F-35 olevikust ja tulevikust
-
- Liige
- Postitusi: 911
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ma võin ju minna ja võtta selle puu, aga head vibu ma ikka teha ei oska. Analoogiad ongi vaid analoogiad. B- 29 suutsid venelased kopeerida küllaltki edukalt , aga stealth- lennukite puhul ei aitaks spektraalanalüüs ilmselt ka.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Eks sellega ole nagu seifimuukimisega- PÕHIMÕTTELISELT on võimalik igat seifi avada, aga aeg ja vahendid, mis selleks kuluvad...nii ka turbiinilabaga- joonestad, siis üritad koostist kätte saada, siis tehnoloogiat välja mõelda, siis ehitad tehase metalli tootmiseks, siis ehitad teise tehase selle sulami valamiseks, siis ehitad kolmanda tehase valudetailist lõpp-produkti saamiseks, siis avastad, et kogu siiani tehtu on vale, siis hakkad saadud kogemuse põhjal kõike ümber tegema...vahepeal võtavad hallhabemed kõrvad pea alla panna, noortel aga puuduvad vajalikud teadmised, oskused ja kogemused...lähevad aastad, neist saavad aastakümned...meenutagem, et Su-57 esmalend toimus aastal 2010, täna on 2025 ja koorem pole eriti kuhugi liikunud.
No see edukus on VÄÄÄÄGA suure küsimärgiga, vene versioon oli väiksema ressursi ja võimekusega (lennukaugus pommikasl). Rääkimata sellest, et mootoreid nad re-engineerida ei suutnudkiB- 29 suutsid venelased kopeerida küllaltki eduka
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1078
- Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Lennuki mootoreid suudavad ju eurooplased ka projekteerida ja ehitada. Seega ei ole otsest vajadust hakata reengineerima.
Tuleb olemasolevate teadmiste baasil ise analoog valmis teha.
Ja kui tulemus on veidi halvem kui F-35, siis see ei ole ka ju maailma lõpp.
Päeva lõpuks loeb see, kas sul lendab lennuk kogu aeg või ainult siis, kui mingi säga Valgest Majast lubab.
Portugali ja Kanada juhtum, on hetkel pinnavirvendus. Mis tsunami sealt F-35 jaoks võib välja tulla, seda ei tea keegi.
Tuleb olemasolevate teadmiste baasil ise analoog valmis teha.
Ja kui tulemus on veidi halvem kui F-35, siis see ei ole ka ju maailma lõpp.
Päeva lõpuks loeb see, kas sul lendab lennuk kogu aeg või ainult siis, kui mingi säga Valgest Majast lubab.
Portugali ja Kanada juhtum, on hetkel pinnavirvendus. Mis tsunami sealt F-35 jaoks võib välja tulla, seda ei tea keegi.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10217
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Taavi Minnik on endale omaselt kirjutanud totaalselt asjatundmatu artikli 5G hävitajate teemal. Alates sellest, et F-35 tootmisnumbrid on valed lõpetades kontekstiväliste numbrite levitamisega (justkui 60% lahinguline saadavus oleks halb). Sinna vahepeale veel absoluutselt diletantlik TTA võrdlus.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1203669 ... ituslennuk
https://forte.delfi.ee/artikkel/1203669 ... ituslennuk
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-35 mootor on nagunii maha keeratud võimsusega seega sellise võimekuse genereerimine on vast jõukohane.Taaniel Tina kirjutas: ↑28 Mär, 2025 18:48 Lennuki mootoreid suudavad ju eurooplased ka projekteerida ja ehitada. Seega ei ole otsest vajadust hakata reengineerima.
Tuleb olemasolevate teadmiste baasil ise analoog valmis teha.
Ja kui tulemus on veidi halvem kui F-35, siis see ei ole ka ju maailma lõpp.
Päeva lõpuks loeb see, kas sul lendab lennuk kogu aeg või ainult siis, kui mingi säga Valgest Majast lubab.
Portugali ja Kanada juhtum, on hetkel pinnavirvendus. Mis tsunami sealt F-35 jaoks võib välja tulla, seda ei tea keegi.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10217
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Misasi sul on "maha keeratud võimsusega"? Kust säherdune jutt pärit on?
Kohati ma ikka ei jõua ära imestada, millised paniköörid meil siin foorumis kolavad.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Millise asjaga sa ei nõustu, et f-35 mootoritel on võimsust maha keeratud v et Euroopa ei suuda sama väärseid mootoreid pakkuda?Kilo Tango kirjutas: ↑28 Mär, 2025 21:43Misasi sul on "maha keeratud võimsusega"? Kust säherdune jutt pärit on?
Kohati ma ikka ei jõua ära imestada, millised paniköörid meil siin foorumis kolavad.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10217
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Küsisin konkreetselt: "Misasi sul on "maha keeratud võimsusega"? Kust säherdune jutt pärit on?"pwn13 kirjutas: ↑28 Mär, 2025 23:38Millise asjaga sa ei nõustu, et f-35 mootoritel on võimsust maha keeratud v et Euroopa ei suuda sama väärseid mootoreid pakkuda?Kilo Tango kirjutas: ↑28 Mär, 2025 21:43Misasi sul on "maha keeratud võimsusega"? Kust säherdune jutt pärit on?
Kohati ma ikka ei jõua ära imestada, millised paniköörid meil siin foorumis kolavad.
Näita mulle seda allikat, kus on näidatud, et mingisugustel P&W F135 mootoritel on võimsus meelega maha keeratud.
-
- Liige
- Postitusi: 911
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Mida keerulisem tehnika, seda rohkem lolle kuulujutte ja "eskpertarvamusi". Need Minniku lood ja tema "asjatundjad" võib küll rahulikult sinnapaika jätta. Targemaks neist ei saa.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
USA F-35 tootja on murelik, kuna osa juppe tuleb Euroopast
https://www.hs.fi/talous/art-2000011128070.htmlProduction of the F-35 fighter jet is dependent on European customers and parts produced in Europe. Now Lockheed Martin, the developer of the hugely expensive fighter, is very worried, reports the Financial Times.
Portugal and Canada are hesitant about buying the F-35 fighter jets developed in the United States, fearing that an unpredictable ally could prevent the fighter from operating in a time of need.
Finland signed deals for 64 fighter jets in 2021, and they can no longer be canceled. Concerned voices have also been heard here.
In general, there is growing concern in Europe about the extent to which the continent should tie its weapons systems to US support. Its own arms industry is being rapidly revved up after a long period of quiet.
so far is that the dependence is on both sides. A decline in arms sales and cooperation would be a huge problem for the entire US arms industry as well. What has been overlooked in the discussion
Its business is largely based on arms purchases by US allies, particularly in Europe. European countries, for example, have ordered hundreds of F-35s.
Many systems and products have been developed in collaboration. For example, the F-35 has several key systems produced in Europe and the UK. Without them, the fighter cannot fly.
According to the Financial Times (FT), Lockheed Martin, which developed the super fighter, is now very concerned about the hostility of President Donald Trump's administration towards European allies.
Elsewhere in the arms industry, there are fears of losing deals – but also of European retaliation.
The F-35 is the world's most advanced long-range stealth fighter. It is difficult to detect on radar, and on the other hand, the fighter itself is able to effectively detect enemy forces and disrupt, for example, radar and enemy operations.
According to the FT, developing the fighter was the most expensive product development project in the history of the US arms industry, and now the F-35 is Lockheed Martin's largest source of revenue. A halt in sales would therefore be a big problem.
The fighter jet is already in service with 19 allied countries in addition to the United States. Among the Nordic countries, Denmark and Norway have purchased dozens of F-35 fighters.
And that's why Trump's words are now worrying. Even if the fighter jet does not have the dreaded "kill switch" that can prevent its use, using the fighter jet is practically impossible without US support.
However, the dependence is not only one-way. Many key systems of the F-35 are of European origin, and the entire aircraft is the result of close international cooperation.
According to the FT, British Rolls Royce will supply the fighter with a system that enables vertical landing. The missile system will come from British MBDA, and British BAE will also supply several parts of the aircraft's airframe and electronic warfare systems.
The Italian company Leonardo will supply the wings of the plane. The Danish company Terma will supply the composite material used in the tail of the plane and the Norwegian unit of GKN will supply the engine parts. And the list goes on.
There is a lot at stake in cooperation on both sides of the Atlantic.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Samas meenub praeguse juhtkonna põlglik sabaväristamine F-35 suunas ja väljaütlemised, et hävitaja tuleks hoopistükkis droonidega asendada...nii et esialgu võib juhtkond probleemile jämeda elundi asetada. Esialgu...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kanada on vaatamas F-35 asemel Prantsusmaa toodetavat Rafaele hävitajat(lisaks teistele). F-35 ja Rafale käigushoidmise kuludest.
https://medium.com/@marty.larose/canada ... 8fede9b102“Canada puts the brakes on F-35 deal : Rafale jets now on the table.”
When it comes to fuel and operational costs, the French Rafale and the American F-35 represent two very different price tags for air power. The Rafale burns through approximately 1,200 gallons of fuel per hour, costing about $4,800 USD at current Jet A1 prices. All in, including maintenance, parts, and personnel, the Rafale’s total hourly operating cost ranges between $16,500 and $20,000. Meanwhile, the F-35A is way more expensive to fly. It can consume up to 1,500 gallons of fuel per hour, depending on whether it’s cruising or in full afterburner, costing up to $6,000 in fuel alone. But where it really outpaces the Rafale is in total cost: the F-35A racks up a staggering $36,000 per flight hour, with the F-35B and F-35C variants pushing that figure even higher – $38,000 to $41,000. In short, the F-35 delivers cutting-edge capability at a premium, while the Rafale offers a more economical balance of performance and cost-efficiency.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Norra sai kogu oma F-35 tellimuse kätte. 52 tk.
https://ukdefencejournal.org.uk/norway- ... -35-fleet/
https://ukdefencejournal.org.uk/norway- ... -35-fleet/
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
https://www.twz.com/air/f-35-chassis-ca ... d-declaresGiving F-35 “NASCAR Upgrade” Can Deliver 80% Of F-47 Capabilities At Half Cost: Lockheed
Lockheed doubles down on the Joint Strike Fighter after its F-47 loss with plans to inject 6th generation capabilities into the F-35's 'chassis.'
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Sakslaste lepingus väga palju piiranguid sisse kirjutatud.
https://x.com/TallbarFIN/status/1916737240148934696If it's like this for Finland too, we have made a terrible mistake:
German magazine Stern has obtained a classified contract for the purchase of F-35 fighter jets for Germany.
Contract reveals that United States has broad rights to restrict or blocking the use of the planes.
Contract states in full:
“United States government reserves the right, in exceptional and compelling circumstances, if the national interest of United States so requires, at any time to cancel or suspend the provision of the service in whole or in part."
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline