Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Vanahalb, sul on ikka raske elu - garaažis kohe mitu autot millistega "pea-aegu ei sõida" ja uusi rehve osta ka ei jaksa!
Hea, et vähemalt autosid jagub ja müüma ei pea. Veel ... :scratch:
Sügav kaastunne! :mrgreen:

Eks igalühel omad prioriteedid - kellel kindel turvalisus, kellel igas asjas kokkuhoid.
Lõpetan.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

mart2 kirjutas: 19 Veebr, 2025 9:41 Vanahalb, sul on ikka raske elu - garaažis kohe mitu autot millistega "pea-aegu ei sõida" ja uusi rehve osta ka ei jaksa!
Hea, et vähemalt autosid jagub ja müüma ei pea. Veel ... :scratch:
Juurpõhjus on siin see et niisugune auto mis peaks kõlbama kõigeks ei kõlba tegelikult mitte millekski. Sellepärast on meid mitu ja igaühel on mingi kindel funktsioon.
Kui maailmas oleks olemas üks universaalne auto siis ostaks kohe sellise ja jääks veel raha rehvide tarbekski :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ghostship kirjutas: 18 Veebr, 2025 17:54 Mingit statistikat ka selle kohta on kui palju talvel toimunud rasketest õnnetustest on rämpsrehvid üldse? Tundub selline pseudoteema rohkem. Igaüks kes talvel rohkem kui 2 korda sõidab kuus teab vast piisavalt hästi milliste rehvidega sõita kannatab. Pigem juhtuvad rehviõnnetused üleminekuajal (talv tuleb teatavasti alati ootamatult :)) kui veel pole jõutud rehve vahetada ja sõiduvõtteid talviseks korrigeerida.
Mendiasutused panevad taolised avariid külma kõhuga probleemi "sõidukiirus" alla. Ja tõepoolest, kui ohutu kiirus olnuks 40 kmh ja sõiteti 70-ga, on igati jokk rääkida kiirusest. Aga sama statistika kõlbab hästi toetamaks ambitsioone kehtestada autojuhtide tegevuse üle totaalkontroll, kuna "enamike õnnetuste põhjus on kiiruseületamine".

Mina väidan siiani, et see maanteel toimuv 90 asemel 100-105 kmh sõitmine mingit avariide tõusu ei tekita, vaid statistika ajab suureks just "teeoludele mittevastav kiirus", mille taga võib vabalt olla autojuhi kehv ettevalmistus (ei suuda piisavalt hästi sõita), kehvad rehvid (pidamine maanteekiirusel kaob", kehvalt hooldatud tee, nutiseadmete näppimine jne. Aga õnnetuse põhjuseks on kästud panna "kiirus", siis saab kontrolliks eelarvest lisaraha (kiiruse eest trahve väänata on rentaabel tegevus) ja lisavolitusi kodanike eraellu sekkumiseks (loe salvestada, kuskohas sa sõitsid, kellega jne).

Ma sõidan päris palju Tallinna ringteel Saue ja Paldiski vahel ja üle ühe näen seal olukordi, kus mingi traktor venib 30-40 kmh ja selle taga on pool km järjekorda. Lõpuks viskab kellelgi närv üle ja ei hakata ootama tee kaherealiseks muutumist, vaid hakatakse mööda suruma. Kus on seal politsei, kes peaks taolisi pidureid eemaldama liiklusest?

Tasub tähele panna - kui see "keskmise kiiruse" projekt on ellu viidud ja tõestanud enda madalat efekti (laipade arv ei vähene), hakatakse tasapisi heietama sellest, et täiusliku liiklusohutuse tagamiseks tuleb igale autole panna sappa GPS ja hakata sealtkaudu "liikluskontrolli" tegema. Ja veelparem, kui ka kaamera salongi, sest juht võib tegeleda kõrvaliste asjadega.

Eelmine aasta tehtud "pilootprojekt", kus Maanteeamet mõõtis eksperimendi korras keskmist kiirust andis mõistagi "soovitud tulemuse", sest seda tehti (meelega) mõttetute kiiruspiirangute kohtades, mida autojuhid ignoreerivad. Maanteed on üle reguleeritud igasugu märkidega, tihti ei jõua meeleski pidada, mis kiiruspiirangu alal sa sõidad.
Viimati muutis Kapten Trumm, 19 Veebr, 2025 11:03, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

vanahalb kirjutas: 19 Veebr, 2025 10:43
mart2 kirjutas: 19 Veebr, 2025 9:41 Vanahalb, sul on ikka raske elu - garaažis kohe mitu autot millistega "pea-aegu ei sõida" ja uusi rehve osta ka ei jaksa!
Hea, et vähemalt autosid jagub ja müüma ei pea. Veel ... :scratch:
Juurpõhjus on siin see et niisugune auto mis peaks kõlbama kõigeks ei kõlba tegelikult mitte millekski. Sellepärast on meid mitu ja igaühel on mingi kindel funktsioon.
Kui maailmas oleks olemas üks universaalne auto siis ostaks kohe sellise ja jääks veel raha rehvide tarbekski :)
Kas lihtsam poleks lühirenti kasutada? Nood mõned korrad, mis vaja midagi suurt vedada olnud, olen lihtsalt Citybee või Bolti kaubiku rentinud. Kõige muuga saab igapäevaauto ka hakkama.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Some kirjutas: 19 Veebr, 2025 11:03 Kas lihtsam poleks lühirenti kasutada? Nood mõned korrad, mis vaja midagi suurt vedada olnud, olen lihtsalt Citybee või Bolti kaubiku rentinud. Kõige muuga saab igapäevaauto ka hakkama.
Muig :D
Ka väljaspool suuremaid linnasid on elu. Ma ei ela üldse mitte kõige hõredamalt asustatud urkas, aga selleks, et teada saada, milline logistiline n*kk on siinkandis näiteks miski rendikaubiku teemaga majandada, pead selle ise mõne korra läbi tegema. Muidu Sa lihtsalt ei usu. :mrgreen:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Väljaspool suuremaid linnu on rendifirma "naabrimees", toimib enamasti pareminigi kui Bolt ;)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Olen ise mõelnud, et kui ma täna peaksin endale ostma autode sveitsi armeenoa, siis selleks oleks näiteks kümmekond aastat vana VW Caddy Maxi 2,0TDI 4 motion N1. Miks?

1. piisavalt talutav sõita ka pikemaid otsi sõiduauto rollis (paljudel kliima, madal müratase, viisakas salong)
2. pikendatud teljevahe teeb maanteesõidu mugavaks ja pagasiruumi mahub euroalus ilma istmeid kokku lappimata, suur kandevõime
3. 2,0TDI mootor, piisavalt jõudu, ökonoomne, veab ka haagist hästi
4. nelivedu, linnamaasturi vääriline läbivus
5. talutavasse klassi kukkunud hind ning N1 madal automaks
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Some kirjutas: 19 Veebr, 2025 11:33 Väljaspool suuremaid linnu on rendifirma "naabrimees", toimib enamasti pareminigi kui Bolt ;)
Nuvotjust. :D Ja ikkagi on mul endal kolm erinevat liikurit pluss neljameetrine haagis. Ning naabrimehed käivad minu juures ja mina ka vahel naabrimehe juures tehnikat rentimas. Aga kõik toimib ja peaasi- kiirelt ja sujuvalt. 8)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

kui ka kaamera salongi, sest juht võib tegeleda kõrvaliste asjadega.
Saksas lajatati eelmine kuu tuttavale 127 raha trahvi selle eest, et sõidu ajal telefoni hoidikusse kohendas. Tee kohal olev kaamera filmis ja 15 kilomeetri pärast tuli värvimuusikaga kinosaal sappa.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Isegi saksas viaduktide peal kaameratega ametnikke nähtud.
Aga kurvaks teeb see hale politsei propaganda millega veebis kannuseid teenitakse. Selle asemele et lugeda mitu turvavööta ja kiirust ületavat juhti menetleti tahaks näha hoopis mitme juhiga vesteldi pikivahe, käpardliku reastumise või mis iganes muu debiilse manöövri pärast.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sellega ei tegeleta, kuna trahviplaanid vajavad täitmist. Ja kiirus, turvavööd jne on lihtne võimalus seda kiiresti teha (vähim inimtunde ühe EUR teenimiseks).

Ma olen Soome kiirteedel näinud, kuidas kuskilt välja ilmunud politsei (ilmselt kaameratest vaatasid) võtab rajalt maha nii sõelujaid (kes trügivad selles +20 kmh liiklusvoos) kui ja jalus munejaid. Ehk siis liikluse sujuvus - olles seal korduvalt sõitnud, tundub mulle, et see +10 kuni +20 sõit on seal tavaline ja politseid ei morjenda senikaua, kui sa seal ei sigatse. Vähemalt pole ma kordagi näinud mingit võsast kiiruse mõõtmist ja selle ületamise pärast kellegi kinni pidamist. Aga selliseid natuke kiiremini sõitvas massis trügijaid (enamasti muide Balti numbrimärkidega autod) kinni peetavat olen näinud korduvalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Veebr, 2025 11:39 Olen ise mõelnud, et kui ma täna peaksin endale ostma autode sveitsi armeenoa, siis selleks oleks näiteks kümmekond aastat vana VW Caddy Maxi 2,0TDI 4 motion N1. Miks?

1. piisavalt talutav sõita ka pikemaid otsi sõiduauto rollis (paljudel kliima, madal müratase, viisakas salong)
2. pikendatud teljevahe teeb maanteesõidu mugavaks ja pagasiruumi mahub euroalus ilma istmeid kokku lappimata, suur kandevõime
3. 2,0TDI mootor, piisavalt jõudu, ökonoomne, veab ka haagist hästi
4. nelivedu, linnamaasturi vääriline läbivus
5. talutavasse klassi kukkunud hind ning N1 madal automaks
Mul ongi igapäevaautoks midagi sarnast ehk BMW X1 tehtud kaubik. Suures plaanis natuke kõrgemaks tõstetud ja neliveoline 3 seeria BMW. Samuti 2-liitrise mootoriga. Need märkused on kõik õiged ja see tähendab et ta on 2-istmeline. Tagaistme asemel on küljele väljatõmmatav töölaud ja kruupink. Õliseid masinaosi ja hüdrovoolikuid vean vahel vanni sees. Korraliku haagise jaoks on ta ikka liiga kerge , 2200 kg on lubatud ja sedagi tänu nelikveole. "Pikem ots" on ka selline väga lai mõiste. Minumeelest on see alates 500 km. Ergonoomika poolest võib sõita, iste ei ole kaugeltki nii hull kui ühe töökaaslase uuel Opel Combol mis juba 300 km-ga seljasirutuspausi nõuab. Aga müra on suur ja see väsitab. Sedaankered on palju vaiksemad. Universaalis on palju tühja ruumi ja igasugused kohinad ja müdinad võimenduvad nii et kõrvakuulmine kaob ära. Nii 50-100 km-ga see veel ei häiri, pika otsaga aga küll.

Seepärast ongi pika otsa jaoks A6 sedaan mis ei mühise niimoodi ja istmeid on ka rohkem. Enne sõda oli pikk ots näiteks nii et kui minna reedel pärast tööd viimase või eelviimase laevaga Tallinna siis järgmise päeva lõunaks jõudsin juba läbi Poola Lääne-Ukrainasse. Muidugi kui piiril ummikut polnud. Või oli vaja Turust Narva minna. Üks Peterburi tuttav elas siis Soomes. Tavaliselt oli vanemate või sugulaste jaoks autotäie nodi ostnud ja ma lubasin et viskan ta möödaminnes Petrogradi ära kui juba sinnakanti minek. Või olin ise Tallinnas kui keegi töö juurest helistas et mine võta Riiast mingi julkar kaasa, nagunii oled sealsamas kõrval.

Suur Sprinteri buss on tegelikult iseliikuva töökoja rollis ja peaaegu kandevõimeni tööriistu täis. Sellessamas klaasist akendega BMW-kaubikus pole neid hea hoida sest neegrid võivad läbi akna näha ja ära varastada. Jällegi - päris igapäevasõiduks on ta liiga kohmakas aga kui kuskil on vaja midagi teha on alati õigem see buss võtta . Kasvõi siis kui aidata kellelgi pildiraami üles panna. Muidu läheb pool aega koha peal otsimiseks et "krt, mul oli kuskil 18 mm lehtvõti, alles eelmisel aastal nägin aga... "

Kui peab veel talus ja metsas ka toimetama oleks vaja mingit kastikat,sest kuidas sa lähed parketimaasturiga sohu? Kriibib ju ära ja pealt lahtine kast oleks siis asja eest. Võib-olla on mingi elamine veel Tallinna mägedel kus parkimiskohad on nimelised ja loetud. Mingi liikur peab seal parkimiskohta hoidma sest kui plats tühjaks jätta hõivavad selle venelased peremeheta vara pähe. Ega kõike muidugi ei jõua aga sinnapoole peab püüdma. Tõsi, sportauto andsin ära sest pole sellega õieti kuskil sõita ja sisse ronimiseks peab olema kas 20 cm lühem või 20 a noorem. Aitab mulle mootorrattast küll.

Igasuguste suurte ja raskete asjade veoks oleme hoopis haagiseid kasutanud ja koostööd teinud. Mul on autotreiler, soomlase-sarvikutel korralik 3000 kg käru et alustega telliseid tuua ja suure hobusetreileri mõõdus furgoon mis mööbli jaoks kõlbab. Neid vean tihti mina oma bussiga sest uutel ja poppidel ja noortepärastel autodel on hämmastavalt väike haagisevõimekus.

Kui tehakse selline seadus et tohib olla ainult üks auto siis suurem maastur + haagised oleks võimalik muarust asendus. Ilma jopetki seljast viskamata Berliini sõitmine jääks sellegipoolest kontimurdvaks ülesandeks.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas retti »

vanahalb
Helsinki kesklinn on samuti naelavaba

mis jutt see on ?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

retti kirjutas: 19 Veebr, 2025 20:36 vanahalb
Helsinki kesklinn on samuti naelavaba

mis jutt see on ?
See on üks jupp teed seal vastava liiklusmärgiga ja just risti jalus.
https://www.hel.fi/fi/kaupunkiymparisto ... ttokieltoa

Rohehullusid ei tea ka , katseprojekt peaks lõppema sel aastal kuid võidakse tulevikus lajatada tervele linnaosale. Mis teed siis oma tuliuute 200 EUR/tk maksvate naastrehvidega :)
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas retti »

vanahalb kirjutas: 19 Veebr, 2025 20:49
retti kirjutas: 19 Veebr, 2025 20:36 vanahalb
Helsinki kesklinn on samuti naelavaba

mis jutt see on ?
See on üks jupp teed seal vastava liiklusmärgiga ja just risti jalus.
https://www.hel.fi/fi/kaupunkiymparisto ... ttokieltoa

Rohehullusid ei tea ka , katseprojekt peaks lõppema sel aastal kuid võidakse tulevikus lajatada tervele linnaosale. Mis teed siis oma tuliuute 200 EUR/tk maksvate naastrehvidega :)
Ja täitsa ongi... :D
Manused
LK.PNG
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: AndresK ja 2 külalist