Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

klemmikas kirjutas: 29 Apr, 2025 14:29
Kapten Trumm kirjutas: 29 Apr, 2025 14:28 Mine klemmikas kooli tagasi!
Sina pole koolis midagi õppinud, ainult ülbitsed siin, tegelikest asjadest midagi teadmata.
Selle ülbitsemisega sa ennast kuidagi targemaks ei tee, ajad endiselt sama lolli juttu ja ei tunne mootoreid ja ülekannete mõju.
Sinusugused inimesed on põhjus, miks niipaljudes autoteenindustes on kehv teenindus, kuna tegelikult ei tunta asja.

Õpi, mõtle laiemalt ja saad lõpuks aru, millest ma räägin. Ilmselt on see palju tahetud, et sina midagi juurde õpiksid.
Minul on TTÜ majanduse diplomi hinnetelehel ette näidata umbes 20 ainepunkti jagu autoinseneri aineid ja nende hulgas pole hindeid alla nelja. Tollal oli 5-aastase diplomi saamiseks vaja neid ainepunkte vist äkki 180.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas klemmikas »

Siis on väga kahju, et sa reaalselt midagi selgeks saanud pole autonduses.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja mingil suvalisel trollil on kõik alati selge?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Kuidas valemiga edeneb ?
olevtoom
Liige
Postitusi: 365
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

Teate, mulle hakkas tunduma, et akf klemmikal on mingi teine füüsika. Noh, nagu igasugu tervendajatel ja muudel soolapuhujatel on igasugu energiad, millel füüsikute energiaga midagi pistmist ei ole.
Kremli troll.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Keda see teema morjendab, siis otsige üles netist tõsieluseriaali Gas Monkey Garage osa, kus nad teevad võiduehitamist Road Kill nimelise youtube kanali meestega, Dodge Hellcat tehnikaga väike vanakooli kiirendusauto. Gas Monkey mehi juhtis Aaron Kaufmann, kes oli varem kiirendusega tegelenud ja sinna Hellcat mootori otsa läks 2-käiguline Powerglide, Road Kill mehed ajasid läbi tehase vist 8-käigulise tehase omaga läbi. Tulemus?
Gas Monkey auto võitis dragi kontekstis veenva vahega.

Päris kiirendus on natuke teine teema kui illegaalne striitreiss Viimsi Haigla ees neljapäeva õhtul, kus turboga VW 1,5TSI koos 7-käigulise DSG-ga on õhtu staar.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Kust DSG kasti hüdromuhvi jutt sisse imbus? Powerglide on hoopis teine asi ja US vanaraud.
https://en.wikipedia.org/wiki/Powerglide
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Kiirendusel on asi "väga lihtne". Võimalikult palju võimsust maha panna ja võimalikult kõrge kasuliku võimsuse / massi suhe.

Käigud on ainult selleks et hoida mootorit maks võimsuse piirkondades.

Kaasaegsel turbodislal millel on seltsiks abielektrimootor, on 9 käiku, kiirendamisel hoiab magusat kõrgema võimsuse pöördevahemikku (turboga on see pigem kitsavõitu) ja siis kruisamiseks lükkab ökonoomsuse huvides madalate pöörete peale.


Klemmikas, kuidas valemiga lood ?
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Kohalt võttes on moment piirajaks. Võimusevajadus on alguses 0.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Madis Reivik kirjutas: 30 Apr, 2025 10:51 Kiirendusel on asi "väga lihtne". Võimalikult palju võimsust maha panna ja võimalikult kõrge kasuliku võimsuse / massi suhe.
Käigud on ainult selleks et hoida mootorit maks võimsuse piirkondades.
Kaasaegsel turbodislal millel on seltsiks abielektrimootor, on 9 käiku, kiirendamisel hoiab magusat kõrgema võimsuse pöördevahemikku (turboga on see pigem kitsavõitu) ja siis kruisamiseks lükkab ökonoomsuse huvides madalate pöörete peale.
Klemmikas, kuidas valemiga lood ?
Päris kiirendusautol kipub olema jõudu tunduvalt rohkem kui rehvidel pidamist, ehk see paljukäigulisus on pigem tüliks, lisakaal ja lisa ajakulu käiguvahetustele. Seepärast tasasematel autodel see 2-käiguline Powerglide ongi - ja top fuel/funny car on üldse ilma käigukastita.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

Vahelduseks meerikamaa dragsterimeeste õpetamisele pakun analüüsimiseks lause akf mart2 lause teisest teemast: Meie NZ platsi uuematel Zil-131-l olid peal tehaseuued 157 mootorid!
Kui küsisin, et "Miks?", siis vastati - lihtsam remontida.

Sellist värdjat pole õnne olnud kohata, aga mingil ajal 70- ndate keskel hakkasid tulema Zil kallurid vana kuuese ridamootoriga (Zahhar), millest siis kibekähku üritati vabaneda. Mootorist, mitte autost. Mu silma riivas see väide lihtsamast remontimisest. Lihtsam- ei tea, sagedasem- kindlasti.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Erureamees kirjutas: 30 Apr, 2025 15:16 Vahelduseks meerikamaa dragsterimeeste õpetamisele pakun analüüsimiseks lause akf mart2 lause teisest teemast: Meie NZ platsi uuematel Zil-131-l olid peal tehaseuued 157 mootorid!
Kui küsisin, et "Miks?", siis vastati - lihtsam remontida.

Sellist värdjat pole õnne olnud kohata, aga mingil ajal 70- ndate keskel hakkasid tulema Zil kallurid vana kuuese ridamootoriga (Zahhar), millest siis kibekähku üritati vabaneda. Mootorist, mitte autost. Mu silma riivas see väide lihtsamast remontimisest. Lihtsam- ei tea, sagedasem- kindlasti.
Ei tea konteksti või seda et kus selline NZ plats asus. "Lihtsam remontida" võib tähendada seda et kuskil Taga -Uuralis on lähim mootoriremondi tehas 500 km kaugusel ja seal käib liinitöö nende Zahhari mootoritega. Sellise mootoriga Zil Kallur oli Zil-MMZ-555K. Valmistati saksakeelse vikipeedia andmatel 1974-1995. Minumeelest oligi ta mõeldud sellistesse piirkondadesse kus kommunism peajoone arengust oma 50 aastat maas oli. Kuigi neid sattus ka NSV Liidu loodeossa ja meie väeossa tuli uutena 1986-1988. Läksid polügoonile ehitustöid tegema ja endal õnneks kokkupuudet polnud. Zil 157 tehti viimases lõpus Urali autotehases veel 1990-ndate esimeses pooles.

Kui kogu ringkonna autopark sellistest rariteetidest koosneski võis Zil 131 unifitseerimise eesmärgil samuti vana mootoriga tulla. Või oli eesmärk Hiinale kallale minna ja siis oleks saanud kohe üle piiri jõudes juba midagi kannibaliseerida :)
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

Sel ajal jagus neid meie Eestimaa autobaasidesse rohkem kui küll. Üritati ruttu kokku jooksutada ja kapremondi V-8 peale saada. Vene kroonus ma "juhtival kohal" polnud aga polgus (tankipolk Siberis T- 62) olid enamasti 131 (mitte Fiat Abarth) Võib olla remrotas olid mõned 157-d mingite spetsiifiliste kongidega. See siis seitsmekümnendate lõpus.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Erureamees kirjutas: 30 Apr, 2025 21:43 Sel ajal jagus neid meie Eestimaa autobaasidesse rohkem kui küll. Üritati ruttu kokku jooksutada ja kapremondi V-8 peale saada. Vene kroonus ma "juhtival kohal" polnud aga polgus (tankipolk Siberis T- 62) olid enamasti 131 (mitte Fiat Abarth) Võib olla remrotas olid mõned 157-d mingite spetsiifiliste kongidega. See siis seitsmekümnendate lõpus.
Eks neid laoplatse oli igasuguseid. Kaliningradis, tankidiviisis 1980-ndate lõpupoole olid niiöelda kõrgendatud valmisoleku NZ autod kõik uued just tehasest tulnud diiselmootoriga Uralid. Igapäevasõitudeks oli bensiinimootoritega. Siis oli veel loendamatu hulk puutumatu tagavara Zil-157-d ja ma ei tea kus neid hoiti. Igatahel mitte meie linnakus. Kui algas igasügisene võitlus uudismaa vilja pärast siis sellesse lahingusse läksid ainult ässad (Zahharid) ja neid toodi siis rongitäite kaupa välja.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

Uudismaa- veel üks paranähtus mida õnnestus vältida. Sõpradelt- kolleegidelt muidugi igasuguseid lugusi kuulnud. Arvata võib, et sinna seda tehnikat kulus ja kõik see kraam elusalt tagasi ei tulnud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline