Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Sults
Liige
Postitusi: 129
Liitunud: 29 Mai, 2013 0:45
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Sults »

Veel märke tiibade maandumiseks ebasobivast seadistusest:
https://www.youtube.com/watch?v=YXMdkYFhld8
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

Sults kirjutas: 03 Dets, 2024 0:27 Veel märke tiibade maandumiseks ebasobivast seadistusest:
https://www.youtube.com/watch?v=YXMdkYFhld8
Vaatasin ka seda videot. Teoreetiliselt võis hüdrotõukur sellisesse asendisse liikuda ka kokkupõrkel maaga (esimese pauguga kadus hüdrorõhk ja järgmisega liikus silinder), aga eks ta kahtlane tundub.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas AMvA »

Kas 737-l tagatiivad mitte kruviajamiga ei liigu?
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

Esitiivad on hüdrosilindritega, tagatiivad kruviajamiga.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Mustade kastide info on oluline selgitamaks katastroofi asjaolusid alates esimesest kõrvalekaldest reeglitest ja protseduuridest. Praegu tundub iga järgnev infokild järjest rohkem viitavat selle "inimfaktoriteema" suunas.
Sults
Liige
Postitusi: 129
Liitunud: 29 Mai, 2013 0:45
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Sults »

davidsoniharald kirjutas: 03 Dets, 2024 13:35 Esitiivad on hüdrosilindritega, tagatiivad kruviajamiga.
Kuna sa norisid minu terminikasutuse üle, juhin tähelepanu, et korrektne termin on eestiib.
Ja loomulik oleks flapsi kohta öelda järeltiib.
Esitiib ja tagatiib viitavad keeleliselt pigem kahele erinevale lennuki pikitelje suhtes erineval kaugusel paiknevale tiivale. Seevastu eestiib ja järeltiib kõlavad keeleliselt paremini ühe ja sama tiiva osadena.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

Sults kirjutas: 13 Dets, 2024 9:07
davidsoniharald kirjutas: 03 Dets, 2024 13:35 Esitiivad on hüdrosilindritega, tagatiivad kruviajamiga.
Kuna sa norisid minu terminikasutuse üle, juhin tähelepanu, et korrektne termin on eestiib.
Ja loomulik oleks flapsi kohta öelda järeltiib.
Esitiib ja tagatiib viitavad keeleliselt pigem kahele erinevale lennuki pikitelje suhtes erineval kaugusel paiknevale tiivale. Seevastu eestiib ja järeltiib kõlavad keeleliselt paremini ühe ja sama tiiva osadena.
Juhiti juba sinu tähelepanu, et tagatiib on ammu kinnistunud termin ja sellel on mitmeid alaliike. Lõpeta jonnimine. Ei hakka uut keelt leiutama. Eestiiva osas on sul õigus.
Jeroen
Liige
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Nov, 2005 22:18
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Jeroen »

Tegin võrdluse Ida-Saksamaa hävitajate piloodirügemendiga, mis lendas aastatel 1956–1990 MiG-15, MiG-17, MiG-21, MiG-23-ga. Kokku oli peale MiG-15 14 lennukit (andmed teadmata) sel perioodil katastroofe ja 21 õnnetust. MiG 17-ga (1957-1966) 4 katastroofi, 5 õnnetust, MiG-21-ga (1964-1977) 6 katastroofi, 11 õnnetust, MiG-23-ga 4 katastroofi (kaasa arvatud kaheistmeline), 5 õnnetust.
Seega kokku 35 katastroofi/õnnetust 33 aasta jooksul
Võrreldes tavalise Nõukogude hävituslenduri rügemendiga oleks aastatel 1945-1951 olnud ka kolbmootoriga hävitajate ja 1952-1956 MiG-15 kaotusi.
Samuti hinnanguliselt 15-20 intsidenti.
Oletame hüpoteesi, et Eestis kaotas hävitajapilootide rügement igal aastal õnnetuse tõttu ühe lennuki.
Siis pidi selliseid õnnetusi olema vähemalt 209, millest osa kukkus ilmselt merre või välismaale.
Kuid aastatel 1945–1955 juhtus nende varasemate ebausaldusväärsemat tüüpi lennukitega tõenäoliselt rohkem kui üks õnnetus aastas, võib-olla kaks aastas.
Kuna lennuajaloos on veel väikseid lünki, kahtlustan, et aastatel 1945–1993 läks kaduma umbes 250 Eestist pärit rügementide hävitajat.
Mida te sellest arvate?
pwn13
Liige
Postitusi: 1002
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

tugev sitahais sundis lennuki maanduma :lol:
https://airlive.net/tracking/2024/12/16 ... xhamF1VjSA
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas maksipoiss »

Vaevalt et seal lennukis kellelgi väga naljakas oli
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Walter2 »

Kas lendava lennuki lastiruumi ventileerida pole võimalik?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas AMvA »

Walter2 kirjutas: 20 Dets, 2024 8:33 Kas lendava lennuki lastiruumi ventileerida pole võimalik?
Seda on tahtmatult üritatud ja reeglina on see lõppenud salongi ja lastiruumi vahelise põranda purunemisega
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

Walter2 kirjutas: 20 Dets, 2024 8:33 Kas lendava lennuki lastiruumi ventileerida pole võimalik?
Lennukite lastiruumid ehitatakse hermeetilised, et seal alanud tuli edasi ei leviks ja hapniku lõppemisel ise ära kustuks. Rõhkude võrdsustamiseks kasutatakse klappe. Selline on üldiselt standardlahendus ja loomi sinna lastiruumi ei tohi paigaldada. Kliendi soovil saab paigaldada lastiruumile ventilatsiooni. Sel juhul on lisaks paigaldatud sisse ja väljalaske klapid, ning ventilaator mis siis kasutades salongi õhku ventileerib kaubaruumi. Sel juhul saab elusaid loomi vedada. Lisaks ventilatsioonile saab paigaldada ka eraldi kütte, mis siis hoiab stabiilset temperatuuri kaubaruumis. Ka need on standradlahendused.

Link ventilatsioonisüsteemile

Ebastandartseid lahendusi piirab ainult kliendi rahakott ja siis võib juba eraldi konditsioneere ja lifte sisse ehitada.
AMvA kirjutas: 20 Dets, 2024 8:41
Walter2 kirjutas: 20 Dets, 2024 8:33 Kas lendava lennuki lastiruumi ventileerida pole võimalik?
Seda on tahtmatult üritatud ja reeglina on see lõppenud salongi ja lastiruumi vahelise põranda purunemisega


Kui tekib lennuki kere dehermetiseerumine, siis peab rõhk lennuki kõikides osades võrdsustuma väga kiiresti. Selleks on kaubaruumide lagedesse ja seintesse ehitatud ülerõhu paneelid, mis siis ühes või teises suunas avanevad. Pilt
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

Vahel panevad loomad lennukites ka jooksu, nagu näiteks selles TAP Air Portugali lennul pääses lahti 132 hamstrit. : https://avherald.com/h?article=520712f4&opt=0 :D

Paneelide taga ja struktuuri vahel on neid kohti kuhu pugeda ja juhtmeid mida katki närida ikka piiramatult.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
pwn13
Liige
Postitusi: 1002
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

kaubaruum on hermeetiliselt suletud, üldiselt sama moodi survestatud nagu ülejäänud lennuk
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline