Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

davidsoniharald kirjutas: 08 Mai, 2025 14:52 Kuniks garaaži, tööriistade ja oma aja hinda arvesse ei võta, ongi kodus odavam autot remontida. Aga see kõik on hobi ja sellele ei ole mõistlik hinda määrata.
Nii ja naa.
Töökojaks on mul vana nõukaaegne kuivati. Tööriistad on niiehknaa olemas, töö on selline. Spetsiifilisi tööriistu ikka koguneb, okei, see on kulu. Aga töökojas teen muid asju ka, renti ei maksa, ostukulu oli olematu, üldiselt olen väikeses plussis.
Aga:
lähimad asjalikumad autoremondimehed on 20 km kaugusel linnas. Auto remonti viimine-toomine tähendab logistilist operatsiooni, kui pool päeva linnas asja ees teist taga jõlkuda ei taha.
Kuna mul on oma firma, saan jupid kätte edasimüüja hinnaga. Pluss remondikoja töötund. Reeglina, kui miski mutter lahti ei tule, väänatakse tunnihinne mõnuga otsa. Lõpptulemus on puhas matemaatika - kui ma maksan autoremondi eest 2x rohkem kui mu enda töötund, tähendab see seda, et ma pean remondikoja arve maksmiseks tegema 2x rohkem tööd, kui mul endal sama töö peale kuluks. Mis mõttega?
Reedene väike rike on VÄGA suur probleem, kui laupäevaks miski pikem sõit on plaanitud. Muideks, Murphy seadus kehtib selle koha pealt täiega.
Ja last but not least - mul on sügav kopp ees remondikodade oskamatusest ja pohuismist. Mõningad spetsiifilised asjad lasen ikkagi töökojas teha ja pärast ei jõua ära vanduda. Kui ma ise midagi p*rse keeran, siis vähemalt tean kust otsast alustada ja mida valesti tegin. Viimane suurem ämber oli MB plokikaane lihv, lasin selle teha vägagi tuntud MB remondi spetsidel. 60kkm peal on teatavasti suurel osal MB diislitest ette nähtud pihustiseibide vahetus. 80 000 pärast remonti ei tulnud MITTE ÜKSKI pihusti pesast välja. Enda paigaldatud pihustid käivad lõdvalt 100k ja kunagi pole muret olnud. Kellele sa kaebad...
Jne, jne...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

isakene kirjutas: 08 Mai, 2025 23:20 Ja last but not least - mul on sügav kopp ees remondikodade oskamatusest ja pohuismist.
Ei maksa üldistada. Head remondikohta ongi keeruline leida, ja selle eest tuleb üldiselt maksta kõrgemat hinda. Ja eks äprardusi juhtub tegijatel ka, see on normaalne. Aga hea remondikoha üks komponent on ka näiteks suhtlus kliendiga. Kui midagi juhtub siis ei üritata kohe kõike kliendi kaela ajada (et vana ja sitt auto sul) vaid selgitatakse probleemi, otsitakse lahendusi jne.
Aga üldiselt jah, ma olen märganud viimasel ajal kvaliteetsemates kohtades skeemitamist, et kui tunnihind hinnakirjas tundub esmapilgul isegi normaalne siis üritatakse varuosade hinnaga teenida. Või pannakse töötunde lihtsalt rohkem kui normaalne oleks. Naise autol viimane kord keerati näiteks vedrustuse kontroll + õlivahetuse eest hinnaks 170 euri. Naine oli kobisemata ära maksnud, ma siis kodus vaatasin arvelt et ajakulu oli märgitud vist poolteist tundi selle töö eest. No mida kuradit nad seal nii kaua tegid? Õli ja filtri hind oli ka muidugi vastav.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Fuchs kirjutas: 09 Mai, 2025 8:20
isakene kirjutas: 08 Mai, 2025 23:20 Ja last but not least - mul on sügav kopp ees remondikodade oskamatusest ja pohuismist.
Ei maksa üldistada. Head remondikohta ongi keeruline leida, ja selle eest tuleb üldiselt maksta kõrgemat hinda. Ja eks äprardusi juhtub tegijatel ka, see on normaalne. Aga hea remondikoha üks komponent on ka näiteks suhtlus kliendiga. Kui midagi juhtub siis ei üritata kohe kõike kliendi kaela ajada (et vana ja sitt auto sul) vaid selgitatakse probleemi, otsitakse lahendusi jne.
Aga üldiselt jah, ma olen märganud viimasel ajal kvaliteetsemates kohtades skeemitamist, et kui tunnihind hinnakirjas tundub esmapilgul isegi normaalne siis üritatakse varuosade hinnaga teenida. Või pannakse töötunde lihtsalt rohkem kui normaalne oleks. Naise autol viimane kord keerati näiteks vedrustuse kontroll + õlivahetuse eest hinnaks 170 euri. Naine oli kobisemata ära maksnud, ma siis kodus vaatasin arvelt et ajakulu oli märgitud vist poolteist tundi selle töö eest. No mida kuradit nad seal nii kaua tegid? Õli ja filtri hind oli ka muidugi vastav.
Üldiselt ongi kõigis autoteenindustes (normaalsetes) õlivahetuse ajaks 1 tund pandud. Aga ma tean, et on ka mehi, kes sul selle Prisma maa-aluses parklas 15 minutiga ära teevad.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 9:13 Üldiselt ongi kõigis autoteenindustes (normaalsetes) õlivahetuse ajaks 1 tund pandud. Aga ma tean, et on ka mehi, kes sul selle Prisma maa-aluses parklas 15 minutiga ära teevad.
Selles uba ongi, et ma ise olen samal autol (BMW X1) varasemalt korduvalt õli vahetanud, ajakulu oli vast 20-30 min kiirustamata tehes. Kui tal õlifilter debiilse koha peal ei oleks (mootori all), saaks 15 min ka tehtud kui kiirustada. Miks ei võiks arvele kanda reaalse kulunud tööaja?
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Fuchs kirjutas: 09 Mai, 2025 9:48
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 9:13 Üldiselt ongi kõigis autoteenindustes (normaalsetes) õlivahetuse ajaks 1 tund pandud. Aga ma tean, et on ka mehi, kes sul selle Prisma maa-aluses parklas 15 minutiga ära teevad.
Selles uba ongi, et ma ise olen samal autol (BMW X1) varasemalt korduvalt õli vahetanud, ajakulu oli vast 20-30 min kiirustamata tehes. Kui tal õlifilter debiilse koha peal ei oleks (mootori all), saaks 15 min ka tehtud kui kiirustada. Miks ei võiks arvele kanda reaalse kulunud tööaja?
Alati võibki ise teha. Osta kahepostitõstuk ka veel ja saadki soodsa õlevahetuse :D
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Fuchs kirjutas: 09 Mai, 2025 8:20 Ei maksa üldistada. Head remondikohta ongi keeruline leida, ja selle eest tuleb üldiselt maksta kõrgemat hinda. Ja eks äprardusi juhtub tegijatel ka...
Nu konkreetsel juhul oleks äpardus olnud, kui üks pihusti oleks kinni jäänud, juhtub. Kuna aga kõik, siis oli ilmselgelt tegu paigaldusrutiini räige rikkumisega. Aga üldistamine... liiga sageli on asju, mida "üle käima" peab.
Ja ma ei vingu. Lihtsalt loogiline seletus akf-ile, miks ma oma autosid ise eelistan remontida. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 10:12 Alati võibki ise teha. Osta kahepostitõstuk ka veel ja saadki soodsa õlevahetuse :D
Kusjuures, ma nii tegingi. Miski tosin aastat tagasi, peale seda, kui olin auto all roomates 4(!!) tundi generaatorit vahetanud. Peale seda leidsin, et ma olen too old for this s**t ja soetasin kasutatud tõstuki. Siiani arvan, et see oli üks väga hästi kulutatud 450 euri. 8)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Fuchs kirjutas: 09 Mai, 2025 8:20 Naise autol viimane kord keerati näiteks vedrustuse kontroll + õlivahetuse eest hinnaks 170 euri. Naine oli kobisemata ära maksnud, ma siis kodus vaatasin arvelt et ajakulu oli märgitud vist poolteist tundi selle töö eest. No mida kuradit nad seal nii kaua tegid? Õli ja filtri hind oli ka muidugi vastav.
Fuchs kirjutas: 09 Mai, 2025 9:48
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 9:13 Üldiselt ongi kõigis autoteenindustes (normaalsetes) õlivahetuse ajaks 1 tund pandud. Aga ma tean, et on ka mehi, kes sul selle Prisma maa-aluses parklas 15 minutiga ära teevad.
Selles uba ongi, et ma ise olen samal autol (BMW X1) varasemalt korduvalt õli vahetanud, ajakulu oli vast 20-30 min kiirustamata tehes. Kui tal õlifilter debiilse koha peal ei oleks (mootori all), saaks 15 min ka tehtud kui kiirustada. Miks ei võiks arvele kanda reaalse kulunud tööaja?
Hmm. Paljud küsivad õlivahetuse eest nn "tükihinda" + õli + filter
Iseasi on muidugi mida nad sinna "tükihinna" sisse arvutavad/panevad :mrgreen:

Mul arvutist kohe võtta üks 2019 arve nt
ÕV2019Erimell.png
netist leiab kohe nt

Arvestuslikult 0,5h hind + materjalid
Õlivahetus. Ühekordne. 24.00€
(lukksepatööde tunnihind muidu 45-50€)
https://carvex.ee/et/hinnakiri
Arvestuslikult sama mis 1h hind + materjalid
Õlivahetus (meie varuosadega ) / Õlivahetus (kliendi varuosadega) 42.- / 50.-
(töötunni hind teeninduses 42.-)
https://www.rakvereautohooldus.ee/hinnakiri/
Arvestuslikult ca kolmveerand tundi
Remondi ja hooldustööd 50 €

Õlivahetus mootoris 34 €
Õlivahetus mootoris kliendi õliga 43 €
https://ag-auto.ee/hinnakiri/
Pole aimugi mis hinna kaks järgmist õlile ja filtrile keevitavad
Mootori õlivahetus meilt ostetud mootori õli ja filtriga* TASUTA
(Autotehniku töötund alates 55,90 €)
https://abcauto.ee/hinnakiri-ja-tingimu ... hinnakiri/
Õlivahetus Autofix.ee materjalidega TASUTA
(Lukksepatöö tunnihind 35.-)
http://www.autofix.ee/hinnakiri.html
Siit järgmisest hinnakirjast loeb välja üksnes seda, et kui on karterikaitse vms all, mis tuleb ära kruvida ja tagasi panna, siis sellele on arvestatud 0,5h... ja õlivahetuseks VIST ca 1h ?
Hooldus- ja remonditööd 89.00 €/h

5+ õlivahetus sõiduautol *
Õlivahetus 5+ (lisa põhjakatte olemasolul lisandub 44,50 €)
Pakkumises olev õlivahetus sisaldab kvaliteetõli, õlifiltrit ning vajalikke töid. 117.00 €

5+ õlivahetus sõiduautol diisel *
Pakkumises olev õlivahetus sisaldab kvaliteetõli, õlifiltrit ning vajalikke töid.
* Ei kehti WW diiselmootoriga mudelitele. Ei kehti PROACE perekonna mudelitele. 147.00 €

5+ õlivahetus sõiduautol Land Cruiser, Hilux diisel, Proace *
Pakkumises olev õlivahetus sisaldab kvaliteetõli, õlifiltrit ning vajalikke töid.
* Ei kehti Land Cruiser 100 ja Land Cruiser 200 mudelitele. 167.00 €
https://www.elke.ee/et/teenuste-hinnaki ... popupClose
Hinnakirjad on üks loominguline värk :D
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Fuchs kirjutas: 09 Mai, 2025 8:20
isakene kirjutas: 08 Mai, 2025 23:20 Ja last but not least - mul on sügav kopp ees remondikodade oskamatusest ja pohuismist.
... Head remondikohta ongi keeruline leida, ja selle eest tuleb üldiselt maksta kõrgemat hinda. ...
... Aga hea remondikoha üks komponent on ka näiteks suhtlus kliendiga. ...
"Hea müügimees", kes kliendiga suhtleb tahab ka väärilist palka saada ja lisaks tuleb maksta kinni "kõrged laed" ning nende küte.
Ehk hea jutuga tööde vastuvõtu meister ei pruugi tagada tasemel tööd.

Kui uurida arvel olevate vahetatud detailide koode (mida tavaklient ei mõista teha), siis võib näha, et näiteks ketikomplekti, mis sisaldab kõiki vajalikke detaile (kett, rattad, veepump, rihmad, jne) on lisaks kirjutatud ka kõigi nende detailide hinnad eraldi igaüks omale reale ja seega on kliendi käest küsitud varuosade eest topeltraha.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 09 Mai, 2025 11:28
Fuchs kirjutas: 09 Mai, 2025 8:20
isakene kirjutas: 08 Mai, 2025 23:20 Ja last but not least - mul on sügav kopp ees remondikodade oskamatusest ja pohuismist.
... Head remondikohta ongi keeruline leida, ja selle eest tuleb üldiselt maksta kõrgemat hinda. ...
... Aga hea remondikoha üks komponent on ka näiteks suhtlus kliendiga. ...
"Hea müügimees", kes kliendiga suhtleb tahab ka väärilist palka saada ja lisaks tuleb maksta kinni "kõrged laed" ning nende küte.
Ehk hea jutuga tööde vastuvõtu meister ei pruugi tagada tasemel tööd.

Kui uurida arvel olevate vahetatud detailide koode (mida tavaklient ei mõista teha), siis võib näha, et näiteks ketikomplekti, mis sisaldab kõiki vajalikke detaile (kett, rattad, veepump, rihmad, jne) on lisaks kirjutatud ka kõigi nende detailide hinnad eraldi igaüks omale reale ja seega on kliendi käest küsitud varuosade eest topeltraha.
Loll jutt.
Normaalses firmas EI SAA lihtsalt suvalisi asju arvele kirjutada, sest siis läheb igasugune laoarvestus ja raamatupidamine sassi. Võib-olla sa oma firmas nii tegid
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 10:12 Alati võibki ise teha. Osta kahepostitõstuk ka veel ja saadki soodsa õlevahetuse :D
Ma üldiselt teengi ise, kõik võimalused selleks olemas. Korraks olin laisk ja sain oma vitsad kohe kätte :D
Eks ma tegelikult mõistan küll, et remondiluksepad ja meistrid tahavad ka elada ning elu ongi kallimaks läinud. Kui aga lihtsa töö eest küsitakse "nurgataguses" kohas margiesinduse hinda siis võtab ikka kukalt kratsima.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 11:32 ....
Loll jutt.
Normaalses firmas EI SAA lihtsalt suvalisi asju arvele kirjutada, sest siis läheb igasugune laoarvestus ja raamatupidamine sassi. Võib-olla sa oma firmas nii tegid
Teise ringi auto, mille eelmine omanik oli kõik autoga seotud dokumendid ilusti alles hoidnud ja siis nende järgi dežifreerisin varem teostatud töid ning imestasin tööde maksumust.

Või siis teine näide, kui Eesti esindusest ostetud ainult samas esinduses hoolduses käinud autol lõpetas toimimise elektriline roolivõimendi ja esindus küsis selle asendamise eest ca 3000eur.
Kui selle vigase roolivõimendi välja võtsin, siis korpusel oleva andmesildi järgi oli see võimendi valmistatud 2 aastat peale auto ostmist.

Kuidas sai omanikule märkamatult autosse, sellest autost endast 2 aastat noorem roolivõimendi, kui selle elektrilise roolivõimendi vahetamiseks tuli eemaldada armatuurlaud, rool ja roolisammas?
Illustreeriv pilt:
Pilt
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 09 Mai, 2025 12:40
AMvA kirjutas: 09 Mai, 2025 11:32 ....
Loll jutt.
Normaalses firmas EI SAA lihtsalt suvalisi asju arvele kirjutada, sest siis läheb igasugune laoarvestus ja raamatupidamine sassi. Võib-olla sa oma firmas nii tegid
Teise ringi auto, mille eelmine omanik oli kõik autoga seotud dokumendid ilusti alles hoidnud ja siis nende järgi dežifreerisin varem teostatud töid ning imestasin tööde maksumust.

Või siis teine näide, kui Eesti esindusest ostetud ainult samas esinduses hoolduses käinud autol lõpetas toimimise elektriline roolivõimendi ja esindus küsis selle asendamise eest ca 3000eur.
Kui selle vigase roolivõimendi välja võtsin, siis korpusel oleva andmesildi järgi oli see võimendi valmistatud 2 aastat peale auto ostmist.

Kuidas sai omanikule märkamatult autosse, sellest autost endast 2 aastat noorem roolivõimendi, kui selle elektrilise roolivõimendi vahetamiseks tuli eemaldada armatuurlaud, rool ja roolisammas?
Illustreeriv pilt:
Pilt
Teadmata auto marki mudelit ja esindust, kus see auto käis, siis põhjuseid võib olla mitu.
Esimene on, et tootjal oli tagasikutsumise kampaania. Teostatud kampaaniad arvele ei lähe ja tihti läheb see klientidel ühest kõrvast sisse ja teisest välja, kui neile öeldase, et tehti mingi kampaania.
Teine variant on, et vahetati garantii korras välja. Samamoodi ei lähe see töö arvele. Samas garantii korras väja vahetamiseks oleks pidanud olema kliendi kaebus või rikke märgutuli. Niisama selliseid töid ei tehta.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

isakene kirjutas: 09 Mai, 2025 10:21 ... Miski tosin aastat tagasi, peale seda, kui olin auto all roomates 4(!!) tundi generaatorit vahetanud. Peale seda leidsin, et ma olen too old for this s**t ja soetasin kasutatud tõstuki. Siiani arvan, et see oli üks väga hästi kulutatud 450 euri. 8)
Muig jah.
Mul üle-eelmine aasta lendas vanal Fordil geneka sidur. Rem.manuaal nägi ette kas mootori küljest enamus juppide lahtikruvimise ja delfriga mootori veidi välja-ülestõstmise, et geneka saaks ülevalt välja võtta, või parema esimese veovõlli/poolassi ära võtmise + õõtshoova alla rippu laskmise, et geneka saaks altpoolt kuidagi kätte... mis omakorda oleks tähendanud seda, et pea kogu amordipüstak jms oleks tulnud laiali lammutada.... mida keegi polnud pärast tehases kokku panemist kordagi teinud.

Selle sidurile ei pääsenud üldse muud moodi ligi, kui genekas tuli igal juhul mootori küljest eemaldada ja välja tarida. Kui oleks pääsenud otse sellele ligi (5cm ulatuses teise kujuga poolraami ehitus oleks selle probleemi lihtsalt lahendanud), oleks saanud siduri genekat küljest võtmata ära vahetada.
.
FordGenekas.png
.
Siin videos üks jebib genekat altpoolt välja :D
Video pealkiri on "How to remove a Ford escape alternator removal the easiest way!"
Kergem ilmselt selles mõttes, et ülevaltpoolt kätte saamine (arvatavasti seoses sumpsi lahtiühendamisega, mis juhul kui enam lahti ei tule, tuleb lõpuks täisjooksus välja vahetada + vajab delfrit vms tõsteseadet) veel keerukam.
https://youtu.be/d94C78wybpw?t=157

Mul ei olnud selline genekas, nagu üleval rem.manuaali pildil näeb. Minu genekal oli eraldi ümber veel tugevast plastikust korpus + eraldi jahutuseks õhuvõtukanal/toru, nagu järgmisel pildil ja päris niiviisi poleks see ilmselt alt välja tulnud (mahtunud), nagu videos seda tehakse...
.
FordGenekas2.jpg
FordGenekas2.jpg (18.47 KiB) Vaadatud 456 korda
.
Nuh, uus sidur oli olemas, limu lähimast teenindusest 35km kaugusel oma minema lennanud geneka siduriga (sõiduvõimetu) ja otsustasin ise ära vahetada.

Altpoolt pääsesin niipalju ligi, et sain geneka poldid mootori küljest lahti. Ühele juurdepääs ja selle keeramine oli probleem, aga sai hakkama. Ülevalt pääses niipalju kuidagi ligi, et sai ka juhtmestiku lahti (pistikud ja + juhe mutri all). Kokku ca pool tundi. Edasi siis lammutasin selle plastikust korpuse geneka küljest, seal imeväikses "ruumis" kus genekas asus, lahti, mis oli kogu töö kõige suurem jebimine üldse. Lahti tuli keerata 4 või 5 (ei mäleta enam) kaheksast mutrit aga igale mutrile pääses ligi ainult teatud geneka asendis, seega altpoolt keerasin geneka kuidagi jälle uude asendisse nii, et ülevalt sai jälle ühe mutrikese lahti jne. No sinna kulus omajagu aega küll... tund poolteist kindlasti.

Ja siis ilma selle korpuseta tuli genekas ainult ühes kindlas asendis millimeetri täpsusega ülevaltpoolt välja :shock: Tõsi, selleks pidi lahti kruvima ka ühe kliimakompressori torustiku kinnituse ja elektrikaablite kinnituse, ning neid veidi teise kohta lükkama, aga see polnud suur töö. Pärast siduri vahetust ja geneka tagasi toppimist selle korpuse (juhtmestiku) tagasi kruvimine oli sama nikerdamine, nagu selle ära võtmine, aga tehtud see sai :D

Mul see viga, et kui mölisema hakkan, ei saa enam pidama 8) :oops:
Seega kirjutan lühidalt veel ühest lahedast iseärasusest selle vana Fordi limu remontimisel.
Nimelt neljaveoslisel tagarattalaagrite, veovõlli diffrilaagrite, simmerlingi, ABS hammasvöö, veovõlli enda jne vahetus on selline tegevus, millele vist insenerid eriti mõelnud ei ole.

Lammutad kõik laiali aga veovõll on tehtud täpselt nii pikk, et seda kätte ei saa 8)
Et seda kätte saada ilma tagasilla reduktorit/diffrit alt ära võtmata, või tagumist õõtshooba kere küljest "ära murdmata" piisaks, kui võlli väimine ots oleks 1cm lühem. Kusjuures see varu on vabalt olemas (võlli ots töllerdab kinni keeratud assi mutrist väljapoole ca 3cm).

Neid videosid on omajagu, kus autosid selle töö käigus lausa ära lõhutakse, et veovõlli kätte saada.
Siin vend näitab ja räägib, mis probleemid on
https://youtu.be/o9h_yobXFMk?t=8
...ja siin on lihtne lahendus (endal ära katsetatud ja töötas)
https://youtu.be/MkGu13sWFTU?t=47
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Vanadest aegadest tuli autoehitusinseneri mõtlemise teemal veel meelde paar seika.
Volvo S40/V40 kuni 2004 oli ilge jama pidevalt ära kuluvate käsikäigukasti kaiguhoovastiku puksidega.
See, et "jälle ei lähe tagumine ega mingi muu käik enam sisse" oli pidevalt üks põhiteema.
Seal olid põhja all plastikpuksid, tihendid ja mustast metallist "torukesed" (võllikesed, silindrid või midaiganes nende nimi oli).
Nii kui roostekirme nendele torukestele peale tuli (mida teoorias pidid ära hoidma O-rõngastihendid), nii kohe kulusid ka plastpuksid ära, kuna liikusid ja hõõrdusid omavahel.

Kogu remondikomplekt sisaldas kotikese täie igasugu julkaraid (kogu hoovastiku puksid jms), mida selle põhivea puhul kunagi vaja ei olnud. Sellest komplektist läks vaja üksnes paari puksi ja paari O-tihendidt, ning neid kahte torukest. Komplekti sai üksnes esindusest tellida, eraldi neid kahte torukest ja nende külge käivaid pukse osta ei saanud. Komplekti hind oli ca 500 EEK (mis ei olnud väike raha). Võtsid sealt need paar junni mis probleemsed ja ülejäänud viskasid minema. Noh vahetasid üks kord, kaks korda... aga kui aastase vahega oli järgmisel kevadel jälle vaja vahetada, siis läksin lõpuks treiali juurde ja lasin sellel treida ftoroplastist uued puksid ja roostevabast terasest need kaks silindrikest ja rohkem enam ühtegi jubinat seal vahetama ei pidanud. Mingi aeg hiljem hakkas üks vend Volvo foorumis ka pakkuma neid torukesi/silindrikesi roostevabast terasest.

Praegu vaatan, et nüüd tehakse neid komplekte ka B varuosana ja hind on 17.87 EUR ja pole paha 8)
https://alvadi.ee/item/swag-55938418

Teine lahe kuluartikkel nendel Volvodel olid stange sees olevad külje-gabariidituled. Seal nimelt ei olnud pirn vahetatav ja välja tuli vahetada kogu tuluke. 4TK neid oli, saada kusagilt polnud, Volvo esindusest vist sai, hinda enam ei mäleta aga see oli igatahes jälle mingi kirves ühe lambikese kohta, mistõttu puurisin vanad pirnid välja ja panin VAZ-i armatuuri vms pirnid sinna sisse, mida sai siis vajadusel vahetada. Maksid mingi 20-30 senti tk vist.

Sellised
Pilt

Nüüd on jälle ajad edasi liikunud ja pakutakse ka B või C varuosana (mingi vuffel on, originaalil on tumekollane klaas) 25.50 EUR/tk
https://alvadi.ee/item/klokkerholm-90080901

Siis üks positiivne üllatus "insenerimõtlemisest" ürgajast oli Opel Ascona siduri ja käigukasti ehitus, mis võimaldas sidurit väga lihtsalt vahetada.
Käigukasti peavõlli tagumises otsas oli käigukasti küljes kaan/kork, keerasid lahti ja sai tõmmata võlli nii palju välja ("nuutide" peal liikus võll vabalt), et kogu sidurikomplekti sai alt kätte ja tagasi pannes sai sama võlliga ka tsentreerida uue ketta ära.
https://www.youtube.com/watch?v=dQT3Izb21ss

:D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist