https://www.delfi.ee/artikkel/120359805 ... ussamiseks„Vaadake, olgem ausad, Euroopa Liit moodustati, et Ühendriike tüssata,“ ütles Trump oma esimesel kabinetiistungil. „See on selle mõte ja nad on teinud sellega head tööd. Aga nüüd olen mina president.“
Donald Trump JÄLLE president
Re: Donald Trump JÄLLE president
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Donald Trump JÄLLE president
Mis sa sellest aasiast siia kleebid?Peeter kirjutas: ↑27 Veebr, 2025 12:34See on jällegi lihtsalt üherealine vastus. Selgitan siis ise lihtsalt juurde, kuna kaubagruppideks on jutu põhjal "Autode varuosad", "Mootorrataste varuosad", "Sädesüütega kolbmootori varuosad" vmt jne. Neid "alamgruppe/koode" on veel küllalt. Ja seal võib täiesti nii olla, et kõrvuti istuvad kaks pea samasugust koodi, aga ühel on tollimaksuks 1,5%, aga samas teise koodi valimisel selle sama kaubagrupi sees kohe hoopis nt 49% (see oli suurim, mida ise deklarandi arvutist nägin). Olen ise deklarandiga korduvalt koos istunud ja sellist 40-ja-enama-kaubagrupiga auto-mototehnika konteineri lahtitollimiseks pabereid ette valmistanud, nii kaubagruppide, kui ka sellega kaasnevate kaalude lõikes. Kõik on eraldi koodide all, alates raamidest, keredetailidest, tuledest, mootoriosadest kuni akudeni välja, "Auto-motokaubade" peatükis. Ütles, et ma ei oska sulle ennetavalt mitte midagi öelda, mida hiinlane sulle algdokumentidele invoicele, packing listile ja "deklarile" kirjutada võiks, sest kaup saabub sul ükskord lõpuks siia, ja siis kui me ükskord hakkame deklareerima, võivad juba hoopis muud tuuled olla ja arvuti mulle juba hoopis muid määrasid näidata. See võib tulla nii hetkepealt, et avan programmi deklareerimiseks ja arvuti annab juba uue tollimaksu määra. Ja see on nii kaubagrupiti, kui võib ka olla päritoluriigi järgi. Et näiteks kui oled kõva tootja, siis võidki olla nii kõva, et riik hakkab sinu tegevuse eest seisma ja et su tegutsemine poleks häiritud kellegi kolmanda osapoole tõttu väljaspoolt EU-d, siis riik taotleb sinu ettevõtte heaks välja EU-lt sinu (st oma riigi majanduse kaitseks) välja EU-turukaitsetollid. Näiteks on konkreetselt Itaalia ja Hispaania motokaupade tootjate huvide eest seistes need riigid saavutanud Aasia päritolu motokaupade odavate hindade tõttu reas (st konkreetsete koodidega) kaubagruppides kuni 49% tollimäära. Kõik, kes toovad EU-sse sisse mototehnikat või nende varuosi, peavad arvestama, et ootamatult võib kaup minna kuni 49% tollimaksu alla. Eks siis tuligi "valida" kaubagruppe, kus maksumäär jäi no nii 1-2% piiresse.
Hetkel jutt USA-EL kaubandusest
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Donald Trump JÄLLE president
Trumpi- ja ekrefännid on asunud lõplikku tõde kuulutama.
Tegelikkus on selline: EL marginaalse tollimäära vastu (tõenäoliselt oli USA-l ka midagi analoogset EL vastu) on Trump asunud kehtestama märkimisväärseid maksumäärasid. Majanduslikult on tegu populismi ja lühiajalise idiootsusega.
TTÜ majanduse esimesel kursusel räägiti juba sellest, millised on tollibarjääride pikaajalised negatiivsed mõjud majandusele. Osa mehi pole sellest vist kuulnudki. See Apple jutt 400 miljardist tootmise tagasitooimiseks USA-sse kuulub tegelikult samasse zanrisse - kasulikuks saavad seda sammu pidada ainult ullikesed. USA-s on tootmine kallim (mitte asjata polnud nende tootmine Aasias) ja juba mõne aasta pärast kannatab nende rahvusvaheline konkurentsivõime tugevalt, kuni sinnamaani välja, et kui oranzi näoga geenis on ajaloo prügikastis, siis kaovad USA-st need "hästimakstud töökohad" nagu hommikune udu, sest rahvusvaheliselt on ära majandada ka vaja ning USA on maailmaturust vaid murdosa. USA-s on napp 350 miljonit inimest, maailmas üle 8 miljardi ehk Apple omab konkurentsieelist koduturul, mis moodustab üleilmsest napi 4%. Ülejäänud 96% osast tekib tal halvemus, sest tootmine on USA-s palju kallim, isegi kui kasutada neid "mehhiko illegaale".
Majanduspoliitiliselt elas kaitsetollide värk end ära kuskil 1930ndateks.
Tegelikkus on selline: EL marginaalse tollimäära vastu (tõenäoliselt oli USA-l ka midagi analoogset EL vastu) on Trump asunud kehtestama märkimisväärseid maksumäärasid. Majanduslikult on tegu populismi ja lühiajalise idiootsusega.
TTÜ majanduse esimesel kursusel räägiti juba sellest, millised on tollibarjääride pikaajalised negatiivsed mõjud majandusele. Osa mehi pole sellest vist kuulnudki. See Apple jutt 400 miljardist tootmise tagasitooimiseks USA-sse kuulub tegelikult samasse zanrisse - kasulikuks saavad seda sammu pidada ainult ullikesed. USA-s on tootmine kallim (mitte asjata polnud nende tootmine Aasias) ja juba mõne aasta pärast kannatab nende rahvusvaheline konkurentsivõime tugevalt, kuni sinnamaani välja, et kui oranzi näoga geenis on ajaloo prügikastis, siis kaovad USA-st need "hästimakstud töökohad" nagu hommikune udu, sest rahvusvaheliselt on ära majandada ka vaja ning USA on maailmaturust vaid murdosa. USA-s on napp 350 miljonit inimest, maailmas üle 8 miljardi ehk Apple omab konkurentsieelist koduturul, mis moodustab üleilmsest napi 4%. Ülejäänud 96% osast tekib tal halvemus, sest tootmine on USA-s palju kallim, isegi kui kasutada neid "mehhiko illegaale".
Majanduspoliitiliselt elas kaitsetollide värk end ära kuskil 1930ndateks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Donald Trump JÄLLE president
No vat just.Kriku kirjutas:"värvatud KGB poolt" võib tähendada hulka eri asju - alates sellest, et ta rääkis 30 aastat tagasi kellegi kohta 2 lausega midagi ja lõpetades aktiivse kaastööga Venemaa huvide kaitseks. Ka on motiivid, miks inimesed sellele teele lähevad, väga-väga erinevad.
Herr Trump on VF-ga igatepidi nii risti ja põiki seotud, et sealt konkreetselt välja nuhkida, millised liinid on KGB/FSB liinid, millised pool KGB-lised segaliinid, või millised liinid KGB-d/FSB-d üldse ei puuduta (aga noh, mul on raske välja mõelda Trumpi VF "liine", mis KGB/FSB-d üldse ei huvitaks ja täiesti külmaks jätavad, või põhjuseid, miks KGB/FSB/SVR jne oma igapäevaseid tegevusrutiine just hr Trumpi puhul peaks muutma/eirama) on tavakodanikul võimatu.
2018
Näiteks seal artiklis nr.2 all välja toodud juhtum.90ndatel läks Trump mitu korda pankrotti, mistõttu paljud pangad keeldusid talle laenu andmast. Ja ta pöördus Vene oligarhide (Putini valitseva kliki) poole, et rahastada tema projekte ja pesta nende musta raha. See oli ja jääb tema äri suureks osaks. Ta on Venemaalt pärit raha rahapesuspetsialist.
See ei ole hüpotees ega hüperbool. Tõendeid on tohutult. Trumpi endisel kampaaniajuhil Paul Manafortil on tihedad sidemed Venemaa oligarhidega ja ta ootab praegu vanglas kohut. Muuhulgas süüdistatakse teda... rahapesus!
[Fucs märkus: ERR 08.03.2019 Kohus mõistis Trumpi endise kampaaniajuhi 47 kuuks vangi
Manafort's involvement in Ukraine
PM 16. jaanuar 2019 Trumpi kampaaniajuhti kahtlustatakse Ukrainas kremlimeelse poliitika edendamises
]
Siin on 5 peamist fakti, mida kõik peaksid teadma Trumpi kokkumängust Venemaa organiseeritud kuritegevusega:
1
Trumpi peamine laenuandja Torontos asuva Trump Toweri jaoks oli Vene-Kanada miljardär, kes teenis oma varanduse Ukrainas asuva massiivse terasetehase müümisega ligi miljardi dollari eest. 100 miljonit dollarit sellest summast maksti Kremli-meelsele vahendajale, tõenäoliselt altkäemaksuna VÄGA kõrgetele Vene ametnikele. Tehingut rahastanud panga esimees oli Vladimir Putin.
https://www.ft.com/trumptoronto
2
Trump ostis Florida osariigis Palm Beachis maja 41 miljoni dollari eest. Ja vaid mõni aasta hiljem müüs ta selle ilma põhjendatud hinnatõusuta maha peaaegu 95 miljoni dollari eest, mis muutis tema maja sel ajal osariikide kõige kallimaks. Kuidas see võimalik on? Lihtsalt - Vene suur oligarh ostis selle. Me ei tea veel, miks ta Trumpile sisuliselt 50 miljonit dollarit "kinkis", kuid see on klassikaline rahapesuskeem.
https://www.seattletimes.com/nation-wor ... h-mansion/
3
Trumpi kinnisvaratehingud tehti tavaliselt Venemaa rahaga ja läbi kahtlaste ühepäevafirmade. 77% Trumpi SoHo kinnisvarast osteti sellistelt varifirmadelt sularahaga. Trumpi kinnisvaras on elanud vähemalt 13 venelast, kellel on sidemed Venemaa oligarhide või mafioosodega, sealhulgas üks Venemaa juhtivaid mafioososid. Üks selline mafiooso pidas isegi illegaalset kasiinot otse Trumpi korteri all!
https://www.buzzfeednews.com/article/th ... -condos-to
https://newrepublic.com/article/143586/ ... -syndicate
https://abcnews.go.com/Politics/controv ... d=52577191
4
Trumpi finantsmaakler ja "vanemnõunik" on Venemaal kuriteos süüdi mõistetud. Tema nimi on Felix Sater, tuntud mafiooso, kes lõi kunagi teist meest klaasiga näkku, mis nõudis üle 100 õmbluse. Sater aitas luua varifirmasid ja rahastada Trumpi projekte, sealhulgas plaane ehitada Moskvasse Trump Tower. Ta on ka üks Putini lähedasi kaaslasi.
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... estigation
5
Trumpi teine suur äri on kasiinod, klassikalised rahapesumasinad. Ühele tema kasiinodest esitati süüdistus 100 föderaalsete rahapesuvastaste seaduste rikkumises, mille tulemuseks oli suurim rahapesuvastaste reeglite "tahtliku rikkumise" eest kasiinole kunagi määratud trahv. Trumpile anti korraldus viia rahapesu tõkestamiseks läbi kõigi oma ettevõtete juriidilised ja finantsauditid. Trumpi kõrge juht kommenteeris: "Donald ei tee seda."
https://edition.cnn.com/2017/05/22/poli ... index.html
https://newrepublic.com/article/143586/ ... -syndicate
https://www.bloomberg.com/view/articles ... at-bayrock
Trump "võib olla Venemaa agent", ta "võis olla sõlminud" Putiniga kokkuleppe USA valimiste saboteerimiseks aga üksks on kindel – ta on endise KGB agendi ja nüüdse diktaatori käes korrumpeerunud rahapesija. Kogu maailm peab seda teadma ja ühinema, et vältida kahju, mida nende liit võib põhjustada.
Lisateave: ....
[järgneb terve rida (25tk) allikaviiteid erinevatel seotud teemadel]
https://secure.avaaz.org/campaign/ru/sh ... out_trump/
2008
Sellistel puhkudel (kõrgetasemelised läbirääkimised ja konsultatsioonid eriti tähtsatel teemadel) ei ole kunagi midagi juhuslikku ega "niisama":© "Kommersant", 21.06.2008, Dmitri Rybolovlev ostis villa Floridas. Uralkali omanik maksab Palm Beachi kodu eest rekordhinda.
Uralkali omanik Dmitri Rybolovlev maksis Ameerika miljardärile Donald Trump vanemale Floridas Palm Beachi piirkonnas asuva villa eest 100 miljonit dollarit. Tehingu väärtus oli kaks korda suurem kui Florida kinnisvara rekordhind, 50 miljonit dollarit. [...]
Juuni alguses ütles Donald Trump juunior Moskvas Venemaa kinnisvara tippkohtumisel peetud kõnes, et üks suur Vene ärimees tundis huvi Maison de l`Amitie (sõpruse maja – prantsuse keeles) vastu, mis on hilisprantsuse keskaja stiilis ehitatud häärber Ameerika Florida osariigi Palm Beachi piirkonnas. Eile teatas Wall Street Journal, et hr Trump seenior müüs hoone Uralkali omanikule Dmitri Rõbolovlevile. Väljaande andmeil läks 1990. aastal Atlandi ookeani rannikule ehitatud häärber (maja üldpind 3 tuhat ruutmeetrit ja krunt 2,5 hektarit) maksma Vene miljardärile 100 miljonit dollarit – 25 miljonit dollarit vähem, kui Trumpi perekond eelmise aasta novembris küsis. See aga ei takistanud Ameerika ärimeest häärberi müügist ligi 60% kasumit teenimast: 2004. aastal ostis ta maja ja maa pankrotistunud omanikult vaid 41,5 miljoni dollari eest....
https://web.archive.org/web/20231210082 ... _22938.htm
*Trumpi kinnisvara ostnud oligarh ilmus Venemaa-USA kõnelustele Saudi Araabias
USA ja Venemaa vaheliste läbirääkimiste osalejate seas märgati jalgpalliklubi "Monaco" omanikku Dmitri Rybolovlevit. Miljardär saabus Saudi Araabiasse koos Venemaa välisministri Sergei Lavrovi ja president Vladimir Putini nõuniku Juri Ušakoviga. Kohtumine toimus teisipäeval, 18. veebruaril Riyadhis.
Kuigi Rybolovlev ei olnud ametliku delegatsiooniga läbirääkimiste laua taga, tekitas tema kohalolek küsimusi. Praegu pole teada, mis eesmärgil ta selle kohtumise vastu võttis. Samal ajal sisaldab tema elulugu palju fakte, mis viitavad oligarhi sidemetele nii Vladimir Putini kui ka Donald Trumpiga.
Dmitri Rybolovlev on üks rikkamaid Venemaa ärimehi ja kuulub Forbesi andmetel Venemaa kahekümne jõukaima inimese hulka. 1990. ja 2000. aastatel Uralkali endine omanik, alates 2011. aastast on ta AS Monaco jalgpalliklubi põhiaktsionär...
...Raadio Svoboda andmetel ostis Rybolovlev 2008. aastal Donald Trumpilt 95 miljoni dollari eest kinnistu Palm Beachis. Hiljem aga arestiti vara seoses tema lahutusmenetlusega. Pärast kohtumenetluse lõpetamist otsustas ärimees pärandvara maha müüa, mida ta 2019. aastal ka tegi. Trumpi ja Rybolovlevi kokkulepe äratas 2018. aastal Ameerika meedia tähelepanu. Senaator Ron Wyden palus isegi USA rahandusministeeriumil leping üle vaadata. Tema avalduses märgiti, et Trump ostis kinnisvara 2004. aastal 41 miljoni dollari eest ja müüs selle neli aastat hiljem palju kallima eest. Trump ja Rybolovlev ise eitavad igasuguseid isiklikke kohtumisi või omavahelisi kokkuleppeid. Alates 2012. aastast on Rybolovlev Küprose kodanik...
...USA rahandusministeerium on lisanud Rõbolovlevi Vladimir Putinile lähedaste isikute nn Kremli nimekirja, kelle suhtes võidakse kehtestada sanktsioonid. Samal ajal õnnestus miljardäril vältida nii USA kui ka Euroopa Liidu piiranguid.
Allikas: https://world.comments.ua/news/usa/na-p ... 60447.html
© Comments.ua
18.03.2017
Russian elite invested nearly $100 million in Trump buildingsRikkad venelased on aktiivselt ostnud USA-s kinnisvara Donald Trumpile kuuluvates hoonetes. Vähemalt 63 Venemaa passiga inimest on ostnud Trumpi kaubamärgiga hoonetesse kinnisvara vähemalt 98,4 miljoni dollari väärtuses, teatas Reuters reedel, 17. märtsil....
...Samas viidatakse, et Venemaa kinnisvaraomanike arv võib olla suurem, kuna paljud kinnistud kuuluvad piiratud vastutusega äriühingutele (OÜ), kes ei märgi dokumentides tegelike omanike nimesid. Trumpi Florida kinnisvarast saadava tulu täpne suurus pole teada.
Ostjate hulgas on Venemaa kaitseministeeriumile alluva riigiasutuse "Spetsstroy" endine tippjuht Aleksandr Juzvik, Peterburi panga "Viking" president Andrei Ustajev, Baškortostani Riigiassamblee endine asetäitja Vadim Gataullin jt. Paljud ostjad olid ärimehed, kelle investeeringuteks olid Kanada, USA ja Venemaa, seisab agentuuri aruandes.
https://www.dw.com/ru/%D0%B1%D0%BE%D0%B ... a-38005720
https://www.reuters.com/investigates/sp ... -property/Kuurortlinn Sunny Isles Beach, kus asub seitsmest Trumpi kaubamärgiga Florida elamutornist kuus, paistab silma ka muul viisil: Sunny Isles'i hooneid sisaldaval postiindeksil on hinnanguliselt 1200 Venemaal sündinud elanikku, mis on üks riigi kõige suuremaid elanikegruppe, näitavad USA rahvaloenduse andmed....
jne
Re: Donald Trump JÄLLE president
Madis Müller, Eesti Panga president nii rõõmsalt vist ei mõtle?Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Veebr, 2025 9:58 ....
Eestis muide on import olud aegade algusest saadik ekspordist suurem, huvitav küll kuidas meie vähene raha pole siiani otsa lõppenud![]()

https://www.eestipank.ee/blogi/madis-mu ... ma%20ampsu.
Eesti riigi kulud ulatuvad järgmisel aastal eeldatavasti 18,5 miljardi euroni ning umbes iga kaheksas kulutatud euro tuleb katta uue laenurahaga. Seda on selgelt liiga palju olukorras, kus majandus on viimase kahe aasta madalseisust juba kõigi eelduste kohaselt taastumas. Peame tunnistama, et elame riigina tinglikult üle oma jõu.
Võttes aluseks rahandusministeeriumi kevadprognoosi on riigi tulud 2024. aastal eeldatavasti pisut enam kui 50% suuremad võrreldes viie aasta taguse ajaga.
Kulud on aga samal ajal kasvanud ligi 63% võrra.
Valitsussektori kulud on viie aastaga kasvanud 39%lt juba enam kui 45%ni SKPst.
Valdkondlikult on sellesse kasvu panustanud enim ennaktempos kasvanud kulutused tervishoiule, riigikaitsele ja sotsiaalvaldkonnale.
Probleem: valitsuse liiga suurte kulutuste korral väheneb järjest meie poliitikute vabadus Eesti ühiskonna jaoks vajalike kulutuste üle otsustada, sest kasvavad intressikulud võtavad eelarvest järjest suurema ampsu.

https://data.stat.ee/profile/country/ee/
2024 oli Eesti kaubavahetuse puudujääk 3,25 miljardit eurot.
Eelmise aasta samal perioodil, 2023 oli Eesti kaubavahetuse puudujääk 2,98 miljardit eurot.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Donald Trump JÄLLE president
Valitsemissektori võlg ja väliskaubanduse bilanss ei ole üks ja seesama.
-
- Liige
- Postitusi: 7849
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: Donald Trump JÄLLE president
Geeniuse peas on kõik segamini nagu pudru ja kapsad.EL,kes on Euroopa Majandusühenduse järglane loodi kunagi selleks,et Euroopa tuumikriigid saaksid jagada omavahel suuremat turgu.Üksikult oldi haavatavad rohkem.Eredaks näiteks on siin minu arust Itaalia ja selle liir,mis pidevalt devaleeriti.Aeglaselt aga tõusvas joones koostöö paranes,kaubandustõkked omavahel kaotati,mis muutis liidu ka atraktiivseks uutele liikmetele.Geeniusele muidugi ei meeldi,et tuleb samas klassis majandusega laua taha istuda,selge see.Aga EL on eelkõige majandus ja tolliliit mitte ainult USA kaupade suhtes vaid ka muu maailma riikde kaupade ja teenuste suhtes.Kriku kirjutas: ↑27 Veebr, 2025 13:10https://www.delfi.ee/artikkel/120359805 ... ussamiseks„Vaadake, olgem ausad, Euroopa Liit moodustati, et Ühendriike tüssata,“ ütles Trump oma esimesel kabinetiistungil. „See on selle mõte ja nad on teinud sellega head tööd. Aga nüüd olen mina president.“
Idiootsus ruudus aga mis Geeniuselt selle teema kohta oodata oligi.
Mind paneb siia maani naerma tema nõrdimus,miks eurooplased USA kastiautosid ei osta.Helistagu siis Fordi ja uurigu asja kohta lähemalt,kellel spetsiaalselt on Euroopa turu jaoks tehased Euroopas olemas.
Internetis on hakanud liikuma info,et osad teadusega tegelenud USA kodanikud,kelle suguvõsad on pärit Euroopast on hakanud aktiivselt otsima võimalusi kadunud kodumaadele tagasi tulla.USA-s olevat isegi tekkinud vastavat teenust pakkuvad firmad.Hakkasin huvi pärast uurima seda peale Norra raadios kuulnud saadet,kus USA-s elavad Norra juurtega kodanikud on asja vastu aktiivselt huvi tundma hakanud.Ja selgub,et sama trend on sakslaste,prantslaste ja muude Euroopa juurtega USA kodanike hulgas.
Eks siis EL ootab tollide summa ära ja lajatab samaga vastu.
Nagu ma kommentaaridest aru olen saanud,siis enim saavad pihta luksusautode tootjad,toiduainete eksportijad,alumiiniumi ja osade metallide tootjad,autovaruosade tootjad,kes tegid allhanget USA tootjatele,lennundus aga ma ei ole kindel,et näiteks Airbus ei ole riske maandanud,sest vaidlus lennukite üle on kestnud juba väga pikka aega.VW Grupil peaks USA-s olema tehased,vähemalt olen ma videosid näinud,kus Passateid ja Audisid USA-s toodeti.Sama on ka BMW-l ning kindlasti ka Volvol,kes toodab ka veoautosid seal.
Prantslased tõmbusid USA turult juba 80-nendate lõpus välja.Fiatil peaks olema koostöö Chrysleriga aga ma ei tea,mis seisus see on.
Ma arvan,et USA-l on tegelikult rohkem kaotada.võtame näiteks Catepillari,kes on väga suur müüa Euroopas.Nende ehitusmasinaid kohtab ikka väga palju.Teine näide on põllumajandusmasinad ja traktorid,Case ja John Deer traktoreid ja kombaine on ka Euroopas päris parajalt liikumas.Kui nende müüginumbritele litsutakse EL poolt 25 protsenti juurde,siis pigem Euroopa põllumees hakkab vaatama rohkem Euroopa tootjate poole.Täna irvitasime töö juures,et sindrinahk geeniuse pärast tuleb rosinakukli hinda tõsta.Rosinad meil Californiast ja konserveeritud mais samuti.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Donald Trump JÄLLE president
Tõepoolest.
Siin on ka laiema harimise eesmärgil Eesti väliskaubanduse puudujääk hallidest aegadest alates, oleme sellest kuidagi vaesemaks jäänud?
Väikesel heaoluriigil, kus pole erilist tööstust, ongi tavaliselt import palju suurem, kuna mitmeid hädavajalikke asju riigis ei toodeta. Nt WC paberit.
https://f9.pmo.ee/pGnqJRJ4M_bNBSAADGcwB ... 1ha4c6.jpg
Soomes tundub olevat sama lugu - import ületab eksporti päris suurelt. Ehk lähemal vaatamisel MAGA ja Trumpi väliskaubandusgeeniusteks tembeldamine kostab kui paljas kõhutuul.
Siin on ka laiema harimise eesmärgil Eesti väliskaubanduse puudujääk hallidest aegadest alates, oleme sellest kuidagi vaesemaks jäänud?
Väikesel heaoluriigil, kus pole erilist tööstust, ongi tavaliselt import palju suurem, kuna mitmeid hädavajalikke asju riigis ei toodeta. Nt WC paberit.
https://f9.pmo.ee/pGnqJRJ4M_bNBSAADGcwB ... 1ha4c6.jpg
Soomes tundub olevat sama lugu - import ületab eksporti päris suurelt. Ehk lähemal vaatamisel MAGA ja Trumpi väliskaubandusgeeniusteks tembeldamine kostab kui paljas kõhutuul.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Donald Trump JÄLLE president
Siin on ilmselt tähelepanuta jäänud asjaolu et tollid on eksportivale riigile mitte omanikfirmale või tegelikule kasusaajale. Näiteks Case traktoritehased on Euroliidus vähemalt Itaalias ja Austrias , lisaks Inglismaal, Türgis ja hulk ilmselt kohalikule regioonile suunatuid (Kanada, Mehhiko , Brasiilia, Argentiina jne) Euroopas päris parajalt liikumas olevatest traktortest on ilmselt suurem osa kokku löödud väljaspool USA-d ja neile Geeniusevastane ristiretk ja vastutollid ei mõju. Samamoodi nende teistega ja kaitsetollide üks ülesanne ongi saada tootmine oma riiki, see on siis tollivaba. Sellepärast ongi kasvõi Volkswagenil tehased Euroliidus, Hiinas , Usas, Venemaal jne. See on turvalisem kui teha üks suur tehas Saksamaale ja pärast igaühele kalõmmi maksta.kaugeltuuriv kirjutas: ↑27 Veebr, 2025 14:47
Ma arvan,et USA-l on tegelikult rohkem kaotada.võtame näiteks Catepillari,kes on väga suur müüa Euroopas.Nende ehitusmasinaid kohtab ikka väga palju.Teine näide on põllumajandusmasinad ja traktorid,Case ja John Deer traktoreid ja kombaine on ka Euroopas päris parajalt liikumas.Kui nende müüginumbritele litsutakse EL poolt 25 protsenti juurde,siis pigem Euroopa põllumees hakkab vaatama rohkem Euroopa tootjate poole.Täna irvitasime töö juures,et sindrinahk geeniuse pärast tuleb rosinakukli hinda tõsta.Rosinad meil Californiast ja konserveeritud mais samuti.
Airbusiga oli Trumpil juba eelmisel ametiajal ütlemist . Ta süüdistas teda riigiabi kasutamises ehk dumpinghindadega müümises. Siis oli Boeing veel konkurentsis. Tänaseks on Airbus ette rebinud. Boeingul on ka koostekvaliteet alla käinud, uksed kukuvad suht uutel lennukitel vahel lausa sõidu ajal eest ära. Ma pole põhjustesse süüvinud. Trumpi teooria järgi on süüdi Bideni immigrandid. Seattle oli samuti nn varjupaigalinn kuhu igasuguseid ilmahulguseid kokku koguti ja nelle tööd otsiti. Kui selline mass hakkab lennukeid kokku panema siis see ei lõpe hästi.
Rosinakuklitega võib Trump tegelikult peale jääda, Eelmise sõja aegu oli ka umbes niimoodi et Usa kehtestas tollid BMW sõiduautodele ja Euroliit vastutasuks Florida apelsinimahlale. Autod on edukalt identifitseeritav kaup ja läksid kallimaks. Mõni võib-olla ostis sellegipoolest, teine jälle vaatas et pole vajagi ja ostis selle asemel kodumaise Fordi pikapi.
Apelsinimahlaga läheb täpselt samuti nagu Venemaa naftaga. Viiakse Indiasse, seal sülitatakse tünni ja muutub sellega India naftaks mida Euroopa kalli hinna eest hea meelega ostab. Trump võib oma apelsinimahla vabalt samas mahus kuhugi Brasiiliasse vedada kus see Brasiilia mahlaks muutub ja EL turule tuleb. Natuke läheb kallimaks aga mitte Usa kahjumi vaid vahendaja kasumi tõttu.
Kapten Trummi viimase postitus kommentaariks: kui import ületab oluliselt eksporti ollakse selle tulemusel kas vaene (Eesti) või rikas aga suure välisvõlaga (Soome) . Ehk bilansiliselt samuti vaene. Pangalaenuga ostetud Viimsi majas elav ja uut autot liisiv inimene on samuti vaene kuigi välisel vaatlusel tundub vastupidi.
Soome on kindel kavatsus see välisvõlg väiksemaks saada ja et EL siseselt mingite tollidega lammutada ei saa siis pitsitatakse mujalt. Nendel kes lisaväärtust loovat tööd teevad pole eriti vahet. Tööd on alati ja tulebki võimalikult palju ise ära teha. Need aga kes on harjunud raha seina seest saama pole uue korraga praegult sugugi rahul.
Re: Donald Trump JÄLLE president
Ahah, sa ei ole põhjustesse süüvinud aga juba tead, et süüdi on just ilmahulgused? Ma saan aru, et Boeing siis korjas linna pealt hulga hulguseid kokku ja lasi neil vigase 737 MAX tarkvara kirjutada ja ära testida?vanahalb kirjutas: ↑27 Veebr, 2025 18:36 Siis oli Boeing veel konkurentsis. Tänaseks on Airbus ette rebinud. Boeingul on ka koostekvaliteet alla käinud, uksed kukuvad suht uutel lennukitel vahel lausa sõidu ajal eest ära. Ma pole põhjustesse süüvinud. Trumpi teooria järgi on süüdi Bideni immigrandid. Seattle oli samuti nn varjupaigalinn kuhu igasuguseid ilmahulguseid kokku koguti ja nelle tööd otsiti. Kui selline mass hakkab lennukeid kokku panema siis see ei lõpe hästi.
Re: Donald Trump JÄLLE president
Olen ka varem maininud et funktsionaalse lugemisoskusega pole tänapäeval lood kiita. Samuti formaalfoogiliste järelduste tegemisega. Sellepärast olen võimalusel püüdnud kirjutada lihtlausetega. Tundub et ka see ei aita.sada kirjutas: ↑27 Veebr, 2025 19:33Ahah, sa ei ole põhjustesse süüvinud aga juba tead, et süüdi on just ilmahulgused? Ma saan aru, et Boeing siis korjas linna pealt hulga hulguseid kokku ja lasi neil vigase 737 MAX tarkvara kirjutada ja ära testida?vanahalb kirjutas: ↑27 Veebr, 2025 18:36 Siis oli Boeing veel konkurentsis. Tänaseks on Airbus ette rebinud. Boeingul on ka koostekvaliteet alla käinud, uksed kukuvad suht uutel lennukitel vahel lausa sõidu ajal eest ära. Ma pole põhjustesse süüvinud. Trumpi teooria järgi on süüdi Bideni immigrandid. Seattle oli samuti nn varjupaigalinn kuhu igasuguseid ilmahulguseid kokku koguti ja nelle tööd otsiti. Kui selline mass hakkab lennukeid kokku panema siis see ei lõpe hästi.
Loe täiesti rahulikult: "Ma pole põhjustesse süüvinud. Trumpi teooria järgi on süüdi Bideni immigrandid" Kaks lühikest lauset, eksole? Mis moodi sellest järeldub et mulle teadaolevalt on süüdi ilmahulgused? Kui te peate mind president Trumpiks ( see seletaks niisugust tuletist) siis te eksite. Ma ei ole president Trump (Jällegi, üks lühike lause, katsuge aru saada)
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Donald Trump JÄLLE president
Kuidas küll seda teksti siis mõistma peaks? Kirjutad ju sina, et "inimhulgused" ja "lennukeid kokku panema".
Sellest võib vabalt järeldada, et sinu arvates on süüdi need inimhulgused.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
-
- Liige
- Postitusi: 7849
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: Donald Trump JÄLLE president
Sellist jura kirjutada,et Trumpi väitel on Boeingu probleemides Bideni ajal sissetulnud immigrandid ei ole nagu mõistlik.
Esiteks vaidlus Euroopa ja USA lennukitootja vahel on kestnud juba alates Clintoni viimasest tärminist,kui Boeing süüdistas kasvavat lennukitootjat Airbus riigitoetuste kasutamises,justkui Boeing tänu Pentagoni lahkusele sama ei teinud.
Probleemid,kui lugeda paber või internetiajakirjandust hakkasid arenema Boeingus,kui osteti endale konkurent 1997 aastal McDonell Douglas.Miks seda tehti ei saadagi siiani aru,sellel firmal olid probleemid kaelas ja oleks vist nii kui nii pankroti suunas lennanud.Aga vist taheti turuosa reisilennukitele endale saada,lisaks tootis sama firma Pentagonile tankur lennukeid oma DC-10 baasil ning F-18 hävitajat.Probleemiks kujunes kahe firma juhtkonna ning inseneri poole ühendamine.Boeing oli tuntud oma perestiilis juhtimisega,kus juhtkonnast isikud ei kartnud tulla tehastesse ja olla seal koos liini inseneridega päevade kaupa,et koos lahendada tekkinud tehnilisi probleeme.MD aga sarnast juhtimist ei harrastanud ning oli rohkem,mina boss,mina tean stiilis juhtimisstruktuuriga.Pole siis ime,et selle firma lennuk DC-10 oli sagedasti tehniliste hädade aldis ning ka õnnetusi sellel mudelil jagus.Ning,mis huvitav,sagedasti just luukidega seoses.Kui enne ühinemist Boeingu juhiks sai alati inimene,kes piltlikult õeldes alustas tavainsenerina ja töötas kogu elu seal siis MD-s sama ei olnud,seal olid ka juhid väljaspool lennundust,just rahanduse poole pealt,kes asja nägid läbi kasumi prillide.
USA enda eksperdid peavad just seda Boeingu juhtimise allakäigu alguseks,kui sarnast juhtimisstiili nagu oli MD hakati juurutama ka seal peale ühinemist.Et kulusid kärpida,mida alati tuleb teha kahe firma ühinemisel,hakati seda tegema mitte juhtkonna vaid tavainseneride arvelt ja esimesena olid lõõgi alla sattunud kvaliteedi eest vastutanud personal ning ka koostööliinil olevad mehed.Lisaks muudeti MD poolt tulnud juhtide survel ära töölistele mõeldud soodustused,mis kehtisid Boeingus ja hoidsid kogemustega mehi ühes töökohas paigal.Hakati palju kasutama allhankijaid,et tööjõukulusid kokku hoida,mis ka kvaliteedile eriti hästi ei hakanud mõjutama.See kõik on viinud sinna,kus Boeing hetkel on.See uue mudeli jamad ja õnnetused,said sellest alguse,et juurutama hakati uue 737 mudeli külge uusi mootoreid,millega aga oli probleem.Paberite peal oli kõik ok,uued mootorid olid väga õkonoomsed aga õnnetuseks suurema läbimõõduga,mistõttu tuli nad konsooli abil etepoole tuua,muidu juhtunuks see,et lennurajalt startides ja õhkutõustes oleks nood kriipinud ennast ära.Tulemuseks oli see,et see elektroonikakomponent,mida eesti keeli tõlkides võiks nimetada õhus seiskumise ärahoidmise komponendiks tuli ümber kirjutada,lisades sinna mingi programmiosa,mida isegi lennufirmad ei teadnud,kes lennuki ostsid.Tulemuseks oli see,et sarnase olukorra tekkimisel nagu võimalus õhus seiskumiseks tekitas elektroonika poole pealt täieliku kaose,mida piloodid ei suutnud hallata.See oleks nagu auto pidurisüsteemile mingi elektrooniline jublakas juurde panna,mida autojuht ei tea ning,kui tekib vajadus pidurdada,siis hakkavad pidurid tegema mida iganes.
Juhtumid ustega aga on Boeingust lahkunud inseneride sõnul seotudki tehnilise kvaliteedikontrolli puudulikusega,kuna paljud lasti lahti ning uutele tulijatele ei ole enam kogemustega inimesi asju õpetamas.Lennundus on keeruline värk,ei ole nii,et võtan ukse tagant uue inseneri ja panen ta posti otsa,mida rahanduses tegijatega on võimalik teha.
Kunagi,kui veel ühe mõõblitootjaga tegelesin,siis selle firma peainsener ütles mulle,et kaasajal tahavad kõik peainseneriks saada aga see võtab aega ja kogemusi.sama ka lennunduses.Nii,et migrantide kaela ajada on puhas populism nagu ka Geeniuse poolt välja käidud jura,et õnnetustes pole süüdi vähenev lennukidispetšerite arv või kogemustega lendurite puudus vaid Biden.Laias laastus on põhjuseks väheneva kaadri puudus,kuna nn.Z-põlvkond,keda kaasfoorumlane Trumm huvitava omadussõnaga nimetab ongi seisukohal,et raha sajab taevast ning ei pea hakkama elus A-st ja B-st peale.Aga just see põlvkond peaks hakkama õpipoisteks inseneridena või lenduritena.
Aga vaevalt,et nad apelsinimahla tankeritega Indiasse hakkavad vedama või rosinaid mujale,et neid hiljem Euroopasse viia.See pole kuld ega nafta,kasumimarginaalid isegi apelsinimahla konsentraadile,millest enamus mahla toodetakse ei ole nii suured.
Esiteks vaidlus Euroopa ja USA lennukitootja vahel on kestnud juba alates Clintoni viimasest tärminist,kui Boeing süüdistas kasvavat lennukitootjat Airbus riigitoetuste kasutamises,justkui Boeing tänu Pentagoni lahkusele sama ei teinud.
Probleemid,kui lugeda paber või internetiajakirjandust hakkasid arenema Boeingus,kui osteti endale konkurent 1997 aastal McDonell Douglas.Miks seda tehti ei saadagi siiani aru,sellel firmal olid probleemid kaelas ja oleks vist nii kui nii pankroti suunas lennanud.Aga vist taheti turuosa reisilennukitele endale saada,lisaks tootis sama firma Pentagonile tankur lennukeid oma DC-10 baasil ning F-18 hävitajat.Probleemiks kujunes kahe firma juhtkonna ning inseneri poole ühendamine.Boeing oli tuntud oma perestiilis juhtimisega,kus juhtkonnast isikud ei kartnud tulla tehastesse ja olla seal koos liini inseneridega päevade kaupa,et koos lahendada tekkinud tehnilisi probleeme.MD aga sarnast juhtimist ei harrastanud ning oli rohkem,mina boss,mina tean stiilis juhtimisstruktuuriga.Pole siis ime,et selle firma lennuk DC-10 oli sagedasti tehniliste hädade aldis ning ka õnnetusi sellel mudelil jagus.Ning,mis huvitav,sagedasti just luukidega seoses.Kui enne ühinemist Boeingu juhiks sai alati inimene,kes piltlikult õeldes alustas tavainsenerina ja töötas kogu elu seal siis MD-s sama ei olnud,seal olid ka juhid väljaspool lennundust,just rahanduse poole pealt,kes asja nägid läbi kasumi prillide.
USA enda eksperdid peavad just seda Boeingu juhtimise allakäigu alguseks,kui sarnast juhtimisstiili nagu oli MD hakati juurutama ka seal peale ühinemist.Et kulusid kärpida,mida alati tuleb teha kahe firma ühinemisel,hakati seda tegema mitte juhtkonna vaid tavainseneride arvelt ja esimesena olid lõõgi alla sattunud kvaliteedi eest vastutanud personal ning ka koostööliinil olevad mehed.Lisaks muudeti MD poolt tulnud juhtide survel ära töölistele mõeldud soodustused,mis kehtisid Boeingus ja hoidsid kogemustega mehi ühes töökohas paigal.Hakati palju kasutama allhankijaid,et tööjõukulusid kokku hoida,mis ka kvaliteedile eriti hästi ei hakanud mõjutama.See kõik on viinud sinna,kus Boeing hetkel on.See uue mudeli jamad ja õnnetused,said sellest alguse,et juurutama hakati uue 737 mudeli külge uusi mootoreid,millega aga oli probleem.Paberite peal oli kõik ok,uued mootorid olid väga õkonoomsed aga õnnetuseks suurema läbimõõduga,mistõttu tuli nad konsooli abil etepoole tuua,muidu juhtunuks see,et lennurajalt startides ja õhkutõustes oleks nood kriipinud ennast ära.Tulemuseks oli see,et see elektroonikakomponent,mida eesti keeli tõlkides võiks nimetada õhus seiskumise ärahoidmise komponendiks tuli ümber kirjutada,lisades sinna mingi programmiosa,mida isegi lennufirmad ei teadnud,kes lennuki ostsid.Tulemuseks oli see,et sarnase olukorra tekkimisel nagu võimalus õhus seiskumiseks tekitas elektroonika poole pealt täieliku kaose,mida piloodid ei suutnud hallata.See oleks nagu auto pidurisüsteemile mingi elektrooniline jublakas juurde panna,mida autojuht ei tea ning,kui tekib vajadus pidurdada,siis hakkavad pidurid tegema mida iganes.
Juhtumid ustega aga on Boeingust lahkunud inseneride sõnul seotudki tehnilise kvaliteedikontrolli puudulikusega,kuna paljud lasti lahti ning uutele tulijatele ei ole enam kogemustega inimesi asju õpetamas.Lennundus on keeruline värk,ei ole nii,et võtan ukse tagant uue inseneri ja panen ta posti otsa,mida rahanduses tegijatega on võimalik teha.
Kunagi,kui veel ühe mõõblitootjaga tegelesin,siis selle firma peainsener ütles mulle,et kaasajal tahavad kõik peainseneriks saada aga see võtab aega ja kogemusi.sama ka lennunduses.Nii,et migrantide kaela ajada on puhas populism nagu ka Geeniuse poolt välja käidud jura,et õnnetustes pole süüdi vähenev lennukidispetšerite arv või kogemustega lendurite puudus vaid Biden.Laias laastus on põhjuseks väheneva kaadri puudus,kuna nn.Z-põlvkond,keda kaasfoorumlane Trumm huvitava omadussõnaga nimetab ongi seisukohal,et raha sajab taevast ning ei pea hakkama elus A-st ja B-st peale.Aga just see põlvkond peaks hakkama õpipoisteks inseneridena või lenduritena.
Aga vaevalt,et nad apelsinimahla tankeritega Indiasse hakkavad vedama või rosinaid mujale,et neid hiljem Euroopasse viia.See pole kuld ega nafta,kasumimarginaalid isegi apelsinimahla konsentraadile,millest enamus mahla toodetakse ei ole nii suured.
Viimati muutis kaugeltuuriv, 27 Veebr, 2025 22:00, muudetud 4 korda kokku.
Re: Donald Trump JÄLLE president
https://x.com/StratcomCentre/status/1895191080561451244
Unc ei mäleta mida ta eelmisel nädalal ütleski, ma sügavalt kahtlen, et tal on mingi master plaan
Unc ei mäleta mida ta eelmisel nädalal ütleski, ma sügavalt kahtlen, et tal on mingi master plaan

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline