Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Neile, kes usuvad, et E-auto ei vaja hooldust, siis siin on üks näide Hyundai jahutusvedeliku, 4 aasta vahetamise protseduurist (koos õhutamisega), autotootja juhendi järgi: https://vimeo.com/825335870/9b6a196953
See ei ole mitte lihtsalt "kanistrist peale kallamine".
See ei ole mitte lihtsalt "kanistrist peale kallamine".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ja kui sa teaks veel, palju see jahutusvedelik maksabOLAVI kirjutas: ↑10 Veebr, 2025 14:27 Neile, kes usuvad, et E-auto ei vaja hooldust, siis siin on üks näide Hyundai jahutusvedeliku, 4 aasta vahetamise protseduurist (koos õhutamisega), autotootja juhendi järgi: https://vimeo.com/825335870/9b6a196953
See ei ole mitte lihtsalt "kanistrist peale kallamine".

Re: Autotehnikateema
Jahutusvedeliku vahetus vist ainult korea EV-de rõõm, tehakse iga 60 tuhande kilomeetri takka ja siis maksab kogu hooldus koos jahutusvedelikuga ca €500. Elab üle. Samas Tesla omanikud ei pea üldse jahutusvedelikku vahetama, see olevat eluaegne. Ja kohustuslikke hooldusintervalle Tesladel ka pole, omaniku suva millal hooldama ronib.
Re: Autotehnikateema
Some kuidas see särts on kestnud talvel?
Re: Autotehnikateema
Hullu pole, Tartusse sõitis miinuskraadidega välja küll. Ainus ebameeldivus, et kiirlaadijas laeb aeglasemalt kui tavaliselt. Selleks, et akut eelsoojendada, peaks sobiva laadija juba varakult autos navis välja valima, käsitsi seda Kial kahjuks teha ei saa. Ja et ma armastan Waze kasutada siis autonavi peale lülitumine veits ebamugav. Aga nuh, tegelikult pole hullu, nagunii laen kiirlaadijas ainult nii palju, et koju välja sõidaks. Ehk siis mitte just kaua. Päris kindlasti ei tasu kiirlaadijas üle 80% laadida, sealt ülespoole läheb laadimine sigaaeglaseks. Kui sellest kojujõudmiseks ei piisa siis on mõistlikum tee peal lisalaadimine teha. Ja kodus börsihinnaga laadides leiab ikka need mõned tunnid kui elekter odav on. Üldiselt kiirlaadijasse väga harva asja, siis kui mingid päris pikad sõidud ees. Linnas ja linnalähistel saab EV-ga terve nädala laadimata hakkama kui pikki sõite pole näha siis laen vaid nädalavahetustel.
Ahjaa, EV pluss on see, et saad mobiilist auto soojenema panna. Ehk siis autosse istudes on 20C salong, istme- ja roolisoojendus sees ja aknaid ei pea jääst kraapima.
Ahjaa, EV pluss on see, et saad mobiilist auto soojenema panna. Ehk siis autosse istudes on 20C salong, istme- ja roolisoojendus sees ja aknaid ei pea jääst kraapima.
Re: Autotehnikateema
Kui nüüd nokkida, siis eelsoojendus on paljudel autodel olemas, kas tehasest või järelpaigaldatud ja siis on ka mootoriplokist istmeni kõik soe ja klaasid puhtad.
professional retard
Re: Autotehnikateema
Tehnika puhul ei tähenda "eluaegne" mitte omaniku eluiga, vaid "tootja poolt planeeritud seadme kasutusaega".
Paljud inimesed ei hooldagi oma autot. Kui mõni tuli süttib, siis kallatakse peale ja ühe aasta peaks iga auto vastu pidama ning siis võib auto järgmise vastu välja vahetada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
See aasta ei olegi õiget talve olnudki ju, ainult 4. jaanuaril oli -13C.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Loen ja sain aru kui näiteks sõita mingi 150 kilti nädalas siis täitsa hea. Muidugi kui inimene peaks Raplast Tallinna panema iga päev ja tagasi siis jah diisel aga need Rae,Saku jne nendel inimestel täitsa mõeldav.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mul uuel tööautol on esiklaasi elektriline soojendus-vastu valgust vaevu nähtavad spiraalikesed terve klaasi ulatuses.
Tõeliselt mugav asi, pole kordagi hommikul klaasi kraapima pidanud. Paned auto käima, esi- ja tagaklaasi soojenduse sisse, pühid seni muid kohti ja 2 min pärast pühid jää lihtsalt harjaga maha. Varasemalt on mul midagi taolist olnud ühel auto 15a tagasi, kuid seal olid esiklaasi soojendusniidid ainult kojameeste ümbruses.
Tõeliselt mugav asi, pole kordagi hommikul klaasi kraapima pidanud. Paned auto käima, esi- ja tagaklaasi soojenduse sisse, pühid seni muid kohti ja 2 min pärast pühid jää lihtsalt harjaga maha. Varasemalt on mul midagi taolist olnud ühel auto 15a tagasi, kuid seal olid esiklaasi soojendusniidid ainult kojameeste ümbruses.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Jahutussüsteemi õhutamine on ka muidu teemaks autodel, millel on paisupaak radika küljes. Seal on tungivalt soovitatav süsteemi täita nii, et auto on kallakul nina üles või on nina üles tõstetud. Muidu jääb õhk sisse ja auto hakkab jahutusvedelikku välja purtsatama. Nendel, millel paisupaak on esiamordi kannu küljes, tavaliselt sellist asja ei ole.OLAVI kirjutas: ↑10 Veebr, 2025 14:27 Neile, kes usuvad, et E-auto ei vaja hooldust, siis siin on üks näide Hyundai jahutusvedeliku, 4 aasta vahetamise protseduurist (koos õhutamisega), autotootja juhendi järgi: https://vimeo.com/825335870/9b6a196953
See ei ole mitte lihtsalt "kanistrist peale kallamine".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Terve esiklaasi ulatuses kusjuures iidamast-aadamast Ford -i puhul kasutusel. Isegi escort -id olid selle lisaga varustatud.Kapten Trumm kirjutas: ↑11 Veebr, 2025 13:07 Mul uuel tööautol on esiklaasi elektriline soojendus-vastu valgust vaevu nähtavad spiraalikesed terve klaasi ulatuses.
Tõeliselt mugav asi, pole kordagi hommikul klaasi kraapima pidanud. Paned auto käima, esi- ja tagaklaasi soojenduse sisse, pühid seni muid kohti ja 2 min pärast pühid jää lihtsalt harjaga maha. Varasemalt on mul midagi taolist olnud ühel auto 15a tagasi, kuid seal olid esiklaasi soojendusniidid ainult kojameeste ümbruses.
Re: Autotehnikateema
Koosnes veel kahest eraldi poolest, ja mäletan, et mul oli toimetamist suht uue masinaga, Mondeo 2000~ mille üks pool maha oli koolenud. Juhi pool, kihtide vahelt pekkis, remontida ei andnud. Väga hea asi kui töötab, läks klaasivahetusse.Kirs kirjutas: ↑11 Veebr, 2025 13:14Terve esiklaasi ulatuses kusjuures iidamast-aadamast Ford -i puhul kasutusel. Isegi escort -id olid selle lisaga varustatud.Kapten Trumm kirjutas: ↑11 Veebr, 2025 13:07 Mul uuel tööautol on esiklaasi elektriline soojendus-vastu valgust vaevu nähtavad spiraalikesed terve klaasi ulatuses.
Tõeliselt mugav asi, pole kordagi hommikul klaasi kraapima pidanud. Paned auto käima, esi- ja tagaklaasi soojenduse sisse, pühid seni muid kohti ja 2 min pärast pühid jää lihtsalt harjaga maha. Varasemalt on mul midagi taolist olnud ühel auto 15a tagasi, kuid seal olid esiklaasi soojendusniidid ainult kojameeste ümbruses.
Viimati muutis Peeter, 11 Veebr, 2025 17:14, muudetud 1 kord kokku.
Re: Autotehnikateema
Sõltub akust ja auto efektiivsusest. Mul Niro EV ja soojal ajal on minu tegevuspiirkond laadimata ca 200km, ehk siis Tartusse ja tagasi. Miinuskraadidega jagub akut ca 300km jaoks, ehk siis tagasiteel Tikupoisis pissipeatus nii 15 minutit. Raplasse ja tagasi teeb vast vana Leaf ka ära.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Iseroostetav Mondeo õnneks ei kuulu naljalt autosid natuke tundva inimese valikute hulka

Aga jah, jääb üle vaid kadestada, mulle sattus taoline hüve esmaskordselt, inimene õpib kogu elu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Tegelane5 ja 2 külalist