger »

orkid uuendasid Niva't.
A Russian filmed a review of the new Lada Niva car for 1.3 million rubles ($14 340).

Russian AvtoVAZ updated the multimedia by creating a large screen, which made it impossible to change gears. The manager told him no worries, just bend the lever a bit.
https://x.com/Gerashchenko_en/status/18 ... 3031823808
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Sept, 2024 13:01
MeelisV kirjutas: 19 Sept, 2024 17:18 Fiat ? Toyota ?
Neil on ka 2.0 rivis.
Või miks need ei sobi vw 2.0 kõrvale ?
Fiat ja Toyota müüvad sulle väikekaubikuna maskeeritud Pauguott Partnerit Stellantise konglomeraadi egiidi all. Ajad, mil Fiat müüs Opel Combot, on möödas. Kõikidele neile saab kas 1,5 diislit, mis on enavähem normaalne ja mingit kolmesilindrilist Puretech turbobensiinikat, mis on umbes analoogne jamps Fordi Ekopuuksuga (märg hammasrihm jne). Kirjeldatud 2.0 TDI mootor on tavalise, kuiva hammasrihmaga.

Fiat Multijet 2 oli ka kuiva hammasrihmaga. Multijet 1 oli ketiga (probleemne).
Jah se et kõik on kõigiga seotud ei olnud ju teema.
Teema oli et fiat ja toyota pakuvad 2.0L mootoriga kaubikut. Mitte et ainult vw seda teeks.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

MeelisV kirjutas: 20 Sept, 2024 16:32
Kapten Trumm kirjutas: 20 Sept, 2024 13:01
MeelisV kirjutas: 19 Sept, 2024 17:18 Fiat ? Toyota ?
Neil on ka 2.0 rivis.
Või miks need ei sobi vw 2.0 kõrvale ?
Fiat ja Toyota müüvad sulle väikekaubikuna maskeeritud Pauguott Partnerit Stellantise konglomeraadi egiidi all. Ajad, mil Fiat müüs Opel Combot, on möödas. Kõikidele neile saab kas 1,5 diislit, mis on enavähem normaalne ja mingit kolmesilindrilist Puretech turbobensiinikat, mis on umbes analoogne jamps Fordi Ekopuuksuga (märg hammasrihm jne). Kirjeldatud 2.0 TDI mootor on tavalise, kuiva hammasrihmaga.

Fiat Multijet 2 oli ka kuiva hammasrihmaga. Multijet 1 oli ketiga (probleemne).
Jah se et kõik on kõigiga seotud ei olnud ju teema.
Teema oli et fiat ja toyota pakuvad 2.0L mootoriga kaubikut. Mitte et ainult vw seda teeks.
Ei paku ju?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Loomulikult ei paku, pakutakse ainult seda kahte mootorit, mida ma rääkisin.
Enne selliste "pointide" tegemist võiks tutvuda nt Toyota hinnakirjaga
https://mediacontent.toyota.ee/pricelis ... ist_EE.pdf
https://www.fiatprofessional.ee/model/u ... /mootorid/
Või Fiati kodulehte.

Võin edasi pakkuda, et Fiat pakub samasugust autot. Mõni aeg tagasi moodustasid mõned tootjad konsortsiumi nimega Stellantis, mille eesmärk on pakkuda sama asja erinevate kaubamärkide alt (küll keegi ikka ostab). Ei ole seal mingeid 2.0 mootoreid. Fiat väikekaubikute valikust kadus juba 2,0 diiselmootor umbes 2015a paiku, 2017 oli võimsaim valik 1.6 88 kW.

Täna on Peugeot Rifter/Partner, Citroen Berlino, Opel Combo, Toyota Proace City ja Fiat Doblo üks sama auto. Kõigil on vaid 2 mootorit, 1,5 diisel eri võimsusastmetes (75-96 kW) ja teiseks see õnnetu Puretech bensuturbo mootor. Ja Toyotat ostes ei saa mingit "legendaarset jaapani kvaliteeti", vaid sama Peugeot Partneri ikka, mis on vähe erineva disainiga kui Peugeot.

Ja ärme palun hakka nüüd sogama, et "ma mõtlesin ikka kaubabusse". Jutt oli sõiduautpõhistest väikekaubikutest ja nende võimalustest asendada sõiduautot.

Sellest iseseisvad tootjad on veel Mercedes-Renault (Renault Kangoo), VW (Caddy) ja Dacia (Dokker). Seejuures normaalsuurusega mootorit meie turule pakub hetkel ainult VW. Mersu-Renault-Dacia on downsizetud 1,5 (erinev Peugeoti omast) ja Caddy üks võimalus on 2,0 TDI kolmes võimsusastmes.

Kui hakkate autot ostma, siis soovitan soojalt mööda käia igasugu tehnikaimedest, eelkõige mingitest überforsseeritud 3-silindrilistest turbomootoritest "märja" hammasrihmaga, lubagu tootja mistahes mikrokütusekulu (enamasti seda saavutada ei õnnestugi). Märja hammasrihma "üllatuslik" omadus on rihma kulumise puru sattumine õlisse ja koos "longlife" õlivahetusega õlivõtu ummistumine ja nagu elu näitab, siis selle hammasrihma überpikka vahetusintervalli ei maksa tõsiselt võtta, soovitatakse vahetada poole tihemini - ehk mootor 100-120 tuhande peal laiali võtta. Ning õli tuleb vahetada ikka 10 tuhande tagant ning aeg-ajalt võtta karteripõhi maha ning pesta selle sisu ning õlivõtja puhtaks sellest kummisodist.

Sellisel suuremal ja kandilisemal autol on kütusekulu maanteel 4-5 liitrit 100 km peale ja VW oma TDI mootoritega pakkus seda juba 1990ndatel. Mingit erilist progressi siin pole olnud nende downsizetud mootorite kasutuselevõtuga - lihtsalt tehas on skeemitanud kuluandmed väiksemaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Ja mis mootorid on proace ja proace Versol ?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Te seletate siin üksteisest mööda. Fiat Scudo on pigem VW Transporteri suurune auto. Kapten räägib päris väikestest ehk VW Caddy. Fiatil on selle analoog Doblo.

No aga alati on variant BMW X1 tagaistmed minema visata ja elust mõnu tunda kui on tarvis sõiduauto omadustega N kategooria kaubikut :)
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Sept, 2024 13:36 Üks vihje, kes otsib kaubikut või istmetega kaubikut - et Volkswagen pakub täna neid 2.0TDI mootoriga, mis on ainus normaalsuurusega mootor, mis on turule jäänud. Isegi laisas, 75 kW tuunes, millega võib see mootor kaua sõita.

Muud kaubikutootjad on downsizetud mootoritega, Stellantis (Peugeot ja maskeeritud kloonid) on 1,5 diisliga, mersu ja Renault on ka 1,5 diisel. Ford pakub Eestis väikekaubikule vaid 1,0 ökoturbo mootorit, millest mõistlik inimene ringiga mööda käib.

Seejuures on ehk huvitav see, et see 2,0 TDI võtab umbes samapalju kütet kui meed üleforsseeritud 1,5 downsize mootorid.
Kuidas siit loeb välja caddy aga mitte transporter või crafter ?
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Sept, 2024 18:24 ...
Sellisel suuremal ja kandilisemal autol on kütusekulu maanteel 4-5 liitrit 100 km peale ja VW oma TDI mootoritega pakkus seda juba 1990ndatel. Mingit erilist progressi siin pole olnud nende downsizetud mootorite kasutuselevõtuga - lihtsalt tehas on skeemitanud kuluandmed väiksemaks.
1,5d Partner ja Proace (mõlemil oli vajalik garantiiline mootoriremont) keskmine kütusekulu esimesel 100 000km jooksul oli ca 6,5l/100km ja 24a 75kW Caddy esimese 45000km keskmine kütusekulu on pardakompuutri järgi 5,8l/100km.
MNT andmed Caddyle: Keskmine (WLTP) 4.9 l/100km
Caddyl süttis õli min nivoo märgutuli juba enne 20000km läbimist ja talvekülmas ei ärganud ekraan, et saaks soojenduse režiime või muid seadeid juhtida.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kirs
Liige
Postitusi: 1102
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kirs »

Eespool oli jutt mootoritest, kus mootoririhm õli sees. Ja just jäi see teema ette: https://www.auto24.ee/foorum/t174360
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Scudo ei ole Doblo
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 20 Sept, 2024 19:29 Te seletate siin üksteisest mööda. Fiat Scudo on pigem VW Transporteri suurune auto. Kapten räägib päris väikestest ehk VW Caddy. Fiatil on selle analoog Doblo.

No aga alati on variant BMW X1 tagaistmed minema visata ja elust mõnu tunda kui on tarvis sõiduauto omadustega N kategooria kaubikut :)
Fiat Scudo on Citroen Jumpy kloon
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist