Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20797
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Sellele, miks praegu raudteed ei kasutata, ma ja mõned teised minust märksa paremini) ju eespool juba vastasin.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Rebane11 »

Meil kõike on vaja. Piusale sorteerimisjaam, mis võtab vastu 40 rongi ööpäevas, Saaremaa süvasadam, Pärnu lennujaam, Tartusse ka, riigimaju, politsei ja tuletõrje maju, loomulikult kunstisaale ja muuseumeid. Osad mõttetud, teised... noh ei pea ju korraga. Ja siis häda, et riigikassa tühi. Tuleks soovidega natuke tagasihoidlikum olla, siis ehk pole tühi?
Ähkivat ja kuhkivat kaubarongi pole ammu kuulnud. Pandud vist stopile - ootavad RB valmimist?
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

Rebane11 kirjutas: 28 Nov, 2024 15:11 Meil kõike on vaja. Piusale sorteerimisjaam, mis võtab vastu 40 rongi ööpäevas, Saaremaa süvasadam, Pärnu lennujaam, Tartusse ka, riigimaju, politsei ja tuletõrje maju, loomulikult kunstisaale ja muuseumeid. Osad mõttetud, teised... noh ei pea ju korraga. Ja siis häda, et riigikassa tühi. Tuleks soovidega natuke tagasihoidlikum olla, siis ehk pole tühi?
No minu aju ei suuda välja mõelda seda mis sihtgrupp hakkab reisijatena TLN-VAR (koos vahepealsete jaamadega) reisima nii et planeeritud rongid enam-vähem täis, isegi kui piletihind tänu dotatsioonidele madal. Kunagi (90-datel) oli Varssavis vähemalt turg kust Eestisse Kadaka turule kaupa toodi või käest kätte müüdi... oma grupivend - andekas tehnikateadustes, andekas ruudulisel laual, paraku tegeles ka sellega, ja müügitöö istus talle sedavõrd hästi et nüüb müüb santehnikat selmet olla kuskil inseneeria valdkonnas stressirohkes keskkonnas. Aga sellist kaubavedu kust Poolast ostsid zloti murdosa eest kammi ja Eestis müüsid 0.50 EEK maha, (või strip kaardid, pornoajakirjad, pisargaas, terariistad, erinevad tekstiiltooted) enam ei ole, ja kui ka elu muutuks nii et võiks, siis mööda RB-d seda ei veeta.

Muidu... enamus akf-e mina siinkohal, pole vist aastakümneid vaadanud... ma ei tea kas on isegi poliitiliselt korrektne, aga: https://www.youtube.com/watch?v=D5V8QzqNwbw
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10217
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

Dr.Sci kirjutas: 28 Nov, 2024 15:33 ...No minu aju ei suuda välja mõelda seda mis sihtgrupp hakkab reisijatena TLN-VAR (koos vahepealsete jaamadega) reisima nii et planeeritud rongid enam-vähem täis, isegi kui piletihind tänu dotatsioonidele madal...
No ma sinu aju kohta ei oska muud öelda, kui, et antud näite puhul on tegemist suhteliselt laisa mõtlemisega. Väga suur osa jaekaupadest, mis Eestis müüaks on Poolas toodetud. Tunnuseks peal olevad poolakeelsed kirjad. Kõiksugu pesupubrid, maiustused, McDonaldsi kotletid ja kurat teab veel mis. Äritegevus Eesti-Poola-Eesti suunal on aktiivne kas otse või vahendajatega. Ka Tallinn-Vilniuse bussid on peaaegu alati rahvast täis. See, et sa turgu ei tunne ei vähenda millegipärast kilkamise entusiasmi, et "mina ei suuda välja mõelda". Kehvasti mõtled siis.

Möödunud aastal oli Eesti impordi maht Poolast $1,51 mlrd ja see jätkab kasvamist: https://tradingeconomics.com/estonia/imports/poland
Eksport Poola oli ~$660 mil: https://tradingeconomics.com/estonia/exports/poland
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Kilo Tango kirjutas: 28 Nov, 2024 15:59
Möödunud aastal oli Eesti impordi maht Poolast $1,51 mlrd ja see jätkab kasvamist: https://tradingeconomics.com/estonia/imports/poland
Eksport Poola oli ~$660 mil: https://tradingeconomics.com/estonia/exports/poland
No aga siis ehitagu, soovitavalt vanale trassile normaalkiirusega kaubaveoraudtee. Hind tuleks kordades odavam ja kaubarong liigub ka kiirraudteel ikka sama kiirusega nagu tavaraudteel.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

Kilo Tango kirjutas: 28 Nov, 2024 15:59
Dr.Sci kirjutas: 28 Nov, 2024 15:33 ...No minu aju ei suuda välja mõelda seda mis sihtgrupp hakkab reisijatena TLN-VAR (koos vahepealsete jaamadega) reisima nii et planeeritud rongid enam-vähem täis, isegi kui piletihind tänu dotatsioonidele madal...
No ma sinu aju kohta ei oska muud öelda, kui, et antud näite puhul on tegemist suhteliselt laisa mõtlemisega. Väga suur osa jaekaupadest, mis Eestis müüaks on Poolas toodetud. Tunnuseks peal olevad poolakeelsed kirjad. Kõiksugu pesupubrid, maiustused, McDonaldsi kotletid ja kurat teab veel mis. Äritegevus Eesti-Poola-Eesti suunal on aktiivne kas otse või vahendajatega. Ka Tallinn-Vilniuse bussid on peaaegu alati rahvast täis. See, et sa turgu ei tunne ei vähenda millegipärast kilkamise entusiasmi, et "mina ei suuda välja mõelda". Kehvasti mõtled siis.

Möödunud aastal oli Eesti impordi maht Poolast $1,51 mlrd ja see jätkab kasvamist: https://tradingeconomics.com/estonia/imports/poland
Eksport Poola oli ~$660 mil: https://tradingeconomics.com/estonia/exports/poland
Ma nüüd kriipsutasin alla ja värvisin punaseks. Kaup liigub nagunii niivõrd kuivõrd, ja bussid on täis ses mahus kuidas vajadus on. TLN VIL bussi ei saa ikkagi võrrelda TLN VAR rongiga.

ps. ma ei tea, äkki ma olen liiga rikas, või vaene ja suhtlen seetõttu vales seltskonnas, lihtsalt minu tutvusringkonnas ei leia keegi et nad tunneks TLN Riia või TLN VAR rongi järgi vajadust. Esimese küsimuse peale - kas sõidaksite, tuleb isegi 50+% jah, aga kui edasi küsida et miks sõidaksite ja palju tuleb... möh...
LupusII
Liige
Postitusi: 775
Liitunud: 03 Veebr, 2015 22:06
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas LupusII »

Umbes nagu Eesti film või oma s... , enne kui vee peale tõmbad korra ikka vaatad.
Autorongi ma katsetaks ära ,ja tegelikult pikk nädalalõpp Warssavis tundub ka tehtav.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10217
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

Dr.Sci kirjutas: 28 Nov, 2024 16:10 ...

ps. ma ei tea, äkki ma olen liiga rikas, või vaene ja suhtlen seetõttu vales seltskonnas, lihtsalt minu tutvusringkonnas ei leia keegi et nad tunneks TLN Riia või TLN VAR rongi järgi vajadust. Esimese küsimuse peale - kas sõidaksite, tuleb isegi 50+% jah, aga kui edasi küsida et miks sõidaksite ja palju tuleb... möh...
No vaat. Minu tutvusringkonnas on inimesi, kes liiguvad palju TLN-VLN või TLN-RIG suunal päris palju. Ja KÕIK nad sõidaks hea meelega bussi asemel rongiga. Põhjuseks mugavus ja oluline aja kokkuhoid. Väga üksikud eelistavad eraautot, aga võtaks selle hea meelega kaasa.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Rebane11 »

Ma kujutan elavalt ette kuidas see reis käib. Leedu firmas tööl olin, siis peale katseaja tuli ametiauto järel käia. Abikaasa viis mu Tõrva (30 km). Sealt siis Pärnu bussile ja 2 tundi hiljem olingi Pärnus. Edasi 3 tundi jaama pingil, sest Luxekspress väljus südaööl. Eesti - Läti piiril lätlased kupatasid meid bussist välja. Ja rohkem uksi ei avatud enne Vilnijust, olla niigi graafikust maas. Bussi vets oli ka lukus - ilmselt põhjusel et kes seda hiljem koristab. 6 tundi kestis reis Eesti pinnal, hiljem autoga olin selle ajaga kohal. Vaatamata ilmaoludele. RB võib kiire olla, aga sinna rongile jõudmine ei vääri küünlaid.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas OLAVI »

Dr.Sci kirjutas: 28 Nov, 2024 16:10
Dr.Sci kirjutas: 28 Nov, 2024 15:33 ...No minu aju ei suuda välja mõelda seda mis sihtgrupp hakkab reisijatena TLN-VAR (koos vahepealsete jaamadega) reisima nii et planeeritud rongid enam-vähem täis, isegi kui piletihind tänu dotatsioonidele madal...
Ma nüüd kriipsutasin alla ja värvisin punaseks. Kaup liigub nagunii niivõrd kuivõrd, ja bussid on täis ses mahus kuidas vajadus on. TLN VIL bussi ei saa ikkagi võrrelda TLN VAR rongiga. ...
Kui meenutada seda ammu avaldatud EU rahvastikuprognoosi, et Eestisse peaks elama mahtuma 7 500 000 inimest, siis vast leidub reisijaid ka rongile ja maksumaksjaid kiirraudtee ülalpidamiseks?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

AMvA kirjutas: 28 Nov, 2024 16:09
Kilo Tango kirjutas: 28 Nov, 2024 15:59
Möödunud aastal oli Eesti impordi maht Poolast $1,51 mlrd ja see jätkab kasvamist: https://tradingeconomics.com/estonia/imports/poland
Eksport Poola oli ~$660 mil: https://tradingeconomics.com/estonia/exports/poland
No aga siis ehitagu, soovitavalt vanale trassile normaalkiirusega kaubaveoraudtee. Hind tuleks kordades odavam ja kaubarong liigub ka kiirraudteel ikka sama kiirusega nagu tavaraudteel.
Et siis ehitatagu ja tehtagu sinna ja sedasi nagu sina arvad ja sulle meeldib, mitte nii, et asjal oleks EL vaatest laiemat strateegilist perspektiivi ja huvi? Ainult, et siis tehtagu ja ehitatagu seda ilma EL rahastuseta - peaasi, et EL raha jumala eest vastu ei võetaks, sest nemad tahavad ju RB-d! Ja see lõikab Eestimaa täitsa pooleks ära ometi ju :wall:
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

AndresTy kirjutas: 28 Nov, 2024 20:13
AMvA kirjutas: 28 Nov, 2024 16:09
Kilo Tango kirjutas: 28 Nov, 2024 15:59
Möödunud aastal oli Eesti impordi maht Poolast $1,51 mlrd ja see jätkab kasvamist: https://tradingeconomics.com/estonia/imports/poland
Eksport Poola oli ~$660 mil: https://tradingeconomics.com/estonia/exports/poland
No aga siis ehitagu, soovitavalt vanale trassile normaalkiirusega kaubaveoraudtee. Hind tuleks kordades odavam ja kaubarong liigub ka kiirraudteel ikka sama kiirusega nagu tavaraudteel.
Et siis ehitatagu ja tehtagu sinna ja sedasi nagu sina arvad ja sulle meeldib, mitte nii, et asjal oleks EL vaatest laiemat strateegilist perspektiivi ja huvi? Ainult, et siis tehtagu ja ehitatagu seda ilma EL rahastuseta - peaasi, et EL raha jumala eest vastu ei võetaks, sest nemad tahavad ju RB-d! Ja see lõikab Eestimaa täitsa pooleks ära ometi ju :wall:
Millis siis see EL vaatest laiem strateegiline perspektiiv ja huvi seisneb?
Pooleks lõikamisest ei ola ma muusas rääkinud, kui sa seda tähele pole pannud. Aga üldiselt võib sinu postitustest teha järelduse, et leidub piisavalt inimesi, kes lihtlabastele loosungitele toetudes helge kommunismipäikese poole tõttavad.

PS. Ma tuletaks sulle meelde, et ei ole olemas mitte mingit EL raha, see on EL netopanustajatest liikmesriikide kodanike maksuraha. Et võõraste inimeste raha põletame mõnuga? Ära muretse, varsti oleme kah EL netomaksjad ja ära siis virise, kui meie raha eest kuskile Montenegrosse kiirteid ehitatakse, samal ajal kui omal teed lagunevad.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

AMvA kirjutas: 28 Nov, 2024 20:23 Ära muretse, varsti oleme kah EL netomaksjad ja ära siis virise, kui meie raha eest kuskile Montenegrosse kiirteid ehitatakse, samal ajal kui omal teed lagunevad.
See osa on juba käes ilma netomaksjaks saamatagi :evil:
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10217
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

AMvA kirjutas: 28 Nov, 2024 16:09
Kilo Tango kirjutas: 28 Nov, 2024 15:59
Möödunud aastal oli Eesti impordi maht Poolast $1,51 mlrd ja see jätkab kasvamist: https://tradingeconomics.com/estonia/imports/poland
Eksport Poola oli ~$660 mil: https://tradingeconomics.com/estonia/exports/poland
No aga siis ehitagu, soovitavalt vanale trassile normaalkiirusega kaubaveoraudtee. Hind tuleks kordades odavam ja kaubarong liigub ka kiirraudteel ikka sama kiirusega nagu tavaraudteel.
Akf ilmselgelt ei puutu rahvusvahelise äriga kokku (sama kehtib tõenäoliselt akf Dr.Sci kohta). Sestap tuleb ka üllatusena asjaolu, et kaubad ei liigu ilma, et inimesed selle nimel tööd ei teeks. Liiguvad ametnikud, liiguvad pankurid, liiguvad spetsialistid jne. Baltikumis on mitmeid kontserne, mis on kas Poola ettevõtete harud või millel on harud Poolas.

Lihtsalt algne väide oli, et "Poola on ilge kolgas, kus pole enam isegi õiget turgu, kust odavaid jopesid tuua. Õigel eestlasel/lätlasel/leedukal pole sinna mingit asja". On vähe väiteid rahvusvahelise majanduse kohta, mis suudaksid oma totruses sellega konkureerida.
Lemet
Liige
Postitusi: 20797
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

On vähe väiteid rahvusvahelise majanduse kohta, mis suudaksid oma totruses sellega konkureerida.
See, mida selle riigi majandusega on viimase kolmekümne aastaga tehtud, on sõna otseses mõttes imetlusväärne. Piltlikult- seal, kus aastal 95 vedas talumees auklikul külavaheterl setukaga sitast puupuuri kahe seaga, on täna 2+2 euroopalik kiirtee.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline