USA satelliidifoto Tartust 1980 juuli 27
https://i.imgur.com/kVU1klI.jpeg
Poe tänav 8 maja on pildil olemas. Apteek avati seal detsembris 1980. Apteegi ruumid ei saanud aasta otsa tühjad olla.aurik kirjutas: ↑24 Jaan, 2025 20:36Ilmsesti jäi NT-s midagi tähelepanuta.retti kirjutas: ↑24 Jaan, 2025 20:10See ei ole minu, vaid ühine arvamus. NTs arutati pikalt. Miks foto ei saa olla 1979 enam ei mäleta. 1981 olla ei saa sest fotol olev punastest tellistest maja Kaubamaja vastas lammutati kevadel 1981. Aleksander Dormidontov kes foto postitas suri eelmisel aastal. Suhtlusest temaga sain vihje et Tartu sõjaväelendurite fotosid on tal veel.
Üks viide Edasi lehele https://www.etera.ee/zoom/76612/view?pa ... ,3215,1759
Esiküljel vastav artikkel. Annab selge vastuse, miks aerofotol Ülikooli Raamatukogu hoone jõepoolses küljes suur auk ja millal see kinni peab saama.
Tasub tähelepanu pöörata veel sellele, et Tähe 4 jures on vaikus. 1980.a. suvel pidi algava juurdeehitusega seoses juba mingi siblimine käima.
Ja jõe peale maksab ka vaadata. Kus on randumispontoonid ja kus neid (veel) ei ole.
Ma pakuks julgelt 1979.a. mai lõppu või juuni(I pool)t
Ai-ai, Retti, oleksid võinud ikka vähe soliidsema argumendi valida.retti kirjutas: ↑25 Jaan, 2025 11:01Poe tänav 8 maja on pildil olemas. Apteek avati seal detsembris 1980. Apteegi ruumid ei saanud aasta otsa tühjad olla.aurik kirjutas: ↑24 Jaan, 2025 20:36Ilmsesti jäi NT-s midagi tähelepanuta.retti kirjutas: ↑24 Jaan, 2025 20:10
See ei ole minu, vaid ühine arvamus. NTs arutati pikalt. Miks foto ei saa olla 1979 enam ei mäleta. 1981 olla ei saa sest fotol olev punastest tellistest maja Kaubamaja vastas lammutati kevadel 1981. Aleksander Dormidontov kes foto postitas suri eelmisel aastal. Suhtlusest temaga sain vihje et Tartu sõjaväelendurite fotosid on tal veel.
Üks viide Edasi lehele https://www.etera.ee/zoom/76612/view?pa ... ,3215,1759
Esiküljel vastav artikkel. Annab selge vastuse, miks aerofotol Ülikooli Raamatukogu hoone jõepoolses küljes suur auk ja millal see kinni peab saama.
Tasub tähelepanu pöörata veel sellele, et Tähe 4 jures on vaikus. 1980.a. suvel pidi algava juurdeehitusega seoses juba mingi siblimine käima.
Ja jõe peale maksab ka vaadata. Kus on randumispontoonid ja kus neid (veel) ei ole.
Ma pakuks julgelt 1979.a. mai lõppu või juuni(I pool)t
Ja mis see loeb?
30.11.79 artikkel fotoga koos lükkab iseenesest selle väite ümber. Maja ehitus veel käib, mis aasta otsa tühjadest apteegiruumidest üldse räägime?
See läheb küll ehituse valdkonda aga nõuka ajal oli kasutusel väljend: "maja peab vajuma", mille sisu tänapäeval enamus ei suuda mõista.
Ja selleks oli arvestatud ca aasta. Ja jutt käis siia juurde veneaja kombekohaselt fondidest ja limiitidest. Aga samas räägiti, et aasta seisab karbina, saaame kinni ja esmasesse kütesse, siis tiba seisab ja järjest läheme sisetöödesse.
Nagu tellituna saabusid üleeile usaldusväärsed andmed Leedu Raketade kohtaaurik kirjutas: ↑20 Jaan, 2025 18:40Sinna alla lähevad
1961- üks Valgevene laev
1962- üks või kaks leedukat (asi selles, et praegugi suviti Nemunasel sõitvat loetakse juskui 1963.a. ehitatuks, aga üks Raketasid uuriv seltskond on talle külge pookinud sovetiajal omistatud registreerimisnumbri ja see viitab üheselt 1962.aastale.
1963- juhul kui eelmine info on õige, siis ümmargune 0
1964- üks leedukas
Lubatud ülevaadeaurik kirjutas: ↑24 Jaan, 2025 20:36----Edit: "Koiot" pole meilt siit tõesti varem läbi käinud ja selliseid on teisigi. "Koiotist" ma lähipäevil siis nats kirjutan, temast on EW ajal (siis loomulikult teise nimega) paar fototki. Tsaariajast temast ühtegi pilti ma näinud pole (ehkki NT-s pakuti ühe foto juures, et mööda Aia tänavat veetav laev võib "Koiot" olla. Aga pole mitte)
Siiski leidsin kusagilt vastava infoga Raketa sildi. Foto kahjuks kohta, kuhu selline kinnitatud oli, välja ei anna. Kui tulla veel reklamatsiooniremondi teema juurde, siis Tartu sadamal oli 1979-80 navigatsioonivaheajal mingi vastav kontakt vähemalt kahe tehasega. Üks oli Tšeljabinski traktoritehas, kus toodetud linttraktoreid Tartu sadam kasutas. Teine oli aga mingi „Zarja”. Asukoht määramata (viimane peaks tähendama seda, et tegu on iseeneset väga tuntud ettevõttega). Uurisin targemate käest, kas sellenimeline tehas oli kuidagi Raketade tootmisega seotud. No ei olnud. Tuntumatest olid samanimelised kella- ja keemiatööstuse seadmete tehased, aga sellist, mis laevanduse ja laevaehitusega seotud, ei leidnud. On muidugi võimalik, et kodanik, kes jõesadamas trükimasina taha pääses, lihtsalt eksis, toksides (võib-olla käsikirjas tehtud esildiselt) Zvezda asemel Zarja. Aeg-ajalt selliseid vigu paberites ette tuleb.
Kunagi fikseerisin oma silmaga, kui sõidud lõpetanud Tasuja, Narva ja Lauristini kallal slipil askeldati, ainult täpseid aastaid oli tagantjärgi raske meenutada, ikka kas see või teine...aurik kirjutas: ↑23 Jaan, 2025 18:03 Laevaga oli varem tehtud mõningaid plaane, üks võimalus oli rookida üsna kõrge kere tühjaks, ehitada peale mingi tekiehitis ja kasutada seisva laev-võõrastemajana, teine variant nägi ette ehitada ümber jõetankeriks (mulle pole teada, kas iseliikuvaks või lihtsalt seisvaks küttemahutiks). Kumbki siiski töösse ei läinud, kümnendi lõpus kanti laev ametlikult maha ja 80-te alguses lammutati Tartus slipil (1981?).
Need lood saab nüüd kompleksselt ära lahendada. Sattusin nimelt arhiivis veel ühtedele sõjajärgsetele laevavarede-vrakkide nimekirjadele, mis olid veel põhjalikumad. Muidugi on kõik need selles mõttes puudulikud, et osade aluste parameetrid (mõõdud, jõuallika võimsus) on hinnangulised, samuti pole umbes kolmandik aluseid loendisse sattunud nime järgi- seda lihtsalt ei suudetud kindlaks teha, vaid neile on omistatud tinglik number.aurik kirjutas: ↑14 Apr, 2024 22:15 Tõsi, ka arhiivimaterjalides tuleb aeg-ajalt ette mitte ainult trüki-, vaid ka sisulisi vigu, mis puudutavad laevade nimesid, ehitusandmeid jne. Nii et võib olla midagi samast sarjast. 1954.a. on muidu maha kantud mootorkaater „Zveberg” („Цвеберг”) Viimasest pole muud infot üldse leidnud, aga väiksemate aluste kohta, kui neid just ei kasutata otseselt vedude või veeteede korrashoiu jaoks, ongi see ülinapp.
Veel on üks 1950.a. algusest pärit nimekiri, mis ei puudutab jõelaevanduse aluste tehniliste dokumentide numeratsiooni. Ja seal vaatab vastu selline nimi nagu „Zuidersee” („Цуидерце”). Esimest ja viimast korda.
Muidugi võis jõelaevanduses domineerinud umbkeelne seltskond nende „Z” nimedega omatahtsi mängida. Ükskord tehti nt mitu aastat arvel olnud „Endli” kerest paberites kogemata „Evald” ja nii jäigi.
"Ugorgi" sõitis pärast Vabadussõda uute nimede all edasi, olles kõigepealt 15 aastat sõjaväeteenistuses ja EW viimased aastad erakätes. Viimane nimi "Lend". 1940.a. lõpus natsionaliseeriti. II maailmasõja ajal jäi kadunuks
Jah, muidugi, Merewiki teksti autorid põimisid "Valvuri" ja "Uku" millegipärast kokku. Mati Õunal (tema tekstide alusel merewiki nupp) endal oli märgitud täiesti õigesti, et pärast dokkimist viidi Praagaleretti kirjutas: ↑17 Veebr, 2025 13:11 * 1994. aastal käis laev Tartus dokis ja asus Kalli järvel. Laev kuulus Arno Koskile. Eesmärk oli see ajalooline aurulaev säilitada, kuid vahendid selleks puudusid ja nii läks 2013. aastal laev vanarauaks.
Laev Turist oli pooleldi uppununa Pedaspea lahes,mitte Kalli järvel ja siis Praagal Emajõe kaldale veetuna
eikeegi kirjutas: ↑12 Aug, 2007 21:42 ega ei tea midagi rääkida Meerapalust pisut ülevalpool Pedaspää lahe kandis ühes sopis asuva praamilaadse väsinud aluse kohta? Kahjuks mul paremat pilti hetkel ei ole aga midagi sealt vast ikka paistab: http://www.minupildid.ee/main.php/users ... 6.JPG.html
Väga tõenäoliselt saksa suurtükipraam MAL-22. Jooksis augusti keskel 1944 Meerapalu lähedal madalikule. Peipsi laevanduse vrakkide nimekirjas teda pole, ju ta siis kedagi ei seganud, võimalik, et tõmmati millalgi kalda äärde ja jäeti sinna vedelemaASuur kirjutas: ↑06 Sept, 2007 23:12 Ise võtsime kiilu alla teekonna peipsile.Nimelt oli plaanis järgmisena üles otsida Eikeegi poolt fikseeritud vana praami jäänused ühes üksikus lahesopis......Peale pikka aeglast edasiliikumist jõudsime lõpuks lahe viimasesse soppi,kus lebaski oskuslikult mättaks maskeerunud tundmatu otstarbega praamivrakk.....
Siiski 1973.aurik kirjutas: ↑16 Dets, 2023 23:50 Tartu fotodest meeldis mulle eriti see.Kuna pilt on kaks korda üles laetud, siis ühel juhul on märgitud 1972 https://pastvu.com/p/1831277 , teisel juhul aasta hilisem https://pastvu.com/p/1574164 . Mina ei oska paika panna, aga üks sama sarja võte kallutab varasema aasta poole. https://pastvu.com/p/1831287
See lause sai formuleeritud vist ühe muusikapäevade veterani mälestuste põhjal aga arvatavasti sain kontekstist valesti aru. Tegelikult oli „Lermontov” hotellina kasutusel viimati 1985.a. Järgmisel kevadel tõmbas mingi järelvalveorgan laeva kasutamisele majutusasutusena rasvase kriipsu peale ja ta loksus suvel niisama tühjalt. Sügisel leiti kosilane ja Pihkvasse viidi ilmselt 1987.a. kevadel.
Pidi küll pontoonsilla lahti tegema. Kusagilt oli varem meelde jäänud, et viimase pontoonsilla sildeava oli natuke üle 3 m. kõrge ja seega „Zarja” mahtus nibin-nabin läbi. Tegelikult oli paarkümmend cm alla 3 meetri.
Katseid lõimes leiduva põhjal midagi kokku keevitada on ikka tehtud, seni erilise eduta. Nüüd siis järgmine proov. Wikipeediasse on tekkinud üks kasutaja, kes on plaaninud teha Tartu laevapargi alustest hulga artikleid.aurik kirjutas: ↑05 Juul, 2019 15:35 ....... Juhtusin hiljuti lugema ühes kogukonnas postitatud kurtmist. Nimelt tuli seal jutuks mingi jõeelu ajaloo teema ja keegi osaline soovitas siis meie foorumile pilgu peale visata ning pani viite. Kurtja käis tutvumas ja leidis, et see pole ajalooallikana kasutatav, sest ta on 75 lk (sel momendil oli nii kaugel) pikk.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline