
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Selle normtundide ja tegeliku tööaja mittevastavuse üheks põhjuseks on mulle ka kunagi üle leti öeldud, et kliendi parema teenindamise huvides panime 2 töömeest hooldust tegema ning tänu sellele saite auto kiiremini kätte
. Loomulikult on normtunnid tehtud paraja varuga et mitte miinusesse jääda (kui tekivadki töö käigus viivitused-tõrked mida kliendile ei saa maha müüa) ning tavaolukorras saavad kogemustega töömehed kiiremini hakkama. Samas on võimalik ka veidi ''üle lasta'' kuna kontroll-operatsioonide nimekirjas on esmapilgul ka üsna triviaalsed-mõttetuid asju a la ''kontrolli kas autol on kõik rattad all ja uksed küljes''.

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
See kindlustuse jutt on väga imelik. Meie kereosakond teeb pidevalt kere taastusremonti. Kõik tööd tehakse erinevatele kindlustusfirmadele meie hinnapakkumise järgi.
Ma tahaks väga teada, kuidas kindlustus mingis "oma programmis" seda remonti kalkuleerib, kui nad autot näinud ei olegi?
Ja seda lennukite remondijuttu ma ei hakka kommenteerima, sellel ei ole minu postitatuga mingit seost.
Re: Autotehnikateema
Mina näiteks olen Volvo ja ka erinevate teiste markide erinevate tööde teostamise juhendeid lugenud, ja ma küll ei tikuks ütlema, et neis oleksid mingid sellised "suvalisi triviaalseid" ülelastavusi esinenud. Eriti, mis veel lausa (töö)tunde võimaldaksid kokku hoida. Siia oleks hea mõni näide koos juhendi endaga tuua, saaks näha, milline mark siis oma garantiihooldemeeskondi lambapeadeks loeb.
Re: Autotehnikateema
Noh, üldiselt on igal automargil korralise hoolduse sees pikk list erinevatest kontrollikohtadest. Erinevad veidi margiti, kuid üldjoontes sarnased.Peeter kirjutas: ↑14 Mai, 2025 11:00 Mina näiteks olen Volvo ja ka erinevate teiste markide erinevate tööde teostamise juhendeid lugenud, ja ma küll ei tikuks ütlema, et neis oleksid mingid sellised "suvalisi triviaalseid" ülelastavusi esinenud. Eriti, mis veel lausa (töö)tunde võimaldaksid kokku hoida. Siia oleks hea mõni näide koos juhendi endaga tuua, saaks näha, milline mark siis oma garantiihooldemeeskondi lambapeadeks loeb.
All pildi näide Honda B hoolduse check listist.
Re: Autotehnikateema
Kõik sõltub situatsioonist. Suurklient( kindlustus) survestab töövõtjat (remondifirmat).
Kõigepealt, kuskohast üldse selline uitmõte, et kindlustus autot näinud ei olegi? Ära poogi sõnu külge.
Kindlustus- kui tahab, siis survestab, kui tahab, on leebem. Kõik sõltub olukorrast turul, palju on teenusepakkujaid ja millega nad nõus on. Ja see on läbi aegade sama olnud. Ja läbi aegade on olnud firmasid, kellede pakkumised lähevad läbi palju leebemalt, kui mõnel teisel (isiklikud suhted... seilasime-teame)... kuniks mingitel asjaoludel siis keegi "kooskõlastaja" kuskilt jälle ise ära läheb või minema lüüakse. Kui Tallinnas vb tõesti mingi väiksem asjapulk võimalikest telgitagustest kokkulepetest sittagi ei tea, siis on see juba selle isiku enda asi, aga Tartu taolises linnas on ja oli selliseid asju palju lihtsam jälgida või teada. Kes kellega juba koolis käis, või kus trenn või ühised harrastushuvid vmt kokkupuutepunktid jne. Kes kellega paremini kokku klapib, või vastupidi, kellel kellega või millega klappimisel muresid trehvab. Ja seda nii isikute, kui ettevõtete tasandil.
Programmiga oli tookord lihtne: kui kindlustus tahtis, siis viitas programmile ja ei nõustunud pakkumisega. Samal ajal räägitakse kliendiga. Ja siis leitakse lahendus, mis kindlustusele sobib.
Ja samal ajal räägitakse omavahel, kui on asjalikud inimesed, ka "telgitaga". Minu enda näide: spetsiifiline kupee (endale toodud, jällegi Belgiast). Sõideti mul peateel Tartu linnas sees kõrvaltänavalt külglaksuga juhti-ja-tagarattasse segamini. Kõik kardinad-padrunid-jne lahti, tagasild poolenisti lääbakas, mootor patjadelt maas, kere kõver. Ühelt poolt vaadates. Teiselt poolt vaadates ütleksin ka ise, et tehtav, pole kõige hullem, tööd on, aga tehtav (kalkulliga), aga kas tasub, või mis võitu sellest oleks, on juba isejutt. Aga kupee ikkagi, ja veel spetsiifiline. Ja omavaheline telgitagune jutt- räägi mis sa tahad, kas teeme korda, või kirjutame lõhki. Ütle soov ja nii teeme. Loobusin. Läkski lõhki. Ja maksti välja. Lihtsalt pidi teadma, kuidas lõhki kirjutada nii, et ka teiselt poolt ei paistaks enam "tehtav" (koos "uue" kalkulliga!). Kindlustusfirma kiristas küll hambaid, nii, et pidin korra isegi Kindlustusinspektsiooni juristiga suhtlema, ja üritas survestada väljamakse suurusega korralikult, aga soostus väljamaksega ja mina oma soovi kompromissiga. Aga ma jäin rahule.
Minu poolsed "pikaajalised head tuttavad" selles episoodis, kes know-how-d jagasid: *Remondifirma omanik.
*Endine pikaaegne kindlustustöötaja, kes lõpetas selle karjääri Tartus baseeruva kindlustusmaakleri-kontori juhatajana.
Ehk siis mulle tehti eelnevalt nii taust kui käekiri selgeks, kellega, mis ja kuidas toimuma hakkab, et erilise autoga minu taskusse-kuludesse 1:0 ära teha.
Loo moraal:
Ega iga töömees ei peagi firmas teadma, mida otsustajad kuskil "telgitaguses" räägivad.
Viimati muutis Peeter, 14 Mai, 2025 11:46, muudetud 2 korda kokku.
Re: Autotehnikateema
Ma sain enne aru, et siin räägitakse ikka tõsistest remonttöödest. Ja oma kogemustes rääkisin kah konkreetsete remondi või täiendtööde juhenditest, mitte "hooldusülevaatusinspekteerimistest".
Ma ütleks, et hooldus kvalifitseerub selles kontekstis "ümberautojalutamiseks" (mis vajab ka muidugi pädevust).
Re: Autotehnikateema
Auto mootori kallal mingi remonditöö tegemine poole kiiremini, kui tehasejuhend "uute värskete poltidega sõidukil" ette näeb, tekitab alati küsimusi, et kas saavutatud ajavõit (millega sa ise siin kiitlesid) erinevalt (suur)tootjainsenerimeeskonna kalkuleeritust on saavutatud innovaatilise lähenemise, lubatud või lubamatute võtetega. Ja just seda see konkreetne lennuki jutt ka näitas.
P.S. Millalgi peale just selle konkreetse töö teostamiseks mõningase vilumuse omandamist tegime aastal ~1992 kahekesi Vaz 2108 mootoril hooratta vahetuse ära 1 tunniga. St välitööna sõitva autoga katuseta estakaadile ja ülevalt ja alt koostöös, lisaks kastiõli välja-sisse, poolteljed maha koos õõtsade-esimeste alumiinum kolmnurkadega, amordipüstak eemale, käis kast maha küljest ära, hooratas vaihto, siduriketas ja korv vanalt ümber (juppe ei olnud tol ajal siin priisata midagi) ja tagurpidi kokku tagasi, õli kasti sisse ja edasi sõitu. Põhjuseks oli hammasvöö ja pärast juba selle puudumine... Enne seda oli mu teisel autol 2109-l läbiläinud siduriketast vahetatud töökojas terve päeva.
Peterburis vahetasin linna sees esiklaasi varuosade poe ees Energeetikutel ära. Eesti auto klaasi purusegilöömine toimus õnneks varuosa poe lähedal, nii, et tunni aja pärast oli juba uus klaas ees ja sees kah kõik liistud kenasti küljes tagasi, ainult majadevahelt tuli üks pesunöör leida. See kiirelt klaasi ringilöömine oli põhimõtteline tegu, pärast öeldi, et kui nähti (ekstra vaadati pealt, et mida tšuhnad nüüd teevad küll) majade vahel, kuidas me seda tegime kahekesi, siis olevat respekt tekkinud, ja isegi lööja ise olevat pärast vaatamas käinud ja pärast tööd aktsepteerinud.
Sellega tahtsin siin mõnele lugejale näidata, et tööajad võivad küll olla vägagi erinevad, nii siia, kui sinna, aga sellel peab siis ka põhjendus olema, ja see ei tähenda, et igakord hakatakse autol hooratast tunniga vahetama.
Viimati muutis Peeter, 14 Mai, 2025 12:19, muudetud 1 kord kokku.
Re: Autotehnikateema
Kindlustuse esindajad ei käi mitte kunagi autosid vaatamas. Heal juhul saavad mõned fotod. Seega ikka on lahtine küsimus, mille alusel see kindlustus ise hinnakalkulatsiooni teeb?
Re: Autotehnikateema
Elu on küll mugavamaks läinud tõesti, ja paljud asjad on küll lihtsamaks läinud, ja läbivaadatava töö mahtu on juurde tulnud aga see ei tähenda veel seda, et kindlustuse kahjukäsitluses istuksid puhtalollid. Ka neil on seal pädevaid inimesi, kes suudavad esitatud kalkullide vastavust kahjujuhtumi piltide ja muude lisamaterialidega hinnata. Teil on seal Tallinnas mingi paras laadnapesa tundumas olema?AMvA kirjutas: ↑14 Mai, 2025 12:19Kindlustuse esindajad ei käi mitte kunagi autosid vaatamas. Heal juhul saavad mõned fotod. Seega ikka on lahtine küsimus, mille alusel see kindlustus ise hinnakalkulatsiooni teeb?
Teil ikka nii-laadna-värk seal. Aga jah, vb teetegi mingeid lihtsaid tiivakõpse pelgalt (ja sedagi vahetusega) ja poleerite kriime....Heal juhul saavad mõned fotod.
Viimane kord, kui poisi autoga Tartus põksuasja ajasime, siis tuli küll piltide peale mees kohale. Lihtsalt ettevõte kirjutas stangetala vahetusse, aga kindlustuse esindaja piltide järgi ei nõustunud eelarvega ja tuli kohale ise vaatama. Nägi, tegi ise veel juurde lisapilte (kuigi oli sellekohane info ja pildid), ja nõustus tala vahetuse ja järgnenud kaasnevate töödega.
Re: Autotehnikateema
Ei tea kuidas teil seal setomaal see elu käib. Ju siis see remondikoht ei äratanud kindlustuses usaldust.Peeter kirjutas: ↑14 Mai, 2025 12:31
Teil ikka nii-laadna-värk seal. Aga jah, vb teetegi mingeid lihtsaid tiivakõpse pelgalt (ja sedagi vahetusega) ja poleerite kriime....
Viimane kord, kui poisi autoga Tartus põksuasja ajasime, siis tuli küll piltide peale mees kohale. Lihtsalt ettevõte kirjutas stangetala vahetusse, aga kindlustuse esindaja piltide järgi ei nõustunud eelarvega ja tuli kohale ise vaatama. Nägi, tegi ise veel juurde lisapilte (kuigi oli sellekohane info ja pildid), ja nõustus tala vahetuse ja järgnenud kaasnevate töödega.
Meil on üks eesti suurimaid, kui mitte suurim, kertööde osakond
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Väljaspool seda ei teata ja selline asi haiseb tugevalt juurdekirjutuste järgi. Hinnakirjas letil on ju "lukksepa töötund" ja "diagnostiku töötund". Keskmine inimene vaatab seda nii, et kui tööd tegid 1 tund ja 37 minutit, siis on ok arvele kirjutada 2 tundi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Sul on alati õigus küside tootja normaega. Esindus peab seda sulle näitama.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Mai, 2025 14:29Väljaspool seda ei teata ja selline asi haiseb tugevalt juurdekirjutuste järgi. Hinnakirjas letil on ju "lukksepa töötund" ja "diagnostiku töötund". Keskmine inimene vaatab seda nii, et kui tööd tegid 1 tund ja 37 minutit, siis on ok arvele kirjutada 2 tundi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mul on sellest hirmsast normajast kokkuhoidmisest oma arvamus - kuna ma ise ka nagu natuke muterdan, siis ma suudan ise üsna lihtsalt aru saada, kas pidurisuport on lahti võetud, puhastatud ja määrituna kokku pandud või sinna silmapetteks piduripastat väljaspoolt peale lastud ja seeläbi lihtsalt normtunde säästetud. Kahtlustan, et need ettenähtud normajad on ette nähtud tehase poolt töö kvaliteetseks tegemiseks, mitte üle nurkade laskmiseks, kus ei hakata kõiki asju lahti keerama, väänatakse nt heebliga ja kui auto all miski selle käigus laguneb, siis parem ongi, tuleb rutem tagasi!
Näiteks P2 esirattalaagri vahetamisel tuleks päris palju lahti võtta, aga kui rakendada natuke jõuvõtteid ja kavalust, siis pääseb vähemaga. Jõuvõtteid aga tuleb rakendada väga hoolikalt, et mitte mõningaid kummikatteid lõhkuda, eriti kui pooltelg on rattarummu sisse vähe kinni jäänud vms. Olen miskipärast veendunud, et selliseid võtteid valmistajatehas ei luba ja nõuab lahtivõtmist, põhjusel, et miski keskmisest lohakama personaliga ei ole kvaliteet garanteeritud ja lõpeks otsustab klient oma kogemuste järgi, millise auto järgmisena ostab. Disklaimin ka, et olen seda laagrit ise ka vahetanud, kuigi tegin esimest korda elus, siis sain kiiresti aru, kuidas saab nurki lõigata ja liigset töövaeva säästa.
Näiteks P2 esirattalaagri vahetamisel tuleks päris palju lahti võtta, aga kui rakendada natuke jõuvõtteid ja kavalust, siis pääseb vähemaga. Jõuvõtteid aga tuleb rakendada väga hoolikalt, et mitte mõningaid kummikatteid lõhkuda, eriti kui pooltelg on rattarummu sisse vähe kinni jäänud vms. Olen miskipärast veendunud, et selliseid võtteid valmistajatehas ei luba ja nõuab lahtivõtmist, põhjusel, et miski keskmisest lohakama personaliga ei ole kvaliteet garanteeritud ja lõpeks otsustab klient oma kogemuste järgi, millise auto järgmisena ostab. Disklaimin ka, et olen seda laagrit ise ka vahetanud, kuigi tegin esimest korda elus, siis sain kiiresti aru, kuidas saab nurki lõigata ja liigset töövaeva säästa.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kuule Trumm, mida sa jaurad. Remondi oma autosid ise nii palju kui tahad, mitte keegi ei keela. Ma tean ise väga hästi, kui lõbus on ilma tõstukita autot remontida. Mina viitsisin seda teha kui ma noorem ja vaesem olin.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Mai, 2025 14:48 Mul on sellest hirmsast normajast kokkuhoidmisest oma arvamus - kuna ma ise ka nagu natuke muterdan, siis ma suudan ise üsna lihtsalt aru saada, kas pidurisuport on lahti võetud, puhastatud ja määrituna kokku pandud või sinna silmapetteks piduripastat väljaspoolt peale lastud ja seeläbi lihtsalt normtunde säästetud. Kahtlustan, et need ettenähtud normajad on ette nähtud tehase poolt töö kvaliteetseks tegemiseks, mitte üle nurkade laskmiseks, kus ei hakata kõiki asju lahti keerama, väänatakse nt heebliga ja kui auto all miski selle käigus laguneb, siis parem ongi, tuleb rutem tagasi!
Nüüd ei viitsi ausalt öeldes isegi ise autot pesta, sest ma tean, et meie maja pesijad teevad seda palju paremini ja professionaalsemalt. Ja oma aeg on ka kallim.
Re: Autotehnikateema
Ole siis hea ja kirjelda, kuidas P2 esirattalaagri vahetamine Trummi moodi välja näeb. Kellegil äkki ka kasu sellest.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Mai, 2025 14:48
Näiteks P2 esirattalaagri vahetamisel tuleks päris palju lahti võtta, aga kui rakendada natuke jõuvõtteid ja kavalust, siis pääseb vähemaga. Jõuvõtteid aga tuleb rakendada väga hoolikalt, et mitte mõningaid kummikatteid lõhkuda, eriti kui pooltelg on rattarummu sisse vähe kinni jäänud vms. Olen miskipärast veendunud, et selliseid võtteid valmistajatehas ei luba ja nõuab lahtivõtmist, põhjusel, et miski keskmisest lohakama personaliga ei ole kvaliteet garanteeritud ja lõpeks otsustab klient oma kogemuste järgi, millise auto järgmisena ostab. Disklaimin ka, et olen seda laagrit ise ka vahetanud, kuigi tegin esimest korda elus, siis sain kiiresti aru, kuidas saab nurki lõigata ja liigset töövaeva säästa.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist