Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tulin just maanteesõidust pikapiga, 245/75 R16 rehvidel.
Maanteel sõidab üllatavalt mugavalt ja sujuvalt, ei vaidle.
Kuna antud sõiduk on käsikastiga, siis linnas väga ei meeldi, kohmakas ja palju käigukangiga vehkimist on.
Maanteel 110ga aga vurab mootor 6. käiguga pingevaba 1500 pöördega. Sestap kütusekulu 7 liitrit on.
AGA, sõites autodega, mis võimaldavad kurvis asfaldil ehk 0,8g ülekoormust, siis mõtleksin kaks korda, kas taolisse pikapiga tasuks teha mingi järsk liigutus, näiteks põigata ümber teel vedelevast asjast. Eespool nimetatud sõiduautodega vähemalt tänaste teeoludega ei mõtlekski, vaid teeks kohe ära. Lihtsalt pikapil on see mugav sõit paralleelselt ka kaunis ebakindel, roolitunne hoolimata lattroolist on üsna olematu nähtus.
Iga asja jaoks ikka omad autod, pikap sporti väga ei tee. Igapäevasõite sõidab kindlasti hästi.
Maanteel sõidab üllatavalt mugavalt ja sujuvalt, ei vaidle.
Kuna antud sõiduk on käsikastiga, siis linnas väga ei meeldi, kohmakas ja palju käigukangiga vehkimist on.
Maanteel 110ga aga vurab mootor 6. käiguga pingevaba 1500 pöördega. Sestap kütusekulu 7 liitrit on.
AGA, sõites autodega, mis võimaldavad kurvis asfaldil ehk 0,8g ülekoormust, siis mõtleksin kaks korda, kas taolisse pikapiga tasuks teha mingi järsk liigutus, näiteks põigata ümber teel vedelevast asjast. Eespool nimetatud sõiduautodega vähemalt tänaste teeoludega ei mõtlekski, vaid teeks kohe ära. Lihtsalt pikapil on see mugav sõit paralleelselt ka kaunis ebakindel, roolitunne hoolimata lattroolist on üsna olematu nähtus.
Iga asja jaoks ikka omad autod, pikap sporti väga ei tee. Igapäevasõite sõidab kindlasti hästi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sellest, milles sa eksisid, jätsid targu rääkimata. Arusaam, et madalaprofiililise rehviga halveneb teetunnetus (muude samade tegurite juures) on täiesti vale. Jutt äkki algavast libisemisest on aga pooltõde - lihtsalt kummikookidel algab see libisemine küll aeglasemalt, kuid märksa varem ja libisemisele eelnev faas toimub ebakindel kõikumine sinna-tänna, kus juht saab tublisti higistada. Seetõttu ringiajad saavad kindlalt olema madalama kasuks (mida kinnitab ka see, et tänapäeval kasutavad kõik high-performance autod "püksirihmasid".Sarkastilised kommentaarid jätan seekord tegemata.
Ja F1 juurde - et kuna seal pole sõidumugavus eriti oluline, siis saab kõrgemaprofiililise rehvi teha ka jäigema karkassiga, et need tonnid ära kanda. Küllap need F1 suured surujõud on ikkagi saadud sirgetel kiirusel 300+, mitte aeglastes kurvides.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Juhtus veider lugu. Pärast elektrika soetamist on pere teine auto - Outback tiba alakasutusse jäänud. Abikaasa eelistab nüüd ka igal võimalusel oma sõidud sellega teha ja kui mul endal sõite plaanis pole siis lasengi, kokkuhoid rahas märkimisväärne (2600km sõidetud, kodus laetud €12 eest, kiirlaadijates €20 eest).
Niisiis, viimane sõit Subaruga oli reedel. Pärast seda jäi auto teisipäevani seisma. Abikaasa oli elektrikaga sõidus aga mulle tuli planeerimata kiirväljakutse. Ok, hüppasin Outbacki, vajutasin Start nuppu ja... Midagi ei juhtunud. Isegi mitte poolt pööret. Siis märkasin. et laevalgusti vaevu hõõgub. Naine oli selle reedel käekotis kohmitsedes sisse jätnud.
Selge, aku tühi. Praegu laen akut (62Ah EFB). Algpinget kahjuks unustasin mõõta aga pärast 4 tundi laadimist on 7,65V.
Nüüd küsimus, kui tõenäoline on, et auto salongivalgustus suudab 62Ah aku 4 päevaga nii kooma tõmmata, nii et isegi lukustamine puldist ei toimi? Kui kõrge peaks olema aku pinge, et auto käivituks ja sõitu saaks minna - järgmine reis oleks ca 120km? Lihtsalt kahtlustan, et enne magamaminekut see aku päris täis vist ei saa.
Niisiis, viimane sõit Subaruga oli reedel. Pärast seda jäi auto teisipäevani seisma. Abikaasa oli elektrikaga sõidus aga mulle tuli planeerimata kiirväljakutse. Ok, hüppasin Outbacki, vajutasin Start nuppu ja... Midagi ei juhtunud. Isegi mitte poolt pööret. Siis märkasin. et laevalgusti vaevu hõõgub. Naine oli selle reedel käekotis kohmitsedes sisse jätnud.
Selge, aku tühi. Praegu laen akut (62Ah EFB). Algpinget kahjuks unustasin mõõta aga pärast 4 tundi laadimist on 7,65V.
Nüüd küsimus, kui tõenäoline on, et auto salongivalgustus suudab 62Ah aku 4 päevaga nii kooma tõmmata, nii et isegi lukustamine puldist ei toimi? Kui kõrge peaks olema aku pinge, et auto käivituks ja sõitu saaks minna - järgmine reis oleks ca 120km? Lihtsalt kahtlustan, et enne magamaminekut see aku päris täis vist ei saa.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Täiesti võimalik on. Mul jättis naine BMW-s need kaks pisikest, umbes 5W kumbi, laetuld põlema ja kahe päevaga oli nii tühi, et pidin lukuabi kutsuma ust avama (lukk oli pimedaks tehtud).
Kui kõrge pinge - sõltub juhtumist, aga alla 10 voldi üldiselt starterit väga keerama ei hakka. Sellise suurusega aku laeb isegi suure laadijaga terve ööpäeva. Üks õpikoht on, et tasub korra elus osta korralik laadija. Mina ostsin umbes 1999 paiku Telwini 20A laadija (ilma käivituseta) Stokkerist ja see töötab mul tänaseni (25 aastat).
Suurel laadijal saad panna boost reziimi ja laadida kärinal 10-15 ampriga, see küll akule väga kasulik pole (normaalne laadimisvool on 10% mahtuvusest), aga laeb täis kiiremas tempos.
Kui kõrge pinge - sõltub juhtumist, aga alla 10 voldi üldiselt starterit väga keerama ei hakka. Sellise suurusega aku laeb isegi suure laadijaga terve ööpäeva. Üks õpikoht on, et tasub korra elus osta korralik laadija. Mina ostsin umbes 1999 paiku Telwini 20A laadija (ilma käivituseta) Stokkerist ja see töötab mul tänaseni (25 aastat).
Suurel laadijal saad panna boost reziimi ja laadida kärinal 10-15 ampriga, see küll akule väga kasulik pole (normaalne laadimisvool on 10% mahtuvusest), aga laeb täis kiiremas tempos.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
No viis vatti seal laes ikka põleb. Ütleme 0,4 amprit. Ööpäevaga 10 ampertundi, neljaga 40 Ah. Suurusjärk sai juba õige.

Oma kogemustest (ei üldista) -- 10 V jääb enamasti väheks.
Kremli troll.
Re: Autotehnikateema
Mul kah Telwin, selline: https://www.motonet.ee/et/toode/4500197 ... 12-V-2Y6-A
Nagu peaks kuni 6A välja andma. Mis ei meeldi on see, et ei näita laadimisvoolu tugevust ja et ei saa õues kasutada, pole niiskuskindel. Oleks pidanud tiba rohkem raha välja köhima ja midagi sellist ostma: https://automaailm.ee/osram-akulaadija- ... 2-oebcs906
Samas, hetkeseisuga vaadates võibolla kolib ka naine särtsuka peale ja siis seda 12V laadijat vast väga vaja pole. Käiguakut laadides laeb ka 12V akut.
Nagu peaks kuni 6A välja andma. Mis ei meeldi on see, et ei näita laadimisvoolu tugevust ja et ei saa õues kasutada, pole niiskuskindel. Oleks pidanud tiba rohkem raha välja köhima ja midagi sellist ostma: https://automaailm.ee/osram-akulaadija- ... 2-oebcs906
Samas, hetkeseisuga vaadates võibolla kolib ka naine särtsuka peale ja siis seda 12V laadijat vast väga vaja pole. Käiguakut laadides laeb ka 12V akut.
Re: Autotehnikateema
12-ga peaks pinge ikka algama. 11,7 pigem ei jätku kui diisel on. Bensiinimootorile on vähem tarvis.
120 km laeb auto tühja aku vabalt ise ära sest auto enda generaator on tänapäeval nii 90-120 amprit. Ma ole täiesti tühja akuga auto käivitusabiga käima pannud ja lasknud koha peal nii 20 min käia või 30 km sõitnud. Täiesti piisav on täislaadimiseks olnud.
Väga ägeda laadija asemel on mumeelest mõistlikum käivitusabi ligi hoida. Lihtsamad on telefoni akupanga sarnased ja sellest aitab üheks käivituseks.
120 km laeb auto tühja aku vabalt ise ära sest auto enda generaator on tänapäeval nii 90-120 amprit. Ma ole täiesti tühja akuga auto käivitusabiga käima pannud ja lasknud koha peal nii 20 min käia või 30 km sõitnud. Täiesti piisav on täislaadimiseks olnud.
Väga ägeda laadija asemel on mumeelest mõistlikum käivitusabi ligi hoida. Lihtsamad on telefoni akupanga sarnased ja sellest aitab üheks käivituseks.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kõige tähtsam poolkõva akuga teele minnes on meeles pidada, et autot välja ei sureta. Uuesti käima ei pruugi enam saada.
Aku oleks hea ka paar korda aastas laadijaga korralikult täis laadida.
Muidu need plastmassist kompaktsed laadijad on mänguasjad. Korralik laadija on umbes 30x20x20 cm mõõtudega, plekist kestaga ja seal sees on korralik trafo, mis kannatavad kasvõi nädal aega järjest laadida.
See on umbes entry level, paistab et seda müüakse tänagi

Saladuskatte all võin öelda, et trafo seal sees on piisavalt tugev, et kannatab ka kaitse vahetada 25A vastu ka näiteks 20A-ga laadida. Muidu see 20A on piiratud selle kaitse suurusega.
Aku oleks hea ka paar korda aastas laadijaga korralikult täis laadida.
Muidu need plastmassist kompaktsed laadijad on mänguasjad. Korralik laadija on umbes 30x20x20 cm mõõtudega, plekist kestaga ja seal sees on korralik trafo, mis kannatavad kasvõi nädal aega järjest laadida.
See on umbes entry level, paistab et seda müüakse tänagi

Saladuskatte all võin öelda, et trafo seal sees on piisavalt tugev, et kannatab ka kaitse vahetada 25A vastu ka näiteks 20A-ga laadida. Muidu see 20A on piiratud selle kaitse suurusega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Sa laed tavalisest seinakontaktist 30A-ga? Eelistan siiski ilmastikukindlat ja intelligentset varianti. Ei viitsi akut maha kruttida. Kindlasti peaks ka laadimise lõppemisel ise välja lülitama, et elektrolüüt hommikuks välja ei keeks.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ei keeda see midagi välja, laadimisvool hakkab aku täitumist mööda ise langema ja kukub lõpuks ise nulli, vene laadijatega ärge võrrelge.
Ilmastikukindluseks piisab, kui panete laadija mootori peale ja lasete kapoti laadijale peale vihmavarjuks, tavaline pikendusjuhe, igas majas peaks täna nagu rikkevoolukaitse ka olema.
Lihtsalt need plastmassist mänguasjad ei kannata kuigivõrd andmist, taolise Telwiniga sa praegu siin neid küsimusi enam ei peaks esitama. Akut ei pea ka maha kruttima, kui aku on pagassis, paned krokodillid kapoti all olevatele käivitusklemmidele. Ma oma Volvot sedasi olen laadinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Intelligentsed laadijad on igati abiks vidinad ning vana kooli suurtest trafolaadijatest ei oska ma enam palju aastaid puudust tunda. Kusagil suurtöökojas võib neil oma koht olla, kodugaraažis kindlasti mitte.
Päris tühja aku puhuks hoian ma suviti purjeka peal ning talviti kodus alati laetud liitiumakuga stardiabi.
Päris tühja aku puhuks hoian ma suviti purjeka peal ning talviti kodus alati laetud liitiumakuga stardiabi.
Re: Autotehnikateema
Kui laed oma selle laadijaga, siis suure tõenäosusega on jäänud lüliti 6V asensisse, sest 6V akusid laetakse 7,7 voldiga.
https://www.motonet.ee/et/toode/4500197 ... 12-V-2Y6-A

Kui aku pinge on alla 12,4V, siis selline aku on tühi.vanahalb kirjutas: ↑25 Sept, 2024 14:41 ... 120 km laeb auto tühja aku vabalt ise ära sest auto enda generaator on tänapäeval nii 90-120 amprit.
Ma ole täiesti tühja akuga auto käivitusabiga käima pannud ja lasknud koha peal nii 20 min käia või 30 km sõitnud.
Täiesti piisav on täislaadimiseks olnud. ....
Kui lugeda "täis akuks" sellist akut, mille elektrolüüdi tihedus vastab normile ja see aku on pika ajaga tühjaks (alla 11V) jooksnud, siis sellise aku täis laadimiseks (et taastuks elektrolüüdi vajalik tihedus) on vaja teha taastuslaadimine 1/20 vooluga ja lõpppingega ca 16V, mis kestab tavaliselt üle ööpäeva.
Kuna auto generaator on püsipingelaadija, pingega ca 14V, siis autoga sõites aku ei taastu.
See aku võib küll mootori käivitada aga mahtuvus ei taastu ja varsti nagunii sureb, kui hapet elektrolüüdis ei ole.
Viimati muutis OLAVI, 25 Sept, 2024 23:50, muudetud 1 kord kokku.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
See 20A Telwin on trafo ja alaldi:
https://elektrotanya.com/telwin_alpine_ ... ad.html#dl
Mingit "aju" või misiganes elektroonikat ei ole mis ülelaadimise peataks. Ehk siis tolles Boost asendis laeb ta kindlasti aku üle, samas mõistusega kasutades pole probleemi. Väike säru tuleb lausa kasuks. Paar päeva tava asendis tõenäoliselt samuti paneb aku keema, muidu selline trafo laadija lihtsalt ei laeks normaalselt.
Väiksed impulsstoitekaga akulaadijad vajavad töötamiseks igaljuhul tagasisidet, seega nood kas hoiavad teatud pinget või selle saavutades lasevad laadepinge alla 14V. Põhjusmõtteliselt siis hoide laadimine. Isegi mingi Aliexpressi ondulisemad 15 eurised oskavat seda teha.
https://elektrotanya.com/telwin_alpine_ ... ad.html#dl
Mingit "aju" või misiganes elektroonikat ei ole mis ülelaadimise peataks. Ehk siis tolles Boost asendis laeb ta kindlasti aku üle, samas mõistusega kasutades pole probleemi. Väike säru tuleb lausa kasuks. Paar päeva tava asendis tõenäoliselt samuti paneb aku keema, muidu selline trafo laadija lihtsalt ei laeks normaalselt.
Väiksed impulsstoitekaga akulaadijad vajavad töötamiseks igaljuhul tagasisidet, seega nood kas hoiavad teatud pinget või selle saavutades lasevad laadepinge alla 14V. Põhjusmõtteliselt siis hoide laadimine. Isegi mingi Aliexpressi ondulisemad 15 eurised oskavat seda teha.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Autotehnikateema
Sama laadija neh, ikka 12V asendisse panin. Käisin iga tund kontrollimas, et kas pinge ikka tõuseb. Hetkel on pinge 12,1V ja hirmus isu juba autole toppida aga pimedas nagu väga ei viitsi. Eks turvalisem on muidugi päris täis ka laadida siis kindlam.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Qwerty226 ja 1 külaline