Paistab jah, et too Alpine seeria on täiesti manuaalne ja peab ise laadimise katkestama. Automaatselt oskavad Telwinil toimetada Tronic laadijad. Et too Outback on Start and Go funktsiooniga, siis on tal EFB aku, mis on ülelaadimise suhtes väga tundlik.Tegelane5 kirjutas: ↑25 Sept, 2024 20:05 See 20A Telwin on trafo ja alaldi:
https://elektrotanya.com/telwin_alpine_ ... ad.html#dl
Mingit "aju" või misiganes elektroonikat ei ole mis ülelaadimise peataks. Ehk siis tolles Boost asendis laeb ta kindlasti aku üle, samas mõistusega kasutades pole probleemi. Väike säru tuleb lausa kasuks. Paar päeva tava asendis tõenäoliselt samuti paneb aku keema, muidu selline trafo laadija lihtsalt ei laeks normaalselt.
Väiksed impulsstoitekaga akulaadijad vajavad töötamiseks igaljuhul tagasisidet, seega nood kas hoiavad teatud pinget või selle saavutades lasevad laadepinge alla 14V. Põhjusmõtteliselt siis hoide laadimine. Isegi mingi Aliexpressi ondulisemad 15 eurised oskavat seda teha.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Mine võta korraks raptor ja siis muljeta edasi.Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Sept, 2024 12:31 Tulin just maanteesõidust pikapiga, 245/75 R16 rehvidel.
Maanteel sõidab üllatavalt mugavalt ja sujuvalt, ei vaidle.
Kuna antud sõiduk on käsikastiga, siis linnas väga ei meeldi, kohmakas ja palju käigukangiga vehkimist on.
Maanteel 110ga aga vurab mootor 6. käiguga pingevaba 1500 pöördega. Sestap kütusekulu 7 liitrit on.
AGA, sõites autodega, mis võimaldavad kurvis asfaldil ehk 0,8g ülekoormust, siis mõtleksin kaks korda, kas taolisse pikapiga tasuks teha mingi järsk liigutus, näiteks põigata ümber teel vedelevast asjast. Eespool nimetatud sõiduautodega vähemalt tänaste teeoludega ei mõtlekski, vaid teeks kohe ära. Lihtsalt pikapil on see mugav sõit paralleelselt ka kaunis ebakindel, roolitunne hoolimata lattroolist on üsna olematu nähtus.
Iga asja jaoks ikka omad autod, pikap sporti väga ei tee. Igapäevasõite sõidab kindlasti hästi.
Mis asi see oli sul millega sa ringi töristasid, mingi nissan või mitsu?
Sa Baja 1000 oled midagi kuulnud?
https://youtu.be/6rWyfYO8Y_M?si=lbmRvSVYJ5lGiRWp
Siin on veel üks, Trophy speks aparaat:
https://youtu.be/I6qNaeNRg84?si=5GphUFGGyDwJtRsS
-he not to go to war, she not to go to a dance.
Re: Autotehnikateema
Start/Stopp süsteem ise laeb autol EFB akusid mootorpidurduse ajal (lühiajaliselt) kuni 16,5V pingega ja need on erineva keemiaga, et kannataks sellist pingetõusu.
Samas ühtlasel sõidul maanteel võib laadimispinge sadu kilomeetreid olla 12,8V.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
See on nüüd küll järjekordne sinu selline väide, mis tahaks viidet mõne lingi näol. Erinevat keemiat küll EFB akud ei oma. Samasugused tavalised pliiplaadid. Ja kust see info, et nad taluvad ülepinget 16,5V? Samamoodi nagu AGM akud on nad ülepinge suhtes tundlikud ja laadimispinge ei tohiks ületaa 14,4 V
https://www.rbbattery.com/efb-batteries ... d-to-know/
https://www.sciencedirect.com/topics/en ... ed-battery
Ja paluks siis mitte viiteid koolifüüsikale, kus räägitakse alalisvoolust.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Eks probleem tekib siis, kui hommikul avastad, et oih naine lasi aku täitsa tühjaks ja lõuna ajal on vaja Tartu sõita, siis mingi 2-4A reaalse laadimisvooluga jääb see sõit sul reaalselt tegemata. Mina võtan vanakooli suure trafolaadija, keeran selle põhja ja lõunaks on asi sealmaal, et kannatab sõitu minna.Marvin kirjutas: ↑25 Sept, 2024 17:47 Intelligentsed laadijad on igati abiks vidinad ning vana kooli suurtest trafolaadijatest ei oska ma enam palju aastaid puudust tunda. Kusagil suurtöökojas võib neil oma koht olla, kodugaraažis kindlasti mitte.
Päris tühja aku puhuks hoian ma suviti purjeka peal ning talviti kodus alati laetud liitiumakuga stardiabi.
Mul on ka neid pisikesi paar tükki, max voolud 4-6 amprit, kõlbavad selleks, et panna ööseks murutraktori (20Ah) või paadi (40Ah) laadima. Aga tunnistan, et enamasti pole viitsimist seda öö läbi teha ja kasutan ikka suurt laadijat rohkem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Krokodillid või käivitusabi ei päästaks selles olukorras? Eeldan, et sul kodust Tartusse piisavalt pikk tee laadimiseks.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
gorilla kirjutas: ↑25 Sept, 2024 23:11 Mine võta korraks raptor ja siis muljeta edasi.
Mis asi see oli sul millega sa ringi töristasid, mingi nissan või mitsu?
Sa Baja 1000 oled midagi kuulnud?
https://youtu.be/6rWyfYO8Y_M?si=lbmRvSVYJ5lGiRWp
Siin on veel üks, Trophy speks aparaat:
https://youtu.be/I6qNaeNRg84?si=5GphUFGGyDwJtRsS
No igasugu fantaasiaid võib konstrueerida, fakt aga on, et madalate rehvidega sõiduauto on muudel samadel tingimustel (ka sama võimsus) pikapist kiirem. Ja mida käänulisem tee, seda kiirem on. Pikapile saab ka panna püksirihmad tänapäeval, aga see ei tee midagi liigsuure vedrustamata massiga, suure käiguga vedrustuse ja auto enda hiigelmassiga (sõiduauto kontekstis). Dodge Viper on kiirem kui Dodge Ram SRT-10.
Sõitsin D-maxiga. Meie mänguasju ei kasuta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Sellises situatsioonis on mõistlikum stardiabiga käima panna ja sõitu minna, kui oodata laadimist. Tänapäevased LiIon stardiabid on nii väikesed, et ei võta pagasnikus ruumi ja isetühjenemine on ka pea olematu.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Sept, 2024 9:05Eks probleem tekib siis, kui hommikul avastad, et oih naine lasi aku täitsa tühjaks ja lõuna ajal on vaja Tartu sõita, siis mingi 2-4A reaalse laadimisvooluga jääb see sõit sul reaalselt tegemata. Mina võtan vanakooli suure trafolaadija, keeran selle põhja ja lõunaks on asi sealmaal, et kannatab sõitu minna.Marvin kirjutas: ↑25 Sept, 2024 17:47 Intelligentsed laadijad on igati abiks vidinad ning vana kooli suurtest trafolaadijatest ei oska ma enam palju aastaid puudust tunda. Kusagil suurtöökojas võib neil oma koht olla, kodugaraažis kindlasti mitte.
Päris tühja aku puhuks hoian ma suviti purjeka peal ning talviti kodus alati laetud liitiumakuga stardiabi.
Mul on ka neid pisikesi paar tükki, max voolud 4-6 amprit, kõlbavad selleks, et panna ööseks murutraktori (20Ah) või paadi (40Ah) laadima. Aga tunnistan, et enamasti pole viitsimist seda öö läbi teha ja kasutan ikka suurt laadijat rohkem.
Mul üks NOCO on pidevalt pagassis, omal pole vaja läinud aha hädalisi on hulgi sellega aidatud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Probleem ei ole mitte käivitusvoolu allika vooluandvuses, vaid krokodillide võimes seda voolu piisavalt käivitatavale autole edasi anda.
Isegi päris ränkade krokodillidega on see probleem, et üksi nendega autot ei käivita, keegi peab käivitamise ajal neid reaalselt seal elustatava aku peal kohendama, et üldse mingit voolu sealt läbi tuleks. Korraga võtit keeraga ja krokodille sättida pole aga võimalik.
Ei ole nii, et lähed paned krokodillid oma auto akule peale, lülitad välise allika sisse ka keerad võtmest käima. Sealt krokodillidest läbi käivad voolud on üsna suured, nagu natukenegi särisema võtab, oksüdeerub kontaktkoht ära ja tuleb asendit muuta.
Isegi päris ränkade krokodillidega on see probleem, et üksi nendega autot ei käivita, keegi peab käivitamise ajal neid reaalselt seal elustatava aku peal kohendama, et üldse mingit voolu sealt läbi tuleks. Korraga võtit keeraga ja krokodille sättida pole aga võimalik.
Ei ole nii, et lähed paned krokodillid oma auto akule peale, lülitad välise allika sisse ka keerad võtmest käima. Sealt krokodillidest läbi käivad voolud on üsna suured, nagu natukenegi särisema võtab, oksüdeerub kontaktkoht ära ja tuleb asendit muuta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
"Tarbija kogemus" ...vanahalb kirjutas: ↑25 Sept, 2024 14:41 12-ga peaks pinge ikka algama. 11,7 pigem ei jätku kui diisel on. Bensiinimootorile on vähem tarvis.
120 km laeb auto tühja aku vabalt ise ära sest auto enda generaator on tänapäeval nii 90-120 amprit. Ma ole täiesti tühja akuga auto käivitusabiga käima pannud ja lasknud koha peal nii 20 min käia või 30 km sõitnud. Täiesti piisav on täislaadimiseks olnud.
...
Aastaid tagasi - (diisel) Avensisel 7 a. peal tehaseaku. Töötas iga päev nagu kulda, kuid ühel eriti külmal hommikul ei käivitanud. Kutsusin töökaaslase appi ja proovisime käima tõmmata - piisas paarikümnest meetrist jäisest teest ja laulis nagu linnuke! Igaks juhuks läksin siiski töökotta kontrollima. Sõitsin veerand tundi ja kui kohal olin, siis löödi mõõdik külge - täituvus 100%, mahtuvus ... praktiliselt null...

Lihtsalt loota, et laeb ennast tühjalt kindlasti täis, on ilus, kuid riskiga. peab vist vahepeal aku "tervist" ka kontrollima!

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autotehnikateema
Su jutust jääb küll mulje, et sa pole elu sees krokodillidega käivitanud või on sul olnud mingid üliviletsad krokodillid.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Sept, 2024 9:24 Probleem ei ole mitte käivitusvoolu allika vooluandvuses, vaid krokodillide võimes seda voolu piisavalt käivitatavale autole edasi anda.
Isegi päris ränkade krokodillidega on see probleem, et üksi nendega autot ei käivita, keegi peab käivitamise ajal neid reaalselt seal elustatava aku peal kohendama, et üldse mingit voolu sealt läbi tuleks. Korraga võtit keeraga ja krokodille sättida pole aga võimalik.
Ei ole nii, et lähed paned krokodillid oma auto akule peale, lülitad välise allika sisse ka keerad võtmest käima. Sealt krokodillidest läbi käivad voolud on üsna suured, nagu natukenegi särisema võtab, oksüdeerub kontaktkoht ära ja tuleb asendit muuta.
Ma olen seda oma elu jooksul ikka kordi teinud ja mitte mingit sinu kirjeldatud kohendamist pole vaja olnud. Alguses kohe korralikult külga ja käima.
Re: Autotehnikateema
Mul on sama mulje. Mul on üks NOCO ja üks mingi muu, töötavad mõlemad. Kuivõrd akujuhtmed on seal mingi mõnikümmend senti pikad vaid, siis pole ka pingelangu. Ja krokodillid on neil liitium-stardiabidel korralikud olnud. Akud hoian tervise juures ning talvel mõned korrad laen korralikult täis ka. Länkaril on plokisoojendusele lisaks ka pisike laadija peal, sellega pole üldse mingit probleemi, auto on hommikul soe ja laetud.AMvA kirjutas: ↑26 Sept, 2024 9:43 Su jutust jääb küll mulje, et sa pole elu sees krokodillidega käivitanud või on sul olnud mingid üliviletsad krokodillid.
Ma olen seda oma elu jooksul ikka kordi teinud ja mitte mingit sinu kirjeldatud kohendamist pole vaja olnud. Alguses kohe korralikult külga ja käima.
No ei ole mul seda trafoga kollast kasti garaaži vaja

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma kustutasin selle viisakuse pärast eelmisest postist ära, aga mul tekkis just see küsimus, et kas su viimane käivitamine jäi juba paljude talvede taha?AMvA kirjutas: ↑26 Sept, 2024 9:43 Su jutust jääb küll mulje, et sa pole elu sees krokodillidega käivitanud või on sul olnud mingid üliviletsad krokodillid.
Ma olen seda oma elu jooksul ikka kordi teinud ja mitte mingit sinu kirjeldatud kohendamist pole vaja olnud. Alguses kohe korralikult külga ja käima.
Mul on tööl suur laadija, millega laaditakse ka veoautosid ja käivitatakse. Selline, mis maksab poest 1000+ eurot. Ka seal sõiduauto käivitamisel peab üks mees käivitamise ajal krokodille hoidma/kohendama, kui teine võtit keerab. See ei ole mingi alibaba hiina käivitusabi, antud masin võimaldab laadimisvoolu vist 100A ja käivitusvoolu vist 500A. Seade kaalub mingi 30 kg äkki ja veeretatakse ratastel. Sellisel seadmel ei ole mingeid viletsaid krokodille.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Selliselt täis saava aku võib rahumeeli üleõla ära visata. Aku jääkmahtuvus on olematu, purkide sisu on restidelt alla langenud aktiivainet täis, laeb kiiresti, tühjeneb veel kiiremalt. Auto genekas reeglina eriti üle 30A ei lae, 15 minutiga 60Ah suurusjärgu aku täis laadimiseks on kas aku mahtuvus olematuks muutunud või peab laadimisvool olema 240 amprit. Tavaliselt on sõiduauto genekad vahemikus 60-100A.Aastaid tagasi - (diisel) Avensisel 7 a. peal tehaseaku. Töötas iga päev nagu kulda, kuid ühel eriti külmal hommikul ei käivitanud. Kutsusin töökaaslase appi ja proovisime käima tõmmata - piisas paarikümnest meetrist jäisest teest ja laulis nagu linnuke! Igaks juhuks läksin siiski töökotta kontrollima. Sõitsin veerand tundi ja kui kohal olin, siis löödi mõõdik külge - täituvus 100%, mahtuvus ... praktiliselt null.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Nende trafodega kastide aeg hakkab läbi saama, aga omal ajal olid täitsa tegijad. Mul on ca 18+a tagasi ostetud startfunktsiooniga Telwin, toimetab siiani ja ei pea pool päeva ootama enne auto käivitamist. Laadimisvoolu võtab tegelikult ka ise maha, st ei pea kogu aeg valvama, et üle ei keedaks, aga muidugi pikemaks ajaks kui 10-12h seda aku külge ei jäta. Kui täna läheks ostma, siis pigem võtaks väikese targa laadija + käivitusabi eraldi. Tollal lihtsalt polnud neid LiIo jms asju saada. Kui aus olla, siis väike tark laadija on juba majapidamisse siginenud, et mõnda akut üle talve hoida.
Mis käivituskaableid puudutab, siis need töötavad väga hästi, aga peavad olema päris asjad, mitte õppeotstarbelised. Peamine takistus on seal mitte krokodillides, vaid liiga peenikestes juhtmetes. Käisin aastaid tagasi töökaaslase Seat Toledot talvisel hommikul käima aitamas. Ühendas oma Prismast ostetud odavad ja külmast kangeks tõmmanud kaablid ära, aga mootorit ringi ei jõudnud vedada. Kui enda veidi tummisemad külge panin, siis käivitus auto suht kohe, ei mingit probleemi.
Mis käivituskaableid puudutab, siis need töötavad väga hästi, aga peavad olema päris asjad, mitte õppeotstarbelised. Peamine takistus on seal mitte krokodillides, vaid liiga peenikestes juhtmetes. Käisin aastaid tagasi töökaaslase Seat Toledot talvisel hommikul käima aitamas. Ühendas oma Prismast ostetud odavad ja külmast kangeks tõmmanud kaablid ära, aga mootorit ringi ei jõudnud vedada. Kui enda veidi tummisemad külge panin, siis käivitus auto suht kohe, ei mingit probleemi.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist