Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
manjabes
Liige
Postitusi: 513
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas manjabes »

davidsoniharald kirjutas: 26 Apr, 2025 16:38
OLAVI kirjutas: 26 Apr, 2025 12:59
davidsoniharald kirjutas: 25 Apr, 2025 18:51

Mismoodi? Täpsusta palun.
See kohver ja kohvri omanik olid just läbinud lennujaama turvakontrolli ning suundusid lennule.
Ja siis? Akupank ei ole käsipagasis keelatud.

Loe siit täpsemalt: https://airport.ee/baggage/
https://www.err.ee/1609673720/video-tallinna-lennujaama-turvakontrollis-plahvatas-reisija-kohvris-akupank kirjutas:"See on hea näide sellest, miks akupankasid ei tohi pakkida registreeritud pagasisse – mõelgem, kui selline plahvatus toimuks lennu ajal lennuki pagasiruumis, kus ei ole kedagi, kes tulekahjule kiirelt reageerida jõuaks," märkis lennujaam.
(rõhuasetus minu)


Samal ajal nühitakse tähtsa näoga paberilipikuid käsipagasi kottide vastu
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1716
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

Näita siis see koht, kus on kirjas, et see oli registreeritud pagas, palun. Mina seda artiklist välja ei loe ja vaadates videot , jääb mulle mulje, et tegemist on reisijate turvakontrolli alaga.

Postimehe artiklis mainitakse, et tegemist oli käsipagasiga julgestuskontrolli alal: https://elu24.postimees.ee/8236260/vide ... eisikohver
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
manjabes
Liige
Postitusi: 513
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas manjabes »

Ok, minu viga. Järeldasin lennujaama avaldusest liiga palju. Ninakas kommentaar paberilipakate hõõrumisest jääb aga kehtima :)
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1716
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

Ja milleks küll neid paberilipakaid nühitakse?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
klaasmees
Liige
Postitusi: 144
Liitunud: 15 Sept, 2022 4:48
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas klaasmees »

manjabes kirjutas: 26 Apr, 2025 17:14 Ok, minu viga. Järeldasin lennujaama avaldusest liiga palju. Ninakas kommentaar paberilipakate hõõrumisest jääb aga kehtima :)
Sama hästi võiks metalliotsijad, kaamerad ja narkokoerad ka mõttetuks kuulutada. Mõttetud, üks aku plahvatas ikka kotis ju. Seda on muidu kontrollitud ka, kui inimene teab väga täpselt, mida ja kuidas teha, pääseb läbi ikka. Kõik need asjad muudavad läbi pääsemise vaid keerulisemaks. Küsimus on, kui keeruline peab see olema, nii õigete kui valede jaoks.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 26 Apr, 2025 16:38
OLAVI kirjutas: 26 Apr, 2025 12:59
davidsoniharald kirjutas: 25 Apr, 2025 18:51

Mismoodi? Täpsusta palun.
See kohver ja kohvri omanik olid just läbinud lennujaama turvakontrolli ning suundusid lennule.
Ja siis? Akupank ei ole käsipagasis keelatud. ...
Aku pidi juba enne lõhkemist olema kuum ja turvaseadme IR kaamera oleks pidanud nägema kohvris olevat kuuma akut.
Oletuslikult inimene laadis enne lennule minekut või ootealal aku "täitsa täis" ja see kuumenes üle.
Kas ja kui kuumi asju tohib pagasis olla?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1716
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

Bla-bla-bla.

Aku süttimisel võib ka sada muud põhjust olla, mitte ainult ülekuumenemine.

Mis krdi IR kaamera turvakontrollis? Pagasi temperatuuri küll turvakontrollis ei monitoorita. Vähemasti ei ole ma kunagi näinud ühtki eeskirja, mis seda reguleeriks.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
klaasmees
Liige
Postitusi: 144
Liitunud: 15 Sept, 2022 4:48
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas klaasmees »

OLAVI kirjutas: 27 Apr, 2025 23:28 ...
Aku pidi juba enne lõhkemist olema kuum ja turvaseadme IR kaamera oleks pidanud nägema kohvris olevat kuuma akut.
Oletuslikult inimene laadis enne lennule minekut või ootealal aku "täitsa täis" ja see kuumenes üle.
Kas ja kui kuumi asju tohib pagasis olla?
Kui selline piirang pagasi soojusele oleks ja oleks ka vastav IR-kaamerate süsteem, siis oleks seal üsna kindlasti ka jälgimistarkvara, mis annaks alarmi, et vaata seda, selle kotiga on midagi lahti. Kui inimesel käib silmade alt päevas läbi sadu, halvemal päeval ehk isegi tuhandeid kotte, siis lihtsalt ei jaksaks.
Kuna infrapuna on üsna kehva läbimisvõimega, peaks kaameraid ümber lindi olema mitu, võib-olla isegi 3 või rohkem, sest kui ainult ühelt poolt vaadata, võib teise külje kasvõi välistaskus akupank mis iganes teha. Profi kaamerad 3x+ ja tarkvara, vaatame lakke 10 tuhat komplekti hind.
Kui akupank või muu asi on sügavamal suuremas kotis/kohvris, ei jõua see soojus ilmselt kuhugi, leek ja suits on esimesed märku andjad.
ja siis on kogu kirju olukordade kari, mis sealt infrakaamerate alt läbi käib ja tähelepanu nõuab: 2 tundi konditsioneerita autos olnud kott, talvel külmal päeval läbi linna kohale tulnud kott, tund aega seljas või küljel vastu nahka soojenenud kott, kott, kuhu vanaema viimasel hetkel hoolitsevalt paki värskelt valminud kotlette poetas, ... Ja siis läheb 10 aastat seda mudru, kui jälle üks akupank just selle 5 minuti jooksul süttida kavatseb. Ehk kui infrapunakaamera panna, siis peaks sellel mingi teine eesmärk ka olema, palju olulisem, kui 10 aasta jooksul seda ühte akupanka tabada, kui õnnestub kohvri sügavustest tabada. Ehk läheks asjalikuma teema juurde.
AMvA
Liige
Postitusi: 5299
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 26 Apr, 2025 12:59
davidsoniharald kirjutas: 25 Apr, 2025 18:51
Lemet kirjutas: 25 Apr, 2025 12:46 Ja näitab ühtlasi lennujaama turvateenistuse taset.
Mismoodi? Täpsusta palun.
See kohver ja kohvri omanik olid just läbinud lennujaama turvakontrolli ning suundusid lennule.
So what? Kui akupank vastab kehtestatud nõuetele, siis ei tee turvakontroll midagi.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Lemet »

davidsoniharald kirjutas:
Ja siis? Akupank ei ole käsipagasis keelatud.
Tsiteeritud uudises polnud sõnagi sellest et tegu oli käsipagasiga. Küll aga mainiti sõnaselgelt, et...

...mõelgem, kui selline plahvatus toimuks lennu ajal lennuki pagasiruumis, kus ei ole kedagi, kes tulekahjule kiirelt reageerida jõuaks," märkis lennujaam..
Kui selline piirang pagasi soojusele oleks ja oleks ka vastav IR-kaamerate süsteem,
Koroona päevil tuli paaril korral sellise kaamera alt läbi jalutada...vist isegi Tallinnas korra.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

No suure tõenäosusega pidi siiski see aku juba enne plahvatamist olma ikka kuumenenud, vist oleks kohasem öelda ikka väga kuumenenud. Kas koormamisest või laadimisest, see on juba isejutt. Aga minu jaoks on küll arusaamatu kuulda ja/või lugeda ka siit foorumist, et kuigi on turvakontrollis (millest olen ka ise läbi käinud ja pistelisse täiendavasse kontrolligi on trehvanud sattuda) ei-tea-mis-hüper-super uue põlvkonna tehnika kasutusele võetud ja pagasit biiditakse ja analüüsitakse küll nii ja naa ja selle tulemusena ei saavat kontrollist läbi näiteks "Merevaik" (sulatatud juust) ja martsipan kuna signatuurid kattuv mõnede lubamatute ainetega, siis nüüd selgub, et kogu selle läbivaatluse seire- ja analüüsitehnika juures ei toimugi mingisugust temperatuurikontrolli.
lennumudelist
Liige
Postitusi: 980
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lennumudelist »

Liitiumaku süttimine väljapool laadimise aega tuleneb enamasti kas mehhaanilisest vigastusest (lapik LiPo painutatakse puruks, kihid puutuvad kokku, laeb ennast sisemiselt tühjaks räigelt kuumenedes või süttides) või liitiumist dendriidi kasvamisest läbi isoleeriva kihi (enamasti ei ole voolud süttimiseks piisavad, aku läheb soojaks ning kaotab paari tunni jooksul pinge).

Protsessi seletavad akude ala inimesed sedasi:
If dendrites accumulate and grow long enough, they penetrate the internal separator and touch the opposite positive electrode, causing short circuits and leading to catastrophic failures, and even fires.
Põhimõtteliselt võib päästikuks olla pakkide loopimine.
Erureamees
Liige
Postitusi: 995
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Erureamees »

Koroona päevil tuli paaril korral sellise kaamera alt läbi jalutada...vist isegi Tallinnas korra
Eestist ei mäleta aga Itaalias oli umbes igas kolmandas firmas eelduseks, et sa nendega rääkida saaksid.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

Punases meres olevalt USA lennukikandjalt Harry Truman kukkus üle ääre merre hävituslennuk F/A-18 Super Hornet koos seda transportiva masinaga. Lennukikandja suunas lasti houthide poolt mingi rakett, mille tõttu tehti kiire kursimuutus, mis tõttu lennuk ja seda vedanud traktor üle parda lendasid.
A F/A-18 aboard USS Harry S. Truman in the Red Sea has fallen overboard, taking a tow tractor with it. One sailor was slightly injured. - Reuters
https://x.com/FaytuksNetwork/status/1916921246203175260
Natasha Bertrand of CNN says the Truman was maneuvering to avoid incoming fire at the time the F/A-18 went overboard.
https://x.com/FaytuksNetwork/status/1916945203509842381
A US official said that initial reports from the scene indicated that the Truman made a hard turn to evade Houthi fire, which contributed to the fighter jet falling overboard.
Pilt
https://x.com/NatashaBertrand/status/19 ... 3026150862
A US Navy F/A-18 Super Hornet fighter jet has been “lost” at sea after it fell overboard from the USS Harry S. Truman aircraft carrier while it was being towed on board, the Navy said in a statement on Monday.
https://edition.cnn.com/2025/04/28/poli ... index.html
Viimati muutis ruger, 28 Apr, 2025 22:57, muudetud 1 kord kokku.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Tegelane5
Liige
Postitusi: 890
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Tegelane5 »

Peeter kirjutas: 28 Apr, 2025 12:44 No suure tõenäosusega pidi siiski see aku juba enne plahvatamist olma ikka kuumenenud, vist oleks kohasem öelda ikka väga kuumenenud. Kas koormamisest või laadimisest, see on juba isejutt. /---/
Ma arvan et temperatuuri järgi polnud seal midagi leida. Millegipärast läks mõni element lühisesse ning järgnev toimus pea silmapilkselt. Kui akupanga pinge sees üle 4V, siis saanuks ntks patarei kujulised 18650 elemendid omavahel kokku hõõrudes isoleeriva ümbriskile katki teha ja lühisesse minna. Samuti on + poole otsad suht õrnad kus + ja - vahel õhuke plast seib vbolla sai sinna kuidagi pihta? Elektroonika minestas ära? Variante on palju. Ilma sama akupanka nägemata on raske rohkem öelda. Tõenäoliselt ei saagi teada mis tegelt oli.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist