Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Gideonic kirjutas: 27 Nov, 2024 12:04 Nonii, ainus marsruut milleks ma ise kaalusin kunagi üldse Rail Balticut kasutada langes ära:
Kusjuures ma juba varem mõtlesin, et kui RB praegu juba valmis oleks, kuhu teie siis sõidaksite? Pärnu?
Oma mätta otsast vaadates, ühistranspordiga T1 minemine võtab 50 minutit, RB-ga Tallinn-Pärnu 47 minutit (pilet €10.50, ühistranspordiga Pärnu terminalist Pärnu Kesklinna, kst kui kaua ja kui palju maksab.
Elektriautoga kodust Pärnu randa 1t45min, kodune laadimine suvel enam-vähem tasuta, parkimine Pärnus tasuta, saan kaasa võtta pere ja kompsud.
Riiga minekuks oleks tõesti rohkem jumet. Kui pidusse minna. RB-ga sõiduaeg 1:52, pilet €26, juurde tuleb siis 50 minutit kodust RB terminali ja siis nüüd RB terminalist Riia kesklinna. Autoga Riiga 4t20min. Raha kulub sama palju, tagasitulekuks tuleks avalikus laadijas laadida. Kui 2+ inimest autos, siis autoga muidugi raudselt odavam.
Riia lennujaama minekuks valiksin raudselt Luxexpressi - peatub lennujaamas ja pilet €16.

Kaunases ei oska ma midagi peale hakata, sealt tuleks kuidagi Vilniusesse ennast organiseerida. Ei viitsi, valiksin lennuki pigem. Nagu ka Varssavisse või Berliini.

Aga kui RB valmis saab siis korra lähen lähen kindlasti sellega sõitma. Kas Pärnu või Riia, ei tea veel. Võib-olla miski Riia mõnusam SPA või midagist. Täpselt nagu sai korra ka T1 vaataeratta otsas käidud, teadsid, et midagi vaadata pole aga noh, ära tuleb käia.

Nüüd esimese küsimuse juurde tagasi tulles - kuhu teie RB-ga sõidaksite ja kui tihti?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

diesel kirjutas: 27 Nov, 2024 14:01 kas on mingeid andmeid selle kohta, kui palju inimesi reaalselt võiks tahta sõita rongiga "hommikuks" varssavisse.
mööndustega ka ümberistumistega lätti-leetu. ja lennukist-autost oluliselt kallima hinnaga.
Eeee.... Miks arvad, et mõni neist neljast väljumisest öösel on? Planeeritav sõiduaeg Tallinn- Varssav on 6t51min, ehk siis hommikuks kohalejõudmiseks peaks meie juurest rong väljuma peale keskööd. Tallinnas vast pole probleemi aga Kaunases ja Riias terminalid linnast piisavalt kaugel, et keegi ei viitsi öösel rongi peale seiklema hakata. Võin ka eksida.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

diesel kirjutas: 27 Nov, 2024 14:01 kas on mingeid andmeid selle kohta, kui palju inimesi reaalselt võiks tahta sõita rongiga "hommikuks" varssavisse.
mööndustega ka ümberistumistega lätti-leetu. ja lennukist-autost oluliselt kallima hinnaga.
90ndatel (95-96?), kui rong sinna sõitis, oli igal juhul restoranvagunis kohtadega mõnevõrra kitsas...toona oli rong igal juhul autoga loksimisest märksa mugavam.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Praegu õnneks lennukid ka olemas. RB Varssavi hinnad pole teada aga LOT pakub hetkel edasi-tagasi hinnaga €314, lennuaeg 1t45min (vahemaandumistega lenda leiab kõvasti odavamalt) ja Air Balticu Vilnuse reis maksab edasi-tagasi €74 lennuaeg 1t10min. Ehk siis peab ikka väga hea moosikoht olema, et RB-d eelistada. Näiteks keelsatada Euroopas lennukite lühiliinid.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Marvin »

Lemet kirjutas: 27 Nov, 2024 14:15 90ndatel (95-96?), kui rong sinna sõitis, oli igal juhul restoranvagunis kohtadega mõnevõrra kitsas...toona oli rong igal juhul autoga loksimisest märksa mugavam.
Tallinnast Riiga ei viitsinud isegi toona keegi rongiga sõita. Ma töötasin 96-98 kohas, kus tuli käia Riias ostetud tütarfirma due diligence'i tegemas ja sinna tiirutada oli vaja palju. Ja toona oli maantee veel kehvem kui praegune. Mitte kordagi ei kasutatud Riias käimiseks rongi. Mitte kordagi.
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas manjabes »

Gideonic kirjutas: 27 Nov, 2024 12:04Kuidas selle Leedu trassiga on? See ei lähe ka ju kuskilt suurematest linnadest läbi?
Kaunasest ju läheb justkui?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Kaunase terminal peaks asuma (parandage kui eksin) Palemonases. Rongiga Kaunasesse 10 minutit, bussiga 33 minutit.
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas diesel »

Some kirjutas: 27 Nov, 2024 14:11 Eeee.... Miks arvad, et mõni neist neljast väljumisest öösel on?
no eks tulevik näita, a muidu see küsimus oli ajendatuna akf! Lemeti öeldust, et õhtul välja ja ommuku kohal.
samas kui magamiskohtadega rong on, siis teoreetiliselt võiks nii sõita keegi küll. need hüpoteetilised kaks
kaubarongi mahuvad vast öisel ajal ühe reisirongiga teed jagama ka kuidagi.

aga küsimus on ikka jõus, kas on keegi uurinud, kui palju reaalseid sõiduhuvilisi oleks?
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Kilo Tango kirjutas: 27 Nov, 2024 13:42
parkija kirjutas: 27 Nov, 2024 13:29 Eilses Uudis+ saates Ragnar Kond Läti uudiste rubriigis muu hulgas rääkis et , rb juhtide palgad on kuni 28000 € kuus , muidugi tuleb ninast veri väljas projektiga edasi minna .
Tippjuhtide palgad ongi kõrged. Harjuge ära või hakake ise tippjuhtideks, kui see selline kadestamisväärne elu on.
Need ei ole tippjuhid.
Tippjuht on see, kes tagab firma käibe ja kasumi. Need nö "tippjuhid" lihtsalt põletavad seina seest tulevat raha vastutatamata rahalise tulemi eest.
Samahead tippjuhid, kes Estonian Airi ja NOrdicat tüürisid.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

diesel kirjutas: 27 Nov, 2024 16:00
Some kirjutas: 27 Nov, 2024 14:11 Eeee.... Miks arvad, et mõni neist neljast väljumisest öösel on?
no eks tulevik näita, a muidu see küsimus oli ajendatuna akf! Lemeti öeldust, et õhtul välja ja ommuku kohal.
samas kui magamiskohtadega rong on, siis teoreetiliselt võiks nii sõita keegi küll. need hüpoteetilised kaks
kaubarongi mahuvad vast öisel ajal ühe reisirongiga teed jagama ka kuidagi.

aga küsimus on ikka jõus, kas on keegi uurinud, kui palju reaalseid sõiduhuvilisi oleks?
Ülemiste keskuse juht arvab, et 2 miljonit aastas:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12033 ... ad-jatkuma

Rail Baltic toob Ülemiste piirkonda väga palju külastajaid, sest ainuüksi nende enda klientide mahuks prognoositakse aastas ligi 2 miljonit, lisaks hakkavad terminali läbima Elroni reisijad ja trammide-bussidega sõitjad. Valmides läbib terminali iga päev hinnanguliselt 10 000 reisijat – tipptundidel ligi paartuhat inimest korraga.
nukkel
Liige
Postitusi: 1648
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas nukkel »

Ma huvi pärast teeks ühe reisi. Warsaw-Tallinn. Mitte et tahaks või peaks vaid miks mitte.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Mitte kordagi ei kasutatud Riias käimiseks rongi
Riia ja Varssavi (ja sealt edasi) on tükkis erinevad asjad, katsuks näppu muude elunditega mitte võrrelda. Toona olid piirid tuntavad asjad, lisaks oli Poola teedevõrk siinpool Varssavit toona jube nagu minu sõjaväeteenistus. Aga Eestist näiteks Budapesti oli rongiga võrreldamatult meeldivam kui autoga.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

diesel kirjutas: 27 Nov, 2024 16:00
Some kirjutas: 27 Nov, 2024 14:11 Eeee.... Miks arvad, et mõni neist neljast väljumisest öösel on?
no eks tulevik näita, a muidu see küsimus oli ajendatuna akf! Lemeti öeldust, et õhtul välja ja ommuku kohal.
samas kui magamiskohtadega rong on, siis teoreetiliselt võiks nii sõita keegi küll. need hüpoteetilised kaks
kaubarongi mahuvad vast öisel ajal ühe reisirongiga teed jagama ka kuidagi.

aga küsimus on ikka jõus, kas on keegi uurinud, kui palju reaalseid sõiduhuvilisi oleks?
Noh, üks teema on see, palju nt eestimaalasi Riia-Vilnius-Varssavi-Berliin maršruudil tahaks sõita ja teine teema on see, palju nt. Berliin-Varssavi-Vilnius-Riia-Tallinn oleks huvitatud. Või ka see, kas ja kui palju soomlasi mööda RB-d selliseid reise ette võtaksid, kui selline võimalus avaneks.
Kes seda täpselt ette oskab arvata? Selleks peaks mingeid küsitlusi erinevates riikidel läbi viima :roll:
Lisaks päevastele reisirongidele sisaldab projektsõiduplaan ka kahte öörongi liinidel Tallinn-Riia-Kaunas-Varssavi-Berliin...
...Kava on koostatud konsortsiumi poolt, kuhu kuulusid Saksamaa ettevõtted ETC Gauff Mobility GmbH ja Institut für Bahntechnik GmbH ning Taani konsulteerimisfirma COWI A/S.

https://www.rbestonia.ee/rail-baltica-l ... 2026-2056/
Ei viitsi praegu hakata neid analüüse otsima ja läbi lugema.

*

Rongiliikluse taktipõhise sõiduplaani analüüs 2023
Eesti raudteedel (reisija)vedude paremast korraldamisest ja riivamisi räägitakse ka RB-st.
Palju peaks investeerima, mida ümber ehitama ja tegema, milliseid numbreid taga aetakse, rongiliikluse graafikutest, sünkroniseerimisest muude transpordiliikidega jms.
https://kliimaministeerium.ee/sites/def ... ruanne.pdf

*
Riia-Vilnius 27.12.2023 avatud reisirongiliinist
Rīga-Vilnius train gets thumbs up from Latvia's tourism industry
The train route is provided by Lithuanian railway company LTG Link, which said in a written reply to Latvian Radio that the popularity of this daily route is increasing, and more than 20,000 tickets have been sold in four months.
https://eng.lsm.lv/article/economy/tran ... y.a551608/

Vilnius-Varssavi reisirongiliinist
The Vilnius-Kaunas-Warsaw-Krakow passenger train, which was launched at the end of last year, has been a great success. According to LTG Link, the total number of passengers travelling on this route in 2023 has been more than 31,000.
https://sumin.lrv.lt/en/news/baltic-tra ... arly-2024/
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2698
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Castellum »

Marvin kirjutas: 27 Nov, 2024 14:34
Lemet kirjutas: 27 Nov, 2024 14:15 90ndatel (95-96?), kui rong sinna sõitis, oli igal juhul restoranvagunis kohtadega mõnevõrra kitsas...toona oli rong igal juhul autoga loksimisest märksa mugavam.
Tallinnast Riiga ei viitsinud isegi toona keegi rongiga sõita. Ma töötasin 96-98 kohas, kus tuli käia Riias ostetud tütarfirma due diligence'i tegemas ja sinna tiirutada oli vaja palju. Ja toona oli maantee veel kehvem kui praegune. Mitte kordagi ei kasutatud Riias käimiseks rongi. Mitte kordagi.
Mina jälle vastupidi, kui 2000-te II poolel polnud tarvis midagi raskemat Riiga vedada või sealt tuua, valisime alati rongi. Seda pidi paraku küll nii tegema, et, Tartust Valgani autoga ja sealt rongi peale. Nimelt Tartu-Valga ja lätlaste Valga-Riia rongi (RVRi rekitud diiselrong) ei saanud kuidagi klappima, üks tollaseid Eesti Raudtee võlle väitis lausa, et see olevat lausa ilmvõimata...seega oleks pidanud Valgas kohati üsna kaua töllerdama.

Seda muidugi, kui midagi eriti rasket polnud näpu otsas ja Riiast väljaspoole polnud asja. Rdtj on seal vanalinnas sees, hommikul tuled, õhtul lähed. Ei ummikuid Riiga sõidul, ei parkimisi...

Need RVRi rekitud diiselrongid olid Lätis mugavamalt tehtud kui Eestis. Korra sõitsin Riiast Väinalinna ja väga mugav oli, 193 km. Aega tollal ei mäleta, praegu 2:46 kuni 3:31.

Kui Tšaika tehti Minski asemel Varssavi peale ümber, jäi kahjuks proovimata. Ühel hommikul Tallinnast ja järgmisel keskpäeval Varssavis. Hind polnud midagi erilist. Iga kord tuli midagi vahele, kuni polnud enam midagi üritada...
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2698
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Castellum »

Üks asi, millest veel pole eriti räägitud. Piletihind.

Praegu pakub Flexibus Tln Sadam-Varssavi bussijaam 58.- eurot, sõiduaeg 18 h. Kl 1.00 Tln, kl 18 Varssavis.

Soomes ja Rootsis olen raudteega sõitnud, kus oli isegi 30% täishinnast (Oulu-Hgi), Roostis oli kunagi eraldi rongid märgitud (Röda avgång), kuhu sai 50% pileteid. Muidu vist poleks kasutanudki...

Ameerikas olen korra mugavusest loobunud - NYC-Montreali öörongi asemel läksin ööbussi peale. Kolm korda oli pilet odavam...värvikam sõit oli ka kahtlemata, meenutas omaaegseid Vilnius-Tallinna kohati ulgutöölisi üsnagi täis busse...

Kas on praegu kuskil pakutud, palju oleks Tln-Varssavi rongipileti hind ja mis oleks sõiduaeg?
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline