Kuidas see kaup lõpptarbijateni jõuab - kas kolime sundkorras raudtee kõrvale elama? Ei pääse me rekkadest kuhugi.
Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ega muud üle ei jää, kui järjekordse kampaaniaga kaevame üles või barrikadeerime ära kõik Läti suunas minevad võimalikud teed ja sunnime kõiki üle piiri liikuma raudteevagunis. Ainult, et selleks tuleb siis ka kuskile nii peale-, kui mahalaadimisjaamad teha. Ja loomulikult tuleb selleks ekstra koosseisud muretseda. Praegu justkui ei kavatseta lätlaste poolt isegi mitte raudteed veel tahta teha, ammugi siis veel hakata mingeid peale-maha-laadimise jaamu ehitatama (sest suure tõenäosusega lätlased sellise jamaga kaasa ei lähe....AndresTy kirjutas: ↑14 Nov, 2024 14:20Kui need rekkad, mis transiiti veavad ja mida Tallinn-Pärnu maantee paksult täis on - rööbastele saaks oleks see igati super. See sõltub juba riigi otsustest - kas tehakse sellise transiidi vedamine kohustuslikuks mööda raudteed.AMvA kirjutas: ↑14 Nov, 2024 12:04Some kirjutas: ↑14 Nov, 2024 10:56 Eile Esimeses Stuudios vastati kõik küsimused ära. Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
https://www.err.ee/1609520839/salomets- ... tada-varem
Ka kaubamahtude arvutused sai vastuse. Nimelt loeti kõik rekkad üle, mis läbi Ikla sõidavad, arvutati tonnaaž ja saadigi number, mis kaubamahte Rail Baltica vedama hakkab.![]()
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Täpselt nii nagu praegugi- veetakse kaubaterminalidest autodega laiali. Märkimisväärne osa autotranspordist toimub praegugi nii- linnaäärsetesse terminalidesse veetakse kaup kokku, laaditakse haagetele ja läheb teele sihtkoha terminali, kus nina haake maha jätab ning selle sisu maha laaditakse ja laiali veetakse.Kuidas see kaup lõpptarbijateni jõuab - kas kolime sundkorras raudtee kõrvale elama? Ei pääse me rekkadest kuhugi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kui fossiilsed mootorikütused ja maanteetransport (teemaksud jms s.h. transpordivahendid ise - sõiduki/veoki maksud) maksustatakse surnuks.... ja elektriraudtee "toetatakse imeodavaks", siis hakkavad lühemaid otsi kusagil kohapeal/sihtpunktis ilmselt tegema mingid uued elektrkärud 

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Nii , kuhu jääb TURG REGULEERIB ?
See käskude , maksude ja ideoloogiapõhine halvab turupõhist majandust , see välistab ausa konkurentsi , kellele see kasulik on ? Kas taristuminister võtab vastutuse ja kui mõni detail tõele ei vasta on valmis vastutama kogu oma varaga ning veetma 15 aastat vangistuses , kallab muudkui maksumaksja raha projekti , mille kohta on teada - see ei hakka end majanduslikult tasuma , see saab olema koorem riigieelarvele , see pole ka riigikaitse vaates kindel lahendus , käib järjekindel põhjenduste leiutamine , milleks seda rb d vaja on , ilmselt on kasu vaid isikupõhine ( keegi "nutab" kellelegi tasku ) , umbes Via Baltica , vaid selle pärast et ei suvatseta seda ehitada normaalseks , veokid on niigi koormatud veokimaksu ja teekasutustasuga ja vaatamata riiklikul tasemel kiusamisega saavad kaubad veetud .
See käskude , maksude ja ideoloogiapõhine halvab turupõhist majandust , see välistab ausa konkurentsi , kellele see kasulik on ? Kas taristuminister võtab vastutuse ja kui mõni detail tõele ei vasta on valmis vastutama kogu oma varaga ning veetma 15 aastat vangistuses , kallab muudkui maksumaksja raha projekti , mille kohta on teada - see ei hakka end majanduslikult tasuma , see saab olema koorem riigieelarvele , see pole ka riigikaitse vaates kindel lahendus , käib järjekindel põhjenduste leiutamine , milleks seda rb d vaja on , ilmselt on kasu vaid isikupõhine ( keegi "nutab" kellelegi tasku ) , umbes Via Baltica , vaid selle pärast et ei suvatseta seda ehitada normaalseks , veokid on niigi koormatud veokimaksu ja teekasutustasuga ja vaatamata riiklikul tasemel kiusamisega saavad kaubad veetud .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Nii , kuhu jääb TURG REGULEERIB ?

No "TURG" ei reguleeri siin juba omajagu aega mitmetes valdkondades eriti midagi.
Reguleerivad "mõttekojad", "visioonid", "suunatud hanked", kvoodid, maksud ja toetused.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Proovi nüüd veidi aeglasemalt seda minu kahte lauset lugeda ja aru saada. Kirjutan TRANSIIDIST. Kaup mis tuleb Eestisse ja läheb edasi, ilma et seda Eestis maha/peale laaditaks.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Ära nüüd nõnda erutu! See, et rekka poolhaagised rongidele suunatakse on Euroopas üsna levinud. Ja jälle TRANSIIDI puhul peaks see peale-mahalaadimisjaam olema Eestis - ainult ühes kohas - sadamas.Peeter kirjutas: ↑14 Nov, 2024 15:03Ega muud üle ei jää, kui järjekordse kampaaniaga kaevame üles või barrikadeerime ära kõik Läti suunas minevad võimalikud teed ja sunnime kõiki üle piiri liikuma raudteevagunis. Ainult, et selleks tuleb siis ka kuskile nii peale-, kui mahalaadimisjaamad teha. Ja loomulikult tuleb selleks ekstra koosseisud muretseda. Praegu justkui ei kavatseta lätlaste poolt isegi mitte raudteed veel tahta teha, ammugi siis veel hakata mingeid peale-maha-laadimise jaamu ehitatama (sest suure tõenäosusega lätlased sellise jamaga kaasa ei lähe....
Ja miks sa seda jamaks nimetad? Kas sulle meeldib nii väga, et Eesti maksumaksja raha eest ehitatakse ja lapitakse Eesti teid, mida mööda muretult kulgevad läbi Eesti kaupa vedavad tuhandes rekad päevas? Rääkimata meie endi liiklusohutusest. Sõidan iga nädal mitu korda Tallinn-Pärnu maanteel ja tean, millest räägin. Tallinn-Tartu maantee rekaliiklus on selle kõrval olematu.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Liiva saab ju alati kasvõi Saharast vedada maarjamaale. Aga tegelikult on näiteks Raplamaal suured piirkonnad tühjaks kevatud ja võimalikud karjäärid ammendunud - veetakse päris kaugelt, tuhandeid ja tuhandeid poolhaaked materjali ühe viadukti/ökodukti kohta.Taaniel Tina kirjutas: ↑14 Nov, 2024 10:45Huvitav väide. Saan sellest aru, et peale RB valmimist lõpetatakse Eestis (no vähemalt nendes valdades, mida läbib RB) igasugune ehitustegevus ära, kuna pole enam, millest ehitada???Minge käige ja vaadake neid mahte, mida sinna kokku kuhjatakse ja palju loodusvarasid on sealsetes piirkondades viimseni ammutatud.
Ise olen esimeselt hariduselt logistik ja ei mõista seda kaubamahtude kolimist raudteele samuti. Mahu- ja massikaubad (mis ei ole aegkriitilised) on alati odavaim vedada laevaga. Miks peaks vedama Soomest laevaga siia näiteks graniiti, laadima seda raudteele ja vedama edasi kuhugi Saksamaale, selmet laevaga siis otse Saksamaale sõita ? Ainsad korralikud mahud mis RB võiks loogiliseks teha tulevad tänasel päeval Muuga sadamasse, aga seal mahud muudkui kukuvad. Venemaaga kaubavahetuse kasvu ju lähitulevikus ei prognoosiks pigem.
https://majandus.postimees.ee/7810561/t ... kus-kivina2023.a teises kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 3,3 miljonit tonni kaupa, mida oli 30,6 protsenti vähem kui mullu samal ajal.
https://www.err.ee/1609217446/tallinna- ... aht-langesKaubamaht kahanes eelmise aastaga võrreldes 29 protsenti ehk viis miljonit tonni seoses sanktsioonide rakendamisega Venemaa ja Valgevene päritolu kaubale
Eile ütles saatekülaline ka seda, et RB Eesti trassi haldamine hakkab maksma tänastes hindades 30-40 miljonit eurot aastas. Ainult trassi haldamine… Lisaks see, et rongipilet hakkab olema kallim kui bussipilet, prognoosis ja möönis ta samuti.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Hiinast Või Venemaalt tulevast transiidistAndresTy kirjutas: ↑14 Nov, 2024 17:19 ............
Proovi nüüd veidi aeglasemalt seda minu kahte lauset lugeda ja aru saada. Kirjutan TRANSIIDIST. Kaup mis tuleb Eestisse ja läheb edasi, ilma et seda Eestis maha/peale laaditaks.
............
Ära nüüd nõnda erutu! See, et rekka poolhaagised rongidele suunatakse on Euroopas üsna levinud. Ja jälle TRANSIIDI puhul peaks see peale-mahalaadimisjaam olema Eestis - ainult ühes kohas - sadamas.
Ja miks sa seda jamaks nimetad? Kas sulle meeldib nii väga, et Eesti maksumaksja raha eest ehitatakse ja lapitakse Eesti teid, mida mööda muretult kulgevad läbi Eesti kaupa vedavad tuhandes rekad päevas? Rääkimata meie endi liiklusohutusest. Sõidan iga nädal mitu korda Tallinn-Pärnu maanteel ja tean, millest räägin. Tallinn-Tartu maantee rekaliiklus on selle kõrval olematu.

Jah, kaubavedu Via Baltical on kasvanud... ilmselt oleme hakanud rohkem tarbima. Ja kui vaadata lahtiste silmadega, siis meil Tallinna (aga mitte ainult) ümbrus on täis erinevaid logisatikakeskusi, neid kerkib järjest juurde. Kui nüüd eeldada et kaupa nendest hakkab tulema RB Muuga terminalist ... siis kaevavad kohalikud ise terminali ümbruse teed üles et kogu sinna koonduv autovedude teema ära blokeerida. (Kindlasti mõni geenius väidab nüüd et kaubavedusid saab teostada tipptunni välisel ja ööajal)
Mis puutub teede ehitamisse ja lappimisse siis seda just tehaksegi - 2+2 Läti piirini välja, sõltumata sellest kas RB tuleb või mitte. Ja ehituskvaliteet paraneb iga aastaga - julgen kinnitada 100% sildade osas, aga ka tee muldkehade ja katendite osas õpitakse vigadest ja tehakse järjest paremat tööd.
Majanduslikult on muidugi kõige kasulikum RB valmis ehitada, mitte kunagi kasutusele võtta ja trassi muldkehasse tassitud materjalid sihipäraselt taaskasutusse võtta. Tundub et selline JOKK skeem isegi toimiks.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Jälle tuleb mul selgitada. TRANSIIT on see, mis läbib Eestit. Ja mida me ise ei tarbi. TRANSIIT on Eesti mõistes see kaup, mis tuleb-läheb rekadega mööda Via-Balticat Skandinaaviast Euroopasse (või vastupidi ja Läti on ka selles mõttes Euroopa) läbi Eesti ilma, et seda maha/peale laaditaks. Transiit ei pea olema ilmtingimata Hiina või Venemaaga seotud. Ja nagu teada on sellist transiiti ööpäevas Tallinn-Ikla peal ikka ohtralt. Selle rongi peale laadimine ei tähenda kaubakastide ümberlappamist kuskil logistikakeskuses, vaid reka poolhaagise paigaldamist vagunisse (platvormile).Dr.Sci kirjutas: ↑14 Nov, 2024 17:55Hiinast Või Venemaalt tulevast transiidistAndresTy kirjutas: ↑14 Nov, 2024 17:19 ............
Proovi nüüd veidi aeglasemalt seda minu kahte lauset lugeda ja aru saada. Kirjutan TRANSIIDIST. Kaup mis tuleb Eestisse ja läheb edasi, ilma et seda Eestis maha/peale laaditaks.
............
Ära nüüd nõnda erutu! See, et rekka poolhaagised rongidele suunatakse on Euroopas üsna levinud. Ja jälle TRANSIIDI puhul peaks see peale-mahalaadimisjaam olema Eestis - ainult ühes kohas - sadamas.
Ja miks sa seda jamaks nimetad? Kas sulle meeldib nii väga, et Eesti maksumaksja raha eest ehitatakse ja lapitakse Eesti teid, mida mööda muretult kulgevad läbi Eesti kaupa vedavad tuhandes rekad päevas? Rääkimata meie endi liiklusohutusest. Sõidan iga nädal mitu korda Tallinn-Pärnu maanteel ja tean, millest räägin. Tallinn-Tartu maantee rekaliiklus on selle kõrval olematu.????
Jah, kaubavedu Via Baltical on kasvanud... ilmselt oleme hakanud rohkem tarbima.
Ja jääb see 200 km meie maanteid kündmata ning tonnide viisi heitgaase ei reosta meie õhku. Ehk mõned liiklussurmad ja avariid jäävad ka olemata? Või on seda palju tahta ja see pole meile oluline?
Ja üldse ei saa ma aru, miks siin sedasi selle vastu ollakse, kui meil RB näol selleks võimalus avaneb? Miks mitte seda ära kasutada

Viimati muutis AndresTy, 14 Nov, 2024 19:25, muudetud 1 kord kokku.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Miks peaks Skandinaavia transiit Euroopasse üle Eesti käima? Taani kaudu tundub mõistlikum.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Pidasin silmas ennekõike Soomet.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Olin tolliinspektor Tallinna sadamas. No ei näinud transiiti Euroopasse, ikka Venemaale ja mõnevõrra Lätti. Venemaa Rail Balicusse ei puutu ja kahtlustan, et Lätti on kiirem tee ikka rekkaga. Veidral kombel jääb Rail Balticu kaubaterminal sadamast päris kaugele. St, pärast laevast väljumist tuleb kaup kõigepealt sadama terminali toimetada, seal läheb omajagu aega komplekteerimiseks. Siis hurraa läheb parimal juhul kaup järgmisel päeval liikvele ja Riias tuleb see kaup rongilt maha võtta ja sihtkohta tarnida. Aga kui see rekka kohe peale laeva randumist kursi sihtkohta võtab? Kaua see aega võtab? Kui palju kallim see on?
Aga Pärnu mnt käib endale ka närvidele, rekadest mööda sõita on mõttetu, tiksudki kolonnis Pärnuni.
Aga Pärnu mnt käib endale ka närvidele, rekadest mööda sõita on mõttetu, tiksudki kolonnis Pärnuni.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
On küll kiirem....kui me seda lubame ja soovime. Usun, et RB valmides on/tulevad/võetakse kasutusele ka mingid EL ülesed nõuded, mis võimalusel (ja RB on võimalus) sellised veod rööbastele suunavad. Olgu kasvõi rohepöörde sildi all (mis oleks isegi vist mõttekas, erinevalt paljudest teistest selle sildi all tehtavatest küsitavate väärtusega asjadest).
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist