Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Mai, 2025 14:29
Lihtsalt täna on (vähemalt originaalis pritsega) auto puhul siiski alternatiiviks ka programmeeritav pritse (VEMS, Megasquirt, Hestec jne). Originaalis karpaautole seda peale hakata panema on juba suurem vaev. Ja olen üsnagi kindel, et selle samaväärse tulemuse korral on sissepritse lihtsalt sõidetavam kui karpad (eriti 45sed linnasõidus).
Sõltub kui suurt võimsust taga aetakse, kui on väga suure durationiga nukkvõllid siis karpadega tuleb tühikäik päris kõrgeks ajada, see tülikas jah linnasõiduks. Aga ega ma väga ei tahagi neid DCOE-sid propageerida, see rohkem selline 40+ aastat ja vanemate autode teema, kus sissepritse kasutamine oleks juba auto rüvetamine
Megasquirdiga on mul ka põgus kogemus, kui tahta kõik ise teha siis MS pritsesüsteemi õppimiskõver on minuarust palju suurem kui sidedraft karpadel, kus on reguleerimiseks vaja piltlikult öeldes lapiku otsaga kruvikeerajat ja paarkümmend euri maksvat sünkromeetrit. (Kui päris nullist alustada siis vaja osta karpadele õiges mõõdus kõrid, düüsid venturid, trompetid.)
MS (või mõne teise progeaju) ehitamiseks ja seadistamise eelduseks oleks tarvis üle keskmise teadmisi autoelektrist, elektroonikast ja arvutustehnikast. MS paigaldamiseks on tarvis mootori juhtmestikku kohandada, või teha päris uus juhtmepuu. Sisselaske poolel tuleb enamasti ühtteist modifitseerida, osta uued pihustid, tõenäoliselt uued süütepoolid. Lisaks on vaja suht kallist Wideband lambda + kella komplekti, et segu õigeks saada (see ei jookse muidugi karpade seadistamisel ka mööda külge maha).
Ning siis ise kodus esmakordselt põlve otsas häälestades tuleb ikka selline poolpidune tulemus, teatud pööretel kiirenduses "augud" jms hädad. Hea tulemuse saavutamine võtab aega. Selline siis minu kogemus. Karpadega sain palju kiiremini "sina peale"
