STRALO

Eestlased ning eestlastest koosnevad üksused, relvad, lahingud, varustus, autasud jne jne...
Lemet
Liige
Postitusi: 20809
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: STRALO

Postitus Postitas Lemet »

Ka minu isa käis STRALO teenistuses olles Pariidis. Ega's lugupeetava vanaonu järsku Moulin Rouge külastamisest midagi rääkinud?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1860
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: STRALO

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Ühendasin teemad
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16662
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: STRALO

Postitus Postitas Fucs »

Verbändeund Truppen der deutschenWehrmachtund Waffen-SS im Zweiten Weltkrieg 1939—194
Stralo.png
Stralo.png (134.42 KiB) Vaadatud 1174 korda
https://www.bundesarchiv.de/assets/bund ... 15_ocr.pdf

Bezeichnung der Archiveinheit:
Ernst Schmidt, Bevollmächtigter für den Nahverkehr beim OP Königsberg: Straßentransportleitung Ostland (Stralo), Straßentransportinspektion Riga (13 S.)
https://archiwum.instytutpileckiego.pl/ ... (13+S.%5C)
Nagu 1941. aastal, pidid Balti riikidesse veel jäänud sõjavangid abistama peamiselt saagikoristusega. Selleks tuli neid ajutiselt laenata teistelt töökohtadelt, nagu näitab Wolmari tööhõiveameti kiri Läti maanteede direktoraadile: "Ma palun, et te annaksite 200 teile määratud sõjavangi Wendeni rajooni kogukonnavanemate käsutusse, et neid saaks kasutada põllumajanduses. . . . Pärast saagikoristust antakse need sõjavangid teile tagasi.

Kuid isegi suurlinnade tehastes olid sõjavangid saanud "tööjõu paigutamise planeerimise" lahutamatuks osaks, hoolimata nende küüditamisest Reichisse. 1942. aasta sügisel töötas Riias linna tehastes umbes 400 vabastatud ja 600 mittevabastatud sõjavangi. 1942. aasta suvel pidi Lätis tee-ehitusel töötama 2120 sõjavangi. Ka Leedus lasti Stalag Kauenist Stralosse “vabaks” palju usbekke, tatarlasi ja baškiiri, mida tõendavad arvukad Stralo töölepingud. Ka puidu- ja metsatööstus väljendas korduvalt huvi sõjavangide palkamise vastu. Näiteks 1942. aasta sügisel töötas Riias saetööstuses 300 sõjavangi. Ka Eestis pidi tüüfuse taandumise järel töötama 100 sõjavangi Giessleri ehituskontsernile Walkis kuuluval ehitusplatsil.

Eriliseks sõjavangide “tööjõupakutuseks” oli põlevkivi tootmine Eestis, mis hakkas kasvama 1942. aastal ja kus töötas väljaastumise hetkel 13 000 Nõukogude sõjavangi. Sel põhjusel puudutas Eestit sõjavangide väljaviimine Reichi vähem kui Lätit. 1942. aasta suvel oli Eestis umbes 20 000 Nõukogude sõjavangi ja vähemalt 16 000 viisid sakslased 1944. aastal põgenedes läände.

Lisaks põllumajandusele saadeti “Evarussid” [„Evarussen“] ka “suletud missioonidele” OT-sse või Stralosse, kus neid ootas ees raske füüsiline töö range valve all. Teadaolevalt oli olukord sellises “Evarusside” OT laagris “rahva füüsiline ja moraalne seisund oli nii halb, kui olla saab”. Neid tööandjaid iseloomustas ka see, et nad värbasid “Evarusse” laagritest, tavaliselt ilma tööhõiveametiga konsulteerimata.
Tilman Plath. Zwischen Schonung und Menschenjagden.
Die Arbeitseinsatzpolitik in den baltischen Generalbezirken des Reichskommissariats Ostland 1941–1944
https://www.researchgate.net/publicatio ... jagd_klein

Varschauer Zeitung 23.03.1943 LK.9
Deutscte Speditionen in der Ukraine
Einsatz von 22 Reischfirmen - Die Straßentransportleitung Ost
...
Der Uberlandver kehr wird ausschließlich der Stralo, der Straßentransportleitung Ost, als der Stelle, die den ganzen Wagenpark und seinen zweckmäßi gen Einsatz überwacht, Vorbehalten bleiben.
http://mbc.cyfrowemazowsze.pl/Content/7 ... -10309.pdf

Jacek Emil Szczepański
Wojenne adresy Legionowa (27): Baza Stralo na Bukowcu
Saksa sõjalises terminoloogias tähendas see lühend Straßentransport Leitung Ost – maanteetranspordi juhtimine “Ida”, lühendatult Stralo. See oli kõrgema sõjaväelise juhtimise Varssavis asuv maanteetranspordi peavalitsus. See juhtis Wehrmachti peavalitsuses asuvaid sõidukite transpordiüksusi ja remonditöökodasid. Alates sõja puhkemisest NSV Liiduga juunis 1941 tagas see varude tarnimise idarindele. Selliseid ülesandeid täitsid muu hulgas: 1. transpordi-sõiduki brigaad, mille park oli Legionowos. Kokku koondati peavalitsuse koosseisu umbes 70 autopataljoni ja tagalatöökodade võrgustik....

...Vahetult enne Varssavi ülestõusu puhkemist lahkus Saksa meeskond Stralost. 28. juulil 1944 pommitasid Punaarmee lennukid baasihooneid ja neid ümbritsevaid maju Bukowiecis.

Pilt
https://powiat-legionowski.pl/d/0aab49c ... 36aab189d6
Okupeeritud territooriumidel kasutatavad kaubaveokid pidid samuti kandma sõiduki kõigil neljal küljel kirja Stralo (Straßentransportleitung Ost).
https://rendszam.guru/data/d/dr-gdr/index.html
Saksa majanduspoliitika okupeeritud Nõukogude aladel 1941-1943: Ida majandusstaabi lõpparuanne ja Kiievi majandusjuhatuse liikme märkmed.

Puidutranspordist...

...Olukorda, mis venis pikaks ajaks, võib kirjeldada järgmiselt: vajalikud sõidukid ei olnud kättesaadavad (OKH; GBK oli keeldunud). Põllumajandus suutis ainult ajutiselt varustada saadud sõidukeid, Ida maanteetranspordiamet (Stralo) keeldus metsamaterjali vedamisest ning vedas ainult põllumajandussaadusi ja mangaanimaaki. Reichi majandusministeerium ei teinud mootorsõidukeid uuest toodangust metsatööstusele kättesaadavaks. Põllumajanduse jaoks konfiskeeriti kogu uus ratastraktorite tootmine, Wehrmachti jaoks pandi käima uus roomiktraktorite toodang. Suurimate puiduvarude ja vägede erakordse puiduvajadusega oli selline transpordiolukord umbes 1942. aasta augustini...

...Uuest tootmisest lisandus 65 traktorit. Lisaks toodi Reichist kohale umbes 150 kasutatud traktorit, mille FH sai endale käitamiseks. Eksklusiivseks puidutranspordiks anti Stralo käsutusse umbes 150 kasutatud või rekvireeritud traktorit.
Eristada tuli:
— Transport raielangilt ladestuskohta maanteedel, raudteedel ja jõgedel: kohalik transport.
— Transport sealt tarbijale või töötlemiseks: pikamaavedu.
— Puit, mida töödeldi teede jms jaoks ja mis oli kohe müügis või nõudis ainult väikest kohalikku transporti.

Transpordi eesmärgil anti Stralo üksustelt põllumajanduse käsutusse mitu korda 10 000 tonni kütust.
https://dokumen.pub/die-deutsche-wirtsc ... 19058.html
AUTODE LIIKLEMINE SÕJA AJAL
Saksa sõjaväevõimude poolt oli autode liiklus reguleeritud erilubadega. Neid lubasid (või sõidukäskusid) andsid välja linnades asuvad Stralo kontorid. Märjamaal ei olnud loa saamise kohta. Lähemad Stralo kontorid olid Haapsalus, Pärnus ja Tallinnas, kust võis saada sõiduks kirjaliku sõiduloa. Posti teel võttis loa saamine mitu päeva. Tallinnas, Suure Tatari tänaval nr. 1 asuvas kontoris oli ülemuseks Vigala päritoluga baltisakslane Vernce.
https://www.velise.ee/muud-koduloolist- ... aelestused

Eesti kalur nr.4 1982
Kord teatati meile peakontorist, et me sealt enam püügimaterjali ei saa, kuna Narva harukontor ei asu tsiviilvalitsuse piirkonnas, piir oli Vaivaras. Püügimaterjal tuleb meil edaspidi hankida kohaliku komandantuuri kaudu. Sealt lubati, aga midagi ei tulnud. Et aga üldjuhataja Mänd ja varustusosakonna juhataja Muru ei olnud selles asjas täiesti konkreetsed, siis saime peakontorist varustust edasi vähemalt esialgu. Mis puutub transporti, siis oli meil võimalus saada abi Stralo'lt, kui meie oma kaks autot ei tulnud tööga toime. Personal kogu harukontori ulatuses, kaasaarvatud ka tunnitöölised, oli umbes 70...

...Transpordiks oli omal olemas mõni üksik veoauto, üks sõidu-
auto ja üks mootorpaat, kuna suurema transpordi toimetas Stralo.
https://www.etera.ee/api/oai2/download/41001.pdf

Foto, Offiziere, Fahrzeug, Stralo, Rußland, um 1942 ! - Auction
https://www.militaria321.com/auktion/67 ... 1942-.html

Digaris hunnik artikleid kus mainitud
https://dea.digar.ee/?a=q&hs=1&r=1&resu ... ----------
kysija23
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 03 Jaan, 2024 15:23
Kontakt:

Re: STRALO

Postitus Postitas kysija23 »

Lemet kirjutas: 05 Veebr, 2025 13:51 Ka minu isa käis STRALO teenistuses olles Pariidis. Ega's lugupeetava vanaonu järsku Moulin Rouge külastamisest midagi rääkinud?
Ei sellest polevat juttu olnud :D . Küll aga olevat oma lastele südamele pannud, et üks kord peaks iga inimene Pariisis ära käima... (Küllap see oli vast natuke teistsugune Pariis kui täna...
kysija23
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 03 Jaan, 2024 15:23
Kontakt:

Re: STRALO

Postitus Postitas kysija23 »

Tänud vastamast> päris palju materjali sain nüüd siit.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist