Wots kirjutas: ↑09 Veebr, 2024 16:53
Ma kunagi isegi lugesin läbi raporti täies mahus.
Raporti peamine mõte oli anda hinnang NSV Liidu tootmisvõimekuse ja tehnoloogia kohta. Sellest ka nimi - Engineering Analysis . Lahinguvõime hinnangut sealt otsida ei maksa.
Ehk siis seal jõuti järeldusele, et disain/lahendused on aegunud aga toodetakse suhteliselt kvaliteetselt ja headest materjalidest.
------------
Samuti , iga raporti puhul on taustsüsteem oluline. USA jaoks kadus primitiivsete tankide mõte peale IIMS ära. Lisaks oli neil olemas tootmisvõimekus teha hästi ja palju - seega nad hästi ei mõistnud, miks mõnda iganenud lahendust kasutati.
NSV Liit sai valida ainult ühe kahest.
NSVL-s oli (antud tank oli valmistatud 1945 lõpus) selliste tankide tootmise jätkamise põhjusi rohkem kui 1
1. vaja oli toetada liitlasi, sinna sobis hästi
2. WWII lahingutegevus NSVL jaoks lõppes ju alles augustis, uut mudelit (T-44) liinile kohe panna polnud.
3. perspektiivis paistis ees vastasseis Euroopas, oma tohutuid tankikaotusi oli vaja millegagi ju korvata.
T-34 tootmine lõppes wiki andmetel ikkagi 1946, ju siis selleks ajaks leiutati midagi kobedamat liinile panekuks.
T-44 tootmise alustamisest NSVL juhtkond sõja ajal keeldus, kuna uuel tankil (jutt on 85 mm pearelvaga mudelist, mitte 100 mm) polevat nii suuri eeliseid T-34 ees, et panna ohtu kvantiteeti - neid tanke hävis sõjas nagu kärbseid. Samal põhjusel tootis NSVL paljudel juhtudel rämpsu (näiteks Jakovlevi hävitajad ürgaegse Hispano Suiza mootori koopiaga), olid olemas ka paremad mudelid, kuid kartuses kaotada koguses (ümberkorraldus võtab aega) toodeti nt neid vineerist kokku kleebitud lennukeid suures koguses edasi, mis lendurite käes lagunesid "nii kiiresti, et langevarju ei jõundud kasutada" - NSVL lennukikaotused sõjategevuse lõppedes ei tahtnud langeda.

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.