Võta seda nii, et millisel teel keegi sõidab maksvad kinni tee kasutajad vastavalt liikluskoormusele. Saaremaal madal koormus ja vähe autosid ning sõidavadki oma 1+1 teel.Kriku kirjutas: ↑15 Mai, 2025 12:41Nagu öeldud, läheb kütuseaktsiis täpselt samamoodi riigieelarvesse kui tulumaks või alkoholiaktsiis. Poliitikud otsustavad, millele kui palju.AMvA kirjutas: ↑15 Mai, 2025 12:30Raudtee ehituseks ei ole meil ei otsest ega kaudset maksu ette nähtud, seega ehituse raha tuleb riigieelarvest kuhu maksavad kõik maksumaksjad, ke need, kes mitte kunagi üldse raudteed ei kasuta. Samuti näitab kogemus, et raudtee tegutseb kahjumiga, st. igale ostetud piletile peab riik peale maksma. See raha tuleb ka riigieelarve suurest potist.
Maanteid ehitatakse ja hooldatakse kaudselt kütuseaktsiisist laekuvast rahast. Ja maanteede tüüp valitakse vastavalt liikluskoormusele. See tähendab, et maanteede kasutajad maksavad oma teedehituse ja hoolduse kinni ja jääb veel raha üle mujale jagamiseks.
Teiseks, isegi kui kütuseaktsiis läheks 100% teehooldusse nagu vanasti, oleks Saaremaa autojuhil ikkagi vähe tulu Tallinn-Narva kiirteest. Las sõidavad seal samamoodi 2-realisel nagu tema Kuressaarest Sõrve poole, mis see tema asi on.
Ehk siis nagu akf Peeter ütles:Riik on otsustanud teatavatest kaalutlustest lähtuvalt eelarveliselt finantseerida nii neljarealisi maanteid kui RB-d kui rida muid asju. Kui on tahtmist neid kaalutusi vaidlustada, tuleks seda teha sisulistest argumentidest lähtuvalt (neid on teemas ka omajagu lahatud). Lihtsalt purtsatus, et "mis mina sellest saan" ei ole argument.
Tallinn-Narva trassil on koormus suurem (loe: rohkem maksumaksjaid kasutavad) ja ehitatakse 2+2 tee.
Kui Saaremaa oleks Kuressaare - Sõrve säär liikluskoormus 10 000 autot tunnis, siis saaksid nemad ka oma neljarealise tee.