Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Tundub, et probleem ei ole hullem, kui tavalistel Daciatel-Renaultdel. Kui oleks muretsemiseks põhjust, küll siis käsutataks elektriautod tihedamalt ülevaatusele.

Kogu aeg mõtlen, et millal keegi paneb roostevabade piduridetailide tootmise püsti, et probleemist jäädavalt lahti saada. Tõenäoliselt teise ringi autosid hakataks nendega remontima.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
olevtoom
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

Madis Reivik kirjutas: 22 Mär, 2025 16:13 Ehk siis...kui inverter paugu ära paneb, selgub et tavapidur on vahepeal kinni roostetanud ? Kõlab nagu päris probleem.
See käib kõigi elektriautode kohta.
Kremli troll.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Nujah, lihtsalt teistel elektrikatel on korraline hooldus, mille käigus pidureid puhastatakse, Teslal on hooldus soovituslik. Kui nemadki hooldusgraafiku koostaks, küllap siis oleks nende koht ülevaatuste tabelis kõrgem.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

davidsoniharald kirjutas: 22 Mär, 2025 17:03 Kogu aeg mõtlen, et millal keegi paneb roostevabade piduridetailide tootmise püsti, et probleemist jäädavalt lahti saada. Tõenäoliselt teise ringi autosid hakataks nendega remontima.
Kolvi veel teed aga pidurisuppordit ja -kettaid rosterist teha? :dont_know:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Walter2 kirjutas: 22 Mär, 2025 20:11 Kolvi veel teed aga pidurisuppordit ja -kettaid rosterist teha? :dont_know:
Mu isal on 91 aasta BMW mootorratas. See võib talv läbi õues seista ja mitte üks roostetäpp ei ole piduriketastel. Suppordid on viimased asjad, mis roostetama hakkavad. Seal rohkem küsimus korralikus pinnatöötluses, mis rooste eemale hoiab. Suppordi kolbe on ka mittemetalsetest materjalidest tehtud. Neil oli jälle teisi hädasid. Aga olen veendunud, et õige materjalide valikuga saab seda kinni jäävate pidurite probleemi märkimisväärselt vähendada.

PS. Roostevabade all ei mõelnud ma ilmtingimata roostevaba terast materjalina vaid vähem roostetavad detaile.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 22 Mär, 2025 14:10
Kapten Trumm kirjutas: 22 Mär, 2025 12:49 Töökindlusest, umbes 10a vanuste autode hulgas Saksamaal on Tesla ülevaatustel põrumise statistika umbes samal pulgal Dacia ja Renaultiga (st saastaga). Natuke kehv sooritus autolt, mis uuena maksis 100 tuhande klassis.

Korraliku auto tegemine on natuke keerukama lahendusega probleem kui elonmuskilik lahmimine. Tesla kogu innovatsioon oli lihtsalt teha ilmseid asju teist mõned aastad varem. Ja nahhaalsus katsetada oma ideid kliendi peal teistest rohkem (nt see idiootne lennukirool - selle sobimatus pidanuks selguma auto katsetamise käigus, mitte klientide negatiivsest tagasisidest).
Selleks et selliste statistiliste alusel mingeid hinnanguid anda on vaja natuke sügavamaid teadmisi teemast.
Teslade suure põrumise põhjus on valdavalt pidurid, kuna elektriautod on väga tugev regeneratsioonipidurdus, siis sõidu pidurid saavad väga vähe koormust ja kipuvad kinni jääma
Sul neid teadmisi ka ei paista olevat. Pahupidi pingeridades muid elektriautosid (millel on ka kogemata regeneratiivpidurdus) me eriti ei leia. Neid on toodetud ikka üksjagu ja juba mõnda aega. Miks sealt Nissan Leafi ei leia? Mulle seda pidurijuttu ei müü, seal on ka muid vigu ja mitte vähe.

Panin kohe esimese vastuse otsingule "Tesla MOT failure"
https://www.youtube.com/watch?v=020LWgJ-UlI
Vead ei alga ei kümnest aastast ega piirdu piduritega.
Põhiline probleem paistab olevat selles, et seltsimees Musk on ehitatud auto sedasi, nagu jaapanlased autosid 20a tagasi ehitasid (teatud eas algab laviinitaoline lagunemine) ja jätnud selle järelteeninduse juhuse hooleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 22 Mär, 2025 21:29 Mu isal on 91 aasta BMW mootorratas. See võib talv läbi õues seista ja mitte üks roostetäpp ei ole piduriketastel. Suppordid on viimased asjad, mis roostetama hakkavad. Seal rohkem küsimus korralikus pinnatöötluses, mis rooste eemale hoiab. Suppordi kolbe on ka mittemetalsetest materjalidest tehtud. Neil oli jälle teisi hädasid. Aga olen veendunud, et õige materjalide valikuga saab seda kinni jäävate pidurite probleemi märkimisväärselt vähendada.

PS. Roostevabade all ei mõelnud ma ilmtingimata roostevaba terast materjalina vaid vähem roostetavad detaile.
Ei ole ainult pinnatöötlus. See kuluks ju tööpinnalt paari pidurdusega maha. See, et kettad ei roosteta, tuleb sellest, et ketaste malmi (autodel) sisse segavad korralikud tootjad roostetamist segavaid materjale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Mär, 2025 9:16
davidsoniharald kirjutas: 22 Mär, 2025 21:29
Mu isal on 91 aasta BMW mootorratas. See võib talv läbi õues seista ja mitte üks roostetäpp ei ole piduriketastel. Suppordid on viimased asjad, mis roostetama hakkavad. Seal rohkem küsimus korralikus pinnatöötluses, mis rooste eemale hoiab. Suppordi kolbe on ka mittemetalsetest materjalidest tehtud. Neil oli jälle teisi hädasid. Aga olen veendunud, et õige materjalide valikuga saab seda kinni jäävate pidurite probleemi märkimisväärselt vähendada.

PS. Roostevabade all ei mõelnud ma ilmtingimata roostevaba terast materjalina vaid vähem roostetavad detaile.
Ei ole ainult pinnatöötlus. See kuluks ju tööpinnalt paari pidurdusega maha. See, et kettad ei roosteta, tuleb sellest, et ketaste malmi (autodel) sisse segavad korralikud tootjad roostetamist segavaid materjale.
Mul praegu õuepeal neli Volvot ületalve olnud. Number üks igapäevases kasutuses, number kaks samamoodi igapäevases kasutuses aga seda jaanuarist alates vaheldumisi number kolmega, niimoodi nädalas üks-kaks päeva maksimum rotatsiooniga, vahel tihedam, vahel mitte. Ja siis neljas kupee-kabrio. Talve jooksul käinud sõitmas ainult nn liigutamise ja ventileerimise protseduuriks. Kõiki muidugi talve jooksul vahepeal akusid laetud ja käima pandud ja ventileeritud ja edasi-tagasi liigutatud ja rehve edasi liigutatud jne. Kabrio praktiliselt mitte sõitnud. Aga keegi eelmine omanik on vaeva näinud ja omal käel seda C70-e veermikku ja mootorit ja sisu ehitanud ümber R-iks. Veermik on Saksa väärtnimedega- näiteks vedrustus Vogtland, kettad-klotsid on ATE, selle laadsed siis, aga mitte päris see: https://www.ate-brakes.com/products/dis ... powerdisc/ Käisin just veel ekstra üle vaatamas, et "ega viimaste päevadega pole nüüd toimunud olulisis muutusi? :wink: ". Ei pea vist ütlema, et mingit roostet, kui sellist seal ei ole. Seevastu kui number 2-te ja 3-e ümber vahetan, siis on juba mõne päevaga rohkem rebast kettale tekkinud kui neile ATE-dele talvega. Panin alla kabriole tutikad Falkeni talvekad (masin peab kasutusvalmis ju olema!) ja võin tõdeda, et kui auto nr4 võtsin, siis vaatamata pikemale seismisele mingit rehvijõnksutamist ei ole. Kuna olen autoplatsi pidanud, siis tean väga hästi, kui oluline on platsiautosid aegajalt veeretamas ja tuulutamas ja linnavaatamas jne käia. Number kahel samamoodi uued rehvid (ikka Falken) ja number 1-l eelmiseks talveks ostetud (ikka sama seeria Falken) all, aga number 3-l eelmise omaniku poolt ostetud korralikud, aga no-name talvekad, ja kuna auto tal kah rohkem seisis, siis paar aastat ikka juba rohkem seistes ehk isegi vananenud. Ja vat nendega on küll kohe vahe tunda (kui tead, mida tunda ja märgata)- veeremüra veeremüraks, aga peale sellist tatise päevailma ja öise külmaga seismist on nädalaga nii kettad rebased, kui ka rehvid lohus. Peale esimest maks pooltundi tasandub olukord.

P.S. Kui väga vaja ja viitsimist mul on, siis saab ehk ka neist ATE ketastest ka pilti teha. (Täna vast lähen teda jälle liigutama).
P.S. Aga hind (ja ka omadused) on neil ketastel ja klotsidel jne võrreldes tavavärgiga hoopis teisest puust... Näiteks ATE kettad on sõltuvalt seeriast 1,5 kuni 3 korda kallimad kui Boschi-d, aga Bosch pole ju veel kõigeodavam ju. Kui otsisin, et millega tegu veermikus, siis nibin-nabin-selliseid ATE kettaid pakuti saksa-lehel ka 150-200 euri tükist. Need meie siinsed alla-100-sed hinnad on võrreldes Saksa pakkumistega küll soodsad, aga ei tundu sama asi olema. Vogtlandi vedru kah ei leidnud selle koodiga- mul autol all, asjad justkui klapivad, aga kataloog annab Volvole ainult ühe variandi ja hoopis teise koodiga.
Viimati muutis Peeter, 23 Mär, 2025 12:12, muudetud 6 korda kokku.
Kirs
Liige
Postitusi: 1101
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kirs »

Peeter kirjutas: 23 Mär, 2025 10:04
P.S. Kui väga vaja ja viitsimist mul on, siis saab ehk ka neist ATE ketastest ka pilti teha. (Täna vast lähen teda jälle liigutama).
P.S. Aga hind (ja ka omadused) on neil ketastel ja klotsidel jne võrreldes tavavärgiga hoopis teisest puust...

Just Aeromotorsist tsekkasin, võtsin viimase mudeli Volvo XC70 kettad ette. Ketta hinnad algavad 16. -eurost ja lõppevad 109.- juures. ATE ketta hind algab 44.- eurost tükk taha ja 54.- tükk ette.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kirs kirjutas: 23 Mär, 2025 10:13
Peeter kirjutas: 23 Mär, 2025 10:04
P.S. Kui väga vaja ja viitsimist mul on, siis saab ehk ka neist ATE ketastest ka pilti teha. (Täna vast lähen teda jälle liigutama).
P.S. Aga hind (ja ka omadused) on neil ketastel ja klotsidel jne võrreldes tavavärgiga hoopis teisest puust...

Just Aeromotorsist tsekkasin, võtsin viimase mudeli Volvo XC70 kettad ette. Ketta hinnad algavad 16. -eurost ja lõppevad 109.- juures. ATE ketta hind algab 44.- eurost tükk taha ja 54.- tükk ette.
Ma kah vaatasin neid otsides meie lehekülgi. Ja ka juba kirjutasin, et need meie siinsed odavad ATE-d ei tundu seda seeriat olevat. :scratch:

P.S. Kevadel nüüd plaanis teha kahele neist ketta-klotsi-täisring. Boschid juba olemas, aga teise panen/võtan nüüd kindlasti ATE-d, millise seeria, eks näis. "Tolle" autoga sõites sain kodus "korduvalt pahandada", et ma sellega muudkui kihutan ja pidurdan ja perutan. Et ühed on justkui "tavalised sokuautod", ja siis see nüüd justkui "sikuauto".
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Lisan siia juurde veel, et C70 (542, kõvakatusega kabrio) on tehtud samas seerias kõik S40/V50/C30/C70-tena. S40 on tehtud S40R-versioonina, V50-t on kah võimalik leida V50R-ina, ka C30 on võimalik leida C30R-ina. Kõigi nende kohta on kataloogis eraldi leitavad R-seerias kasutatavad detailid. Aga C70-t ei ole tehtud tehases ca 80tuhandesest kogusest mitte ühtegi R-i. (Põhjusena sahistatakse skandinaavi inseneride tehtud kabriote erivõimsate versioonide (konkreetsetest) kereprobleemidest ehk?). Kui võtta ette ka kataloogid ja kõrvutada, siis kuigi C70-l on sama jupibaas kataloogis ja väga palju asju sama koodiga isegi, siis siiski ei ole võimalik leida (ega tellida) mitte ühtegi R-seeria detaili C70-le, vaid kui on ikkagi huvi, siis tulebki veermik&mootor&sisu&jne tõsise soovi korral ise komplekteerida R-seeria asjadega kasutades S40/V50/C30-te R-iks vajalike asjadega.
Ma olen näinud piltidel mõningaid Ameerika-versioone osalise-C70R-ina, mis on siis järelikult ise samamoodi kokku tuunitud, aga tehase-tõupuhast C70R-i (542), ega ka ainult viitavat infot ei ole veel trehvanud. Nii, et suht erandlik auto. Pealt tavaline (nagu redigeeritud vanasõnas: tavaline siiru-viiruline), seest/hingelt eriline (kullakarvaline).
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Mär, 2025 9:01
AMvA kirjutas: 22 Mär, 2025 14:10
Kapten Trumm kirjutas: 22 Mär, 2025 12:49 Töökindlusest, umbes 10a vanuste autode hulgas Saksamaal on Tesla ülevaatustel põrumise statistika umbes samal pulgal Dacia ja Renaultiga (st saastaga). Natuke kehv sooritus autolt, mis uuena maksis 100 tuhande klassis.

Korraliku auto tegemine on natuke keerukama lahendusega probleem kui elonmuskilik lahmimine. Tesla kogu innovatsioon oli lihtsalt teha ilmseid asju teist mõned aastad varem. Ja nahhaalsus katsetada oma ideid kliendi peal teistest rohkem (nt see idiootne lennukirool - selle sobimatus pidanuks selguma auto katsetamise käigus, mitte klientide negatiivsest tagasisidest).
Selleks et selliste statistiliste alusel mingeid hinnanguid anda on vaja natuke sügavamaid teadmisi teemast.
Teslade suure põrumise põhjus on valdavalt pidurid, kuna elektriautod on väga tugev regeneratsioonipidurdus, siis sõidu pidurid saavad väga vähe koormust ja kipuvad kinni jääma
Sul neid teadmisi ka ei paista olevat. Pahupidi pingeridades muid elektriautosid (millel on ka kogemata regeneratiivpidurdus) me eriti ei leia. Neid on toodetud ikka üksjagu ja juba mõnda aega. Miks sealt Nissan Leafi ei leia? Mulle seda pidurijuttu ei müü, seal on ka muid vigu ja mitte vähe.

Panin kohe esimese vastuse otsingule "Tesla MOT failure"
https://www.youtube.com/watch?v=020LWgJ-UlI
Vead ei alga ei kümnest aastast ega piirdu piduritega.
Põhiline probleem paistab olevat selles, et seltsimees Musk on ehitatud auto sedasi, nagu jaapanlased autosid 20a tagasi ehitasid (teatud eas algab laviinitaoline lagunemine) ja jätnud selle järelteeninduse juhuse hooleks.
Sa oled nii kuradi laisk, et ei viitsi enne kelbase se ajamist isegi elementaarset statistikat vaadata. Selle leidmiseks kulub 10 sekundit.
Mis pagana Leaf, see ei ole isegi 20 enimmüüdud mudeli hulgas.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 22 Mär, 2025 12:49 Töökindlusest, umbes 10a vanuste autode hulgas Saksamaal on Tesla ülevaatustel põrumise statistika umbes samal pulgal Dacia ja Renaultiga (st saastaga). ...
Sajad tuhanded "kärbsed" ei ole nõus sinu mudelieelistuse maitsega ja eelistavad lihtsat töökindlat autot, mida remonditakse alles siis kui see ülevaatuselt läbi ei lähe.
https://www.jato.com/resources/media-an ... ese-brands
Pilt
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Teslade puhul tuleb ka planeeritud kasutusiga vaadata. USA mõistes esineb Kapten Trumm antiigikaupmehena kui ta 10!! aasta vanustest autodest räägib. Ma olen kunagi Usa turu Forde omanud - tsinki ei tunta sealmaal vist üldse, massijuhe on kere küljes isepuuriva plekikruviga ja muud sellised lahendused mis peavad töötama 5 aastat ja siis on veskisse minek. Samamoodi pole mõtet otsida mingeid isalt pojale kestvaud ülikondi Zara kiirmoeketist või mõisale mööblit Ikeast. Konseptsioon on teine.
Kui Tesla hind - 100 000 liig tundub siis Musk ütleb et "aga osta kastiratas, kallis sõber!"
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sa oled nii kuradi laisk, et ei viitsi enne kelbase se ajamist isegi elementaarset statistikat vaadata. Selle leidmiseks kulub 10 sekundit.
Mis pagana Leaf, see ei ole isegi 20 enimmüüdud mudeli hulgas.
Mis see müügiarv siia puutub? Arvesse läheb ülevaatusel põrunud ja ülevaatusele esitatud autode arvu suhe. Ei ole vahet, kas 100 või 100 000 autot.
Lihtsalt küsimus jääb, miks seal Renaultide ja Taatsiate vahel muid elektriautosid pole.

Ja mõistagi selle piduri-mulli juurde veel see küsimus, et regeratiivpidurdus on täna vähemalt pooltel müüdavatel autodel (hübriidid), miks seal massilist põrumist pole?

Äkki on lihtsalt selline pisuke probleem, et Tesla puhul pole hind ja kvaliteet vastavuses? Äkki pole nii lihtne, et ainult pidurite probleemid?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Georges ja 2 külalist