Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas manjabes »

Poolakatel on praegune "eba-kiir" (140 km/h?) raudtee Leedu piirini juba ju valmis? See ei ole sama nagu sealt edasi, kus pole mitte midagi.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

manjabes kirjutas: 29 Nov, 2024 10:14 Poolakatel on praegune "eba-kiir" (140 km/h?) raudtee Leedu piirini juba ju valmis? See ei ole sama nagu sealt edasi, kus pole mitte midagi.
Sealt edasi peaks minema eurolaiusega raudtee kuni Kaunase intermodaalse terminalini.

Aga see nn. "kiirraudtee" saab olema suht huvitav. Ühe hooga Tallinnas Leedu Poola piirini, siis võtad kõik oma kompsud ja istud Poola rongi peale ja sõidad Olsztyn'isse, siis võtad jälle oma kompsud ja istud kas veel ühe ümberistumisega rongi, või hea õnne korral sõidad siis lõpuks otse Varssavisse.

Nii palju siis "kiirraudteest"
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas manjabes »

Oot aga milleks see ümberistumine teisele rongile? See on ju see leedukate kunagine unelm mida RB just peaks võimaldama vältima.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

manjabes kirjutas: 29 Nov, 2024 10:56 Oot aga milleks see ümberistumine teisele rongile? See on ju see leedukate kunagine unelm mida RB just peaks võimaldama vältima.
Ma ei ole 100% kindel, et RB koosseisud on võimelised opereerima Poola raudteel. Selle kohta on mul info puudulik, kas juhtimissüsteemid on kokkusobivad.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Nagu ma wikist aru saan siis peale Kaunast on järgmine peatus Bialystok. Vaatasin, et kord päevas käib Kaunase ja Bialystoki vahel rong juba praegu (aega võtab üle viie tunni).
https://www.rome2rio.com/map/Bia%C5%82y ... /Train/s/0

Siit teen järelduse, et raudtee kuni Bialystokini on 1520mm. Aga mis laiusega on sealt Varssavini? Et Poolat RB projekti aruteludesse kaasatut pole siis järeldaks, et nende pool on RB valmimise ajaks ammu valmis meie kiirronge vastu võtma. Ahjaa, öörongide lõpp-peatus saab olema Berliin. Ei tea kas kupeedega?
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Some kirjutas: 29 Nov, 2024 11:06 Nagu ma wikist aru saan siis peale Kaunast on järgmine peatus Bialystok. Vaatasin, et kord päevas käib Kaunase ja Bialystoki vahel rong juba praegu (aega võtab üle viie tunni).
https://www.rome2rio.com/map/Bia%C5%82y ... /Train/s/0

Siit teen järelduse, et raudtee kuni Bialystokini on 1520mm. Aga mis laiusega on sealt Varssavini? Et Poolat RB projekti aruteludesse kaasatut pole siis järeldaks, et nende pool on RB valmimise ajaks ammu valmis meie kiirronge vastu võtma. Ahjaa, öörongide lõpp-peatus saab olema Berliin. Ei tea kas kupeedega?
Kaunases asub Intermodal terminal, kus tõstetakse koormad 1520 raudteelt 1435 raudteeveeremile. Sealt läheb eurolaiusega raudtee Leedu piirini.
Aga Kaunas Bialystok sõiduaeg 5h? Hmm
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

AMvA kirjutas: 29 Nov, 2024 11:14 Kaunases asub Intermodal terminal, kus tõstetakse koormad 1520 raudteelt 1435 raudteeveeremile. Sealt läheb eurolaiusega raudtee Leedu piirini.
Aga Kaunas Bialystok sõiduaeg 5h? Hmm
Oh, ei teadnudki, et Leedus 1435mm laiuses tee eksisteerib. Üldiselt paistab, et Poola taha asi ei jää. Nad on oma osa praktiliselt lõpetanud. https://www.rail-baltica.pl/o-inwestycji/
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

AMvA kirjutas: 29 Nov, 2024 11:01
manjabes kirjutas: 29 Nov, 2024 10:56 Oot aga milleks see ümberistumine teisele rongile? See on ju see leedukate kunagine unelm mida RB just peaks võimaldama vältima.
Ma ei ole 100% kindel, et RB koosseisud on võimelised opereerima Poola raudteel. Selle kohta on mul info puudulik, kas juhtimissüsteemid on kokkusobivad.
Selle nimel, et üleeuroopalise raudteevõrgustiku süsteemid oleksid koostalitusvõimelised, käib Euroopas üpris intensiivne võimlemine. Tänasel päeval on see pilt vägagi kirju. RB liiklusjuhtimissüsteemid ehitatakse välja juba kohe selliselt, et nad oleksid vastavad ERTMS-le (rong-infra) ja ETCS-le (infra-rong-infra)
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Some kirjutas: 29 Nov, 2024 11:22
AMvA kirjutas: 29 Nov, 2024 11:14 Kaunases asub Intermodal terminal, kus tõstetakse koormad 1520 raudteelt 1435 raudteeveeremile. Sealt läheb eurolaiusega raudtee Leedu piirini.
Aga Kaunas Bialystok sõiduaeg 5h? Hmm
Oh, ei teadnudki, et Leedus 1435mm laiuses tee eksisteerib. Üldiselt paistab, et Poola taha asi ei jää. Nad on oma osa praktiliselt lõpetanud. https://www.rail-baltica.pl/o-inwestycji/
Kui sa täpsemalt loeks, siis hetkel käib töö Czyzew-Bialystok liinil. Seal edasi tööde kohta tähtaegu ei ole peale selle, et tööd algavad peale Czyzew-Bialystok liini lõpetamist. Vaid mingi udune viide, et 2026 on RB valmis ( :shock: ), aga mis seisus ja mis kiirusega kogu trass läbitakse on lahtine. Aga seal on ka viide, et Tallinna ja Helsingi vahele tuleb meretunnel :lol: , nii et selle lehe täpsusega on nii nagu on.
Aga Bialystokist piirini on päris palju maad.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

AndresTy kirjutas: 29 Nov, 2024 11:26
AMvA kirjutas: 29 Nov, 2024 11:01
manjabes kirjutas: 29 Nov, 2024 10:56 Oot aga milleks see ümberistumine teisele rongile? See on ju see leedukate kunagine unelm mida RB just peaks võimaldama vältima.
Ma ei ole 100% kindel, et RB koosseisud on võimelised opereerima Poola raudteel. Selle kohta on mul info puudulik, kas juhtimissüsteemid on kokkusobivad.
Selle nimel, et üleeuroopalise raudteevõrgustiku süsteemid oleksid koostalitusvõimelised, käib Euroopas üpris intensiivne võimlemine. Tänasel päeval on see pilt vägagi kirju. RB liiklusjuhtimissüsteemid ehitatakse välja juba kohe selliselt, et nad oleksid vastavad ERTMS-le (rong-infra) ja ETCS-le (infra-rong-infra)
Jah, aga milliseid süsteeme kasutab Poola raudtee?
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

Kui Poola Varssavi-Leedu piir lõik on ehitatud (saab ehitatud) RB raames - sellega seotult, siis pole küsimustki, et ka seal kasutatakse üleeuroopalisele standardile vastavaid süsteeme. https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_Baltica, märksõna ERTMS
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Walter2 »

Võimaliku Tartu-Riia rongiliiniga seoses käis läbi uudistes, et varsti tuleb proovisõit, kus katsetatakse, kas juhtimissüsteemid ühilduvad ja toimivad nagu vaja. Seda siis Eesti-Läti võimalikul liinil... :dont_know:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas parkija »

Kas keegi oskab öelda kui palju maksab sõit Tallinnast Tartu bussiga võrreldes Elroni rongiga , Elron teatavasti saab maksumaksjalt läbi valitsuse dotatsiooni .
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

parkija kirjutas: 30 Nov, 2024 15:04 Kas keegi oskab öelda kui palju maksab sõit Tallinnast Tartu bussiga võrreldes Elroni rongiga , Elron teatavasti saab maksumaksjalt läbi valitsuse dotatsiooni .
Luxexpress €14 sõiduaeg 2t30min, võib-olla mõni teine firma sõidab odavamalt. Elron express €15,58 sõiduaeg 2t29min, tavarong €12,26 sõiduaeg 3t1min. Muidugi peab arvestama, et rongijaamast tuleb kesklinna kas vantsida või siis ühistransporti kasutada, bussijaam on kohe südalinnas.
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

Walter2 kirjutas: 30 Nov, 2024 13:47 Võimaliku Tartu-Riia rongiliiniga seoses käis läbi uudistes, et varsti tuleb proovisõit, kus katsetatakse, kas juhtimissüsteemid ühilduvad ja toimivad nagu vaja. Seda siis Eesti-Läti võimalikul liinil... :dont_know:
Juhtimissüsteemid ühilduvad juba täna ja on kogu aeg ühildunud. See oli seal lihtsalt lätlaste poolt punnitatud bürokraatia küsimus. Neil kontor väga suur - tööd vaja ju! Tehniliselt olid/on probleemid raadiosides. Elroni rongidel pole peal raadioid, mis Läti raudtee raadiovõrgus töötaksid.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline