HAT, me vist räägime kohati üksteisest mööda. Kindlasti ei ole täna Eesti mehele probleem juhtida sõiduautot, sh 4x4 pikapi või mikrobussi. Minu viide harjutamisele oligi pigem see,et nii nagu tendika puhul on omad taktikalised protseduurid, siis sama on ka sõiduautode kasutamisega (õnneks ei ole keeruline probleem). Hakkas teema keerlema siiski selle ümber,et nii mõnedki akf-id on nentinud,et paraku on KL (eriti maakaitsel) puudu transpordist. Võibolla võimendatud probleem, kuid lahendusena saaks veokad suures osas kergjalaväerühmade puhul lahendada sõiduautodega. Igaks juhuks mainin,et enamusele seostub maakaitse ussisõdalastega,kes käivad kord 5 aaasta jooksul kuskil midagi tegemas. Aga maakaitse all on ka üksused,kes teevad pidevat väljaõpet, panustavad sama või rohkem kui keskmine lahingkompanii võitleja. Aga ressursside jagamisel on ühed siiski prio, ja teised peavad leppima sellega,et kas panustavad omast rahakotist või lepivad vähesega.HAT: Pädevad AKF-d "Autoteemas" võiks teha lõime ,kus praktilised näpunäited tsiviil 4x4 toimest ja käitlemisest ehk e-õpe ( näpunäited) antud valdkonnas reservistile.
Kaitseliidu sõidukid
Re: Kaitseliidu sõidukid
Re: Kaitseliidu sõidukid
Veel kord. Kui lähtudes siinsest alapealkirjast Kaitseliidu sõidukid, siis võin rääkida ainult(Ussisõdalased) KL maakaitse poolepealt. KL maleval on olemas min. X arv sõidukeid vastavalt Kaitseliidu maleva suurusele. Nagu Kindral on rääkinud
tegevussuund hõlmab sõjalise kaitse tõhusat käivitumist ja selle efektiivselt toimima jäämist.
Tsiviilsektori toetus hõlmab mobilisatsiooni, riigivara kasutuselevõtmist, liitlaste vastuvõtmist ja neile vajaliku taristu olemasolu, sundkoormiste rakendamist ning oluliste varade ja teenuste omanikega sõlmitavaid lepingulisi suhteid. Tsiviilsektori toetus sõjalisele kaitsele ei tohi märgatavalt vähendada ülejäänud ühiskonna toimepidevust.....see üks tendikas oligi vajalik ainult esimeseks päevaks. Kui nüüd mingil päeval läheb actioniks, siis mobiliseeritakse kogu KL ja selle reserv ja juurde tuleb veel esimesed liitlased,(kelle turvalist maabumist tagab KL maakaitse) vajavad samuti transporti? Maakaitse (kohalike rühmade) toidlustamise ja majutamise
pärast ei tasu (EKV ja SKV) tegelastel muret tunda, mängu tuleb (TSIVIILSEKTORI TOETUS SÕJALISELE KAITSELE) ja see toimis ja toimib.
Siis juba 2024 Kevadtormil meile Ussisõdalastele (MKR+ca 400) ei jagunud enam piisavalt transporti (rühmale 1 tendikas), organiseeriti ise igale jaole juba olemasolevad isiklikud 4x4 sõidukid, + toetus kohalikult kogukonnalt (adekvaatsed teadmised Ukraina sõjast) Siin tulebki mängu Maakaitse põhimõte httpssee://www.kaitseministeerium.ee/et/eesmargid- ... iigikaitse TSIVIILSEKTORI TOETUS SÕJALISELE KAITSELEMaakaitse üksuste varustuse olukord järgmiste aastate jooksul märkimisväärselt ei muutu.Martin Herem kirjutas: ↑04 Juun, 2023 11:48 Kordan siis üle - KL on vabatahtlik organisatsioon.
Kui vabatahtliku motivatsiooni hakkab "tervistkahjustav autokastisõit" segama, siis on tal erinevalt reservväelasest täiendavad võimalused lahenduseks.
Individuaalvarustus muutub järgmiseks aastaks kõigil. Kõik peaksid saama 3-1s kandesüsteemi. Viimne kui üks 43000st võitlejast. Et iga kaitseliitlasest maakaitseväelane selle saaks, kulub üle 30 miljoni EURi.
AK4 vahetatakse täielikult välja tõenäoliselt pärast 2027.
Uued KPd aasta lõpuks.
Uued Kustid peaks käes olema.
Juurde tuleb Spike SR ja Instalaza. Veel hangime suundlaenguid.
Ja siis laskemoona. Ja siis veel laskemoona. Ja siis veel laskemoona.
Täiendavaid autosid aga ei tule.
Olemasoleva maismaa transpordivahendite pargi hooldus maksab aastas umbes 40 miljonit.
Minul on täna valik, kas VEEL laskemoona või VEEL laskemoona.
tegevussuund hõlmab sõjalise kaitse tõhusat käivitumist ja selle efektiivselt toimima jäämist.
Tsiviilsektori toetus hõlmab mobilisatsiooni, riigivara kasutuselevõtmist, liitlaste vastuvõtmist ja neile vajaliku taristu olemasolu, sundkoormiste rakendamist ning oluliste varade ja teenuste omanikega sõlmitavaid lepingulisi suhteid. Tsiviilsektori toetus sõjalisele kaitsele ei tohi märgatavalt vähendada ülejäänud ühiskonna toimepidevust.....see üks tendikas oligi vajalik ainult esimeseks päevaks. Kui nüüd mingil päeval läheb actioniks, siis mobiliseeritakse kogu KL ja selle reserv ja juurde tuleb veel esimesed liitlased,(kelle turvalist maabumist tagab KL maakaitse) vajavad samuti transporti? Maakaitse (kohalike rühmade) toidlustamise ja majutamise
pärast ei tasu (EKV ja SKV) tegelastel muret tunda, mängu tuleb (TSIVIILSEKTORI TOETUS SÕJALISELE KAITSELE) ja see toimis ja toimib.
Re: Kaitseliidu sõidukid
Ei saa väga loota neile KL ja ka brigaadi reservist saadud tendikatele.Ühe või kaks päeva liiguvad ja siis hakkavad koolema.See käib siis KL masinate kohta. Brigaadi reservist saadud masinate puhul annab tunda vähempakkumise võitja hoolduse kvaliteet. Ma loodan, et see oli erand.
Re: Kaitseliidu sõidukid
Nope..LupusII kirjutas: ↑15 Jaan, 2025 7:50 Ei saa väga loota neile KL ja ka brigaadi reservist saadud tendikatele.Ühe või kaks päeva liiguvad ja siis hakkavad koolema.See käib siis KL masinate kohta. Brigaadi reservist saadud masinate puhul annab tunda vähempakkumise võitja hoolduse kvaliteet. Ma loodan, et see oli erand.
KLi kätte antud veoautode peamine mure on see, et nad tegelikult seisavad platsil (liiga) suure osa oma eluajast. Vanadele masinatele on seismine aga surm. Korra aastas on enamus korras, sest siis on ülevaatused. Pärast seda on juba loterii, kas veab järgmise ülevaatuseni välja või laguneb kohe jälle ära.
Kusjuures pidurid, õhuvoolikud jm taoline kipub kõige kiiremini valel ajal ära lõppema, lolli rauaga ei juhtu midagi.
professional retard
Re: Kaitseliidu sõidukid
mongol kirjutas: ↑15 Jaan, 2025 8:17
KLi kätte antud veoautode peamine mure on see, et nad tegelikult seisavad platsil (liiga) suure osa oma eluajast. Vanadele masinatele on seismine aga surm. Korra aastas on enamus korras, sest siis on ülevaatused. Pärast seda on juba loterii, kas veab järgmise ülevaatuseni välja või laguneb kohe jälle ära.
Kusjuures pidurid, õhuvoolikud jm taoline kipub kõige kiiremini valel ajal ära lõppema, lolli rauaga ei juhtu midagi.
Vähemalt kahe maleva näitel tean, et masinaid sõidutatakse regulaarselt ning ei päde "korras ainult ülevaatusel" on üldistus. Kindlasti on vanakesi, mida tehakse kord aastas korda, aga ei taheta maha ka kanda.
Kui on probleem, tõmba lõuga
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44015
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliidu sõidukid
Noh, ega see 4 korda aastas õppusel iga kord 150 km läbi sõita pole palju parem seismisest ülevaatusest ülevaatuseni.
Mul on nt üks auto, mida ma praegu eriti ei vaja, aga müüa pole mõtet - ma sõidan sellega mõnikümmend km iga nädalavahetus.
Mootor-käigukast töösoojaks (kondentsvesi välja), närilised kapoti alt peletatud, pidurid "lahti pidurdatud". Seisab õues.
Kord kvartalis aku täis laadida (12 tundi laadija taga), märgadel aastaaegadel kord kuus soojapuhuriga salong ära kuivatada.
Tegemist on omajagu.
Mul on nt üks auto, mida ma praegu eriti ei vaja, aga müüa pole mõtet - ma sõidan sellega mõnikümmend km iga nädalavahetus.
Mootor-käigukast töösoojaks (kondentsvesi välja), närilised kapoti alt peletatud, pidurid "lahti pidurdatud". Seisab õues.
Kord kvartalis aku täis laadida (12 tundi laadija taga), märgadel aastaaegadel kord kuus soojapuhuriga salong ära kuivatada.
Tegemist on omajagu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3910
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: Kaitseliidu sõidukid
See on aegade algusest nii olnud, kui sõda pole siis milleks sõjaväge ülal pidada. Kui sõda algab, eks siis vaatab.
-
- Liige
- Postitusi: 316
- Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
- Kontakt:
Re: Kaitseliidu sõidukid
10-20 aasta vanuse auto aastase 4x4 pikapi/maasturi automaks on vahemikus ca €50-200. Pean siin silmas mõistlikke sõidukeid, luksusmaasturiks kvalifitseeruva oma võib olla mõnevõrra suurem uuemal masinal. Pole nagu maailma suur takistus? Kui see auto on ka muidu isikul kasutuses, siis jaguneb see summa veel sisuliselt muu kasutuse ja riigikaitselise valmisoleku vahel. Kui nüüd jutt ainul SA ajaks hoitava autoga, siis ei pea selline üldse registriski olema, st võib selle soetada väljaspoolt Eestit ja siin üldse mitte registreerida. Sõjaolukorras registreerimata sõidukiga liikumine niikuinii ilmselt kedagi ei sega.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44015
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliidu sõidukid
Eelarve pole kummist - kuigi antud mõttetera on õige. Raua soetamisega on ju nii, et ühel hetkel ületab soetamisele kuluv ülalpidamiskulu (või tuleb kärpida mujalt) - siis ka sõda algab, siis vaatame?Chupacabra kirjutas: ↑16 Jaan, 2025 11:42 See on aegade algusest nii olnud, kui sõda pole siis milleks sõjaväge ülal pidada. Kui sõda algab, eks siis vaatab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1860
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: Kaitseliidu sõidukid
Automaksu lõim läks autoteemasse: viewtopic.php?p=876113#p876113
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline