Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas diesel »

rb vastu poleks kellelgi suurt midagi kui asi oleks mõistlikult ette võetud.
ohjeldamatu priiskamise asemel tavaline normaalne eurolaiuses raudtee olemasoleval trassil.
võib-olla kohendatud kuni 160/120 verstase tunnikiiruseni. võrdluseks praegu peaks meil olema 120/80 lubatud maksimumid.
selline töö oleks versta kohta sarnases aja ja rahamahus, nagu praegu mitmelpool teist niiti tehakse.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Gideonic »

diesel kirjutas: 18 Nov, 2024 8:33 rb vastu poleks kellelgi suurt midagi kui asi oleks mõistlikult ette võetud.
ohjeldamatu priiskamise asemel tavaline normaalne eurolaiuses raudtee olemasoleval trassil.
võib-olla kohendatud kuni 160/120 verstase tunnikiiruseni. võrdluseks praegu peaks meil olema 120/80 lubatud maksimumid.
selline töö oleks versta kohta sarnases aja ja rahamahus, nagu praegu mitmelpool teist niiti tehakse.
Sellega küll nõus. Isegi kui kunagi peaks Helsinki tunnel valmima, ei usu et see kiirrong seal mega palju rahvast meelitab, selleks on sobivad sihtpunktid lihtsalt liiga kaugel. Kaubavedude osas aga praktiliselt ei oleks vahet sest kaubarongid üle 160 ei sõida nagunii.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Erureamees kirjutas: 18 Nov, 2024 8:03 Vaatamata aktiivsele kasutusele (olen isegi selle uru kaudu käinud ja operatsioon ise ei erine palju praamiga sõitmisest vedaja vaatevinklist) ei ole too üritus ju kasumlik. Ma ei viitsi viimaseid andmeid otsida. Ajalises mõttes pole ka erilist eelist märganud praami ees. Ainuke asi, et kiirrongid Londoni ja Euroopa vahel oleks ilma selleta võimatud. Aga meie kandis ei ole kumbalgi Soome lahe kaldal võrreldavat potentsiaali ei kauba, ei reisijavedudeks. Muidugi on iga üritus võimalik konkurentide surnuksmaksustamisega kasumlikuks muuta, aga see pole enam mingi turumajandus. Kolmekordne vedelkütuste hind muudaks meil Puutini erakordselt populaarseks. Muide meie ekspresidendi eksabikaasa analüüsis teemat kunagi väga hästi argumenteeritult. Ja eriti rumal oleks väita, et mõni logistikafirma on sellepärast vastu, et ta tegeleb autovedudega. Nad veaksid kasvõi kaamelite ja eeslitega kui sel mõtet oleks.
Ja lisaks, et igasugused lisaväärtused, mis tunneliga pidanuks kaasas käima (sünergia ja integratsioon, youknow) ei hoidnud ära Brexitit. Ja lisaks veel, et minu silmis oleks asi hoopis teine kui tegemist oleks mingi uue ja enneolematu tehnoloogiaga. Kui õnnestuks teleporteeruda (ärge nähke vaeva, ma tean, et see on võimatu!) Tallinnast Varssavisse või midagi sellelähedaselt revolutsiooniliselt uut. Aga tegemist on 200 aastat vana asjaga suhteliselt keskpäraste näitajatega.
Operatiivselt on Eurotunnel kasumlik. Ma ei leidnud numbreid, kuidas nad ehituskulusid amortiseerivad või maha kannavad.
tuna
Liige
Postitusi: 613
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas tuna »

diesel kirjutas: 18 Nov, 2024 8:33 rb vastu poleks kellelgi suurt midagi kui asi oleks mõistlikult ette võetud.
ohjeldamatu priiskamise asemel tavaline normaalne eurolaiuses raudtee olemasoleval trassil.
võib-olla kohendatud kuni 160/120 verstase tunnikiiruseni. võrdluseks praegu peaks meil olema 120/80 lubatud maksimumid.
selline töö oleks versta kohta sarnases aja ja rahamahus, nagu praegu mitmelpool teist niiti tehakse.
See "kellelgi poleks suurt midagi vastu" on nüüd küll ülim naiivsus. Tõsiselt?

Aastaid tagasi, kui RB vastu avaldati järjekordne mitmesaja allkirjaga avalik kiri, siis tõenäoliselt puhtjuhuslikult oli sama päeva Aktuaalses Kaameras uudis sellest, kuidas Läänemaal protesteeritakse Rohuküla raudtee taastamise vastu. See on ju olemasoleval trassil, kohendatud 160/120 verstase tunnikiiruseni, sarnases aja ja rahamahus. Mäletan, et järgmisel päeval panin kaks asja kõrvuti ja tõepoolest, etteheited ja põhjendused, miks RB ja Rohuküla raudtee on nii mõttetud ja kahjulikud asjad, kattusid punkt-punktilt.
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

tuna kirjutas: 18 Nov, 2024 10:16 Mäletan, et järgmisel päeval panin kaks asja kõrvuti ja tõepoolest, etteheited ja põhjendused, miks RB ja Rohuküla raudtee on nii mõttetud ja kahjulikud asjad, kattusid punkt-punktilt.
Bussivedajate lobitöö?
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Huvitav tähelepanek Prantsusmaalt...
Mida peaksid siis tegema inimesed, kes elavad piirkonnas, kus pole piisavalt jõukat keskklassi, kellele iga natukese aja tagant köögi uuendamise teenust pakkudes saaksid ka lihtsad meesterahvad oma pere rahuldavalt ära toita? Üheks valikuks on kolimine rikkasse piirkonda, seda näemegi kõikjal. Samas ei taha ega ka saa kõik kolida. Rikastes piirkondades on kinnisvara kallis, vanas kodukohas hoiab peale juurte tihti ka see, et seal on kodu juba olemas.

Need piirkonnad on majanduslikult depressiivsed ja poliitiliselt radikaalsed. Prantsusmaal räägitakse, et piirkonna tõenäosus hääletada Marine Le Peni poolt sõltub sellest, kui kaugel on piirkond raudteejaamast. Raudtee – see on ühendus laia maailmaga, kus saab rikastes piirkondades paremat raha teenida. Kuhu raudtee ei ulatu, seal on võimalusi vähem.

Saksamaal kolivad haritud inimesed Ida-Saksamaalt läände, mille tulemusel valitakse idas järjekindlalt kohalike liidumaade parlamentidesse igasugu hulle. Vähem saab tähelepanu see, et Saksamaa elanikkonna põhiosa elab Lääne-Saksamaal, kus hullude asemel valitakse järjekindlalt igavaid peavooluerakondi.
https://www.ohtuleht.ee/1118294/vahur-k ... 9h9KtgE9Nw
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas: 18 Nov, 2024 14:38 Huvitav tähelepanek Prantsusmaalt...
Mida peaksid siis tegema inimesed, kes elavad piirkonnas, kus pole piisavalt jõukat keskklassi, kellele iga natukese aja tagant köögi uuendamise teenust pakkudes saaksid ka lihtsad meesterahvad oma pere rahuldavalt ära toita? Üheks valikuks on kolimine rikkasse piirkonda, seda näemegi kõikjal. Samas ei taha ega ka saa kõik kolida. Rikastes piirkondades on kinnisvara kallis, vanas kodukohas hoiab peale juurte tihti ka see, et seal on kodu juba olemas.

Need piirkonnad on majanduslikult depressiivsed ja poliitiliselt radikaalsed. Prantsusmaal räägitakse, et piirkonna tõenäosus hääletada Marine Le Peni poolt sõltub sellest, kui kaugel on piirkond raudteejaamast. Raudtee – see on ühendus laia maailmaga, kus saab rikastes piirkondades paremat raha teenida. Kuhu raudtee ei ulatu, seal on võimalusi vähem.

Saksamaal kolivad haritud inimesed Ida-Saksamaalt läände, mille tulemusel valitakse idas järjekindlalt kohalike liidumaade parlamentidesse igasugu hulle. Vähem saab tähelepanu see, et Saksamaa elanikkonna põhiosa elab Lääne-Saksamaal, kus hullude asemel valitakse järjekindlalt igavaid peavooluerakondi.
https://www.ohtuleht.ee/1118294/vahur-k ... 9h9KtgE9Nw
Noh, see Vahur Koorits on kah spetsialist Õhtulehe tasandil.
Tema väite vastu on hea näide Helsingist - Ida-Helsingi, kuhu sõidab metroo juba ammustest aegadest on muutunud slummiks kui samal ajal Espoo, kuhu alles hiljuti tehti metrooliin on rikaste piirkond
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Koorits Kooritsaks, aga täpselt sama asja tähendas kunagi oma vestlustes ka näiteks kadunud majandusgeograaf Hardo Aasmäe.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas: 18 Nov, 2024 14:53 Koorits Kooritsaks, aga täpselt sama asja tähendas kunagi oma vestlustes ka näiteks kadunud majandusgeograaf Hardo Aasmäe.
Ei oska Aasmäe arvamust kommenteerida, kuna pole seda lugenud. Aga isiklik tähelepaneks Euroopa linnadest on küll selline, et raudteejaamade ümbruses elab vaesem kontingent, kuna nad ei jaksa endale autot lubada.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas parkija »

Teatrit küll , masendav tragöödia tegelikult , minister svet ja kantsler ei lase end sellest mitte üks raas häirida . Kogu see rb on üks suure mastaabiga puru silmaajamine .
gooligan
Liige
Postitusi: 1407
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas gooligan »

parkija kirjutas: 18 Nov, 2024 18:34 Teatrit küll , masendav tragöödia tegelikult , minister svet ja kantsler ei lase end sellest mitte üks raas häirida . Kogu see rb on üks suure mastaabiga puru silmaajamine .
Mulle on jätnud Anvar Salomets väga hea mulje ning sisetunne ütleb, et Eesti teeb oma osa õigeks ajaks ära ja püsib enam-vähem eelarves.
Läti kohta küll ei julge midagi arvata.
Aga vähemalt saame siis selleks ajaks korraliku kiirühenduse Pärnuga ja rahvusvaheline osa peab 1-2 aastat lisaks ootama.
Täna toimunu oli teater muidugi, et toita RB vastaliste isusid.
RB sotsiaalmajanduslik efekt saab olema korralik, selle pärast väga muretsema ei pea.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Läti seimi Rail Balticu uurimiskomisjoni juht Andris Kulbergs tegi ettepaneku moodustada Balti riikide ülene järelevalvekomisjon ning pöörduda ühiselt Euroopa Komisjoni poole, et julgeoleku ettekäändel raudteele rahastust küsida. Tema sõnul praeguse rahastusmudeliga raudtee tähtajaks ei valmi.
https://www.err.ee/1609524808/rb-uurimi ... s-ei-valmi

Mis sa kostad.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

gooligan kirjutas: 18 Nov, 2024 20:58 Mulle on jätnud Anvar Salomets väga hea mulje ning sisetunne ütleb, et Eesti teeb oma osa õigeks ajaks ära ja püsib enam-vähem eelarves.
Siiani on küll projekt kallinenud kiiremas tempos ,kui sealt asju maha on jõutud kriipsutada :). Ja kas selles osas on siis ka midagi muutunud , et oktoobri alguse seisuga oli meie territooriumile jääva osa ehitamiseks vajalikust 3 miljardist on olemas 1 ?:scratch:
Viimati muutis maksipoiss, 18 Nov, 2024 21:30, muudetud 1 kord kokku.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

gooligan kirjutas: 18 Nov, 2024 20:58
parkija kirjutas: 18 Nov, 2024 18:34 Teatrit küll , masendav tragöödia tegelikult , minister svet ja kantsler ei lase end sellest mitte üks raas häirida . Kogu see rb on üks suure mastaabiga puru silmaajamine .
Mulle on jätnud Anvar Salomets väga hea mulje ning sisetunne ütleb, et Eesti teeb oma osa õigeks ajaks ära ja püsib enam-vähem eelarves.
Läti kohta küll ei julge midagi arvata.
Aga vähemalt saame siis selleks ajaks korraliku kiirühenduse Pärnuga ja rahvusvaheline osa peab 1-2 aastat lisaks ootama.
Täna toimunu oli teater muidugi, et toita RB vastaliste isusid.
RB sotsiaalmajanduslik efekt saab olema korralik, selle pärast väga muretsema ei pea.
Tore-tore.
Raudtee Pärnuni saame ehk valmis, aga kas keegi sõitma ka hakkab? Tema viimases intervjuus EE-s ütles ta küll otse välja, et siiani pole kedagi silmapiiril.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline