GPS-i häkkimine
Re: GPS-i häkkimine
Võimalik, et mõne aasta jooksul saame GPS-st parema meetodi asukoha tuvastamiseks. Igatahes on prototüüp olemas. Appi tuleb kvantfüüsika!
The Genius Behind the Quantum Navigation Breakthrough
https://www.youtube.com/watch?v=bFM9HHB9JXI
The Genius Behind the Quantum Navigation Breakthrough
https://www.youtube.com/watch?v=bFM9HHB9JXI
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Re: GPS-i häkkimine
orkide GPS-i segamine jätkub Läänemere lõunaosas.
https://x.com/auonsson/status/1939300191615561860South Baltic sea is experiencing a newish type of GNSS-jamming. It is affecting units at sea level far and wide, much further than one ground based jammer can reach.
The most intense attack so far took place as the political elite of Denmark and 100k visitors met at Bornholm.
https://danwatch.dk/faerger-udsat-for-g ... lkemoedet/The Danish Defense Intelligence Service assesses that Russia is behind signal jamming in the Baltic Sea and that it is part of the country's hybrid warfare. Several NATO allies say the same. According to a naval captain, Russia is trying to test Denmark's preparedness.
Naval captain and defense analyst Jens Wenzel Kristoffersen calls the spoofing “a breach of international maritime security” and says that the Russians are deliberately provoking by approaching acts of war without going too far.
"We are in a gray zone of a state of war. It is a form of hybrid warfare. We are just below the limit in relation to Article 5 of NATO. An attack on navigation systems is illegal, but it cannot be considered an act of war in the traditional sense. That is where the dilemma arises," he says, pointing out that the Russians know full well that they are provoking just enough that it cannot be described as war.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: GPS-i häkkimine
Üha rohkem lennukeid, laevu ja isegi tavaliiklejaid Eestis, Lätis ja Leedus on viimastel aastatel märganud probleeme GPS-navigatsiooniga. Häiringuid tekitavad Kaliningradis asuvad Vene elektroonilise sõjapidamise süsteemid. Rahvusvahelise lennundusorganisatsiooni ICAO kannatus on katkenud ja nüüd püütakse segajatest võitu saada.
Poola uurijate hinnangul pärinevad aastaid kestnud navigatsioonihäired Kaliningradis asuvast võimsast süsteemist Murmansk-BN. See on mobiilne raadiokompleks, mille tegevusraadius võib ulatuda 5000 kilomeetrini. Süsteem on mõeldud eeskätt raadioside häirimiseks ja luuramiseks, kuid selle mõju tsiviilnavigatsioonile on järjest murettekitavam.
Kasutades triangulatsioonimeetodeid, tegid Poola eksperdid kindlaks kaks punkti Kaliningradi rannikul, kust hiljutised segamissignaalid pärinesid. Mõlemad asuvad Vene sõjaväeüksuste lähedal. Mullu aprillis ja mais tuvastati rünnakute allikana Baltiiski linna lähedal Okunevos asuv antenniväli. Selles piirkonnas on palju antenne, millest osa on tõenäoliselt statsionaarsete segamis- ja luuresüsteemide osa. Lisaks paiksetele süsteemidele on Okunevo lähedal märgatud ka liikuvat raadio-sidetehnikat, eelkõige strateegilise taseme kompleksi Murmansk-BN. Väljaande Defense News andmetel on Murmansk-BN loodud lühilaineside pealtkuulamiseks ja summutamiseks ning selle väidetav tegevusraadius on kuni 5000 km. Süsteem on varustatud hiiglasliku, kuni 32 meetri kõrguse kokkupandava antennikonstruktsiooniga, mis on mobiilse süsteemi kohta erakordselt suur. Kaliningradi oblastis käitab seda Venemaa Balti laevastiku 841. eraldiseisev keskus, mis võttis süsteemi kasutusele alles 2018. aastal.
Huvitaval kombel täheldasid Poola teadlased, et Venemaa süsteemide tõhusus sõltub suuresti ilmast. Näiteks jõuavad häired Gdańskisse peamiselt sooja ilmaga, samas kui külmematel kuudel on signaalid peaaegu tuvastamatud. See seletab, miks Gdańskis esines talvel vähe häireid, kuid kevade saabudes need taastusid.
https://tehnika.postimees.ee/8284131/ve ... ilist-sodaICAO palus Venemaal esitada 30 päeva jooksul selgitus, milliseid meetmeid on nad võtnud või kavatsevad võtta, et lõpetada selline tegevus. See palve põhineb Chicago konventsioonil – rahvusvahelisel leppel, mis reguleerib tsiviillennundust. Lisaks kaasatakse lahenduste leidmisse ka Rahvusvaheline Telekommunikatsiooniliit (ITU), et tagada lennunduse raadiokommunikatsiooni töökindlus ja turvalisus.
Seni on Venemaa sellised süüdistused tagasi lükanud või vaikides ignoreerinud. ICAO samm tähistab esmakordselt seda, et rahvusvaheline kogukond seab konkreetseid nõudmisi ja tähtaegu. Kui Venemaa koostööd ei tee, võib see kaasa tuua diplomaatilisi tagajärgi ja potentsiaalseid piiranguid lennuliiklusele.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: GPS-i häkkimine
See oli nii halb artikkel, et ma läksin kuuritaha nutma selle peale. Autor on aktiivselt üritanud hoiduda nii füüsika kui ka loogika põhitõdedest.Kriku kirjutas: ↑10 Juul, 2025 7:59Üha rohkem lennukeid, laevu ja isegi tavaliiklejaid Eestis, Lätis ja Leedus on viimastel aastatel märganud probleeme GPS-navigatsiooniga. Häiringuid tekitavad Kaliningradis asuvad Vene elektroonilise sõjapidamise süsteemid. Rahvusvahelise lennundusorganisatsiooni ICAO kannatus on katkenud ja nüüd püütakse segajatest võitu saada.
Poola uurijate hinnangul pärinevad aastaid kestnud navigatsioonihäired Kaliningradis asuvast võimsast süsteemist Murmansk-BN. See on mobiilne raadiokompleks, mille tegevusraadius võib ulatuda 5000 kilomeetrini. Süsteem on mõeldud eeskätt raadioside häirimiseks ja luuramiseks, kuid selle mõju tsiviilnavigatsioonile on järjest murettekitavam.
Kasutades triangulatsioonimeetodeid, tegid Poola eksperdid kindlaks kaks punkti Kaliningradi rannikul, kust hiljutised segamissignaalid pärinesid. Mõlemad asuvad Vene sõjaväeüksuste lähedal. Mullu aprillis ja mais tuvastati rünnakute allikana Baltiiski linna lähedal Okunevos asuv antenniväli. Selles piirkonnas on palju antenne, millest osa on tõenäoliselt statsionaarsete segamis- ja luuresüsteemide osa. Lisaks paiksetele süsteemidele on Okunevo lähedal märgatud ka liikuvat raadio-sidetehnikat, eelkõige strateegilise taseme kompleksi Murmansk-BN. Väljaande Defense News andmetel on Murmansk-BN loodud lühilaineside pealtkuulamiseks ja summutamiseks ning selle väidetav tegevusraadius on kuni 5000 km. Süsteem on varustatud hiiglasliku, kuni 32 meetri kõrguse kokkupandava antennikonstruktsiooniga, mis on mobiilse süsteemi kohta erakordselt suur. Kaliningradi oblastis käitab seda Venemaa Balti laevastiku 841. eraldiseisev keskus, mis võttis süsteemi kasutusele alles 2018. aastal.
Huvitaval kombel täheldasid Poola teadlased, et Venemaa süsteemide tõhusus sõltub suuresti ilmast. Näiteks jõuavad häired Gdańskisse peamiselt sooja ilmaga, samas kui külmematel kuudel on signaalid peaaegu tuvastamatud. See seletab, miks Gdańskis esines talvel vähe häireid, kuid kevade saabudes need taastusid.https://tehnika.postimees.ee/8284131/ve ... ilist-sodaICAO palus Venemaal esitada 30 päeva jooksul selgitus, milliseid meetmeid on nad võtnud või kavatsevad võtta, et lõpetada selline tegevus. See palve põhineb Chicago konventsioonil – rahvusvahelisel leppel, mis reguleerib tsiviillennundust. Lisaks kaasatakse lahenduste leidmisse ka Rahvusvaheline Telekommunikatsiooniliit (ITU), et tagada lennunduse raadiokommunikatsiooni töökindlus ja turvalisus.
Seni on Venemaa sellised süüdistused tagasi lükanud või vaikides ignoreerinud. ICAO samm tähistab esmakordselt seda, et rahvusvaheline kogukond seab konkreetseid nõudmisi ja tähtaegu. Kui Venemaa koostööd ei tee, võib see kaasa tuua diplomaatilisi tagajärgi ja potentsiaalseid piiranguid lennuliiklusele.
Re: GPS-i häkkimine
Artikleid tuleb nagu Vändrast... Kuku raadio lugu.
https://kuku.pleier.ee/podcast/hommikuraadio/211994
https://www.postimees.ee/8291995/kuku-v ... pidi-kaimaLennuakadeemia projektijuht ja seiresüsteemide õppejõud Viljar Vooremäe rääkis Kuku hommikuraadios, et lisaks jammingu’le ehk signaali tahtlikule segamisele on lennunduses aina enam täheldatud ka spoofing’ut ehk signaali võltsimist.
Selline segamine mõjutab iga päev siinse piirkonna tsiviillende, olgu selleks kasvõi Finnairi lend Tallinnast Helsingisse. Vooremäe seda ohtlikuks ei nimetaks, küll aga tõdes ta, et mõju on päris suur. «Lennukite pardaarvutid kasutavad sisendina ka GNSS-süsteeme ja asukohta, lisaks täpset aega. Satelliitide peal on pardal aatomkellad ja sealt tuleb täpne aeg. Kui lend on häiringute alas, siis on kogu see info puudu: kell läheb valeks, vahel hakkab tagurpidi käima,» kirjeldas Vooremäe häirete mõju lennuki pardal.
Spoofing’u ehk signaali võltsimise puhul ei pruugi õhusõiduk aru saadagi, et seda häiritakse. Vooremäe selgitas, et sellisel juhul ei pruugi veateadet ilmneda, kuid süsteem arvab enda asukohaks olevat täiesti vale koha.
Venemaa sõjapidamise süsteemidest tingitud häiringud mõjutavad kogu Eestit. Vooremäe rääkis, et piiri lähedal, näiteks Narvas, hakkab häiringute ala juba 30 meetrist. «Kõik, kes seal droone lennutavad, peavad arvestama sellega, et nad võivad sellest ilma jääda.» Võrdluseks: Tallinnas algab häiringute ala mõne kilomeetri kõrguselt.
Kuidas piloot teab, kas ta on õiges kohas või mitte, ning kuidas välditakse eksimist, kuula pikemalt juba saatest!
https://kuku.pleier.ee/podcast/hommikuraadio/211994
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: GPS-i häkkimine
https://www.err.ee/1609752684/venemaa-u ... uurendanudSeoses uue segaja sisselülitamisega Eesti piiri taga Venemaal juhivad Eesti riigiametid tähelepanu veelgi tugevnenud GPS-häiretele ja soovitavad vältida droonide lennutamist Narvas, selle ümbruses ja Narva lahe rannikualadel. "Lendamine ja laevaga reisimine on jätkuvalt turvaline, nii mere- kui ka õhutranspordil on esmased navigeerimisvahendid teised ning ilma GPS signaalita kasutatavad," teatasid tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) ning transpordiamet neljapäeval. "Läänemere piirkonnas on kaks suuremat häirete piirkonda: Kaliningrad ja Peterburi. Viimasel ajal oleme täheldanud uut segajat, mis mõjutab eelkõige droonide lennutamist Narva ümbruses ja Narva lahe rannikualadel," ütles TTJA sagedushalduse talituse juhataja Erko Kulu.
Häirete mõju võib olla drooni lennutades tuntav idapiiri äärsetel aladel, mujal Kesk- ja Lääne-Eestis pigem mitte. Politsei- ja piirivalveamet on juba varasemalt kehtestanud idapiiri läheduses droonidele viiekilomeetrise lennukeelu ala, et segamistest põhjustatud võimalikud õnnetused ei ohustaks inimeste elu ja vara.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: GPS-i häkkimine
Mõju olevat siiski üle Eesti, sh. Lääne-Eesti saarestikus: https://www.delfi.ee/artikkel/120392935 ... arestikuni .
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: GPS-i häkkimine
Kas ikka on?Kriku kirjutas: ↑26 Juul, 2025 7:42 Mõju olevat siiski üle Eesti, sh. Lääne-Eesti saarestikus: https://www.delfi.ee/artikkel/120392935 ... arestikuni .
Kuidas saab Kingissepa kandis maapinna läheduses asuv jammer segada Lääne-Eesti saarestikus merpeinnal asuvad vastuvõtjat?
Või on hirmul suured silmad ning iga as-is tasemel süsteemi (milline on teil näit GPS süsteemi kasutamise leping? Kui tihti võivad olla katkestused ja kas teid hoiatatakse katkestustest ette?) tehniline tõrge aetakse venelaste kaela?
Mõju on üle Eesti maapinnast mitme km kõrgusel.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: GPS-i häkkimine
Siin oleks abiks korraldada üks signaali levimise algkursus. Segaja signaalile kehtivad samad piirangud, mis radarivaatlusele. Kingissepas maapinnal asuva jammeri jaoks võib Lääne- Eesti saartel olla alumine horisont nt 5 km kõrgusel. Signaal, mille levitamiseks ei kasutata atmosfääripeegeldusi, omab oma silmapiiri ja levib ikka otsejoones.
Aga ma loodan, et meie asjaomased ametkonnad on nende jammerite asukoha või liikumise rutiini juba kindlaks teinud ja andnud vastava info ukrainlastele ja loodetavalt mõne Eesti-UKR suhete tähtpäeva puhul sumatavad sinna ukrainlaste ründedroonid sisse. Ja Eesti saadik Moskvas saab vaid käsi laiutada, ei tea kes tegi
Aga ma loodan, et meie asjaomased ametkonnad on nende jammerite asukoha või liikumise rutiini juba kindlaks teinud ja andnud vastava info ukrainlastele ja loodetavalt mõne Eesti-UKR suhete tähtpäeva puhul sumatavad sinna ukrainlaste ründedroonid sisse. Ja Eesti saadik Moskvas saab vaid käsi laiutada, ei tea kes tegi

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: GPS-i häkkimine
Ei saa välistada, et segajate üksus harjutab samuti Piiter mereväeparaadiks, kuhu võib oodata nii Putinit kui ka "külalisi" Ukrainast. Homseks planeeritud paraad otsustati aga hoopis jätta https://theins.ru/news/283477
Vene viib läbi oma kaitsetegevust õhurünnakute vastu ja meil inimesed muudkui imestavad miks ei saa purjetada, lennukiga lennata jne.
https://verstka.media/ataka-ukrainskih- ... lenyu-news
Vene viib läbi oma kaitsetegevust õhurünnakute vastu ja meil inimesed muudkui imestavad miks ei saa purjetada, lennukiga lennata jne.
https://verstka.media/ataka-ukrainskih- ... lenyu-news
Re: GPS-i häkkimine
Kui häired siiski on ka Lääne-Eesti saartel, on ainuvõimalik järeldus, et segaja ei asu maapinnal, vaid lennukil.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Juul, 2025 11:12Siin oleks abiks korraldada üks signaali levimise algkursus. Segaja signaalile kehtivad samad piirangud, mis radarivaatlusele. Kingissepas maapinnal asuva jammeri jaoks võib Lääne- Eesti saartel olla alumine horisont nt 5 km kõrgusel. Signaal, mille levitamiseks ei kasutata atmosfääripeegeldusi, omab oma silmapiiri ja levib ikka otsejoones.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: GPS-i häkkimine
Üks võimalus on ka mõne kõrge masti otsas. Nt telemast vms. See muidugi ei vii teda päris 5 km kõrgusele, kuid viib "silmapiiri" märksa kaugemale. Mitte asjata pole meie merevaatlusradarid kõrgete mastide otsas ja võimalusel ka kõrgel kohal. Näiteks Pakri tipul olev on tänu kõrgele pankrannikule ja kõrgele mastile merepinnast ca 70 m, mis tähendab, et tema silmapiir on juba Soome rannikul.
Huvitav, kas venes on siiani kasutusel need kaks raadionavigatsiooni süsteemi, mis rajati NSVL ajal (RSDN ja RSBN), neid venelased välja lülitada ei saa ja neid saab kasutada sattumiseks sihtmärgist pluss miinus 2 km.
Huvitav, kas venes on siiani kasutusel need kaks raadionavigatsiooni süsteemi, mis rajati NSVL ajal (RSDN ja RSBN), neid venelased välja lülitada ei saa ja neid saab kasutada sattumiseks sihtmärgist pluss miinus 2 km.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: GPS-i häkkimine
70 meetri kõrguselt näeb siiski vaid 30 km kaugusele. Mis arutluskäiku muidugi ei muuda.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Juul, 2025 15:45 ..l. Näiteks Pakri tipul olev on tänu kõrgele pankrannikule ja kõrgele mastile merepinnast ca 70 m, mis tähendab, et tema silmapiir on juba Soome rannikul....
Kremli troll.
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: GPS-i häkkimine
Segaja asukoht tuleks välja ju kui teaks millised satid "pimedad" on, satid on suht ühtlaselt jaotunud aga segaja pigem sigala poolel.
Re: GPS-i häkkimine
Hea nähtavusega on ka Vaindloo mobiilimast ja vahest harva ka tuletorn (28 km) rannalt näha.olevtoom kirjutas: ↑26 Juul, 2025 16:2670 meetri kõrguselt näeb siiski vaid 30 km kaugusele. Mis arutluskäiku muidugi ei muuda.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Juul, 2025 15:45 ..l. Näiteks Pakri tipul olev on tänu kõrgele pankrannikule ja kõrgele mastile merepinnast ca 70 m, mis tähendab, et tema silmapiir on juba Soome rannikul....
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist